13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Troben en Peníscola un excoronel uruguaià acusat de genocidi

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), i entregat a les autoritats de l’Uruguai, a un excoronel buscat per delictes de genocidi fets entre els anys 70 i 80 i responsable del conegut com a Pla Còndor en eixe país.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la detenció es va fer a finals del mes de gener, per la Brigada Provincial d’Informació de Castelló i per la Interpol, en virtut d’una ordre de detenció i ingrés a la presó decretada per l’Audiència Nacional.

 

El detingut va ser presumptament un dels responsables en l’Uruguai del ‘Pla Còndor’, un intent sistemàtic d’acabar amb la dissidència política a Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van succeir en la dècada dels 70 i principis dels 80.

 

L’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants

Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants d’organitzacions opositores al Govern Militar de l’Uruguai vigent entre els anys 1973 i 1985, l’activitat dels que era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i reunions polítiques. Per eixos fets, l’excoronel està acusat de delictes de genocidi.

 

El militar va ser detingut el passat 28 de gener en la localitat de Peníscola encara que el seu lliurament a la Direcció General Contra el Crim Organitzat i Interpol uruguaiana va tindre lloc dissabte passat. L’Audiència Nacional havia emés una ordre de detenció en 2018, sol·licitada per les autoritats d’eixe país amb l’objectiu de procedir al seu enjudiciament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.