Sueca intensifica la neteja de platges després de la dana i recomana l’ús de calçat protector

L’Ajuntament de Sueca, a través de la Regidoria de Serveis Municipals, ha ampliat els treballs de neteja de les platges, que van patir danys importants per les conseqüències de la dana que es va produir el 29 d’octubre. En resposta a aquesta situació, l’Ajuntament aconsella la població que utilitze calçat protector tant en l’arena com en l’aigua.

La regidora de Serveis Municipals i Platges, Pilar Moncho, ha destacat que s’estan utilitzant «tots els recursos disponibles» perquè la costa torni a oferir un aspecte òptim. No obstant això, ha avisat que la quantitat de canyes i troncs deixats per la riuada és «de proporcions mai vistes», i encara es poden trobar restes que el mar ha arrossegat fins a la riba.

Malgrat la situació econòmica precària que travessa el consistori, Moncho ha assegurat que l’Ajuntament no es rendirà i continuarà treballant perquè les platges estiguin en el millor estat possible. Els operaris segueixen recollint grans troncs i canyes, aprofitant la maquinària que ha estat cedida per la Diputació i la pròpia de l’Ajuntament.

A més, la regidora ha demanat «precaució i comprensió» als usuaris de les platges durant els pròxims mesos. Ha recomanat l’ús de calçat protector tant dins de l’aigua com en l’arena, ja que, malgrat que la maquinària pot passar diverses vegades, poden quedar restes petites que són més difícils de retirar. «És important que tots col·laborem per garantir la seguretat», va comentar.

Per altra banda, a partir de maig, amb la implementació del Pla d’Ocupació per la dana, s’incorporaran nous treballadors que realitzaran tasques de neteja manual en aquells racons que les màquines no poden accedir, millorant així la neteja de les platges afectades.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.