Un xic detingut per furtar 50 mòbils i vendre’ls per internet en Picassent

 

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘AMUDI’ ha detingut en Picassent, en l’Horta (València), a un xic que suplantava la identitat d’altres persones per a conseguir telèfons mòbils de les companyies telefòniques i després vendre’ls en Internet

 

Esta operació feta per agents de la Guàrdia Civil de Picassent s’inicie a causa d’una denúncia d’una persona a on indicava que algú havia usat la seua identitat per a contractar dos línies mòbils obtenint dos telèfons mòbils d’alta gamma. En l’operatiu s’ha esclarit l’estafa de 50 mòbils a través d’este sistema.

 

El mètode de l’estafa

El mètode de l’estafa consistia en obtindre dades reals de terceres persones i una volta conseguides estes dades, criden a les companyies telefòniques i es fan passar pels clients reals, aportant fins i tot números de compte que conseguixen donar d’alta a través de programes informàtics per a contractar línies telefòniques i sol·licitar terminals d’alta gamma nous. 

 

Finalment es falsifica la documentació personal dels clients per a recollir els paquets que contindrien els terminals remesos per les companyies de telefonia. Una volta en el seu poder els telèfons, els comercialitzen ràpidament tant a Espanya com en altres països, obtenint el benefici econòmic perseguit.

 

Per eixos fets s’ha procedit a la detenció d’un xic de 29 anys i com a presumpte autor de delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil. Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 de Picassent. 

Últimes notícies

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.