Suspesa la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat

Les pluges i tempestes provocades per la DANA, Depressió Aïllada en Nivells Alts, en pràcticament la totalitat de la península al llarg del cap de setmana estàn tenint conseqüències en el sistema ferroviari espanyol. En concret entre Tarragona i Castelló.

Des de les 10.10 del matí, Renfe ha suspés la circulació entre Amposta i Ulldecona (Tarragona) per una acumulació d’aigua en totes dues vies.

A més, les fortes tempestes han provocat més retards i cancel·lacions. L’EUROMED Alacant-Barcelona s’ha quedat detingut a Oropesa, i el Mitjana distància que viatjava de València Nord a Tortosa a Ulldecona.

Ni en les xarxes d’ADIF ni en les de Renfe han informat encara sobre el restabliment de la circulació. Només es coneix que alguns trens que previsiblement recorrerien el mediterrani han sigut desplaçats per Madrid – Puerta de Atocha

Els retards i les cancel·lacions es continuen expandint a mesura que la DANA avança. Després de Catalunya-Comunitat, ADIF ha informat d’incidències entre Alacant-Múrcia i acaba de comunicar cancel·lacions a Castella-la Manxa, Madrid, i trens de llarga i mitjana distància del sud

En un comunicat, Renfe ha oferit canvis i anul·lacions gratuïtes a tots els viatgers que tingueren bitllet per a aquest diumenge en un intent d’extremar les precaucions.

Totes les cancelacions

Renfe ha emés un comunicat en el qual ha informat de les cancel·lacions provocades pel temporal: 

Suspés el servei en el Corredor Mediterrani des dels diferents orígens. Es desvien els trens des de València i Alacant via Madrid cap a Barcelona, i des de Figueres via Madrid a Alacant i València.

Des de les 14.34 h, interrompuda la circulació entre Alacant Terminal i Sant Gabriel per un arbre caigut en la via. Mobilitzat personal de manteniment.

        – Afectada la línia C1 del nucli Murcia-Alacant.

Des de les 15.35 h, interrompuda la circulació entre Villaluenga – Yuncler i Villamiel per inundació d’aigua i fang en la via d’estacionament, andanes i desviaments d’eixida de Villaluenga – Yuncler costat Villamiel.

    – Afectat MD Madrid-Mèrida, detingut en Villaluenga – Yuncler, previst la seua reculada a Illescas, i MD Mèrida-Madrid, previst el seu estacionament a Torrijos. Previst transport alternatiu per carretera.

Des d’anit es manté suspesa la circulació entre Villasequilla i El Romeral (Toledo) per acumulació d’aigua. La pluja s’ha emportat 150 metres de material de via).

        – Afectats MD Madrid-Jaén (per carretera entre Aranjuez i Alcázar),  Madrid-Albacete i Madrid-Alcázar i IC Madrid-Almeria (des de Linares a     destí per carretera amb autobús).

Des de primera hora del matí, falta de tensió en Fuencarral. Es recupera progressivament, però provoca demores en l’eixida des de Chamartín cap a Llevant.

        – Afectats Avlo Madrid-Alacant i Madrid-València, AVE Madrid-València, i AVE Madrid-Murcia.

La AP-7

La comarca dels Terres de l’Ebre, a Tarragona, ha sigut una de les zones més castigades per la pluja en aquest matí de diumenge. Alcanar, un dels seus municipis, ha sigut “confinat” per Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya a causa de “acumulació de pluges i possibles inundacions”. Les primeres mesures han arribat a l’AP-7, ja que han decidit tallar-la a causa de les inundacions, però a aquesta hora la circulació ye està restablida en la carretera.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.