Estrenen la sèrie sobre ‘les xiquetes d’Alcàsser’

Imatge del cartell de busca de les ‘xiquetes d’Alcàsser’ | Cedida

 

Netflix, junt amb la productora Bambú, estrenarà la seua primera sèrie documental produïda en Espanya el divendres 14 de juny. Es tractarà de ‘El caso Alcàsser’, la història que va commocionar a tots els valencians a principis dels 90. Segons els responsables del metratge, Ramon Campos –productor– i Elías León Siminiani –el director– és una història que encara té incògnites per resoldre.

 

Però este dimarts, a les 19 hores, s’estrenarà en primícia el primer capítol  de la sèrie en el marc del  festival de cine DocsBarcelona. La història de Toñi, Míriam i Desiréé, de 14 i 15 anys, que van desaparéixer el 13 de novembre de 1992 i que no van ser trobades fins al 27 de gener de 1993, ja mortes, va ser molt traumàtic per a la societat valenciana del moment. Canal 9 va fer una cobertura molt exhaustiva del cas, i el juí de 1997 contra Miguel Ricart i Antonio Anglés, hui en dia encara fugitiu, va marcar una època.

 

 

Siminiani, que ha dirigit cinc documentals d’una hora cada un, ha comptat amb imàtgens comprades a Telecinco, Antena 3 i a TVE. El total del treball consta de 228 hores d’entrevistes i contactes amb 160 persones, algunes d’elles per primera volta, i inicia el primer capítol amb una telefonada de Toñi a la ràdio local d’Alcasser per a dedicar la cançó ‘Major Tom’ a les seues amigues la vesprada de la desaparició.

 

Ramon Campos i Elías León Siminiani 'El caso Alcàsser'

Ramon Campos i Elías León Siminiani, autors del projecte ‘El caso Alcàsser’ | DocsBarcelona

 

En declaracions del director, «no volem incidir en el dolor de ningú», però reconeix que el cas «ha provocat moltes ferides al llarg del temps i moltes d’elles encara no estan prou tancades». De fet, per a Siminiani, que Antonio Anglés estiga desaparegut «és una vàlvula oberta per a la conspiració eterna». I és la sèrie de Netflix, que estrena hui el primer capítol, la que intenta posar la tragèdia d’Alcàsser damunt la taula 25 anys després.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.