17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

‘Tapes gypsy’ al Cabanyal: el PSPV demana rectificar els ‘estereotips’ de la campanya d’una naviliera

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

‘Tradicions i tapes gypsy’ és el lema amb el qual una naviliera promociona una excursió per a creueristes pel barri del Cabanyal de València. “Passeja pels carrers del Cabanyal, un antic barri de pescadors a València conegut pel seu ric patrimoni i les seues tradicions gitanes”, resa la publicitat.

El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de València ha criticat este dimarts la campanya i ha reclamat a l’equip de govern local, integrat per PP i Vox, que demane a l’empresa –Royal Caribbean– que rectifique els seus continguts.

Per als socialistes, es tracta d’una promoció turística “classista i racista” i, així mateix, retrauen que es done a conèixer este tradicional barri de la capital del Turia pel seu “ric patrimoni i les seues tradicions gitanes” on el turista podrà submergir-se “en el món dels pescadors i gitanos”.

Igualment, es convida als turistes a ser “testimonis del poder i la bellesa del flamenc, una forma d’art captivadora que combina música, cant i ball al servici d’una fascinant actuació de talentosos ballarins gitanos”.

“No es pot acceptar que València es venga com un parc temàtic d’estereotips i a l’ajuntament li semble bé”, ha afirmat el portaveu adjunt socialista al consistori, Borja Sanjuán, qui ha emplaçat al govern que encapçala l’alcaldessa, María José Catalá, a exigir a l’empresa que rectifique els continguts.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.