Ana Rosa Quintana guanya el judici a Pablo Iglesias: ‘La justícia ens ha donat la raó’

Ana Rosa Quintana ha arrancat el matí parlant d’una informació que l’afectava directament a ella. Dos anys després que Pablo Iglesias prenguera mesures legals contra la presentadora i el seu programa, la justícia s’ha pronunciat.

Antecedents

El 22 d’abril de 2021, en plena campanya de les autonòmiques madrilenyes, Ana Rosa Quintana va atribuir en el seu magazine, ‘El programa de Ana Rosa’, a Pablo Iglesias, llavors candidat d’Unidas Podemos a la Comunitat, la responsabilitat de les residències de Madrid durant la primera ona de la pandèmia del coronavirus.

«El líder de Podemos va tirar en cara els morts en les residències a Díaz Ayuso, quan era ell el responsable dels geriàtrics«, va dir la comunicadora.

L’exvicepresident del Govern, llavors, va demanar en un vídeo difós a través del seu compte de Twitter a la periodista que retirara «la faula» que va dir en el seu programa sobre la seua competència en les residències de majors.

«Aquest matí ha tornat a ocórrer una cosa molt greu: Ana Rosa Quintana, que presenta el programa amb més audiència del matí a Espanya, tornava a difondre la faula que el responsable de les residències d’ancians a Madrid era jo, i no la senyora Ayuso«, va assegurar Iglesias, qui va afirmar que aqueixa «mentida» està «darrere de les amenaces de mort que hem rebut el meu pare, la meua mare, la ministra d’Igualtat i jo«.

«Ana Rosa sap perfectament que les competències eren de les Comunitats Autònomes«, va afegir.

Una vegada que el programa i la cadena es van negar a rectificar aquesta afirmació, el tema va acabar en la justícia.

El Jutjat de Primera Instància núm. 84 de Madrid va admetre a tràmit la demanda de l’exvicepresident contra el programa i la cadena.

La demanda argumentava que «l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat de Madrid des de 1983 en el seu article 1.23, estableix entre les competències del govern autonòmic la ‘promoció i ajuda a la tercera edat inclosa la creació de centres de protecció, reinserció i rehabilitació«. O, cosa que és el mateix, la gestió dels centres geriàtrics.

Ana Rosa Quintana gana la batalla judicial a Pablo Iglesias

La presentadora va donar la seua opinió sobre aquest tema construït sobre la base d’una informació que el propi vicepresident havia donat en una roda de premsa durant l’inici de la pandèmia. Per això, el jutge decidia donar la raó al programa, a Ana Rosa Quintana i a Mediaset.

El jutge estima que l’opinió estava construïda sobre la base de la informació donada pel propi equip de Govern. És a dir, que hem guanyat a Pablo Iglesias”, apuntava la presentadora del matinal de Telecinco.

En la resolució judicial es conclou que “l’escrit remés pel demandant no va ser un intent de rectificació sinó de rebatre i replicar l’opinió crítica de la presentadora”. Per això, el magistrat resol que Ana Rosa va emetre un judici de valor en un espai en el qual se li permetia, la seua Editorial i que, a més, aquesta opinió estava fonamentada sobre la base d’aquesta informació donada pel propi Govern.

Després de la decisió del jutge, ni Mediaset, ni la presentadora, ni ‘El programa d’Ana Rosa’ hauran de donar una rectificació, que és el que demanava Pablo Iglesias, i tampoc hauran de donar una compensació econòmica al qual fora líder de Podemos. A més, s’imposa al vicepresident el pagament de les costes.

Tindrà dret a recórrer”, deia Ana Rosa Quintana, després de conéixer-se la notícia.

Últimes notícies

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.