‘Tapes gypsy’ al Cabanyal: el PSPV demana rectificar els ‘estereotips’ de la campanya d’una naviliera

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

‘Tradicions i tapes gypsy’ és el lema amb el qual una naviliera promociona una excursió per a creueristes pel barri del Cabanyal de València. “Passeja pels carrers del Cabanyal, un antic barri de pescadors a València conegut pel seu ric patrimoni i les seues tradicions gitanes”, resa la publicitat.

El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de València ha criticat este dimarts la campanya i ha reclamat a l’equip de govern local, integrat per PP i Vox, que demane a l’empresa –Royal Caribbean– que rectifique els seus continguts.

Per als socialistes, es tracta d’una promoció turística “classista i racista” i, així mateix, retrauen que es done a conèixer este tradicional barri de la capital del Turia pel seu “ric patrimoni i les seues tradicions gitanes” on el turista podrà submergir-se “en el món dels pescadors i gitanos”.

Igualment, es convida als turistes a ser “testimonis del poder i la bellesa del flamenc, una forma d’art captivadora que combina música, cant i ball al servici d’una fascinant actuació de talentosos ballarins gitanos”.

“No es pot acceptar que València es venga com un parc temàtic d’estereotips i a l’ajuntament li semble bé”, ha afirmat el portaveu adjunt socialista al consistori, Borja Sanjuán, qui ha emplaçat al govern que encapçala l’alcaldessa, María José Catalá, a exigir a l’empresa que rectifique els continguts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.

La reina defén l’equitat en diagnòstic i investigació de les malalties rares

La reina ha reclamat equitat real en l'accés al diagnòstic, la investigació i els tractaments de les malalties rares, subratllant que cada vida conta. La jornada ha reunit pacients, professionals i autoritats amb una crida a reforçar la ciència i reduir els temps de diagnòstic.

Els mutualistes de MUFACE a València ja accedixen a la recepta electrònica

Més de 60.500 mutualistes adscrits a entitats concertades a la província de València poden retirar la seua medicació amb targeta, sense recepta en paper. El sistema és interoperable en la Comunitat i en territoris on ja està actiu, amb visats electrònics i major seguretat.

El Suprem ordena una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal

El Tribunal Suprem ha estimat el recurs de la Fiscalia i ha ordenat a l'Audiència d'Alacant dictar una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal. L'alt tribunal ha anul·lat la decisió que va invalidar una escolta telefònica i ha demanat valorar eixes proves.

El PP preveu constituir la setmana vinent la comissió d’investigació per les vivendes públiques a Alacant

El Govern local espera el tancament imminent dels expedients i col·locarà a Manuel Villar al capdavant de l'òrgan. L'oposició manté l'exigència de dimissió de l'alcalde i el debat sobre tanteig i retracte.