El Suprem constata que la falta de protecció va posar en risc als sanitaris d’Espanya

 

El Tribunal Suprem ha constatat que la falta de material de protecció a l’inici de la pandèmia va posar en risc als professionals sanitaris, si bé ha rebutjat inactivitat per part del Ministeri de Sanitat a causa d’una qüestió formal.

 

En la seua sentència, la Sala desestima la inactivitat administrativa del Ministeri, adduïda per la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM) en el seu recurs, atés que CESM no va complir amb els requisits establits per la llei, que exigix un requeriment previ a l’administració abans d’acudir a la Justícia, expliquen fonts jurídiques.

 

A pesar d’això, sí estima parcialment el recurs sobre la base del «fet notori», ja apreciat anteriorment per la Sala, de la «falta inicial de mitjans de protecció individual amb el consegüent risc per als drets fonamentals d’eixos professionals».

 

Ara bé, la sentència no suposa «cap juí de culpabilitat ni imputació de responsabilitat», sinó únicament la «constatació d’esta circumstància», i precisa que la falta d’equips que va afectar inicialment els professionals es va deure a la incapacitat de subministrar-li’ls del Sistema Nacional de Salut, integrat per les Comunitats Autònomes i el Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.