10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Identificat el cadàver de la dona que va aparéixer morta a Xàbia

 

Les mostres d’ADN han permés identificar el cadàver de la dona trobada el mes de juny passat a 16 milles de la costa de Xàbia per un vaixell pesquer. Es tracta de Bakhta Ramdani, una kitesurfista de 68 anys establida en Tipaza (Algèria) i que portava desapareguda des de començaments del passat mes de març quan va eixir a gaudir de les ones amb la seua taula.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, el cos de la dona s’hauria desplaçat unes 300 milles des del lloc en el qual va desaparéixer Ramdani. Els forenses ja sabien que es tractava d’una esportista perquè el seu cos va aparéixer enfundat en un vestit de neoprè, encara que es trobava molt deteriorat per l’acció de la mar després de tant de temps en l’aigua.

 

Els agents de la Guàrdia Civil van rastrejar les desaparicions de persones tant a Espanya com a Algèria i el Marroc, ja que sospitaven que podia procedir pels corrents d’aquesta zona. Les autoritats van acarar mostres d’ADN fins a confirmar la identitat d’aquesta esportista resident a Algèria i que havia viscut a França. 

 

Expectació a Algèria

A Algèria, la desaparició de Bakhta Ramdani ha copat les portades dels periòdics del país africà. Alguns mitjans com a ‘Dia’ o ‘Dernières Infos d’Algéries’, que es publiquen en francés, s’havien fet eco de la notícia i fins i tot van informar que en aquell mateix mes va aparéixer un cos en aigües algerianes, que al principi es va vincular amb el d’aquesta dona, encara que posteriorment va ser desmentit.

 

Radmani comptava amb més de 40 anys d’experiència damunt de la taula. Fa un temps, ella mateixa relatava en una entrevista per a una cadena local algeriana que cada matí el primer que feia era veure el temps i si hi havia vent s’anava a la mar. Bakhta Ramdani era una gran amant del kitesurf, un esport que combina mar i vent. 

 

Van ser precisament els seus veïns els que van denunciar la seua desaparició a principis de març en adonar-se que no havia tornat a casa. A més, van comprovar que a la seua casa estava el mòbil, les claus i el seu gos, per la qual cosa van descartar la possibilitat que haguera marxat de viatge. 

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.