Estrenen la sèrie sobre ‘les xiquetes d’Alcàsser’

Imatge del cartell de busca de les ‘xiquetes d’Alcàsser’ | Cedida

 

Netflix, junt amb la productora Bambú, estrenarà la seua primera sèrie documental produïda en Espanya el divendres 14 de juny. Es tractarà de ‘El caso Alcàsser’, la història que va commocionar a tots els valencians a principis dels 90. Segons els responsables del metratge, Ramon Campos –productor– i Elías León Siminiani –el director– és una història que encara té incògnites per resoldre.

 

Però este dimarts, a les 19 hores, s’estrenarà en primícia el primer capítol  de la sèrie en el marc del  festival de cine DocsBarcelona. La història de Toñi, Míriam i Desiréé, de 14 i 15 anys, que van desaparéixer el 13 de novembre de 1992 i que no van ser trobades fins al 27 de gener de 1993, ja mortes, va ser molt traumàtic per a la societat valenciana del moment. Canal 9 va fer una cobertura molt exhaustiva del cas, i el juí de 1997 contra Miguel Ricart i Antonio Anglés, hui en dia encara fugitiu, va marcar una època.

 

 

Siminiani, que ha dirigit cinc documentals d’una hora cada un, ha comptat amb imàtgens comprades a Telecinco, Antena 3 i a TVE. El total del treball consta de 228 hores d’entrevistes i contactes amb 160 persones, algunes d’elles per primera volta, i inicia el primer capítol amb una telefonada de Toñi a la ràdio local d’Alcasser per a dedicar la cançó ‘Major Tom’ a les seues amigues la vesprada de la desaparició.

 

Ramon Campos i Elías León Siminiani 'El caso Alcàsser'

Ramon Campos i Elías León Siminiani, autors del projecte ‘El caso Alcàsser’ | DocsBarcelona

 

En declaracions del director, «no volem incidir en el dolor de ningú», però reconeix que el cas «ha provocat moltes ferides al llarg del temps i moltes d’elles encara no estan prou tancades». De fet, per a Siminiani, que Antonio Anglés estiga desaparegut «és una vàlvula oberta per a la conspiració eterna». I és la sèrie de Netflix, que estrena hui el primer capítol, la que intenta posar la tragèdia d’Alcàsser damunt la taula 25 anys després.

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.