La família Franco porta a judici a diversos col·laboradors de Mediaset

 

La herencia de los Franco’, emés dins del programa ‘En el punto de mira’, de Cuatro, durant el mes de juliol de 2018, ha sigut motiu de denúncia per part dels hereus del dictador.

El judici va començar ahir a Madrid contra dotze responsables i col·laboradors de ‘Mediaset‘ per una demanda interposada pels descendents del dictador Francisco Franco.

En l’espai es van tractar les diferents propietats que el dictador va deixar en herència a la seua família, sovint motiu de polèmica i de litigis, com és el cas del Pazo de Meirás, la finca de Valdelafuentes o els palaus de Cornide i el Cant del Pic.

El contingut del programa, fruit d’una investigació periodística i del testimoniatge d’alguns col·laboradors, no va agradar res a la família Franco, que va enviar un burofax a Mediaset demanant la retirada de l’episodi emés. Davant la negativa de l’emissora televisiva, van decidir emprendre la via civil i penal contra l’empresa, i finalment serà per la primera d’elles per la qual es resoldrà en primer lloc el litigi, mentre que la penal segueix en fase d’instrucció.

 

 

Una demanda en la qual Merry Martínez-Bordiu denúncia al seu exmarit, Jimmy Giménez-Arnau

 

Els acusats són el president de Mediaset, Alejandro Echevarría, i els dos directors del programa, tres reporters, i diversos col·laboradors de l’episodi emés a l’estiu de 2018, ja fa prop de tres anys.

En concret, es tracta, a més del mateix Echevarría, de Raúl López Palomar, Juan Serrano, Lorena Correa, Pablo de Miguel, Juan Carlos González, Carla Sanz, Carlos Roberto Babio Urquidica, Javier Otero Bada i Mariano Sánchez Soler. A ells se suma Joaquín José Giménez-Arnau Puente, més conegut com a Jimmy Giménez-Arnau.

Cal recordar que el famós periodista, de 77 anys, va estar casat entre 1977 i 1982 amb una de les netes de Franco, María de la Mar Martínez-Bordiú, ‘Merry’, amb la qual va tindre una filla, Leticia. Doncs bé: Merry és una de les denunciants en aquest cas, on els Franco creuen que s’ha vulnerat el seu «dret a l’honor».

Després d’una relació tempestuosa que va culminar fa ja quasi 40 anys, l’exparella haurà de veure’s les cares de nou, en este cas en els jutjats; encara que Jimmy Giménez-Arnau ha sigut declarat en rebel·lia, ja que s’ha presentat a la causa sense advocat.

A més de Merry, en la demanda presentada participen quasi tots els nets del dictador espanyol: Francis Franco, Jaime, María Aránzazu, José Cristóbal i María de l’O. Només hi ha, doncs, una excepció: s’ha mantingut al marge de la denúncia Carmen Martínez-Bordiú, que ha rebutjat de ple participar en estes accions judicials.

 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.