Identificat el cadàver de la dona que va aparéixer morta a Xàbia

 

Les mostres d’ADN han permés identificar el cadàver de la dona trobada el mes de juny passat a 16 milles de la costa de Xàbia per un vaixell pesquer. Es tracta de Bakhta Ramdani, una kitesurfista de 68 anys establida en Tipaza (Algèria) i que portava desapareguda des de començaments del passat mes de març quan va eixir a gaudir de les ones amb la seua taula.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, el cos de la dona s’hauria desplaçat unes 300 milles des del lloc en el qual va desaparéixer Ramdani. Els forenses ja sabien que es tractava d’una esportista perquè el seu cos va aparéixer enfundat en un vestit de neoprè, encara que es trobava molt deteriorat per l’acció de la mar després de tant de temps en l’aigua.

 

Els agents de la Guàrdia Civil van rastrejar les desaparicions de persones tant a Espanya com a Algèria i el Marroc, ja que sospitaven que podia procedir pels corrents d’aquesta zona. Les autoritats van acarar mostres d’ADN fins a confirmar la identitat d’aquesta esportista resident a Algèria i que havia viscut a França. 

 

Expectació a Algèria

A Algèria, la desaparició de Bakhta Ramdani ha copat les portades dels periòdics del país africà. Alguns mitjans com a ‘Dia’ o ‘Dernières Infos d’Algéries’, que es publiquen en francés, s’havien fet eco de la notícia i fins i tot van informar que en aquell mateix mes va aparéixer un cos en aigües algerianes, que al principi es va vincular amb el d’aquesta dona, encara que posteriorment va ser desmentit.

 

Radmani comptava amb més de 40 anys d’experiència damunt de la taula. Fa un temps, ella mateixa relatava en una entrevista per a una cadena local algeriana que cada matí el primer que feia era veure el temps i si hi havia vent s’anava a la mar. Bakhta Ramdani era una gran amant del kitesurf, un esport que combina mar i vent. 

 

Van ser precisament els seus veïns els que van denunciar la seua desaparició a principis de març en adonar-se que no havia tornat a casa. A més, van comprovar que a la seua casa estava el mòbil, les claus i el seu gos, per la qual cosa van descartar la possibilitat que haguera marxat de viatge. 

Últimes notícies

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

Aemet activa avís roig per calor extrema al sud de València i d’Alacant amb fins a 42 graus

Aemet ha activat l’avís roig per temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, amb altres nivells d’alerta per calor, tronades i forts vents a la Comunitat Valenciana.

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.