Identificat el cadàver de la dona que va aparéixer morta a Xàbia

 

Les mostres d’ADN han permés identificar el cadàver de la dona trobada el mes de juny passat a 16 milles de la costa de Xàbia per un vaixell pesquer. Es tracta de Bakhta Ramdani, una kitesurfista de 68 anys establida en Tipaza (Algèria) i que portava desapareguda des de començaments del passat mes de març quan va eixir a gaudir de les ones amb la seua taula.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, el cos de la dona s’hauria desplaçat unes 300 milles des del lloc en el qual va desaparéixer Ramdani. Els forenses ja sabien que es tractava d’una esportista perquè el seu cos va aparéixer enfundat en un vestit de neoprè, encara que es trobava molt deteriorat per l’acció de la mar després de tant de temps en l’aigua.

 

Els agents de la Guàrdia Civil van rastrejar les desaparicions de persones tant a Espanya com a Algèria i el Marroc, ja que sospitaven que podia procedir pels corrents d’aquesta zona. Les autoritats van acarar mostres d’ADN fins a confirmar la identitat d’aquesta esportista resident a Algèria i que havia viscut a França. 

 

Expectació a Algèria

A Algèria, la desaparició de Bakhta Ramdani ha copat les portades dels periòdics del país africà. Alguns mitjans com a ‘Dia’ o ‘Dernières Infos d’Algéries’, que es publiquen en francés, s’havien fet eco de la notícia i fins i tot van informar que en aquell mateix mes va aparéixer un cos en aigües algerianes, que al principi es va vincular amb el d’aquesta dona, encara que posteriorment va ser desmentit.

 

Radmani comptava amb més de 40 anys d’experiència damunt de la taula. Fa un temps, ella mateixa relatava en una entrevista per a una cadena local algeriana que cada matí el primer que feia era veure el temps i si hi havia vent s’anava a la mar. Bakhta Ramdani era una gran amant del kitesurf, un esport que combina mar i vent. 

 

Van ser precisament els seus veïns els que van denunciar la seua desaparició a principis de març en adonar-se que no havia tornat a casa. A més, van comprovar que a la seua casa estava el mòbil, les claus i el seu gos, per la qual cosa van descartar la possibilitat que haguera marxat de viatge. 

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.