Pablo Motos alerta d’una estafa amb la seua imatge a través de Facebook

 

Alerta per una nova estafa que circula a través internet. Esta volta el mitjà per a on circula és Facebook i està implicada una cara molt coneguda del nostre panorama televisiu. Concretament es tracta del valencià Pablo Motos, qui ha denunciat ell mateix la falsa publicitat que apareix als usuaris d’esta xarxa social.

 

Pablo Motos denúncia un frau de Facebook

Tot i que és cert que molts personatges famosos apareixen de bon grat en espots publicitaris, no tot el que vegem en les xarxes socials és veritable. Sobretot en Facebook, plataforma a on, en moltes ocasions, apareix publicitat enganyosa. En este cas és el presentador de l’‘Hormiguero’, el valencià és el protagonista d’una estafa que assegura un mètode per a guanyar molts diners ràpidament, en principi «gràcies a un consell que Pablo Motos» hauria donat en directe. Res més lluny de la realitat.

 

 

El mateix Motos ha vullgut desmentir la publicitat que corre per Facebook i ho va fer en directe en televisió i també ho ha compartit en el seu compte d’Instagram. «Mai ho faig en el programa, però hui ho faré», va sentenciar en Antena 3 mentres estava acompanyat de la convidada de la nit, l’actriu Marta Milans, vista en la pel·lícula ‘Shazam!’: «Facebook està permetent una publicitat sabent que és una estafa i els té igual», una en la que apareix la seua imatge sense el seu consentiment, promocionant un frau.

 

A pesar de tot, el de Requena també ha explicat que, desgraciadament, no poden fer res: «No tinc cap manera de defendre’m. No localitzem l’empresa, ni nosaltres ni els meus advocats». Ara per ara, este cas està en mans del Grup de Delictes Telemàtics de la Guàrdia Civil i, segons ha afegit el presentador, «es camuflen en diferents dominis, en diferents parts del món. Cosa normal, són estafadors».

 

 

En internet circulen moltes classes d’estafes

No és l’única víctima d’esta classe de frau. A Susanna Griso també li ha passat dos voltes, anunciant unes plantilles per als peus i una dieta miracle. Ara Pablo Motos ha denunciat el cas en directe davant la passivitat de la plataforma social: «El més greu és que quan parlem amb Facebook, ens diuen que la seua empresa és tan gran que no poden controlar tota la publicitat que mostren». Amb gran molèstia el presentador ha sentenciat: «Però segur que sí que saben s on anar a cobrar-la».

 

En estos últims dies, diferents cossos policials han alertat per l’augment d’altres estafes que circulen per internet i les xarxes socials. Com és el cas d’un fals cupó de Lidl que regala 250 euros i s’envia per WhatsApp, o el fals correu electrònic enviat presumptament per Correus que acaba robant les dades personals de la víctima que cau en el parany.

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.