Ana Rosa Quintana guanya el judici a Pablo Iglesias: ‘La justícia ens ha donat la raó’

Ana Rosa Quintana ha arrancat el matí parlant d’una informació que l’afectava directament a ella. Dos anys després que Pablo Iglesias prenguera mesures legals contra la presentadora i el seu programa, la justícia s’ha pronunciat.

Antecedents

El 22 d’abril de 2021, en plena campanya de les autonòmiques madrilenyes, Ana Rosa Quintana va atribuir en el seu magazine, ‘El programa de Ana Rosa’, a Pablo Iglesias, llavors candidat d’Unidas Podemos a la Comunitat, la responsabilitat de les residències de Madrid durant la primera ona de la pandèmia del coronavirus.

«El líder de Podemos va tirar en cara els morts en les residències a Díaz Ayuso, quan era ell el responsable dels geriàtrics«, va dir la comunicadora.

L’exvicepresident del Govern, llavors, va demanar en un vídeo difós a través del seu compte de Twitter a la periodista que retirara «la faula» que va dir en el seu programa sobre la seua competència en les residències de majors.

«Aquest matí ha tornat a ocórrer una cosa molt greu: Ana Rosa Quintana, que presenta el programa amb més audiència del matí a Espanya, tornava a difondre la faula que el responsable de les residències d’ancians a Madrid era jo, i no la senyora Ayuso«, va assegurar Iglesias, qui va afirmar que aqueixa «mentida» està «darrere de les amenaces de mort que hem rebut el meu pare, la meua mare, la ministra d’Igualtat i jo«.

«Ana Rosa sap perfectament que les competències eren de les Comunitats Autònomes«, va afegir.

Una vegada que el programa i la cadena es van negar a rectificar aquesta afirmació, el tema va acabar en la justícia.

El Jutjat de Primera Instància núm. 84 de Madrid va admetre a tràmit la demanda de l’exvicepresident contra el programa i la cadena.

La demanda argumentava que «l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat de Madrid des de 1983 en el seu article 1.23, estableix entre les competències del govern autonòmic la ‘promoció i ajuda a la tercera edat inclosa la creació de centres de protecció, reinserció i rehabilitació«. O, cosa que és el mateix, la gestió dels centres geriàtrics.

Ana Rosa Quintana gana la batalla judicial a Pablo Iglesias

La presentadora va donar la seua opinió sobre aquest tema construït sobre la base d’una informació que el propi vicepresident havia donat en una roda de premsa durant l’inici de la pandèmia. Per això, el jutge decidia donar la raó al programa, a Ana Rosa Quintana i a Mediaset.

El jutge estima que l’opinió estava construïda sobre la base de la informació donada pel propi equip de Govern. És a dir, que hem guanyat a Pablo Iglesias”, apuntava la presentadora del matinal de Telecinco.

En la resolució judicial es conclou que “l’escrit remés pel demandant no va ser un intent de rectificació sinó de rebatre i replicar l’opinió crítica de la presentadora”. Per això, el magistrat resol que Ana Rosa va emetre un judici de valor en un espai en el qual se li permetia, la seua Editorial i que, a més, aquesta opinió estava fonamentada sobre la base d’aquesta informació donada pel propi Govern.

Després de la decisió del jutge, ni Mediaset, ni la presentadora, ni ‘El programa d’Ana Rosa’ hauran de donar una rectificació, que és el que demanava Pablo Iglesias, i tampoc hauran de donar una compensació econòmica al qual fora líder de Podemos. A més, s’imposa al vicepresident el pagament de les costes.

Tindrà dret a recórrer”, deia Ana Rosa Quintana, després de conéixer-se la notícia.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.