13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Troben amb vida a un home amb diversitat funcional desaparegut en Orihuela

 

Agents de la Policia Nacional, en un dispositiu conjunt en el que han participat efectius de Policia Local, Protecció Civil i Bombers del Consorci, han localitzat amb vida i en una zona d’horts als afores d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un veí de 58 anys, que patix diversitat funcional i requeria medicació, i que portava dos dies desaparegut des que havia eixit a comprar el divendres.

 

El desaparegut va ser traslladat pels bombers i una ambulància fins a l’Hospital de la Vega Baixa, amb símptomes d’hipotèrmia, i a on ha quedat ingressat en l’UCI entubat, amb complicacions cardiorespiratòries i vasculars compatibles amb el Covid-19, agreujades a causa de la situació en la que es trobava fins el moment del seu rescat, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

La germana del desaparegut va ser la que va interposar la denúncia de desaparició en la Comissaria de la Policia Nacional en Orihuela. Segons explicava, el seu familiar havia eixit de casa en la vesprada del divendres per a fer unes compres i no havia tornat.

 

Van seguir el rastre del telèfon mòbil

Des d’un primer moment, segons la Policia, es va tractar com una «desaparició inquietant» i es va iniciar el Protocol de Busca de Persones Desaparegudes, amb l’activació d’aplicacions informàtiques específiques de rastreig i posant en alerta el Servici de Drons de la Comissaria Provincial d’Alacant per a incorporar-se al dispositiu de busca.

 

Des de la Comissaria d’Orihuela es va contactar amb la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant des d’on es van desplaçar dos funcionaris del grup de Delinqüència Violenta i un vehicle uniformat amb altres dos agents per a col·laborar en les faenes de busca.

 

Com a primera gestió es va contactar amb les persones amb les que habitualment tenia relació el desaparegut i es va comprovar que el dia de la desaparició es trobava «més desorientat del normal». Els passos del desaparegut es van perdre després de fer una compra en una farmàcia, a on va usar la targeta de crèdit que ja no havia tornat a ser usada i, a pesar de portar un telèfon mòbil, no contestava.

 

Per part dels investigadors es va sol·licitar la intervenció del telèfon de la víctima, que va autoritzar el jutjat, pel que al migdia del dissabte es va delimitar una zona de busca, segons l’última antena de telefonia a la que el mòbil del desaparegut s’havia connectat.

 

El van trobar en una zona d’horts

A partir d’eixe moment, es va establir un ampli dispositiu de busca en el que van participar agents de la Policia Nacional, la Policia Local d’Orihuela, Protecció Civil, Bombers del Consorci i familiars del desaparegut.

 

Cap a les 18.00 hores del dissabte la germana de la víctima va conseguir contactar amb ell per telèfon, i va conseguir un nou posicionament a través dels repetidors de telefonia. D’esta forma es va poder delimitar una nova zona de busca que es va dividir en tres parts. Al dispositiu es van sumar membres de Protecció Civil de Torrevieja i un major número de policies de la Comissaria d’Orihuela tant de servici com d’altres voluntaris.

 

La víctima va poder comunicar que es trobava immobilitzat en una zona d’horts, amb tarongers, fulles en terra i una tanca metàl·lica. Des d’eixe moment la busca es va intensificar i, en un moment donat, el desaparegut va comunicar que estava sentint cridar el seu nom.

 

L’home va poder ser finalment localitzat amb vida per dos agents de la Policia Nacional i un altre de la Local en una rasa que delimitava dos horts, tombat d’esquena, amb els braços estesos i sense poder moure’s amb el terminal telefònic que va permetre la seua localització.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.