Estrenen la sèrie sobre ‘les xiquetes d’Alcàsser’

Imatge del cartell de busca de les ‘xiquetes d’Alcàsser’ | Cedida

 

Netflix, junt amb la productora Bambú, estrenarà la seua primera sèrie documental produïda en Espanya el divendres 14 de juny. Es tractarà de ‘El caso Alcàsser’, la història que va commocionar a tots els valencians a principis dels 90. Segons els responsables del metratge, Ramon Campos –productor– i Elías León Siminiani –el director– és una història que encara té incògnites per resoldre.

 

Però este dimarts, a les 19 hores, s’estrenarà en primícia el primer capítol  de la sèrie en el marc del  festival de cine DocsBarcelona. La història de Toñi, Míriam i Desiréé, de 14 i 15 anys, que van desaparéixer el 13 de novembre de 1992 i que no van ser trobades fins al 27 de gener de 1993, ja mortes, va ser molt traumàtic per a la societat valenciana del moment. Canal 9 va fer una cobertura molt exhaustiva del cas, i el juí de 1997 contra Miguel Ricart i Antonio Anglés, hui en dia encara fugitiu, va marcar una època.

 

 

Siminiani, que ha dirigit cinc documentals d’una hora cada un, ha comptat amb imàtgens comprades a Telecinco, Antena 3 i a TVE. El total del treball consta de 228 hores d’entrevistes i contactes amb 160 persones, algunes d’elles per primera volta, i inicia el primer capítol amb una telefonada de Toñi a la ràdio local d’Alcasser per a dedicar la cançó ‘Major Tom’ a les seues amigues la vesprada de la desaparició.

 

Ramon Campos i Elías León Siminiani 'El caso Alcàsser'

Ramon Campos i Elías León Siminiani, autors del projecte ‘El caso Alcàsser’ | DocsBarcelona

 

En declaracions del director, «no volem incidir en el dolor de ningú», però reconeix que el cas «ha provocat moltes ferides al llarg del temps i moltes d’elles encara no estan prou tancades». De fet, per a Siminiani, que Antonio Anglés estiga desaparegut «és una vàlvula oberta per a la conspiració eterna». I és la sèrie de Netflix, que estrena hui el primer capítol, la que intenta posar la tragèdia d’Alcàsser damunt la taula 25 anys després.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.