Un xic detingut per furtar 50 mòbils i vendre’ls per internet en Picassent

 

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘AMUDI’ ha detingut en Picassent, en l’Horta (València), a un xic que suplantava la identitat d’altres persones per a conseguir telèfons mòbils de les companyies telefòniques i després vendre’ls en Internet

 

Esta operació feta per agents de la Guàrdia Civil de Picassent s’inicie a causa d’una denúncia d’una persona a on indicava que algú havia usat la seua identitat per a contractar dos línies mòbils obtenint dos telèfons mòbils d’alta gamma. En l’operatiu s’ha esclarit l’estafa de 50 mòbils a través d’este sistema.

 

El mètode de l’estafa

El mètode de l’estafa consistia en obtindre dades reals de terceres persones i una volta conseguides estes dades, criden a les companyies telefòniques i es fan passar pels clients reals, aportant fins i tot números de compte que conseguixen donar d’alta a través de programes informàtics per a contractar línies telefòniques i sol·licitar terminals d’alta gamma nous. 

 

Finalment es falsifica la documentació personal dels clients per a recollir els paquets que contindrien els terminals remesos per les companyies de telefonia. Una volta en el seu poder els telèfons, els comercialitzen ràpidament tant a Espanya com en altres països, obtenint el benefici econòmic perseguit.

 

Per eixos fets s’ha procedit a la detenció d’un xic de 29 anys i com a presumpte autor de delictes d’estafa, falsedat documental i usurpació d’estat civil. Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 de Picassent. 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU