Suspesa la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat

Les pluges i tempestes provocades per la DANA, Depressió Aïllada en Nivells Alts, en pràcticament la totalitat de la península al llarg del cap de setmana estàn tenint conseqüències en el sistema ferroviari espanyol. En concret entre Tarragona i Castelló.

Des de les 10.10 del matí, Renfe ha suspés la circulació entre Amposta i Ulldecona (Tarragona) per una acumulació d’aigua en totes dues vies.

A més, les fortes tempestes han provocat més retards i cancel·lacions. L’EUROMED Alacant-Barcelona s’ha quedat detingut a Oropesa, i el Mitjana distància que viatjava de València Nord a Tortosa a Ulldecona.

Ni en les xarxes d’ADIF ni en les de Renfe han informat encara sobre el restabliment de la circulació. Només es coneix que alguns trens que previsiblement recorrerien el mediterrani han sigut desplaçats per Madrid – Puerta de Atocha

Els retards i les cancel·lacions es continuen expandint a mesura que la DANA avança. Després de Catalunya-Comunitat, ADIF ha informat d’incidències entre Alacant-Múrcia i acaba de comunicar cancel·lacions a Castella-la Manxa, Madrid, i trens de llarga i mitjana distància del sud

En un comunicat, Renfe ha oferit canvis i anul·lacions gratuïtes a tots els viatgers que tingueren bitllet per a aquest diumenge en un intent d’extremar les precaucions.

Totes les cancelacions

Renfe ha emés un comunicat en el qual ha informat de les cancel·lacions provocades pel temporal: 

Suspés el servei en el Corredor Mediterrani des dels diferents orígens. Es desvien els trens des de València i Alacant via Madrid cap a Barcelona, i des de Figueres via Madrid a Alacant i València.

Des de les 14.34 h, interrompuda la circulació entre Alacant Terminal i Sant Gabriel per un arbre caigut en la via. Mobilitzat personal de manteniment.

        – Afectada la línia C1 del nucli Murcia-Alacant.

Des de les 15.35 h, interrompuda la circulació entre Villaluenga – Yuncler i Villamiel per inundació d’aigua i fang en la via d’estacionament, andanes i desviaments d’eixida de Villaluenga – Yuncler costat Villamiel.

    – Afectat MD Madrid-Mèrida, detingut en Villaluenga – Yuncler, previst la seua reculada a Illescas, i MD Mèrida-Madrid, previst el seu estacionament a Torrijos. Previst transport alternatiu per carretera.

Des d’anit es manté suspesa la circulació entre Villasequilla i El Romeral (Toledo) per acumulació d’aigua. La pluja s’ha emportat 150 metres de material de via).

        – Afectats MD Madrid-Jaén (per carretera entre Aranjuez i Alcázar),  Madrid-Albacete i Madrid-Alcázar i IC Madrid-Almeria (des de Linares a     destí per carretera amb autobús).

Des de primera hora del matí, falta de tensió en Fuencarral. Es recupera progressivament, però provoca demores en l’eixida des de Chamartín cap a Llevant.

        – Afectats Avlo Madrid-Alacant i Madrid-València, AVE Madrid-València, i AVE Madrid-Murcia.

La AP-7

La comarca dels Terres de l’Ebre, a Tarragona, ha sigut una de les zones més castigades per la pluja en aquest matí de diumenge. Alcanar, un dels seus municipis, ha sigut “confinat” per Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya a causa de “acumulació de pluges i possibles inundacions”. Les primeres mesures han arribat a l’AP-7, ja que han decidit tallar-la a causa de les inundacions, però a aquesta hora la circulació ye està restablida en la carretera.

Últimes notícies

EMT València bat rècord de negoci i viatgers en 2025 i accelera la seua modernització

EMT València va elevar la seua xifra de negoci un 18,5% en 2025, va superar els 120 milions de desplaçaments i avança en un pla de modernització de flota i infraestructures.

Mazón sol·licita personar-se en la causa que investiga la gestió de la dana

Carlos Mazón demana a la jutgessa de Catarroja personar-se en la causa sobre la gestió de la dana i accedir a totes les diligències, després del rebuig del TSJCV a investigar-li penalment.

Plans critica que Compromís recórrega a Oltra i veu embolics i egos interns

José María Llanos, síndic de Vox en Les Corts, qüestiona que Compromís recórrega a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València i veu símptomes d'embolics, egos i lluites internes en la coalició.

Un comandament dubta que Basset desconeguera la retirada dels bombers en la DANA

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara que li costa creure que el exinspector cap José Miguel Basset no coneguera la desmobilització dels equips enviats a vigilar els llits del Magre i el Pedrís durant la DANA.

El València Basket culmina la seua reconstrucció conquistant la Copa de la Reina

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina després de diversos mesos de reconstrucció en plena temporada, amb el decisiu impacte de Khaalia Hillsman i els canvis en la plantilla interior i exterior.

Presó provisional per a tres dels set detinguts per una xarxa de narcotràfic desarticulada a Alzira

La Policia Nacional desarticula a Alzira una organització criminal que venia cocaïna, heroïna, marihuana i haixix i es quedava amb objectes robats com a pagament. Set persones han sigut detingudes i tres d'elles han ingressat a la presó provisional.

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.