El vaixell Ángeles Alvariño acabarà la cerca d’Anna i Tomás Gimeno dijous que ve

 

El vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño va reprendre ahir la feina de casa de cerca de la xicoteta Anna i el seu pare Tomás Gimeno en el punt on van trobar a Olivia.

La Guàrdia Civil creu que el pare de les xiquetes desaparegudes a Tenerife es va suïcidar en el mateix lloc en el qual es va trobar el cos d’una de les germanes, però no descarten la hipòtesi de la fugida.

A uns 1.000 metres de profunditat, prop de la costa de Santa Cruz de Tenerife, en una bossa lligada a l’àncora del vaixell de Tomás Gimeno es va trobar el cos d’Olivia. L’altra bossa lligada amb cinta aïllant estava buida. Des d’eixe punt agranarà la zona al nord i al sud.

El rastreig finalitzarà el dijous

 

Dissabte passat, el vaixell Ángeles Alvariño va haver de tornar a port per una avaria que l’ha obligat a romandre ancorat després de 13 dies consecutius de rastreig.

El robot de l’Ángeles Alvariño continua ara amb les labors de rastreig per a tractar de trobar a Anna i a Tomás Gimeno una vegada solucionats els problemes tècnics. La cerca finalitzarà dijous que ve.

 

La cerca se centra en Anna

 

De nou, este dilluns totes les mirades estan posades en l»Ángeles Alvariño’. La cerca s’ha représ en el mateix punt on va aparéixer el cos d’Olivia fa quatre dies.

Ara el més important és trobar a Anna, sospiten que podia estar en la bossa buida amb llastos en el seu interior que va aparéixer ancorada al costat de la d’Olivia. Creuen que el cos podria haver sigut arrossegat pels corrents.

Els experts reconeixen que malgrat la dificultat que suposava el rastreig, el pla de cerca ha funcionat. La investigació se centra en el punt de la mar que marquen les antenes de la zona metropolitana de la Llacuna, on situen per última vegada el senyal del mòbil del pare de les xicotetes.

La principal incògnita és saber què va ocórrer amb Tomás Gimeno. Fins que aparega el cos, la jutgessa ha dictat una ordre internacional per homicidi.

Últimes notícies

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.

Bernabé defensa que els missatges de Miguel Polo en la DANA acrediten que va estar alerta

Pilar Bernabé assegura que els missatges aportats per Miguel Polo al jutjat sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 demostren que el president de la CHJ va estar alerta i va atendre tots els requeriments, i critica la gestió del Consell i de Carlos Mazón.

Nou oli d’oliva de l’Espadà i la Calderona aconseguix la DOP europea

La Unió Europea ha reconegut amb la Denominació d’Origen Protegida l’oli d’oliva de 28 municipis de les serres d’Espadà i Calderona, a les províncies de Castelló i València.

Metrovalencia reduïx trens en agost i aplica horari de dissabte els laborables

Metrovalencia aplicarà en tot agost la freqüència de dissabte també entre setmana per la menor demanda estival, però mantindrà sense canvis els horaris de diumenges, festius i servici nocturn.

Carlos Espí, el davanter valencià disciplinat que salta al Real Madrid

Carlos Espí, davanter de Tavernes de la Valldigna de 21 anys i estudiant universitari, afronta el repte del Real Madrid després de garantir la permanència del Levante amb 11 gols en mitja temporada a Primera.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.
FILMOTECA D'ESTIU