Ana Rosa Quintana guanya el judici a Pablo Iglesias: ‘La justícia ens ha donat la raó’

Ana Rosa Quintana ha arrancat el matí parlant d’una informació que l’afectava directament a ella. Dos anys després que Pablo Iglesias prenguera mesures legals contra la presentadora i el seu programa, la justícia s’ha pronunciat.

Antecedents

El 22 d’abril de 2021, en plena campanya de les autonòmiques madrilenyes, Ana Rosa Quintana va atribuir en el seu magazine, ‘El programa de Ana Rosa’, a Pablo Iglesias, llavors candidat d’Unidas Podemos a la Comunitat, la responsabilitat de les residències de Madrid durant la primera ona de la pandèmia del coronavirus.

“El líder de Podemos va tirar en cara els morts en les residències a Díaz Ayuso, quan era ell el responsable dels geriàtrics“, va dir la comunicadora.

L’exvicepresident del Govern, llavors, va demanar en un vídeo difós a través del seu compte de Twitter a la periodista que retirara “la faula” que va dir en el seu programa sobre la seua competència en les residències de majors.

“Aquest matí ha tornat a ocórrer una cosa molt greu: Ana Rosa Quintana, que presenta el programa amb més audiència del matí a Espanya, tornava a difondre la faula que el responsable de les residències d’ancians a Madrid era jo, i no la senyora Ayuso“, va assegurar Iglesias, qui va afirmar que aqueixa “mentida” està “darrere de les amenaces de mort que hem rebut el meu pare, la meua mare, la ministra d’Igualtat i jo“.

Ana Rosa sap perfectament que les competències eren de les Comunitats Autònomes“, va afegir.

Una vegada que el programa i la cadena es van negar a rectificar aquesta afirmació, el tema va acabar en la justícia.

El Jutjat de Primera Instància núm. 84 de Madrid va admetre a tràmit la demanda de l’exvicepresident contra el programa i la cadena.

La demanda argumentava que “l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat de Madrid des de 1983 en el seu article 1.23, estableix entre les competències del govern autonòmic la ‘promoció i ajuda a la tercera edat inclosa la creació de centres de protecció, reinserció i rehabilitació“. O, cosa que és el mateix, la gestió dels centres geriàtrics.

Ana Rosa Quintana gana la batalla judicial a Pablo Iglesias

La presentadora va donar la seua opinió sobre aquest tema construït sobre la base d’una informació que el propi vicepresident havia donat en una roda de premsa durant l’inici de la pandèmia. Per això, el jutge decidia donar la raó al programa, a Ana Rosa Quintana i a Mediaset.

El jutge estima que l’opinió estava construïda sobre la base de la informació donada pel propi equip de Govern. És a dir, que hem guanyat a Pablo Iglesias”, apuntava la presentadora del matinal de Telecinco.

En la resolució judicial es conclou que “l’escrit remés pel demandant no va ser un intent de rectificació sinó de rebatre i replicar l’opinió crítica de la presentadora”. Per això, el magistrat resol que Ana Rosa va emetre un judici de valor en un espai en el qual se li permetia, la seua Editorial i que, a més, aquesta opinió estava fonamentada sobre la base d’aquesta informació donada pel propi Govern.

Després de la decisió del jutge, ni Mediaset, ni la presentadora, ni ‘El programa d’Ana Rosa’ hauran de donar una rectificació, que és el que demanava Pablo Iglesias, i tampoc hauran de donar una compensació econòmica al qual fora líder de Podemos. A més, s’imposa al vicepresident el pagament de les costes.

Tindrà dret a recórrer”, deia Ana Rosa Quintana, després de conéixer-se la notícia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.