Suspesa la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat

Les pluges i tempestes provocades per la DANA, Depressió Aïllada en Nivells Alts, en pràcticament la totalitat de la península al llarg del cap de setmana estàn tenint conseqüències en el sistema ferroviari espanyol. En concret entre Tarragona i Castelló.

Des de les 10.10 del matí, Renfe ha suspés la circulació entre Amposta i Ulldecona (Tarragona) per una acumulació d’aigua en totes dues vies.

A més, les fortes tempestes han provocat més retards i cancel·lacions. L’EUROMED Alacant-Barcelona s’ha quedat detingut a Oropesa, i el Mitjana distància que viatjava de València Nord a Tortosa a Ulldecona.

Ni en les xarxes d’ADIF ni en les de Renfe han informat encara sobre el restabliment de la circulació. Només es coneix que alguns trens que previsiblement recorrerien el mediterrani han sigut desplaçats per Madrid – Puerta de Atocha

Els retards i les cancel·lacions es continuen expandint a mesura que la DANA avança. Després de Catalunya-Comunitat, ADIF ha informat d’incidències entre Alacant-Múrcia i acaba de comunicar cancel·lacions a Castella-la Manxa, Madrid, i trens de llarga i mitjana distància del sud

En un comunicat, Renfe ha oferit canvis i anul·lacions gratuïtes a tots els viatgers que tingueren bitllet per a aquest diumenge en un intent d’extremar les precaucions.

Totes les cancelacions

Renfe ha emés un comunicat en el qual ha informat de les cancel·lacions provocades pel temporal: 

Suspés el servei en el Corredor Mediterrani des dels diferents orígens. Es desvien els trens des de València i Alacant via Madrid cap a Barcelona, i des de Figueres via Madrid a Alacant i València.

Des de les 14.34 h, interrompuda la circulació entre Alacant Terminal i Sant Gabriel per un arbre caigut en la via. Mobilitzat personal de manteniment.

        – Afectada la línia C1 del nucli Murcia-Alacant.

Des de les 15.35 h, interrompuda la circulació entre Villaluenga – Yuncler i Villamiel per inundació d’aigua i fang en la via d’estacionament, andanes i desviaments d’eixida de Villaluenga – Yuncler costat Villamiel.

    – Afectat MD Madrid-Mèrida, detingut en Villaluenga – Yuncler, previst la seua reculada a Illescas, i MD Mèrida-Madrid, previst el seu estacionament a Torrijos. Previst transport alternatiu per carretera.

Des d’anit es manté suspesa la circulació entre Villasequilla i El Romeral (Toledo) per acumulació d’aigua. La pluja s’ha emportat 150 metres de material de via).

        – Afectats MD Madrid-Jaén (per carretera entre Aranjuez i Alcázar),  Madrid-Albacete i Madrid-Alcázar i IC Madrid-Almeria (des de Linares a     destí per carretera amb autobús).

Des de primera hora del matí, falta de tensió en Fuencarral. Es recupera progressivament, però provoca demores en l’eixida des de Chamartín cap a Llevant.

        – Afectats Avlo Madrid-Alacant i Madrid-València, AVE Madrid-València, i AVE Madrid-Murcia.

La AP-7

La comarca dels Terres de l’Ebre, a Tarragona, ha sigut una de les zones més castigades per la pluja en aquest matí de diumenge. Alcanar, un dels seus municipis, ha sigut “confinat” per Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya a causa de “acumulació de pluges i possibles inundacions”. Les primeres mesures han arribat a l’AP-7, ja que han decidit tallar-la a causa de les inundacions, però a aquesta hora la circulació ye està restablida en la carretera.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.