La família Franco porta a judici a diversos col·laboradors de Mediaset

Ejemplo de shortcode con estilo
  ‘La herencia de los Franco’, emés dins del programa ‘En el punto de mira’, de Cuatro, durant el mes de juliol de 2018, ha sigut motiu de denúncia per part dels hereus del dictador. El judici va començar ahir a Madrid contra dotze responsables i col·laboradors de ‘Mediaset‘ per una demanda interposada pels descendents del dictador Francisco Franco. […]

 

‘La herencia de los Franco’, emés dins del programa ‘En el punto de mira’, de Cuatro, durant el mes de juliol de 2018, ha sigut motiu de denúncia per part dels hereus del dictador.

El judici va començar ahir a Madrid contra dotze responsables i col·laboradors de ‘Mediaset‘ per una demanda interposada pels descendents del dictador Francisco Franco.

En l’espai es van tractar les diferents propietats que el dictador va deixar en herència a la seua família, sovint motiu de polèmica i de litigis, com és el cas del Pazo de Meirás, la finca de Valdelafuentes o els palaus de Cornide i el Cant del Pic.

El contingut del programa, fruit d’una investigació periodística i del testimoniatge d’alguns col·laboradors, no va agradar res a la família Franco, que va enviar un burofax a Mediaset demanant la retirada de l’episodi emés. Davant la negativa de l’emissora televisiva, van decidir emprendre la via civil i penal contra l’empresa, i finalment serà per la primera d’elles per la qual es resoldrà en primer lloc el litigi, mentre que la penal segueix en fase d’instrucció.

 

 

Una demanda en la qual Merry Martínez-Bordiu denúncia al seu exmarit, Jimmy Giménez-Arnau

 

Els acusats són el president de Mediaset, Alejandro Echevarría, i els dos directors del programa, tres reporters, i diversos col·laboradors de l’episodi emés a l’estiu de 2018, ja fa prop de tres anys.

En concret, es tracta, a més del mateix Echevarría, de Raúl López Palomar, Juan Serrano, Lorena Correa, Pablo de Miguel, Juan Carlos González, Carla Sanz, Carlos Roberto Babio Urquidica, Javier Otero Bada i Mariano Sánchez Soler. A ells se suma Joaquín José Giménez-Arnau Puente, més conegut com a Jimmy Giménez-Arnau.

Cal recordar que el famós periodista, de 77 anys, va estar casat entre 1977 i 1982 amb una de les netes de Franco, María de la Mar Martínez-Bordiú, ‘Merry’, amb la qual va tindre una filla, Leticia. Doncs bé: Merry és una de les denunciants en aquest cas, on els Franco creuen que s’ha vulnerat el seu «dret a l’honor».

Després d’una relació tempestuosa que va culminar fa ja quasi 40 anys, l’exparella haurà de veure’s les cares de nou, en este cas en els jutjats; encara que Jimmy Giménez-Arnau ha sigut declarat en rebel·lia, ja que s’ha presentat a la causa sense advocat.

A més de Merry, en la demanda presentada participen quasi tots els nets del dictador espanyol: Francis Franco, Jaime, María Aránzazu, José Cristóbal i María de l’O. Només hi ha, doncs, una excepció: s’ha mantingut al marge de la denúncia Carmen Martínez-Bordiú, que ha rebutjat de ple participar en estes accions judicials.

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana supera la media estatal en calidad de vida

La Comunitat Valenciana ha arribat als 102,74 punts en l’Indicador Multidimensional de Qualitat de Vida de 2025. Se situa per damunt de la mitjana estatal i és una de les autonomies que més ha avançat.

33.350 valencians esperen atenció del sistema de dependència

33.350 persones de la Comunitat Valenciana continuen en la llista d’espera de dependència. A Espanya, el temps mitjà és de 314 dies, molt per damunt del màxim legal de 180.

Les ajudes al cinema valencià no restringixen el contingut de les obres

La Comunitat Valenciana destina 6,7 milions d’euros a ajudes audiovisuals sense limitar el contingut de les obres. Els documentals sobre tradicions vives poden optar a 395.000 euros.

Quatre detinguts per huit robatoris de coure en parcs eòlics de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens per la presumpta relació amb huit robatoris de cable de coure en parcs eòlics de Castelló. Els danys s’acosten als 420.000 euros.

Un sustrato de posidonia mejora el sabor y el aroma del tomate

La Universidad de Alicante ha creado un sustrato agrícola con restos de posidonia que mejora el sabor y el aroma del tomate. El método evita aditivos químicos y se fabrica en cinco días.

Detenen a Elx un fugitiu neerlandés per una estafa d’1,3 milions

Un home de 71 anys ha sigut detingut a Elx per una estafa de més d’1,3 milions d’euros i el blanqueig de prop de 890.000 euros. Els fets investigats van ocórrer entre 2007 i 2014.

La Generalitat destina 6,7 milions al cinema sense filtres de contingut

La Generalitat ha destinat 6,7 milions d’euros a ficció, documentals i animació, sense requisits específics sobre el contingut. També hi ha 395.000 euros per a documentals de tradicions vives, pendents de resolució.

Els hotels valencians apugen un 7 % els preus al setembre

Els preus hotelers a la Comunitat Valenciana han augmentat un 7 % en setembre, per damunt del 6,7 % registrat a Espanya. Les pernoctacions al territori han superat els 3,3 milions durant els nou primers mesos de 2026.