Estrenen la sèrie sobre ‘les xiquetes d’Alcàsser’

Imatge del cartell de busca de les ‘xiquetes d’Alcàsser’ | Cedida

 

Netflix, junt amb la productora Bambú, estrenarà la seua primera sèrie documental produïda en Espanya el divendres 14 de juny. Es tractarà de ‘El caso Alcàsser’, la història que va commocionar a tots els valencians a principis dels 90. Segons els responsables del metratge, Ramon Campos –productor– i Elías León Siminiani –el director– és una història que encara té incògnites per resoldre.

 

Però este dimarts, a les 19 hores, s’estrenarà en primícia el primer capítol  de la sèrie en el marc del  festival de cine DocsBarcelona. La història de Toñi, Míriam i Desiréé, de 14 i 15 anys, que van desaparéixer el 13 de novembre de 1992 i que no van ser trobades fins al 27 de gener de 1993, ja mortes, va ser molt traumàtic per a la societat valenciana del moment. Canal 9 va fer una cobertura molt exhaustiva del cas, i el juí de 1997 contra Miguel Ricart i Antonio Anglés, hui en dia encara fugitiu, va marcar una època.

 

 

Siminiani, que ha dirigit cinc documentals d’una hora cada un, ha comptat amb imàtgens comprades a Telecinco, Antena 3 i a TVE. El total del treball consta de 228 hores d’entrevistes i contactes amb 160 persones, algunes d’elles per primera volta, i inicia el primer capítol amb una telefonada de Toñi a la ràdio local d’Alcasser per a dedicar la cançó ‘Major Tom’ a les seues amigues la vesprada de la desaparició.

 

Ramon Campos i Elías León Siminiani 'El caso Alcàsser'

Ramon Campos i Elías León Siminiani, autors del projecte ‘El caso Alcàsser’ | DocsBarcelona

 

En declaracions del director, «no volem incidir en el dolor de ningú», però reconeix que el cas «ha provocat moltes ferides al llarg del temps i moltes d’elles encara no estan prou tancades». De fet, per a Siminiani, que Antonio Anglés estiga desaparegut «és una vàlvula oberta per a la conspiració eterna». I és la sèrie de Netflix, que estrena hui el primer capítol, la que intenta posar la tragèdia d’Alcàsser damunt la taula 25 anys després.

Últimes notícies

Matt Costello deixa el Valencia Basket després de dos anys i apunta al Japó

Matt Costello no seguirà al Valencia Basket la pròxima temporada després de dos anys al club i podria fitxar pel Chiba Jets japonés, dirigit per l’exassistent taronja Adrian Kovacks.

Rescatada una parella jove atrapada hores a la Serra d’Orihuela

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada per Bombers d’Alacant després de quedar bloquejada en una zona de difícil accés de la Serra d’Orihuela.

Iván Ortolá domina al Sachsenring i s’emporta la seua segona victòria de l’any per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha liderat de principi a fi la cursa de Moto2 al G.P. d’Alemanya al Sachsenring i ha guanyat per només 72 mil·lèsimes davant de Daniel Holgado, amb Izan Guevara tercer i el líder del Mundial, Manuel González, sisé.

Rescatada una parella jove atrapada de nit a la Serra d’Oriola

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada pel Grup Especial de Rescat del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant després de quedar atrapada en una zona de difícil accés de la Serra d’Oriola.

Iván Ortolá arrasa a Sachsenring des de la ‘pole’ i guanya Moto2 per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha dominat el Gran Premi d’Alemanya de Moto2 de principi a fi i ha sumat la seua segona victòria de la temporada, superant Daniel Holgado per només 72 mil·lèsimes. Izan Guevara ha completat el podi i el líder del Mundial, Manuel González, ha sigut sisé.

Els pescadors de l’Albufera, exemple clau en la conservació del llac, segons el Consell

El Consell ha remarcat en el sorteig centenari de redolins el paper fonamental dels pescadors en la conservació de l’Albufera i en la gestió sostenible dels recursos del llac, en l’any del 40 aniversari del Parc Natural.

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.