Un xic acaba en la presó per negar-se a posar-se la mascareta en Castelló de la Plana

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un xic de 28 anys com a presumpte autor d’un delicte de desobediència greu, per negar-se a usar la mascareta en el carrer. En un primer moment va dir que no tenia, facilitant-los una els policies, per a continuació dir que no se la posava, ni anava a posar-se-la perquè no li donava la gana.

 

Cap a les 15.30 hores de la vesprada, una dotació policial ha vist en l’avinguda de Benicàssim, enfront de l’Hospital General, a un xic que incomplia la normativa, en la que es regula  l’obligació de portar posada la mascareta en la via pública, en virtut de la Resolució del 17/07/2020 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana.

 

L’agent policial s’ha acostat al xic per a preguntar-li si tenia algun motiu justificat (malaltia) que no el deixara portar la mascareta, contestant que no, que no tenia i que no se l’anava a posar. L’agent ha intentat identificar-lo per a proposar-lo per a sanció, al mateix temps que ha instat al xic que es posara la mascareta, responent que no tenia i que no anava a posar-se cap.

 

El xic ha ingressat en la presó

Els agents han donat una mascareta al xic, mantenint este la seua negativa a posar-se-la, insistint  que no se la posava perquè no li donava la gana. A pesar de ser advertit pels policies en diferents ocasions de les conseqüències de la seua actitud, que anava des d’una infracció administrativa fins a la seua detenció per desobediència greu, s’ha negat a identificar-se i a posar-se la mascareta.

 

Amb l’ocorregut, i el risc que suposa per a la salut pública de la seua actitud, els agents l’han detingut com a presumpte autor d’un delicte de desobediència greu. El detingut, que compta amb diferents antecedents policials, ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha ordenat el seu ingrés en la presó.

Últimes notícies

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.