Identificat el cadàver de la dona que va aparéixer morta a Xàbia

 

Les mostres d’ADN han permés identificar el cadàver de la dona trobada el mes de juny passat a 16 milles de la costa de Xàbia per un vaixell pesquer. Es tracta de Bakhta Ramdani, una kitesurfista de 68 anys establida en Tipaza (Algèria) i que portava desapareguda des de començaments del passat mes de març quan va eixir a gaudir de les ones amb la seua taula.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, el cos de la dona s’hauria desplaçat unes 300 milles des del lloc en el qual va desaparéixer Ramdani. Els forenses ja sabien que es tractava d’una esportista perquè el seu cos va aparéixer enfundat en un vestit de neoprè, encara que es trobava molt deteriorat per l’acció de la mar després de tant de temps en l’aigua.

 

Els agents de la Guàrdia Civil van rastrejar les desaparicions de persones tant a Espanya com a Algèria i el Marroc, ja que sospitaven que podia procedir pels corrents d’aquesta zona. Les autoritats van acarar mostres d’ADN fins a confirmar la identitat d’aquesta esportista resident a Algèria i que havia viscut a França. 

 

Expectació a Algèria

A Algèria, la desaparició de Bakhta Ramdani ha copat les portades dels periòdics del país africà. Alguns mitjans com a ‘Dia’ o ‘Dernières Infos d’Algéries’, que es publiquen en francés, s’havien fet eco de la notícia i fins i tot van informar que en aquell mateix mes va aparéixer un cos en aigües algerianes, que al principi es va vincular amb el d’aquesta dona, encara que posteriorment va ser desmentit.

 

Radmani comptava amb més de 40 anys d’experiència damunt de la taula. Fa un temps, ella mateixa relatava en una entrevista per a una cadena local algeriana que cada matí el primer que feia era veure el temps i si hi havia vent s’anava a la mar. Bakhta Ramdani era una gran amant del kitesurf, un esport que combina mar i vent. 

 

Van ser precisament els seus veïns els que van denunciar la seua desaparició a principis de març en adonar-se que no havia tornat a casa. A més, van comprovar que a la seua casa estava el mòbil, les claus i el seu gos, per la qual cosa van descartar la possibilitat que haguera marxat de viatge. 

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU