‘Tapes gypsy’ al Cabanyal: el PSPV demana rectificar els ‘estereotips’ de la campanya d’una naviliera

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

‘Tradicions i tapes gypsy’ és el lema amb el qual una naviliera promociona una excursió per a creueristes pel barri del Cabanyal de València. “Passeja pels carrers del Cabanyal, un antic barri de pescadors a València conegut pel seu ric patrimoni i les seues tradicions gitanes”, resa la publicitat.

El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de València ha criticat este dimarts la campanya i ha reclamat a l’equip de govern local, integrat per PP i Vox, que demane a l’empresa –Royal Caribbean– que rectifique els seus continguts.

Per als socialistes, es tracta d’una promoció turística “classista i racista” i, així mateix, retrauen que es done a conèixer este tradicional barri de la capital del Turia pel seu “ric patrimoni i les seues tradicions gitanes” on el turista podrà submergir-se “en el món dels pescadors i gitanos”.

Igualment, es convida als turistes a ser “testimonis del poder i la bellesa del flamenc, una forma d’art captivadora que combina música, cant i ball al servici d’una fascinant actuació de talentosos ballarins gitanos”.

“No es pot acceptar que València es venga com un parc temàtic d’estereotips i a l’ajuntament li semble bé”, ha afirmat el portaveu adjunt socialista al consistori, Borja Sanjuán, qui ha emplaçat al govern que encapçala l’alcaldessa, María José Catalá, a exigir a l’empresa que rectifique els continguts.

Últimes notícies

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.