Sueca intensifica la neteja de platges després de la dana i recomana l’ús de calçat protector

L’Ajuntament de Sueca, a través de la Regidoria de Serveis Municipals, ha ampliat els treballs de neteja de les platges, que van patir danys importants per les conseqüències de la dana que es va produir el 29 d’octubre. En resposta a aquesta situació, l’Ajuntament aconsella la població que utilitze calçat protector tant en l’arena com en l’aigua.

La regidora de Serveis Municipals i Platges, Pilar Moncho, ha destacat que s’estan utilitzant «tots els recursos disponibles» perquè la costa torni a oferir un aspecte òptim. No obstant això, ha avisat que la quantitat de canyes i troncs deixats per la riuada és «de proporcions mai vistes», i encara es poden trobar restes que el mar ha arrossegat fins a la riba.

Malgrat la situació econòmica precària que travessa el consistori, Moncho ha assegurat que l’Ajuntament no es rendirà i continuarà treballant perquè les platges estiguin en el millor estat possible. Els operaris segueixen recollint grans troncs i canyes, aprofitant la maquinària que ha estat cedida per la Diputació i la pròpia de l’Ajuntament.

A més, la regidora ha demanat «precaució i comprensió» als usuaris de les platges durant els pròxims mesos. Ha recomanat l’ús de calçat protector tant dins de l’aigua com en l’arena, ja que, malgrat que la maquinària pot passar diverses vegades, poden quedar restes petites que són més difícils de retirar. «És important que tots col·laborem per garantir la seguretat», va comentar.

Per altra banda, a partir de maig, amb la implementació del Pla d’Ocupació per la dana, s’incorporaran nous treballadors que realitzaran tasques de neteja manual en aquells racons que les màquines no poden accedir, millorant així la neteja de les platges afectades.

Últimes notícies

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.