Troben en Peníscola un excoronel uruguaià acusat de genocidi

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), i entregat a les autoritats de l’Uruguai, a un excoronel buscat per delictes de genocidi fets entre els anys 70 i 80 i responsable del conegut com a Pla Còndor en eixe país.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la detenció es va fer a finals del mes de gener, per la Brigada Provincial d’Informació de Castelló i per la Interpol, en virtut d’una ordre de detenció i ingrés a la presó decretada per l’Audiència Nacional.

 

El detingut va ser presumptament un dels responsables en l’Uruguai del ‘Pla Còndor’, un intent sistemàtic d’acabar amb la dissidència política a Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van succeir en la dècada dels 70 i principis dels 80.

 

L’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants

Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants d’organitzacions opositores al Govern Militar de l’Uruguai vigent entre els anys 1973 i 1985, l’activitat dels que era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i reunions polítiques. Per eixos fets, l’excoronel està acusat de delictes de genocidi.

 

El militar va ser detingut el passat 28 de gener en la localitat de Peníscola encara que el seu lliurament a la Direcció General Contra el Crim Organitzat i Interpol uruguaiana va tindre lloc dissabte passat. L’Audiència Nacional havia emés una ordre de detenció en 2018, sol·licitada per les autoritats d’eixe país amb l’objectiu de procedir al seu enjudiciament.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU