Anuncios

La superlluna blava d’agost no es repetirà fins d’ací a 14 anys

Agost està sent un mes intens per als amants del firmament. El huité mes de l’any ha arribat amb dos superllunes, una situació excepcional per la raresa que suposa que es donen estos fenòmens en este curt període de temps.

Per si ja la trobàvem a faltar, una altra superlluna posarà fi al huité mes de l’any, que va començar amb un altre esdeveniment del mateix tipus. Es tracta de l’anomenada Superlluna Blava, la pròxima de les cinc llunes plenes amb nom que queden en este 2023. 

Anuncios

Són moltes les civilitzacions que, històricament, han venerat la Lluna, especialment quan és plena. Així ho feien les tribus ameríndies originàries d’Amèrica del Nord, que atribuïen un nom especial per a cadascuna; una cosa que s’ha mantingut fins hui. Així, el mes passat vam poder veure la Lluna de cérvol, l’1 d’agost vam veure la d’Esturió, i el 31 arribarà la Superlluna Blava.

El més especial dels plenilunis a l’estiu és que el cel sol estar clar en la majoria dels casos, per la qual cosa l’observació resulta molt més satisfactòria. No obstant això, les condicions poden dependre de diversos factors, per la qual cosa és convenient consultar-ho al servei meteorològic de la teua localitat

Esta Lluna estarà un 7 % més a prop del nostre planeta i un 16,7 % més lluminosa que una lluna plena mitjana, cosa que la converteix en la lluna més gran i brillant del 2023. Tot depén de com està d’encapotat el cel, però si els núvols no apareixen, la lluna blava podrà contemplar-se la nit del 31 d’agost a partir de les 21.30 hores, durant la posta de sol.

Estarà visible fins a les 7.50 hores aproximadament i el seu màxim apogeu es donarà cap a les 3.36 hores.

Quan veure la superlluna blava 2023?

La Superlluna Blava arribarà al seu apogeu la matinada del 31 d’agost a les 3 hores d’Espanya, però es podrà veure des que s’eleve sobre l’horitzó coincidint amb el capvespre del 30 d’agost, i romandrà al firmament fins a l’alba. 

Cal destacar que, de forma oposada a les ‘superllunes‘ com la d’Esturió, també existeixen les ‘minillunes‘: aquelles que coincideixen amb l’apogeu, el punt més llunyà de l’òrbita del satèl·lit al voltant de la Terra.

A més, allò adequat seria trobar un lloc amb poca contaminació lumínica. I, finalment, equipar-se amb uns prismàtics també pot ser una bona idea, ja que permetrà observar millor els cràters i les ombres de la Lluna.

Per què es diu Superlluna Blava?

En esta ocasió se l’anomena Superluna Blava per diferenciar la seua naturalesa de la resta: i és que, en realitat, és poc habitual que hi haja dos llunes plenes en un mateix mes. Així, se li afegeix el terme blau per indicar que serà la segona en els mateixos 30 dies

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Educació proposa als docents una pujada salarial de 1.050 euros anuals abans de la vaga

La Conselleria d'Educació planteja una pujada lineal de 1.050 euros bruts anuals per a tot el professorat no universitari, equivalent a uns 75 euros al mes, oferta que els sindicats consideren insuficient i poc ambiciosa.

Corberán firma el pitjor balanç golejador entre els 20 tècnics amb més partits del València en Primera

Carlos Corberán presenta la pitjor diferència de gols entre els vint entrenadors amb més partits dirigits al València en Primera, amb un balanç de -13 punts en 55 partits.

Buitrago fixa en un terç dels punts la salvació de l’Elx

El president de l'Elx, Joaquin Buitrago, considera que a l'equip li n'hi ha prou amb sumar un terç dels punts en joc en les quatre ultimes jornades per a assegurar la permanència en Primera Division.

Josep Puerto força les seues opcions de jugar l’habitació partida a Atenes malgrat el seu esquinç

El capità del València Basket, Josep Puerto, tracta d'arribar al quart partit de quarts d'Eurolliga davant Panathinaikos malgrat un esquinç de turmell que complica la seua presència.

La manifestació de l’Orgull LGTBI+ tornarà a València el 20 de juny i trenca amb els Gai Games

Lambda convoca per al 20 de juny la manifestació de l'Orgull LGTBI+ a València amb el lema 'Pels teus drets: Actua!' i es desmarca dels Gai Games pel conflicte amb la llei trans i la falta de conveni social amb l'Ajuntament.

Carla, la jove que va perdre mans i peus per una sèpsia i ara diu que gaudix i valora més la vida

Carla Maronda, que va patir una sèpsia després d'una operació rutinària i va perdre mans i peus, relata com ha reconstruït la seua vida amb pròtesi, un llibre i una associació de suport.

La Diputació d’Alacant eleva a 6 milions la inversió contra els incendis forestals

La Diputació d'Alacant repartirà més de sis milions d'euros entre els 141 municipis de la província per a reforçar la prevenció d'incendis forestals i la gestió de les seues muntanyes.

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.
Anuncios