11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

El Suprem constata que la falta de protecció va posar en risc als sanitaris d’Espanya

 

El Tribunal Suprem ha constatat que la falta de material de protecció a l’inici de la pandèmia va posar en risc als professionals sanitaris, si bé ha rebutjat inactivitat per part del Ministeri de Sanitat a causa d’una qüestió formal.

 

En la seua sentència, la Sala desestima la inactivitat administrativa del Ministeri, adduïda per la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM) en el seu recurs, atés que CESM no va complir amb els requisits establits per la llei, que exigix un requeriment previ a l’administració abans d’acudir a la Justícia, expliquen fonts jurídiques.

 

A pesar d’això, sí estima parcialment el recurs sobre la base del «fet notori», ja apreciat anteriorment per la Sala, de la «falta inicial de mitjans de protecció individual amb el consegüent risc per als drets fonamentals d’eixos professionals».

 

Ara bé, la sentència no suposa «cap juí de culpabilitat ni imputació de responsabilitat», sinó únicament la «constatació d’esta circumstància», i precisa que la falta d’equips que va afectar inicialment els professionals es va deure a la incapacitat de subministrar-li’ls del Sistema Nacional de Salut, integrat per les Comunitats Autònomes i el Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.