La família Franco porta a judici a diversos col·laboradors de Mediaset

 

La herencia de los Franco’, emés dins del programa ‘En el punto de mira’, de Cuatro, durant el mes de juliol de 2018, ha sigut motiu de denúncia per part dels hereus del dictador.

El judici va començar ahir a Madrid contra dotze responsables i col·laboradors de ‘Mediaset‘ per una demanda interposada pels descendents del dictador Francisco Franco.

En l’espai es van tractar les diferents propietats que el dictador va deixar en herència a la seua família, sovint motiu de polèmica i de litigis, com és el cas del Pazo de Meirás, la finca de Valdelafuentes o els palaus de Cornide i el Cant del Pic.

El contingut del programa, fruit d’una investigació periodística i del testimoniatge d’alguns col·laboradors, no va agradar res a la família Franco, que va enviar un burofax a Mediaset demanant la retirada de l’episodi emés. Davant la negativa de l’emissora televisiva, van decidir emprendre la via civil i penal contra l’empresa, i finalment serà per la primera d’elles per la qual es resoldrà en primer lloc el litigi, mentre que la penal segueix en fase d’instrucció.

 

 

Una demanda en la qual Merry Martínez-Bordiu denúncia al seu exmarit, Jimmy Giménez-Arnau

 

Els acusats són el president de Mediaset, Alejandro Echevarría, i els dos directors del programa, tres reporters, i diversos col·laboradors de l’episodi emés a l’estiu de 2018, ja fa prop de tres anys.

En concret, es tracta, a més del mateix Echevarría, de Raúl López Palomar, Juan Serrano, Lorena Correa, Pablo de Miguel, Juan Carlos González, Carla Sanz, Carlos Roberto Babio Urquidica, Javier Otero Bada i Mariano Sánchez Soler. A ells se suma Joaquín José Giménez-Arnau Puente, més conegut com a Jimmy Giménez-Arnau.

Cal recordar que el famós periodista, de 77 anys, va estar casat entre 1977 i 1982 amb una de les netes de Franco, María de la Mar Martínez-Bordiú, ‘Merry’, amb la qual va tindre una filla, Leticia. Doncs bé: Merry és una de les denunciants en aquest cas, on els Franco creuen que s’ha vulnerat el seu «dret a l’honor».

Després d’una relació tempestuosa que va culminar fa ja quasi 40 anys, l’exparella haurà de veure’s les cares de nou, en este cas en els jutjats; encara que Jimmy Giménez-Arnau ha sigut declarat en rebel·lia, ja que s’ha presentat a la causa sense advocat.

A més de Merry, en la demanda presentada participen quasi tots els nets del dictador espanyol: Francis Franco, Jaime, María Aránzazu, José Cristóbal i María de l’O. Només hi ha, doncs, una excepció: s’ha mantingut al marge de la denúncia Carmen Martínez-Bordiú, que ha rebutjat de ple participar en estes accions judicials.

 

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.