19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Troben en Peníscola un excoronel uruguaià acusat de genocidi

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), i entregat a les autoritats de l’Uruguai, a un excoronel buscat per delictes de genocidi fets entre els anys 70 i 80 i responsable del conegut com a Pla Còndor en eixe país.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la detenció es va fer a finals del mes de gener, per la Brigada Provincial d’Informació de Castelló i per la Interpol, en virtut d’una ordre de detenció i ingrés a la presó decretada per l’Audiència Nacional.

 

El detingut va ser presumptament un dels responsables en l’Uruguai del ‘Pla Còndor’, un intent sistemàtic d’acabar amb la dissidència política a Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van succeir en la dècada dels 70 i principis dels 80.

 

L’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants

Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants d’organitzacions opositores al Govern Militar de l’Uruguai vigent entre els anys 1973 i 1985, l’activitat dels que era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i reunions polítiques. Per eixos fets, l’excoronel està acusat de delictes de genocidi.

 

El militar va ser detingut el passat 28 de gener en la localitat de Peníscola encara que el seu lliurament a la Direcció General Contra el Crim Organitzat i Interpol uruguaiana va tindre lloc dissabte passat. L’Audiència Nacional havia emés una ordre de detenció en 2018, sol·licitada per les autoritats d’eixe país amb l’objectiu de procedir al seu enjudiciament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cambra València alerta que la falta d’inversió frenarà l’Aeroport de València

Cambra València ha reclamat ampliar l'Aeroport de València i ha advertit que sense inversions el recinte no podrà créixer a curt i mitjà termini. Demana accelerar actuacions en el marc del DORA III 2027-2031.

Elx aprova una moció de PP i Vox contra la regularització extraordinària d’immigrants

El ple d'Elx ha rebutjat la regularització extraordinària d'immigrants proposta pel Govern central amb els vots de PP i Vox. PSPV-PSOE i Compromís han votat en contra després d'un debat bast amb anomenades a l'orde.

Rubén Burgos, primer entrenador del València Basket a aconseguir 400 partits

Després de la visita a Leganés en la jornada 22 de la LF Endesa, Rubén Burgos s'ha convertit en el primer tècnic del València Basket a arribar a 400 partits. El club li retrà homenatge davant Cadi La Seu en el Roig Arena.

Barcones sosté que el PP vol pervertir el sistema de Protecció Civil davant la comissió del Senat

La directora de Protecció Civil ha defés que l'emergència d'interés nacional solo la declara Interior a petició autonòmica i ha retret al PP el seu 'canvi de regles' en la comissió sobre la DANA.

Cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat: així serà el temps de dilluns i dimarts

El dilluns arribarà amb cels poc nuvolosos i boires al final del dia en el nord del litoral. Les mínimes pujaran lleugerament i les màximes es mantindran estables.

Pérez Llorca admet retards en la gestió de la dana i promet reconduir la resposta

Pérez Llorca ha reconegut que en la dana d'octubre de 2024 moltes coses van arribar tard i ha defés un gir per a reconduir la resposta institucional.

La Comunitat Valenciana, més exposada a aranzels dels Estats Units però amb grans exportadores

els Estats Units concentra el 7,7% de les vendes exteriors de la Comunitat Valenciana, enfront del 4,7% nacional. La major presència de grans firmes en els sectors sensibles aporta resiliència.

Condemnat per llançar una substància corrosiva a un gos pels lladrucs

Un home ha sigut condemnat a una multa i a 16 mesos d'inhabilitació per a activitats amb animals per ruixar amb líquid corrosiu al gos d'una vivenda. La sentència fixa 2.500 euros d'indemnització per les lesions i el mal moral.