El vaixell Ángeles Alvariño acabarà la cerca d’Anna i Tomás Gimeno dijous que ve

 

El vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño va reprendre ahir la feina de casa de cerca de la xicoteta Anna i el seu pare Tomás Gimeno en el punt on van trobar a Olivia.

La Guàrdia Civil creu que el pare de les xiquetes desaparegudes a Tenerife es va suïcidar en el mateix lloc en el qual es va trobar el cos d’una de les germanes, però no descarten la hipòtesi de la fugida.

A uns 1.000 metres de profunditat, prop de la costa de Santa Cruz de Tenerife, en una bossa lligada a l’àncora del vaixell de Tomás Gimeno es va trobar el cos d’Olivia. L’altra bossa lligada amb cinta aïllant estava buida. Des d’eixe punt agranarà la zona al nord i al sud.

El rastreig finalitzarà el dijous

 

Dissabte passat, el vaixell Ángeles Alvariño va haver de tornar a port per una avaria que l’ha obligat a romandre ancorat després de 13 dies consecutius de rastreig.

El robot de l’Ángeles Alvariño continua ara amb les labors de rastreig per a tractar de trobar a Anna i a Tomás Gimeno una vegada solucionats els problemes tècnics. La cerca finalitzarà dijous que ve.

 

La cerca se centra en Anna

 

De nou, este dilluns totes les mirades estan posades en l»Ángeles Alvariño’. La cerca s’ha représ en el mateix punt on va aparéixer el cos d’Olivia fa quatre dies.

Ara el més important és trobar a Anna, sospiten que podia estar en la bossa buida amb llastos en el seu interior que va aparéixer ancorada al costat de la d’Olivia. Creuen que el cos podria haver sigut arrossegat pels corrents.

Els experts reconeixen que malgrat la dificultat que suposava el rastreig, el pla de cerca ha funcionat. La investigació se centra en el punt de la mar que marquen les antenes de la zona metropolitana de la Llacuna, on situen per última vegada el senyal del mòbil del pare de les xicotetes.

La principal incògnita és saber què va ocórrer amb Tomás Gimeno. Fins que aparega el cos, la jutgessa ha dictat una ordre internacional per homicidi.

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.