Un xic acaba en la presó per negar-se a posar-se la mascareta en Castelló de la Plana

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un xic de 28 anys com a presumpte autor d’un delicte de desobediència greu, per negar-se a usar la mascareta en el carrer. En un primer moment va dir que no tenia, facilitant-los una els policies, per a continuació dir que no se la posava, ni anava a posar-se-la perquè no li donava la gana.

 

Cap a les 15.30 hores de la vesprada, una dotació policial ha vist en l’avinguda de Benicàssim, enfront de l’Hospital General, a un xic que incomplia la normativa, en la que es regula  l’obligació de portar posada la mascareta en la via pública, en virtut de la Resolució del 17/07/2020 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana.

 

L’agent policial s’ha acostat al xic per a preguntar-li si tenia algun motiu justificat (malaltia) que no el deixara portar la mascareta, contestant que no, que no tenia i que no se l’anava a posar. L’agent ha intentat identificar-lo per a proposar-lo per a sanció, al mateix temps que ha instat al xic que es posara la mascareta, responent que no tenia i que no anava a posar-se cap.

 

El xic ha ingressat en la presó

Els agents han donat una mascareta al xic, mantenint este la seua negativa a posar-se-la, insistint  que no se la posava perquè no li donava la gana. A pesar de ser advertit pels policies en diferents ocasions de les conseqüències de la seua actitud, que anava des d’una infracció administrativa fins a la seua detenció per desobediència greu, s’ha negat a identificar-se i a posar-se la mascareta.

 

Amb l’ocorregut, i el risc que suposa per a la salut pública de la seua actitud, els agents l’han detingut com a presumpte autor d’un delicte de desobediència greu. El detingut, que compta amb diferents antecedents policials, ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha ordenat el seu ingrés en la presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.