9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Troben a un perillós lladre traficant de drogues acusat de robar cotxes en Cox

Haixix

Droga localitzada al detingut | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Cox, en la comarca del Baix Segura (Alacant), després de més de tres anys d’investigació, a un home com a presumpte autor del robatori de diferents vehicles i de tràfic de drogues. El lladre tenia en vigor una reclamació judicial.

 

La investigació va arrancar en maig de 2016, quan la Guàrdia Civil va detectar en esta població un inusual increment de vehicles robats dins de cases. Pel que pareix, l’autor o autors accedien a les vivendes amb l’ús de la força, buscaven les claus dels cotxes, propietat dels residents i els furtaven amb les claus originals, ha informat l’institut armat este dijous.

 

Els agents de l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Almoradí es van centrar en esta «nova variant» d’activitat delictiva i, després de més de tres anys d’investigació han conseguit identificar a l’home que presumptament conduïa estos vehicles furtats.

 

La dificultat de l’operació radicava en el fet de què el sospitós era una persona extremadament cautelosa en tots els seus robatoris i molt evasiva i esquiva en la seua vida diària, fins a tal punt que usava càmeres espia i dispositius de seguiment per a la seua autoprotecció, complicant d’esta manera qualsevol possible seguiment o investigació policial.

 

El divendres 17 de gener es va preparar un dispositiu per a procedir a la seua detenció. Només eixir de sa casa, el presumpte autor va pegar a fugir, ja que es va donar compte de la presència dels agents, però va ser localitzat i detingut a pesar de resistir-se de forma violenta. Segons l’institut armat, un dels agents va patir una lesió que ha necessitat punts de sutura.

 

En el moment de la seua detenció portava 3,6 quilos de pol·len d’haixix, més altres 300 grams que van ser trobats en el registre de sa casa. Allí es va trobar una furgoneta i un turisme d’alta gamma, els dos furtats en Màlaga i un altre vehicle més, també d’alta gamma, robat en Orihuela, tots ells amb plaques de matrícula falses.

 

Altres efectes intervinguts van ser 21.000 euros en efectiu, càmeres espia, diferents telèfons mòbils, dispositius de seguiment GPS i dos armes curtes de foc municionades: una pistola de 9 mm i un revòlver del calibre 38, amb 3 cartutxos.

 

El detingut, de nacionalitat marroquina i de 36 anys, se l’acusa de cinc delictes de falsificació de plaques de matrícula, quatre delictes de robatori de vehicle, un delicte contra la salut pública, un delicte de tinença il·lícita d’armes i un delicte de resistència i desobediència a agents de l’autoritat, a demés de tindre en vigor una reclamació judicial provinent d’Orihuela.

 

A això cal sumar que tenia una ordre en vigor de prohibició d’entrada al territori nacional, dictada per l’Audiència de Màlaga i que estaria infringint, ja que residia des de feia temps de manera permanent en Cox. Dilluns passat 20 de gener va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 dels d’Orihuela, que va decretar el seu ingrés en presó preventiva a l’espera de juí.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.