Mil telefonades en el primer dia al telèfon d’atenció a conductes suïcides (024)

Que a Espanya feia falta un telèfon per a atendre persones amb conductes suïcides era un fet, però ara en el primer dia en funcionament del 024 ha quedat clar, ja que s’han rebut unes mil crides.

El temps mitjà per a cadascuna d’elles és d’entre 25 a 30 minuts, i algunes de les quals van ser derivades als serveis d’emergències.

El 024 ha vingut per a quedar-se”, ha subratllat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), on ha posat l’accent en com des del primer dia de funcionament aquest telèfon ha demostrat que serveix per a “ajudar i fer costat als qui tenen una ideació suïcida” perquè facen “una crida a la vida i s’eviten més morts”.

La línia l’atenen especialistes d’emergències de la Creu Roja, i que fa que el servei funcione les 24 hores al dia els 365 dies de l’any, tant a persones amb idees suïcides com als seus familiars, als quals se’ls guia sobre com han d’actuar, i és gratuït i confidencial. En els casos que es considera que hi ha un risc imminent per a la vida de l’afectat, els professionals es posen en contacte amb els serveis d’emergències per a enviar ajuda immediata.
Cal destacar, que en 2022 les temptatives van augmentar un 30%, quasi 4.000 persones es van llevar la vida aqueix any i entre 80.000 i 100.000 el van intentar.

Pla d’Acció de Salut Mental (2022-2024)

Aquest pla, segons ha explicat la ministra, posa en el centre a les persones, reforça els recursos humans en salut mental a fi de reduir la temporalitat, augmenta l’oferta de places en psiquiatria i psicologia i, en definitiva, optimitza l’atenció de la salut mental en tots els àmbits sanitaris i lluita contra l’estigmatització.

Darias ha recordat que és un pla finançat pel Ministeri de Sanitat amb 100 milions d’euros i per les comunitats amb les seues pròpies aportacions al projecte. Aquests 100 milions, segons ha dit, es desglossaran d’ací a 2024 en els pressupostos de l’Estat sent la partida d’aquest any de 30 milions d’euros, dels quals el 80% es transferirà a les comunitats autònomes i el 20% és d’execució per part del Ministeri.

A més, la ministra ha avançat que s’havia distribuït a les comunitats 10 milions d’euros perquè inclogueren en els seus plans acciones de formació en àmbits com la tecnologia sanitària, la vigilància en salut pública, la seguretat del pacient o l’atenció precoç de la violència de gènere amb la pretensió, ha dit, de formar a 90.000 professionals.

Últimes notícies

Carmencita dispara el benefici un 55 % en 2025 fins als 6,5 milions

Carmencita ha tancat 2025 amb un benefici net de 6,5 milions d’euros, un 55 % més que en 2024, i unes vendes de 119 milions gràcies a la reinversió i l’expansió internacional.

Dos joves detinguts per estafar 1.500 euros fent reserves d’hotel amb una targeta aliena

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 25 anys i una dona de 20 per utilitzar suposadament les dades d’una targeta bancària aliena per reservar diversos hotels de Peníscola per un import total d’uns 1.500 euros.

Detingut per un robatori amb violència en un comerç de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana un home de 42 anys acusat d’un robatori amb violència i intimidació en un establiment comercial, gràcies als efectes personals que va deixar en el local.

Multen 22 establiments per vendre vapejadors a menors en diversos municipis d’Alacant

La Guàrdia Civil ha detectat 22 infraccions per venda de vapejadors a menors en comerços i màquines expenedores de diversos municipis de la província d’Alacant, arran d’una investigació iniciada en abril de 2025.

Nova samarreta grisa del Villarreal per a rememorar les nits europees de fa vint anys

El Villarreal ha presentat una segona equipació grisa per a la temporada 2026-27, inspirada en les samarretes de les campanyes 2003-04 i 2004-05, quan el club va viure les seues primeres grans fites europees.

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.