Mil telefonades en el primer dia al telèfon d’atenció a conductes suïcides (024)

Que a Espanya feia falta un telèfon per a atendre persones amb conductes suïcides era un fet, però ara en el primer dia en funcionament del 024 ha quedat clar, ja que s’han rebut unes mil crides.

El temps mitjà per a cadascuna d’elles és d’entre 25 a 30 minuts, i algunes de les quals van ser derivades als serveis d’emergències.

El 024 ha vingut per a quedar-se”, ha subratllat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), on ha posat l’accent en com des del primer dia de funcionament aquest telèfon ha demostrat que serveix per a “ajudar i fer costat als qui tenen una ideació suïcida” perquè facen “una crida a la vida i s’eviten més morts”.

La línia l’atenen especialistes d’emergències de la Creu Roja, i que fa que el servei funcione les 24 hores al dia els 365 dies de l’any, tant a persones amb idees suïcides com als seus familiars, als quals se’ls guia sobre com han d’actuar, i és gratuït i confidencial. En els casos que es considera que hi ha un risc imminent per a la vida de l’afectat, els professionals es posen en contacte amb els serveis d’emergències per a enviar ajuda immediata.
Cal destacar, que en 2022 les temptatives van augmentar un 30%, quasi 4.000 persones es van llevar la vida aqueix any i entre 80.000 i 100.000 el van intentar.

Pla d’Acció de Salut Mental (2022-2024)

Aquest pla, segons ha explicat la ministra, posa en el centre a les persones, reforça els recursos humans en salut mental a fi de reduir la temporalitat, augmenta l’oferta de places en psiquiatria i psicologia i, en definitiva, optimitza l’atenció de la salut mental en tots els àmbits sanitaris i lluita contra l’estigmatització.

Darias ha recordat que és un pla finançat pel Ministeri de Sanitat amb 100 milions d’euros i per les comunitats amb les seues pròpies aportacions al projecte. Aquests 100 milions, segons ha dit, es desglossaran d’ací a 2024 en els pressupostos de l’Estat sent la partida d’aquest any de 30 milions d’euros, dels quals el 80% es transferirà a les comunitats autònomes i el 20% és d’execució per part del Ministeri.

A més, la ministra ha avançat que s’havia distribuït a les comunitats 10 milions d’euros perquè inclogueren en els seus plans acciones de formació en àmbits com la tecnologia sanitària, la vigilància en salut pública, la seguretat del pacient o l’atenció precoç de la violència de gènere amb la pretensió, ha dit, de formar a 90.000 professionals.

Últimes notícies

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.