Identificat el cadàver de la dona que va aparéixer morta a Xàbia

 

Les mostres d’ADN han permés identificar el cadàver de la dona trobada el mes de juny passat a 16 milles de la costa de Xàbia per un vaixell pesquer. Es tracta de Bakhta Ramdani, una kitesurfista de 68 anys establida en Tipaza (Algèria) i que portava desapareguda des de començaments del passat mes de març quan va eixir a gaudir de les ones amb la seua taula.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, el cos de la dona s’hauria desplaçat unes 300 milles des del lloc en el qual va desaparéixer Ramdani. Els forenses ja sabien que es tractava d’una esportista perquè el seu cos va aparéixer enfundat en un vestit de neoprè, encara que es trobava molt deteriorat per l’acció de la mar després de tant de temps en l’aigua.

 

Els agents de la Guàrdia Civil van rastrejar les desaparicions de persones tant a Espanya com a Algèria i el Marroc, ja que sospitaven que podia procedir pels corrents d’aquesta zona. Les autoritats van acarar mostres d’ADN fins a confirmar la identitat d’aquesta esportista resident a Algèria i que havia viscut a França. 

 

Expectació a Algèria

A Algèria, la desaparició de Bakhta Ramdani ha copat les portades dels periòdics del país africà. Alguns mitjans com a ‘Dia’ o ‘Dernières Infos d’Algéries’, que es publiquen en francés, s’havien fet eco de la notícia i fins i tot van informar que en aquell mateix mes va aparéixer un cos en aigües algerianes, que al principi es va vincular amb el d’aquesta dona, encara que posteriorment va ser desmentit.

 

Radmani comptava amb més de 40 anys d’experiència damunt de la taula. Fa un temps, ella mateixa relatava en una entrevista per a una cadena local algeriana que cada matí el primer que feia era veure el temps i si hi havia vent s’anava a la mar. Bakhta Ramdani era una gran amant del kitesurf, un esport que combina mar i vent. 

 

Van ser precisament els seus veïns els que van denunciar la seua desaparició a principis de març en adonar-se que no havia tornat a casa. A més, van comprovar que a la seua casa estava el mòbil, les claus i el seu gos, per la qual cosa van descartar la possibilitat que haguera marxat de viatge. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.