La superlluna blava d’agost no es repetirà fins d’ací a 14 anys

Agost està sent un mes intens per als amants del firmament. El huité mes de l’any ha arribat amb dos superllunes, una situació excepcional per la raresa que suposa que es donen estos fenòmens en este curt període de temps.

Per si ja la trobàvem a faltar, una altra superlluna posarà fi al huité mes de l’any, que va començar amb un altre esdeveniment del mateix tipus. Es tracta de l’anomenada Superlluna Blava, la pròxima de les cinc llunes plenes amb nom que queden en este 2023. 

Són moltes les civilitzacions que, històricament, han venerat la Lluna, especialment quan és plena. Així ho feien les tribus ameríndies originàries d’Amèrica del Nord, que atribuïen un nom especial per a cadascuna; una cosa que s’ha mantingut fins hui. Així, el mes passat vam poder veure la Lluna de cérvol, l’1 d’agost vam veure la d’Esturió, i el 31 arribarà la Superlluna Blava.

El més especial dels plenilunis a l’estiu és que el cel sol estar clar en la majoria dels casos, per la qual cosa l’observació resulta molt més satisfactòria. No obstant això, les condicions poden dependre de diversos factors, per la qual cosa és convenient consultar-ho al servei meteorològic de la teua localitat

Esta Lluna estarà un 7 % més a prop del nostre planeta i un 16,7 % més lluminosa que una lluna plena mitjana, cosa que la converteix en la lluna més gran i brillant del 2023. Tot depén de com està d’encapotat el cel, però si els núvols no apareixen, la lluna blava podrà contemplar-se la nit del 31 d’agost a partir de les 21.30 hores, durant la posta de sol.

Estarà visible fins a les 7.50 hores aproximadament i el seu màxim apogeu es donarà cap a les 3.36 hores.

Quan veure la superlluna blava 2023?

La Superlluna Blava arribarà al seu apogeu la matinada del 31 d’agost a les 3 hores d’Espanya, però es podrà veure des que s’eleve sobre l’horitzó coincidint amb el capvespre del 30 d’agost, i romandrà al firmament fins a l’alba. 

Cal destacar que, de forma oposada a les ‘superllunes‘ com la d’Esturió, també existeixen les ‘minillunes‘: aquelles que coincideixen amb l’apogeu, el punt més llunyà de l’òrbita del satèl·lit al voltant de la Terra.

A més, allò adequat seria trobar un lloc amb poca contaminació lumínica. I, finalment, equipar-se amb uns prismàtics també pot ser una bona idea, ja que permetrà observar millor els cràters i les ombres de la Lluna.

Per què es diu Superlluna Blava?

En esta ocasió se l’anomena Superluna Blava per diferenciar la seua naturalesa de la resta: i és que, en realitat, és poc habitual que hi haja dos llunes plenes en un mateix mes. Així, se li afegeix el terme blau per indicar que serà la segona en els mateixos 30 dies

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.