Troben a un perillós lladre traficant de drogues acusat de robar cotxes en Cox

Haixix

Droga localitzada al detingut | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Cox, en la comarca del Baix Segura (Alacant), després de més de tres anys d’investigació, a un home com a presumpte autor del robatori de diferents vehicles i de tràfic de drogues. El lladre tenia en vigor una reclamació judicial.

 

La investigació va arrancar en maig de 2016, quan la Guàrdia Civil va detectar en esta població un inusual increment de vehicles robats dins de cases. Pel que pareix, l’autor o autors accedien a les vivendes amb l’ús de la força, buscaven les claus dels cotxes, propietat dels residents i els furtaven amb les claus originals, ha informat l’institut armat este dijous.

 

Els agents de l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Almoradí es van centrar en esta «nova variant» d’activitat delictiva i, després de més de tres anys d’investigació han conseguit identificar a l’home que presumptament conduïa estos vehicles furtats.

 

La dificultat de l’operació radicava en el fet de què el sospitós era una persona extremadament cautelosa en tots els seus robatoris i molt evasiva i esquiva en la seua vida diària, fins a tal punt que usava càmeres espia i dispositius de seguiment per a la seua autoprotecció, complicant d’esta manera qualsevol possible seguiment o investigació policial.

 

El divendres 17 de gener es va preparar un dispositiu per a procedir a la seua detenció. Només eixir de sa casa, el presumpte autor va pegar a fugir, ja que es va donar compte de la presència dels agents, però va ser localitzat i detingut a pesar de resistir-se de forma violenta. Segons l’institut armat, un dels agents va patir una lesió que ha necessitat punts de sutura.

 

En el moment de la seua detenció portava 3,6 quilos de pol·len d’haixix, més altres 300 grams que van ser trobats en el registre de sa casa. Allí es va trobar una furgoneta i un turisme d’alta gamma, els dos furtats en Màlaga i un altre vehicle més, també d’alta gamma, robat en Orihuela, tots ells amb plaques de matrícula falses.

 

Altres efectes intervinguts van ser 21.000 euros en efectiu, càmeres espia, diferents telèfons mòbils, dispositius de seguiment GPS i dos armes curtes de foc municionades: una pistola de 9 mm i un revòlver del calibre 38, amb 3 cartutxos.

 

El detingut, de nacionalitat marroquina i de 36 anys, se l’acusa de cinc delictes de falsificació de plaques de matrícula, quatre delictes de robatori de vehicle, un delicte contra la salut pública, un delicte de tinença il·lícita d’armes i un delicte de resistència i desobediència a agents de l’autoritat, a demés de tindre en vigor una reclamació judicial provinent d’Orihuela.

 

A això cal sumar que tenia una ordre en vigor de prohibició d’entrada al territori nacional, dictada per l’Audiència de Màlaga i que estaria infringint, ja que residia des de feia temps de manera permanent en Cox. Dilluns passat 20 de gener va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 dels d’Orihuela, que va decretar el seu ingrés en presó preventiva a l’espera de juí.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.