Estrenen la sèrie sobre ‘les xiquetes d’Alcàsser’

Imatge del cartell de busca de les ‘xiquetes d’Alcàsser’ | Cedida

 

Netflix, junt amb la productora Bambú, estrenarà la seua primera sèrie documental produïda en Espanya el divendres 14 de juny. Es tractarà de ‘El caso Alcàsser’, la història que va commocionar a tots els valencians a principis dels 90. Segons els responsables del metratge, Ramon Campos –productor– i Elías León Siminiani –el director– és una història que encara té incògnites per resoldre.

 

Però este dimarts, a les 19 hores, s’estrenarà en primícia el primer capítol  de la sèrie en el marc del  festival de cine DocsBarcelona. La història de Toñi, Míriam i Desiréé, de 14 i 15 anys, que van desaparéixer el 13 de novembre de 1992 i que no van ser trobades fins al 27 de gener de 1993, ja mortes, va ser molt traumàtic per a la societat valenciana del moment. Canal 9 va fer una cobertura molt exhaustiva del cas, i el juí de 1997 contra Miguel Ricart i Antonio Anglés, hui en dia encara fugitiu, va marcar una època.

 

 

Siminiani, que ha dirigit cinc documentals d’una hora cada un, ha comptat amb imàtgens comprades a Telecinco, Antena 3 i a TVE. El total del treball consta de 228 hores d’entrevistes i contactes amb 160 persones, algunes d’elles per primera volta, i inicia el primer capítol amb una telefonada de Toñi a la ràdio local d’Alcasser per a dedicar la cançó ‘Major Tom’ a les seues amigues la vesprada de la desaparició.

 

Ramon Campos i Elías León Siminiani 'El caso Alcàsser'

Ramon Campos i Elías León Siminiani, autors del projecte ‘El caso Alcàsser’ | DocsBarcelona

 

En declaracions del director, «no volem incidir en el dolor de ningú», però reconeix que el cas «ha provocat moltes ferides al llarg del temps i moltes d’elles encara no estan prou tancades». De fet, per a Siminiani, que Antonio Anglés estiga desaparegut «és una vàlvula oberta per a la conspiració eterna». I és la sèrie de Netflix, que estrena hui el primer capítol, la que intenta posar la tragèdia d’Alcàsser damunt la taula 25 anys després.

Últimes notícies

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.