La valenciana Carmen Montón dimitix com a Ministra de Sanitat

Carmen Montón, nova ministra de Sanitat

La valenciana Carmen Montón dimitix com a Ministra de Sanitat | Cedida

 

La ministra de Sanitat, Carmen Montón, ha convocat una compareixença a la seu del Ministeri hui dimarts passades les 20:45 hores, per anunciar la seua dimissió com a Ministra de Sanitat del govern d’Espanya. Malgrat que Pedro Sánchez, li ha traslladat a la ministra valenciana el seu suport a les suposades irregularitats en l’obtenció d’un màster, amb aquestes declaracions: «està fent un gran treball i ho va a seguir fent», ha dit en declaracions a la premsa en els passadissos del Senat, com també que ha recuperat la «sanitat universal a Espanya en pocs dies d’estar al govern».

La Ministra ahir va defendre la seua honestedat

 

Carmen Montón ha sigut des de fa dos objecte de polèmica al posar-se en dubte l’obtenció del seu màster a través de la Universitat Rey Juan Carlos. La ministra de Sanitat, Consum i Benestar Social va eixir ahir en roda de premsa per aclarir els rumors i on va negar que hi haja algun tipus d’irregularitat en la realització del Màster en Estudis Interdisciplinaris de Gènere, que va realitzar en el curs 2010-2011 en l’Institut de Dret Públic (IDP) de la Universitat Rey Juan Carlos (URJC) de Madrid, clausurat després del sonat cas de Cristina Cifuentes, i ha mostrat diversos correus electrònics que segons ella «acrediten la seua honestedat», afegint a més, que no pensava dimitir. I hui ha canviat la versió, així presentant la seua renuncia a Ministra de Sanitat. La ministra es va pronunciar així en la roda de premsa en la seu del Ministeri després de la informació publicada per ‘eldiario.es’ en la que assenyala que la ministra va obtindre una nota mitjana de 8,43 en el màster a pesar que el va començar quan la meitat de les assignatures ja havien finalitzat.

 

Carmen Montón en la roda de premsa dehui

Carmen Montón en la roda de premsa d’ahir   | EP

 

De la mateixa manera, segons el mateix mitjà, Carmen Montón va pagar la matrícula del mateix màster fora de termini, tres mesos després i va superar la meitat de les matèries sense acudir a les classes i sense tractar amb els professors. La ministra ha avisat que «no tots som iguals», ja que ella té més de 30 correus que acrediten haver cursat aquestos estudis durant el curs 2010-2011, té el títol, té el treball de fi de màster i el certificat acadèmic de les notes. Així mateix, va dir que havia ja informat el president del govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta, Carmen Calvo. Durant la seua compareixença, Montón va anar negant punt per punt les informacions publicades, reconeixent estar «tranquil·la» i sentir-se «recolzada» per Sánchez perquè va fer «tot» el que li recomanaren des de la universitat. 

Últimes notícies

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.