‘Tapes gypsy’ al Cabanyal: el PSPV demana rectificar els ‘estereotips’ de la campanya d’una naviliera

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

‘Tradicions i tapes gypsy’ és el lema amb el qual una naviliera promociona una excursió per a creueristes pel barri del Cabanyal de València. «Passeja pels carrers del Cabanyal, un antic barri de pescadors a València conegut pel seu ric patrimoni i les seues tradicions gitanes», resa la publicitat.

El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de València ha criticat este dimarts la campanya i ha reclamat a l’equip de govern local, integrat per PP i Vox, que demane a l’empresa –Royal Caribbean– que rectifique els seus continguts.

Per als socialistes, es tracta d’una promoció turística «classista i racista» i, així mateix, retrauen que es done a conèixer este tradicional barri de la capital del Turia pel seu «ric patrimoni i les seues tradicions gitanes» on el turista podrà submergir-se «en el món dels pescadors i gitanos».

Igualment, es convida als turistes a ser «testimonis del poder i la bellesa del flamenc, una forma d’art captivadora que combina música, cant i ball al servici d’una fascinant actuació de talentosos ballarins gitanos».

«No es pot acceptar que València es venga com un parc temàtic d’estereotips i a l’ajuntament li semble bé», ha afirmat el portaveu adjunt socialista al consistori, Borja Sanjuán, qui ha emplaçat al govern que encapçala l’alcaldessa, María José Catalá, a exigir a l’empresa que rectifique els continguts.

Últimes notícies

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.

El paper essencial dels cuidadors de persones majors en una societat cada vegada més envellida

Descobreix la importància de cuidar les persones majors i com el suport professional pot millorar la seva qualitat de vida.

Lleuger ascens de temperatures a l’interior i estabilitat en el litoral de la Comunitat

La Comunitat Valenciana manté cels poc nuvolosos o buidats, amb lleuger ascens de temperatures a l'interior, estabilitat en el litoral i vent fluix de component este en les hores centrals.

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.