Una xica detinguda per fingir ser advocada i estafar més de 310.000 euros en Orpesa

 

Efectius de la Guàrdia Civil han detingut a una xica de 33 anys acusada d’estafar més de 310.000 euros en fingir ser advocada en la localitat d’Orpesa, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

La xica, veïna de Castelló i natural de Tunísia, està acusada d’un delicte d’estafa continuada. La denunciant, natural d’Egipte i resident en Orpesa, va conéixer a l’arrestada, qui deia ser advocada, per a ajudar-la en els seus tràmits burocràtics en Espanya, ja que esta desconeixia l’idioma.

 

Eixa confiança que es va generar entre les dos va fer que la víctima li donara les contrasenyes dels comptes bancaris, a fi de què la detinguda l’ajudara a fer les gestions pertinents. Però la detinguda es va aprofitar durant un període llarg de temps en què la víctima estava vivint en Egipte, per a fer durant més d’un any multitud de transferències bancàries a diferents comptes bancaris de la seua propietat.

 

Durant este temps, la detinguda va arribar a superar transferències de més de 60.000 euros per a pagar, presumptament,  entre altres assumptes, la reforma de sa casa, un local d’hostaleria que regenta i la compra d’una vivenda en Tunísia.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.