7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Suspesa la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat

Les pluges i tempestes provocades per la DANA, Depressió Aïllada en Nivells Alts, en pràcticament la totalitat de la península al llarg del cap de setmana estàn tenint conseqüències en el sistema ferroviari espanyol. En concret entre Tarragona i Castelló.

Des de les 10.10 del matí, Renfe ha suspés la circulació entre Amposta i Ulldecona (Tarragona) per una acumulació d’aigua en totes dues vies.

A més, les fortes tempestes han provocat més retards i cancel·lacions. L’EUROMED Alacant-Barcelona s’ha quedat detingut a Oropesa, i el Mitjana distància que viatjava de València Nord a Tortosa a Ulldecona.

Ni en les xarxes d’ADIF ni en les de Renfe han informat encara sobre el restabliment de la circulació. Només es coneix que alguns trens que previsiblement recorrerien el mediterrani han sigut desplaçats per Madrid – Puerta de Atocha

Els retards i les cancel·lacions es continuen expandint a mesura que la DANA avança. Després de Catalunya-Comunitat, ADIF ha informat d’incidències entre Alacant-Múrcia i acaba de comunicar cancel·lacions a Castella-la Manxa, Madrid, i trens de llarga i mitjana distància del sud

En un comunicat, Renfe ha oferit canvis i anul·lacions gratuïtes a tots els viatgers que tingueren bitllet per a aquest diumenge en un intent d’extremar les precaucions.

Totes les cancelacions

Renfe ha emés un comunicat en el qual ha informat de les cancel·lacions provocades pel temporal: 

Suspés el servei en el Corredor Mediterrani des dels diferents orígens. Es desvien els trens des de València i Alacant via Madrid cap a Barcelona, i des de Figueres via Madrid a Alacant i València.

Des de les 14.34 h, interrompuda la circulació entre Alacant Terminal i Sant Gabriel per un arbre caigut en la via. Mobilitzat personal de manteniment.

        – Afectada la línia C1 del nucli Murcia-Alacant.

Des de les 15.35 h, interrompuda la circulació entre Villaluenga – Yuncler i Villamiel per inundació d’aigua i fang en la via d’estacionament, andanes i desviaments d’eixida de Villaluenga – Yuncler costat Villamiel.

    – Afectat MD Madrid-Mèrida, detingut en Villaluenga – Yuncler, previst la seua reculada a Illescas, i MD Mèrida-Madrid, previst el seu estacionament a Torrijos. Previst transport alternatiu per carretera.

Des d’anit es manté suspesa la circulació entre Villasequilla i El Romeral (Toledo) per acumulació d’aigua. La pluja s’ha emportat 150 metres de material de via).

        – Afectats MD Madrid-Jaén (per carretera entre Aranjuez i Alcázar),  Madrid-Albacete i Madrid-Alcázar i IC Madrid-Almeria (des de Linares a     destí per carretera amb autobús).

Des de primera hora del matí, falta de tensió en Fuencarral. Es recupera progressivament, però provoca demores en l’eixida des de Chamartín cap a Llevant.

        – Afectats Avlo Madrid-Alacant i Madrid-València, AVE Madrid-València, i AVE Madrid-Murcia.

La AP-7

La comarca dels Terres de l’Ebre, a Tarragona, ha sigut una de les zones més castigades per la pluja en aquest matí de diumenge. Alcanar, un dels seus municipis, ha sigut “confinat” per Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya a causa de “acumulació de pluges i possibles inundacions”. Les primeres mesures han arribat a l’AP-7, ja que han decidit tallar-la a causa de les inundacions, però a aquesta hora la circulació ye està restablida en la carretera.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.