11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Troben amb vida a un home amb diversitat funcional desaparegut en Orihuela

 

Agents de la Policia Nacional, en un dispositiu conjunt en el que han participat efectius de Policia Local, Protecció Civil i Bombers del Consorci, han localitzat amb vida i en una zona d’horts als afores d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un veí de 58 anys, que patix diversitat funcional i requeria medicació, i que portava dos dies desaparegut des que havia eixit a comprar el divendres.

 

El desaparegut va ser traslladat pels bombers i una ambulància fins a l’Hospital de la Vega Baixa, amb símptomes d’hipotèrmia, i a on ha quedat ingressat en l’UCI entubat, amb complicacions cardiorespiratòries i vasculars compatibles amb el Covid-19, agreujades a causa de la situació en la que es trobava fins el moment del seu rescat, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

La germana del desaparegut va ser la que va interposar la denúncia de desaparició en la Comissaria de la Policia Nacional en Orihuela. Segons explicava, el seu familiar havia eixit de casa en la vesprada del divendres per a fer unes compres i no havia tornat.

 

Van seguir el rastre del telèfon mòbil

Des d’un primer moment, segons la Policia, es va tractar com una «desaparició inquietant» i es va iniciar el Protocol de Busca de Persones Desaparegudes, amb l’activació d’aplicacions informàtiques específiques de rastreig i posant en alerta el Servici de Drons de la Comissaria Provincial d’Alacant per a incorporar-se al dispositiu de busca.

 

Des de la Comissaria d’Orihuela es va contactar amb la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant des d’on es van desplaçar dos funcionaris del grup de Delinqüència Violenta i un vehicle uniformat amb altres dos agents per a col·laborar en les faenes de busca.

 

Com a primera gestió es va contactar amb les persones amb les que habitualment tenia relació el desaparegut i es va comprovar que el dia de la desaparició es trobava «més desorientat del normal». Els passos del desaparegut es van perdre després de fer una compra en una farmàcia, a on va usar la targeta de crèdit que ja no havia tornat a ser usada i, a pesar de portar un telèfon mòbil, no contestava.

 

Per part dels investigadors es va sol·licitar la intervenció del telèfon de la víctima, que va autoritzar el jutjat, pel que al migdia del dissabte es va delimitar una zona de busca, segons l’última antena de telefonia a la que el mòbil del desaparegut s’havia connectat.

 

El van trobar en una zona d’horts

A partir d’eixe moment, es va establir un ampli dispositiu de busca en el que van participar agents de la Policia Nacional, la Policia Local d’Orihuela, Protecció Civil, Bombers del Consorci i familiars del desaparegut.

 

Cap a les 18.00 hores del dissabte la germana de la víctima va conseguir contactar amb ell per telèfon, i va conseguir un nou posicionament a través dels repetidors de telefonia. D’esta forma es va poder delimitar una nova zona de busca que es va dividir en tres parts. Al dispositiu es van sumar membres de Protecció Civil de Torrevieja i un major número de policies de la Comissaria d’Orihuela tant de servici com d’altres voluntaris.

 

La víctima va poder comunicar que es trobava immobilitzat en una zona d’horts, amb tarongers, fulles en terra i una tanca metàl·lica. Des d’eixe moment la busca es va intensificar i, en un moment donat, el desaparegut va comunicar que estava sentint cridar el seu nom.

 

L’home va poder ser finalment localitzat amb vida per dos agents de la Policia Nacional i un altre de la Local en una rasa que delimitava dos horts, tombat d’esquena, amb els braços estesos i sense poder moure’s amb el terminal telefònic que va permetre la seua localització.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.