Wafaa Sebbah va morir asfixiada i van trobar el seu cos nu de cintura cap avall

Wafaa Sebbah

 

La jove Wafaa Sebbah va morir asfixiada. Quan van trobar el seu cadàver en un pou, el seu cap estava embolicat en cinta adhesiva i també tenia les mans emmanillades, encara que els investigadors no saben si va ser per al trasllat al pou o si la van torturar.

Així ho ha indicat l’autòpsia preliminar de la víctima, desapareguda fa any i mig, concretament el novembre de 2019, i el cos de la qual es trobava dijous passat en un pou a 20 metre de profunditat, que a més tenia cinc impactes d’escopeta de balins.

No obstant això, segons l’anàlisi forense, que s’acaba de conéixer, estos impactes no van poder provocar-li la mort.

De fet, l’autòpsia no ha pogut determinar si eixos impactes han sigut abans de la defunció o després.

D’acord amb l’anàlisi, el seu cos estava nu de cintura cap avall i amb el sostenidor tallat. No obstant això, tampoc s’han pogut trobar evidències d’agressió sexual, encara que la Guàrdia Civil, per aqueixos indicis, creu que va poder-hi haver-la.

Wafaa, nascuda l’any 2000, residia a Carcaixent i va ser vista per última vegada el 17 de novembre de 2019, quan tenia 19 anys.

Va ser la seua mare qui va denunciar la seua desaparició el 29 de novembre d’eixe mateix any.

El presumpte homicida de Wafaa, a la presó provisional

 

El passat 17 de juny, David Soler, ‘El Tuvi’, que havia sigut detingut la nit prèvia en relació al cas, va confessar el crim.

Eixe mateix dia, també va admetre haver amagat el cadàver de la jove dins d’un pou de regadiu d’uns 20 metres de profunditat, en una finca que en el moment del crim era propietat del pare del detingut.

Després d’indicar el lloc, els bussos van localitzar les restes humanes de la víctima.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 5 d’Alzira, en funcions de guàrdia, va acordar dissabte passat l’ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança de l’home detingut com a presumpte autor de l’homicidi de la jove.

 

Investigació

 

En l’actualitat, Soler està sent investigat per un delicte d’homicidi, sense perjudici d’ulterior qualificació, i la causa continuarà tramitant-se pel responsable del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 d’Alzira, que ja investigava amb anterioritat estos fets.

El detingut té diversos antecedents policials, en particular per violència masclista, segons informava l’Institut Armat. Actualment, ‘El Tuvi’, també està sent investigat per un altre crim en el municipi de Xátiva.

Segons indicava el diari ‘Levante’, li investiguen per l’homicidi d’Isabell Elena Raducanu, una dona que va ser estrangulada i acoltellada quan estava embarassada de sis mesos.

Isabell Elena Raducanu

El crim es va cometre l’11 de juny de 2019, i al principi es va acusar la que era la seua parella.

Però els agents van trobar uns calçotets embullats en una de les cames de la dona amb ADN.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.

Salven la vida a un operari després de patir una parada cardíaca en podar una palmera a València

Un operari de 41 anys va ser rescatat pels bombers a València després de quedar atrapat mentres podava una palmera, patir un esvaïment i entrar en parada cardíaca, que l'equip mèdic va aconseguir revertir abans del seu trasllat a l'hospital.

Morant titlla d’intolerable el veto a les dones en la confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig a les dones en la confraria de Sagunt i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la participació femenina.

Xoc entre tramvia i cotxe interromp les línies 4 i 6 a València i deixa cinc ferits

Un cotxe que se salta un semàfor en roig provoca un xoc amb un tramvia a València, interromp el servici en les línies 4 i 6 i deixa cinc ferits amb policontusiones.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón com a testimoni en la causa penal per la gestió de la dana i exigix responsabilitats polítiques en la Generalitat.

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.