7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El Suprem constata que la falta de protecció va posar en risc als sanitaris d’Espanya

 

El Tribunal Suprem ha constatat que la falta de material de protecció a l’inici de la pandèmia va posar en risc als professionals sanitaris, si bé ha rebutjat inactivitat per part del Ministeri de Sanitat a causa d’una qüestió formal.

 

En la seua sentència, la Sala desestima la inactivitat administrativa del Ministeri, adduïda per la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM) en el seu recurs, atés que CESM no va complir amb els requisits establits per la llei, que exigix un requeriment previ a l’administració abans d’acudir a la Justícia, expliquen fonts jurídiques.

 

A pesar d’això, sí estima parcialment el recurs sobre la base del «fet notori», ja apreciat anteriorment per la Sala, de la «falta inicial de mitjans de protecció individual amb el consegüent risc per als drets fonamentals d’eixos professionals».

 

Ara bé, la sentència no suposa «cap juí de culpabilitat ni imputació de responsabilitat», sinó únicament la «constatació d’esta circumstància», i precisa que la falta d’equips que va afectar inicialment els professionals es va deure a la incapacitat de subministrar-li’ls del Sistema Nacional de Salut, integrat per les Comunitats Autònomes i el Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.

La supervivent del naufragi a Indonèsia agraïx el viscut i promet honrar als seus 4 àngels

Andrea Ortuño ha compartit un missatge en xarxes en el qual agraïx el viscut amb els seus 4 àngels i afirma que seguirà avant per a honrar-los. La busca del xiquet que seguix desaparegut es va donar per finalitzada este divendres després de 15 dies.

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.