Wafaa Sebbah va morir asfixiada i van trobar el seu cos nu de cintura cap avall

Wafaa Sebbah

 

La jove Wafaa Sebbah va morir asfixiada. Quan van trobar el seu cadàver en un pou, el seu cap estava embolicat en cinta adhesiva i també tenia les mans emmanillades, encara que els investigadors no saben si va ser per al trasllat al pou o si la van torturar.

Així ho ha indicat l’autòpsia preliminar de la víctima, desapareguda fa any i mig, concretament el novembre de 2019, i el cos de la qual es trobava dijous passat en un pou a 20 metre de profunditat, que a més tenia cinc impactes d’escopeta de balins.

No obstant això, segons l’anàlisi forense, que s’acaba de conéixer, estos impactes no van poder provocar-li la mort.

De fet, l’autòpsia no ha pogut determinar si eixos impactes han sigut abans de la defunció o després.

D’acord amb l’anàlisi, el seu cos estava nu de cintura cap avall i amb el sostenidor tallat. No obstant això, tampoc s’han pogut trobar evidències d’agressió sexual, encara que la Guàrdia Civil, per aqueixos indicis, creu que va poder-hi haver-la.

Wafaa, nascuda l’any 2000, residia a Carcaixent i va ser vista per última vegada el 17 de novembre de 2019, quan tenia 19 anys.

Va ser la seua mare qui va denunciar la seua desaparició el 29 de novembre d’eixe mateix any.

El presumpte homicida de Wafaa, a la presó provisional

 

El passat 17 de juny, David Soler, ‘El Tuvi’, que havia sigut detingut la nit prèvia en relació al cas, va confessar el crim.

Eixe mateix dia, també va admetre haver amagat el cadàver de la jove dins d’un pou de regadiu d’uns 20 metres de profunditat, en una finca que en el moment del crim era propietat del pare del detingut.

Després d’indicar el lloc, els bussos van localitzar les restes humanes de la víctima.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 5 d’Alzira, en funcions de guàrdia, va acordar dissabte passat l’ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança de l’home detingut com a presumpte autor de l’homicidi de la jove.

 

Investigació

 

En l’actualitat, Soler està sent investigat per un delicte d’homicidi, sense perjudici d’ulterior qualificació, i la causa continuarà tramitant-se pel responsable del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 d’Alzira, que ja investigava amb anterioritat estos fets.

El detingut té diversos antecedents policials, en particular per violència masclista, segons informava l’Institut Armat. Actualment, ‘El Tuvi’, també està sent investigat per un altre crim en el municipi de Xátiva.

Segons indicava el diari ‘Levante’, li investiguen per l’homicidi d’Isabell Elena Raducanu, una dona que va ser estrangulada i acoltellada quan estava embarassada de sis mesos.

Isabell Elena Raducanu

El crim es va cometre l’11 de juny de 2019, i al principi es va acusar la que era la seua parella.

Però els agents van trobar uns calçotets embullats en una de les cames de la dona amb ADN.

Últimes notícies

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.