La família Franco porta a judici a diversos col·laboradors de Mediaset

 

La herencia de los Franco’, emés dins del programa ‘En el punto de mira’, de Cuatro, durant el mes de juliol de 2018, ha sigut motiu de denúncia per part dels hereus del dictador.

El judici va començar ahir a Madrid contra dotze responsables i col·laboradors de ‘Mediaset‘ per una demanda interposada pels descendents del dictador Francisco Franco.

En l’espai es van tractar les diferents propietats que el dictador va deixar en herència a la seua família, sovint motiu de polèmica i de litigis, com és el cas del Pazo de Meirás, la finca de Valdelafuentes o els palaus de Cornide i el Cant del Pic.

El contingut del programa, fruit d’una investigació periodística i del testimoniatge d’alguns col·laboradors, no va agradar res a la família Franco, que va enviar un burofax a Mediaset demanant la retirada de l’episodi emés. Davant la negativa de l’emissora televisiva, van decidir emprendre la via civil i penal contra l’empresa, i finalment serà per la primera d’elles per la qual es resoldrà en primer lloc el litigi, mentre que la penal segueix en fase d’instrucció.

 

 

Una demanda en la qual Merry Martínez-Bordiu denúncia al seu exmarit, Jimmy Giménez-Arnau

 

Els acusats són el president de Mediaset, Alejandro Echevarría, i els dos directors del programa, tres reporters, i diversos col·laboradors de l’episodi emés a l’estiu de 2018, ja fa prop de tres anys.

En concret, es tracta, a més del mateix Echevarría, de Raúl López Palomar, Juan Serrano, Lorena Correa, Pablo de Miguel, Juan Carlos González, Carla Sanz, Carlos Roberto Babio Urquidica, Javier Otero Bada i Mariano Sánchez Soler. A ells se suma Joaquín José Giménez-Arnau Puente, més conegut com a Jimmy Giménez-Arnau.

Cal recordar que el famós periodista, de 77 anys, va estar casat entre 1977 i 1982 amb una de les netes de Franco, María de la Mar Martínez-Bordiú, ‘Merry’, amb la qual va tindre una filla, Leticia. Doncs bé: Merry és una de les denunciants en aquest cas, on els Franco creuen que s’ha vulnerat el seu «dret a l’honor».

Després d’una relació tempestuosa que va culminar fa ja quasi 40 anys, l’exparella haurà de veure’s les cares de nou, en este cas en els jutjats; encara que Jimmy Giménez-Arnau ha sigut declarat en rebel·lia, ja que s’ha presentat a la causa sense advocat.

A més de Merry, en la demanda presentada participen quasi tots els nets del dictador espanyol: Francis Franco, Jaime, María Aránzazu, José Cristóbal i María de l’O. Només hi ha, doncs, una excepció: s’ha mantingut al marge de la denúncia Carmen Martínez-Bordiú, que ha rebutjat de ple participar en estes accions judicials.

 

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.