12.1 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Ana Rosa Quintana guanya el judici a Pablo Iglesias: ‘La justícia ens ha donat la raó’

Ana Rosa Quintana ha arrancat el matí parlant d’una informació que l’afectava directament a ella. Dos anys després que Pablo Iglesias prenguera mesures legals contra la presentadora i el seu programa, la justícia s’ha pronunciat.

Antecedents

El 22 d’abril de 2021, en plena campanya de les autonòmiques madrilenyes, Ana Rosa Quintana va atribuir en el seu magazine, ‘El programa de Ana Rosa’, a Pablo Iglesias, llavors candidat d’Unidas Podemos a la Comunitat, la responsabilitat de les residències de Madrid durant la primera ona de la pandèmia del coronavirus.

“El líder de Podemos va tirar en cara els morts en les residències a Díaz Ayuso, quan era ell el responsable dels geriàtrics“, va dir la comunicadora.

L’exvicepresident del Govern, llavors, va demanar en un vídeo difós a través del seu compte de Twitter a la periodista que retirara “la faula” que va dir en el seu programa sobre la seua competència en les residències de majors.

“Aquest matí ha tornat a ocórrer una cosa molt greu: Ana Rosa Quintana, que presenta el programa amb més audiència del matí a Espanya, tornava a difondre la faula que el responsable de les residències d’ancians a Madrid era jo, i no la senyora Ayuso“, va assegurar Iglesias, qui va afirmar que aqueixa “mentida” està “darrere de les amenaces de mort que hem rebut el meu pare, la meua mare, la ministra d’Igualtat i jo“.

Ana Rosa sap perfectament que les competències eren de les Comunitats Autònomes“, va afegir.

Una vegada que el programa i la cadena es van negar a rectificar aquesta afirmació, el tema va acabar en la justícia.

El Jutjat de Primera Instància núm. 84 de Madrid va admetre a tràmit la demanda de l’exvicepresident contra el programa i la cadena.

La demanda argumentava que “l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat de Madrid des de 1983 en el seu article 1.23, estableix entre les competències del govern autonòmic la ‘promoció i ajuda a la tercera edat inclosa la creació de centres de protecció, reinserció i rehabilitació“. O, cosa que és el mateix, la gestió dels centres geriàtrics.

Ana Rosa Quintana gana la batalla judicial a Pablo Iglesias

La presentadora va donar la seua opinió sobre aquest tema construït sobre la base d’una informació que el propi vicepresident havia donat en una roda de premsa durant l’inici de la pandèmia. Per això, el jutge decidia donar la raó al programa, a Ana Rosa Quintana i a Mediaset.

El jutge estima que l’opinió estava construïda sobre la base de la informació donada pel propi equip de Govern. És a dir, que hem guanyat a Pablo Iglesias”, apuntava la presentadora del matinal de Telecinco.

En la resolució judicial es conclou que “l’escrit remés pel demandant no va ser un intent de rectificació sinó de rebatre i replicar l’opinió crítica de la presentadora”. Per això, el magistrat resol que Ana Rosa va emetre un judici de valor en un espai en el qual se li permetia, la seua Editorial i que, a més, aquesta opinió estava fonamentada sobre la base d’aquesta informació donada pel propi Govern.

Després de la decisió del jutge, ni Mediaset, ni la presentadora, ni ‘El programa d’Ana Rosa’ hauran de donar una rectificació, que és el que demanava Pablo Iglesias, i tampoc hauran de donar una compensació econòmica al qual fora líder de Podemos. A més, s’imposa al vicepresident el pagament de les costes.

Tindrà dret a recórrer”, deia Ana Rosa Quintana, després de conéixer-se la notícia.

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.