La valenciana Carmen Montón dimitix com a Ministra de Sanitat

Carmen Montón, nova ministra de Sanitat

La valenciana Carmen Montón dimitix com a Ministra de Sanitat | Cedida

 

La ministra de Sanitat, Carmen Montón, ha convocat una compareixença a la seu del Ministeri hui dimarts passades les 20:45 hores, per anunciar la seua dimissió com a Ministra de Sanitat del govern d’Espanya. Malgrat que Pedro Sánchez, li ha traslladat a la ministra valenciana el seu suport a les suposades irregularitats en l’obtenció d’un màster, amb aquestes declaracions: «està fent un gran treball i ho va a seguir fent», ha dit en declaracions a la premsa en els passadissos del Senat, com també que ha recuperat la «sanitat universal a Espanya en pocs dies d’estar al govern».

La Ministra ahir va defendre la seua honestedat

 

Carmen Montón ha sigut des de fa dos objecte de polèmica al posar-se en dubte l’obtenció del seu màster a través de la Universitat Rey Juan Carlos. La ministra de Sanitat, Consum i Benestar Social va eixir ahir en roda de premsa per aclarir els rumors i on va negar que hi haja algun tipus d’irregularitat en la realització del Màster en Estudis Interdisciplinaris de Gènere, que va realitzar en el curs 2010-2011 en l’Institut de Dret Públic (IDP) de la Universitat Rey Juan Carlos (URJC) de Madrid, clausurat després del sonat cas de Cristina Cifuentes, i ha mostrat diversos correus electrònics que segons ella «acrediten la seua honestedat», afegint a més, que no pensava dimitir. I hui ha canviat la versió, així presentant la seua renuncia a Ministra de Sanitat. La ministra es va pronunciar així en la roda de premsa en la seu del Ministeri després de la informació publicada per ‘eldiario.es’ en la que assenyala que la ministra va obtindre una nota mitjana de 8,43 en el màster a pesar que el va començar quan la meitat de les assignatures ja havien finalitzat.

 

Carmen Montón en la roda de premsa dehui

Carmen Montón en la roda de premsa d’ahir   | EP

 

De la mateixa manera, segons el mateix mitjà, Carmen Montón va pagar la matrícula del mateix màster fora de termini, tres mesos després i va superar la meitat de les matèries sense acudir a les classes i sense tractar amb els professors. La ministra ha avisat que «no tots som iguals», ja que ella té més de 30 correus que acrediten haver cursat aquestos estudis durant el curs 2010-2011, té el títol, té el treball de fi de màster i el certificat acadèmic de les notes. Així mateix, va dir que havia ja informat el president del govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta, Carmen Calvo. Durant la seua compareixença, Montón va anar negant punt per punt les informacions publicades, reconeixent estar «tranquil·la» i sentir-se «recolzada» per Sánchez perquè va fer «tot» el que li recomanaren des de la universitat. 

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.