Wafaa Sebbah va morir asfixiada i van trobar el seu cos nu de cintura cap avall

Wafaa Sebbah

 

La jove Wafaa Sebbah va morir asfixiada. Quan van trobar el seu cadàver en un pou, el seu cap estava embolicat en cinta adhesiva i també tenia les mans emmanillades, encara que els investigadors no saben si va ser per al trasllat al pou o si la van torturar.

Així ho ha indicat l’autòpsia preliminar de la víctima, desapareguda fa any i mig, concretament el novembre de 2019, i el cos de la qual es trobava dijous passat en un pou a 20 metre de profunditat, que a més tenia cinc impactes d’escopeta de balins.

No obstant això, segons l’anàlisi forense, que s’acaba de conéixer, estos impactes no van poder provocar-li la mort.

De fet, l’autòpsia no ha pogut determinar si eixos impactes han sigut abans de la defunció o després.

D’acord amb l’anàlisi, el seu cos estava nu de cintura cap avall i amb el sostenidor tallat. No obstant això, tampoc s’han pogut trobar evidències d’agressió sexual, encara que la Guàrdia Civil, per aqueixos indicis, creu que va poder-hi haver-la.

Wafaa, nascuda l’any 2000, residia a Carcaixent i va ser vista per última vegada el 17 de novembre de 2019, quan tenia 19 anys.

Va ser la seua mare qui va denunciar la seua desaparició el 29 de novembre d’eixe mateix any.

El presumpte homicida de Wafaa, a la presó provisional

 

El passat 17 de juny, David Soler, ‘El Tuvi’, que havia sigut detingut la nit prèvia en relació al cas, va confessar el crim.

Eixe mateix dia, també va admetre haver amagat el cadàver de la jove dins d’un pou de regadiu d’uns 20 metres de profunditat, en una finca que en el moment del crim era propietat del pare del detingut.

Després d’indicar el lloc, els bussos van localitzar les restes humanes de la víctima.

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 5 d’Alzira, en funcions de guàrdia, va acordar dissabte passat l’ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança de l’home detingut com a presumpte autor de l’homicidi de la jove.

 

Investigació

 

En l’actualitat, Soler està sent investigat per un delicte d’homicidi, sense perjudici d’ulterior qualificació, i la causa continuarà tramitant-se pel responsable del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 d’Alzira, que ja investigava amb anterioritat estos fets.

El detingut té diversos antecedents policials, en particular per violència masclista, segons informava l’Institut Armat. Actualment, ‘El Tuvi’, també està sent investigat per un altre crim en el municipi de Xátiva.

Segons indicava el diari ‘Levante’, li investiguen per l’homicidi d’Isabell Elena Raducanu, una dona que va ser estrangulada i acoltellada quan estava embarassada de sis mesos.

Isabell Elena Raducanu

El crim es va cometre l’11 de juny de 2019, i al principi es va acusar la que era la seua parella.

Però els agents van trobar uns calçotets embullats en una de les cames de la dona amb ADN.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.