9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Ana Rosa Quintana guanya el judici a Pablo Iglesias: ‘La justícia ens ha donat la raó’

Ana Rosa Quintana ha arrancat el matí parlant d’una informació que l’afectava directament a ella. Dos anys després que Pablo Iglesias prenguera mesures legals contra la presentadora i el seu programa, la justícia s’ha pronunciat.

Antecedents

El 22 d’abril de 2021, en plena campanya de les autonòmiques madrilenyes, Ana Rosa Quintana va atribuir en el seu magazine, ‘El programa de Ana Rosa’, a Pablo Iglesias, llavors candidat d’Unidas Podemos a la Comunitat, la responsabilitat de les residències de Madrid durant la primera ona de la pandèmia del coronavirus.

“El líder de Podemos va tirar en cara els morts en les residències a Díaz Ayuso, quan era ell el responsable dels geriàtrics“, va dir la comunicadora.

L’exvicepresident del Govern, llavors, va demanar en un vídeo difós a través del seu compte de Twitter a la periodista que retirara “la faula” que va dir en el seu programa sobre la seua competència en les residències de majors.

“Aquest matí ha tornat a ocórrer una cosa molt greu: Ana Rosa Quintana, que presenta el programa amb més audiència del matí a Espanya, tornava a difondre la faula que el responsable de les residències d’ancians a Madrid era jo, i no la senyora Ayuso“, va assegurar Iglesias, qui va afirmar que aqueixa “mentida” està “darrere de les amenaces de mort que hem rebut el meu pare, la meua mare, la ministra d’Igualtat i jo“.

Ana Rosa sap perfectament que les competències eren de les Comunitats Autònomes“, va afegir.

Una vegada que el programa i la cadena es van negar a rectificar aquesta afirmació, el tema va acabar en la justícia.

El Jutjat de Primera Instància núm. 84 de Madrid va admetre a tràmit la demanda de l’exvicepresident contra el programa i la cadena.

La demanda argumentava que “l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat de Madrid des de 1983 en el seu article 1.23, estableix entre les competències del govern autonòmic la ‘promoció i ajuda a la tercera edat inclosa la creació de centres de protecció, reinserció i rehabilitació“. O, cosa que és el mateix, la gestió dels centres geriàtrics.

Ana Rosa Quintana gana la batalla judicial a Pablo Iglesias

La presentadora va donar la seua opinió sobre aquest tema construït sobre la base d’una informació que el propi vicepresident havia donat en una roda de premsa durant l’inici de la pandèmia. Per això, el jutge decidia donar la raó al programa, a Ana Rosa Quintana i a Mediaset.

El jutge estima que l’opinió estava construïda sobre la base de la informació donada pel propi equip de Govern. És a dir, que hem guanyat a Pablo Iglesias”, apuntava la presentadora del matinal de Telecinco.

En la resolució judicial es conclou que “l’escrit remés pel demandant no va ser un intent de rectificació sinó de rebatre i replicar l’opinió crítica de la presentadora”. Per això, el magistrat resol que Ana Rosa va emetre un judici de valor en un espai en el qual se li permetia, la seua Editorial i que, a més, aquesta opinió estava fonamentada sobre la base d’aquesta informació donada pel propi Govern.

Després de la decisió del jutge, ni Mediaset, ni la presentadora, ni ‘El programa d’Ana Rosa’ hauran de donar una rectificació, que és el que demanava Pablo Iglesias, i tampoc hauran de donar una compensació econòmica al qual fora líder de Podemos. A més, s’imposa al vicepresident el pagament de les costes.

Tindrà dret a recórrer”, deia Ana Rosa Quintana, després de conéixer-se la notícia.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.