‘Tapes gypsy’ al Cabanyal: el PSPV demana rectificar els ‘estereotips’ de la campanya d’una naviliera

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

‘Tradicions i tapes gypsy’ és el lema amb el qual una naviliera promociona una excursió per a creueristes pel barri del Cabanyal de València. «Passeja pels carrers del Cabanyal, un antic barri de pescadors a València conegut pel seu ric patrimoni i les seues tradicions gitanes», resa la publicitat.

El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de València ha criticat este dimarts la campanya i ha reclamat a l’equip de govern local, integrat per PP i Vox, que demane a l’empresa –Royal Caribbean– que rectifique els seus continguts.

Per als socialistes, es tracta d’una promoció turística «classista i racista» i, així mateix, retrauen que es done a conèixer este tradicional barri de la capital del Turia pel seu «ric patrimoni i les seues tradicions gitanes» on el turista podrà submergir-se «en el món dels pescadors i gitanos».

Igualment, es convida als turistes a ser «testimonis del poder i la bellesa del flamenc, una forma d’art captivadora que combina música, cant i ball al servici d’una fascinant actuació de talentosos ballarins gitanos».

«No es pot acceptar que València es venga com un parc temàtic d’estereotips i a l’ajuntament li semble bé», ha afirmat el portaveu adjunt socialista al consistori, Borja Sanjuán, qui ha emplaçat al govern que encapçala l’alcaldessa, María José Catalá, a exigir a l’empresa que rectifique els continguts.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.