13.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

La valenciana Carmen Montón dimitix com a Ministra de Sanitat

Carmen Montón, nova ministra de Sanitat

La valenciana Carmen Montón dimitix com a Ministra de Sanitat | Cedida

 

La ministra de Sanitat, Carmen Montón, ha convocat una compareixença a la seu del Ministeri hui dimarts passades les 20:45 hores, per anunciar la seua dimissió com a Ministra de Sanitat del govern d’Espanya. Malgrat que Pedro Sánchez, li ha traslladat a la ministra valenciana el seu suport a les suposades irregularitats en l’obtenció d’un màster, amb aquestes declaracions: “està fent un gran treball i ho va a seguir fent”, ha dit en declaracions a la premsa en els passadissos del Senat, com també que ha recuperat la “sanitat universal a Espanya en pocs dies d’estar al govern”.

La Ministra ahir va defendre la seua honestedat

 

Carmen Montón ha sigut des de fa dos objecte de polèmica al posar-se en dubte l’obtenció del seu màster a través de la Universitat Rey Juan Carlos. La ministra de Sanitat, Consum i Benestar Social va eixir ahir en roda de premsa per aclarir els rumors i on va negar que hi haja algun tipus d’irregularitat en la realització del Màster en Estudis Interdisciplinaris de Gènere, que va realitzar en el curs 2010-2011 en l’Institut de Dret Públic (IDP) de la Universitat Rey Juan Carlos (URJC) de Madrid, clausurat després del sonat cas de Cristina Cifuentes, i ha mostrat diversos correus electrònics que segons ella «acrediten la seua honestedat», afegint a més, que no pensava dimitir. I hui ha canviat la versió, així presentant la seua renuncia a Ministra de Sanitat. La ministra es va pronunciar així en la roda de premsa en la seu del Ministeri després de la informació publicada per ‘eldiario.es’ en la que assenyala que la ministra va obtindre una nota mitjana de 8,43 en el màster a pesar que el va començar quan la meitat de les assignatures ja havien finalitzat.

 

Carmen Montón en la roda de premsa dehui

Carmen Montón en la roda de premsa d’ahir   | EP

 

De la mateixa manera, segons el mateix mitjà, Carmen Montón va pagar la matrícula del mateix màster fora de termini, tres mesos després i va superar la meitat de les matèries sense acudir a les classes i sense tractar amb els professors. La ministra ha avisat que «no tots som iguals», ja que ella té més de 30 correus que acrediten haver cursat aquestos estudis durant el curs 2010-2011, té el títol, té el treball de fi de màster i el certificat acadèmic de les notes. Així mateix, va dir que havia ja informat el president del govern, Pedro Sánchez, i la vicepresidenta, Carmen Calvo. Durant la seua compareixença, Montón va anar negant punt per punt les informacions publicades, reconeixent estar «tranquil·la» i sentir-se «recolzada» per Sánchez perquè va fer «tot» el que li recomanaren des de la universitat. 

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.