Troben en Peníscola un excoronel uruguaià acusat de genocidi

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), i entregat a les autoritats de l’Uruguai, a un excoronel buscat per delictes de genocidi fets entre els anys 70 i 80 i responsable del conegut com a Pla Còndor en eixe país.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la detenció es va fer a finals del mes de gener, per la Brigada Provincial d’Informació de Castelló i per la Interpol, en virtut d’una ordre de detenció i ingrés a la presó decretada per l’Audiència Nacional.

 

El detingut va ser presumptament un dels responsables en l’Uruguai del ‘Pla Còndor’, un intent sistemàtic d’acabar amb la dissidència política a Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van succeir en la dècada dels 70 i principis dels 80.

 

L’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants

Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i fet desaparéixer a jóvens militants d’organitzacions opositores al Govern Militar de l’Uruguai vigent entre els anys 1973 i 1985, l’activitat dels que era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i reunions polítiques. Per eixos fets, l’excoronel està acusat de delictes de genocidi.

 

El militar va ser detingut el passat 28 de gener en la localitat de Peníscola encara que el seu lliurament a la Direcció General Contra el Crim Organitzat i Interpol uruguaiana va tindre lloc dissabte passat. L’Audiència Nacional havia emés una ordre de detenció en 2018, sol·licitada per les autoritats d’eixe país amb l’objectiu de procedir al seu enjudiciament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.