El vaixell Ángeles Alvariño acabarà la cerca d’Anna i Tomás Gimeno dijous que ve

 

El vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño va reprendre ahir la feina de casa de cerca de la xicoteta Anna i el seu pare Tomás Gimeno en el punt on van trobar a Olivia.

La Guàrdia Civil creu que el pare de les xiquetes desaparegudes a Tenerife es va suïcidar en el mateix lloc en el qual es va trobar el cos d’una de les germanes, però no descarten la hipòtesi de la fugida.

A uns 1.000 metres de profunditat, prop de la costa de Santa Cruz de Tenerife, en una bossa lligada a l’àncora del vaixell de Tomás Gimeno es va trobar el cos d’Olivia. L’altra bossa lligada amb cinta aïllant estava buida. Des d’eixe punt agranarà la zona al nord i al sud.

El rastreig finalitzarà el dijous

 

Dissabte passat, el vaixell Ángeles Alvariño va haver de tornar a port per una avaria que l’ha obligat a romandre ancorat després de 13 dies consecutius de rastreig.

El robot de l’Ángeles Alvariño continua ara amb les labors de rastreig per a tractar de trobar a Anna i a Tomás Gimeno una vegada solucionats els problemes tècnics. La cerca finalitzarà dijous que ve.

 

La cerca se centra en Anna

 

De nou, este dilluns totes les mirades estan posades en l»Ángeles Alvariño’. La cerca s’ha représ en el mateix punt on va aparéixer el cos d’Olivia fa quatre dies.

Ara el més important és trobar a Anna, sospiten que podia estar en la bossa buida amb llastos en el seu interior que va aparéixer ancorada al costat de la d’Olivia. Creuen que el cos podria haver sigut arrossegat pels corrents.

Els experts reconeixen que malgrat la dificultat que suposava el rastreig, el pla de cerca ha funcionat. La investigació se centra en el punt de la mar que marquen les antenes de la zona metropolitana de la Llacuna, on situen per última vegada el senyal del mòbil del pare de les xicotetes.

La principal incògnita és saber què va ocórrer amb Tomás Gimeno. Fins que aparega el cos, la jutgessa ha dictat una ordre internacional per homicidi.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.