Troben a un perillós lladre traficant de drogues acusat de robar cotxes en Cox

Haixix

Droga localitzada al detingut | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Cox, en la comarca del Baix Segura (Alacant), després de més de tres anys d’investigació, a un home com a presumpte autor del robatori de diferents vehicles i de tràfic de drogues. El lladre tenia en vigor una reclamació judicial.

 

La investigació va arrancar en maig de 2016, quan la Guàrdia Civil va detectar en esta població un inusual increment de vehicles robats dins de cases. Pel que pareix, l’autor o autors accedien a les vivendes amb l’ús de la força, buscaven les claus dels cotxes, propietat dels residents i els furtaven amb les claus originals, ha informat l’institut armat este dijous.

 

Els agents de l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Almoradí es van centrar en esta «nova variant» d’activitat delictiva i, després de més de tres anys d’investigació han conseguit identificar a l’home que presumptament conduïa estos vehicles furtats.

 

La dificultat de l’operació radicava en el fet de què el sospitós era una persona extremadament cautelosa en tots els seus robatoris i molt evasiva i esquiva en la seua vida diària, fins a tal punt que usava càmeres espia i dispositius de seguiment per a la seua autoprotecció, complicant d’esta manera qualsevol possible seguiment o investigació policial.

 

El divendres 17 de gener es va preparar un dispositiu per a procedir a la seua detenció. Només eixir de sa casa, el presumpte autor va pegar a fugir, ja que es va donar compte de la presència dels agents, però va ser localitzat i detingut a pesar de resistir-se de forma violenta. Segons l’institut armat, un dels agents va patir una lesió que ha necessitat punts de sutura.

 

En el moment de la seua detenció portava 3,6 quilos de pol·len d’haixix, més altres 300 grams que van ser trobats en el registre de sa casa. Allí es va trobar una furgoneta i un turisme d’alta gamma, els dos furtats en Màlaga i un altre vehicle més, també d’alta gamma, robat en Orihuela, tots ells amb plaques de matrícula falses.

 

Altres efectes intervinguts van ser 21.000 euros en efectiu, càmeres espia, diferents telèfons mòbils, dispositius de seguiment GPS i dos armes curtes de foc municionades: una pistola de 9 mm i un revòlver del calibre 38, amb 3 cartutxos.

 

El detingut, de nacionalitat marroquina i de 36 anys, se l’acusa de cinc delictes de falsificació de plaques de matrícula, quatre delictes de robatori de vehicle, un delicte contra la salut pública, un delicte de tinença il·lícita d’armes i un delicte de resistència i desobediència a agents de l’autoritat, a demés de tindre en vigor una reclamació judicial provinent d’Orihuela.

 

A això cal sumar que tenia una ordre en vigor de prohibició d’entrada al territori nacional, dictada per l’Audiència de Màlaga i que estaria infringint, ja que residia des de feia temps de manera permanent en Cox. Dilluns passat 20 de gener va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 dels d’Orihuela, que va decretar el seu ingrés en presó preventiva a l’espera de juí.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.
FILMOTECA D'ESTIU