Troben en Peníscola un excoronel uruguaià acusat de genocidi

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), i entregat a les autoritats de l’Uruguai, a un excoronel buscat per delictes de genocidi fets entre els anys 70 i 80 i responsable del conegut com a Pla Còndor en eixe país.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la detenció es va fer a finals del mes de gener, per la Brigada Provincial d’Informació de Castelló i per la Interpol, en virtut d’una ordre de detenció i ingrés a la presó decretada per l’Audiència Nacional.

 

El detingut va ser presumptament un dels responsables en l’Uruguai del ‘Pla Còndor’, un intent sistemàtic d’acabar amb la dissidència política a Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van succeir en la dècada dels 70 i principis dels 80.

 

L’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants

Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants d’organitzacions opositores al Govern Militar de l’Uruguai vigent entre els anys 1973 i 1985, l’activitat dels que era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i reunions polítiques. Per eixos fets, l’excoronel està acusat de delictes de genocidi.

 

El militar va ser detingut el passat 28 de gener en la localitat de Peníscola encara que el seu lliurament a la Direcció General Contra el Crim Organitzat i Interpol uruguaiana va tindre lloc dissabte passat. L’Audiència Nacional havia emés una ordre de detenció en 2018, sol·licitada per les autoritats d’eixe país amb l’objectiu de procedir al seu enjudiciament.

Últimes notícies

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.