La valenciana Carmen Montón dimitix com a Ministra de Sanitat

Carmen Montón, nova ministra de Sanitat

La valenciana Carmen Montón dimitix com a Ministra de Sanitat | Cedida

 

La ministra de Sanitat, Carmen Montón, ha convocat una compareixença a la seu del Ministeri hui dimarts passades les 20:45 hores, per anunciar la seua dimissió com a Ministra de Sanitat del govern d’Espanya. Malgrat que Pedro Sánchez, li ha traslladat a la ministra valenciana el seu suport a les suposades irregularitats en l’obtenció d’un màster, amb aquestes declaracions: «està fent un gran treball i ho va a seguir fent», ha dit en declaracions a la premsa en els passadissos del Senat, com també que ha recuperat la «sanitat universal a Espanya en pocs dies d’estar al govern».

La Ministra ahir va defendre la seua honestedat

 

Carmen Montón ha sigut des de fa dos objecte de polèmica al posar-se en dubte l’obtenció del seu màster a través de la Universitat Rey Juan Carlos. La ministra de Sanitat, Consum i Benestar Social va eixir ahir en roda de premsa per aclarir els rumors i on va negar que hi haja algun tipus d’irregularitat en la realització del Màster en Estudis Interdisciplinaris de Gènere, que va realitzar en el curs 2010-2011 en l’Institut de Dret Públic (IDP) de la Universitat Rey Juan Carlos (URJC) de Madrid, clausurat després del sonat cas de Cristina Cifuentes, i ha mostrat diversos correus electrònics que segons ella «acrediten la seua honestedat», afegint a més, que no pensava dimitir. I hui ha canviat la versió, així presentant la seua renuncia a Ministra de Sanitat. La ministra es va pronunciar així en la roda de premsa en la seu del Ministeri després de la informació publicada per ‘eldiario.es’ en la que assenyala que la ministra va obtindre una nota mitjana de 8,43 en el màster a pesar que el va començar quan la meitat de les assignatures ja havien finalitzat.

 

Carmen Montón en la roda de premsa dehui

Carmen Montón en la roda de premsa d’ahir   | EP

 

De la mateixa manera, segons el mateix mitjà, Carmen Montón va pagar la matrícula del mateix màster fora de termini, tres mesos després i va superar la meitat de les matèries sense acudir a les classes i sense tractar amb els professors. La ministra ha avisat que «no tots som iguals», ja que ella té més de 30 correus que acrediten haver cursat aquestos estudis durant el curs 2010-2011, té el títol, té el treball de fi de màster i el certificat acadèmic de les notes. Així mateix, va dir que havia ja informat el president del govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta, Carmen Calvo. Durant la seua compareixença, Montón va anar negant punt per punt les informacions publicades, reconeixent estar «tranquil·la» i sentir-se «recolzada» per Sánchez perquè va fer «tot» el que li recomanaren des de la universitat. 

Últimes notícies

34 autobusos substituiran els trens entre Tavernes i Gandia este cap de setmana per obres

Renfe ha organitzat 34 circulacions d'autobús este dissabte i diumenge entre Tavernes de la Valldigna i Gandia, amb parada a Xeraco, per un tall total de la línia C1 de Rodalia per obres d'Adif.

Diana Morant reafirma el suport a Zapatero: continua en la mateixa línia

La ministra Diana Morant ha reafirmat a València el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero en plena investigació del cas Plus Ultra i ha assegurat que manté les seues sospites sobre el paper dels Estats Units.

La parella de Pérez Llorca renuncia a la plaça en la Diputació enmig de dubtes ètics

La ministra Diana Morant interpreta la renúncia de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la comissió de servicis en la Diputació de València com un reconeixement que la plaça no era ètica ni estètica i possiblement tampoc legal, i exigeix explicacions a la corporació provincial.

La Universitat de València crea bessons digitals per a estudiar l’arrítmia cardíaca més freqüent

L’equip investigador desenvolupa rèpliques virtuals personalitzades de l’aurícula esquerra per a avançar cap a tractaments més adaptats en fibril·lació auricular

Alicant preveu 550 vivendes noves al PAU 2-La Torreta, la mitat protegides

L’Ajuntament d’Alacant ha encetat la tramitació del Pla Parcial 2 del PAU 2-La Torreta, que preveu unes 550 vivendes noves en 5,5 hectàrees, amb almenys la mitat de protecció pública.

Un espectacle de 150 drons il·luminarà el cel d’Alacant amb un viatge espacial dissabte a la nit

El port d’Alacant acollirà este dissabte a les 23.00 hores un espectacle nocturn de 150 drons que recrearan un viatge espacial amb motiu de les Fogueres de Sant Joan.

Mercadona, el supermercat més innovador en distribució a Espanya segons Fortune

La revista Fortune ha situat Mercadona com la companyia més innovadora en la distribució a Espanya i huitena en el rànquing europeu del sector, dins d’una llista de 300 grans empreses del continent.

Capturats a Callosa dos fugitius reclamats fa més de tres anys per una temptativa d’homicidi

Dos joves de 18 i 21 anys, reclamats per la justícia per una presumpta temptativa d’homicidi a Callosa de Segura, han sigut detinguts després de més de tres anys fugits. La Guàrdia Civil i la Policia Local els han localitzat gràcies a un dispositiu especial desplegat a una vivenda i a la serra de Callosa.