Suspesa la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat

Les pluges i tempestes provocades per la DANA, Depressió Aïllada en Nivells Alts, en pràcticament la totalitat de la península al llarg del cap de setmana estàn tenint conseqüències en el sistema ferroviari espanyol. En concret entre Tarragona i Castelló.

Des de les 10.10 del matí, Renfe ha suspés la circulació entre Amposta i Ulldecona (Tarragona) per una acumulació d’aigua en totes dues vies.

A més, les fortes tempestes han provocat més retards i cancel·lacions. L’EUROMED Alacant-Barcelona s’ha quedat detingut a Oropesa, i el Mitjana distància que viatjava de València Nord a Tortosa a Ulldecona.

Ni en les xarxes d’ADIF ni en les de Renfe han informat encara sobre el restabliment de la circulació. Només es coneix que alguns trens que previsiblement recorrerien el mediterrani han sigut desplaçats per Madrid – Puerta de Atocha

Els retards i les cancel·lacions es continuen expandint a mesura que la DANA avança. Després de Catalunya-Comunitat, ADIF ha informat d’incidències entre Alacant-Múrcia i acaba de comunicar cancel·lacions a Castella-la Manxa, Madrid, i trens de llarga i mitjana distància del sud

En un comunicat, Renfe ha oferit canvis i anul·lacions gratuïtes a tots els viatgers que tingueren bitllet per a aquest diumenge en un intent d’extremar les precaucions.

Totes les cancelacions

Renfe ha emés un comunicat en el qual ha informat de les cancel·lacions provocades pel temporal: 

Suspés el servei en el Corredor Mediterrani des dels diferents orígens. Es desvien els trens des de València i Alacant via Madrid cap a Barcelona, i des de Figueres via Madrid a Alacant i València.

Des de les 14.34 h, interrompuda la circulació entre Alacant Terminal i Sant Gabriel per un arbre caigut en la via. Mobilitzat personal de manteniment.

        – Afectada la línia C1 del nucli Murcia-Alacant.

Des de les 15.35 h, interrompuda la circulació entre Villaluenga – Yuncler i Villamiel per inundació d’aigua i fang en la via d’estacionament, andanes i desviaments d’eixida de Villaluenga – Yuncler costat Villamiel.

    – Afectat MD Madrid-Mèrida, detingut en Villaluenga – Yuncler, previst la seua reculada a Illescas, i MD Mèrida-Madrid, previst el seu estacionament a Torrijos. Previst transport alternatiu per carretera.

Des d’anit es manté suspesa la circulació entre Villasequilla i El Romeral (Toledo) per acumulació d’aigua. La pluja s’ha emportat 150 metres de material de via).

        – Afectats MD Madrid-Jaén (per carretera entre Aranjuez i Alcázar),  Madrid-Albacete i Madrid-Alcázar i IC Madrid-Almeria (des de Linares a     destí per carretera amb autobús).

Des de primera hora del matí, falta de tensió en Fuencarral. Es recupera progressivament, però provoca demores en l’eixida des de Chamartín cap a Llevant.

        – Afectats Avlo Madrid-Alacant i Madrid-València, AVE Madrid-València, i AVE Madrid-Murcia.

La AP-7

La comarca dels Terres de l’Ebre, a Tarragona, ha sigut una de les zones més castigades per la pluja en aquest matí de diumenge. Alcanar, un dels seus municipis, ha sigut “confinat” per Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya a causa de “acumulació de pluges i possibles inundacions”. Les primeres mesures han arribat a l’AP-7, ja que han decidit tallar-la a causa de les inundacions, però a aquesta hora la circulació ye està restablida en la carretera.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.