Pablo Motos alerta d’una estafa amb la seua imatge a través de Facebook

 

Alerta per una nova estafa que circula a través internet. Esta volta el mitjà per a on circula és Facebook i està implicada una cara molt coneguda del nostre panorama televisiu. Concretament es tracta del valencià Pablo Motos, qui ha denunciat ell mateix la falsa publicitat que apareix als usuaris d’esta xarxa social.

 

Pablo Motos denúncia un frau de Facebook

Tot i que és cert que molts personatges famosos apareixen de bon grat en espots publicitaris, no tot el que vegem en les xarxes socials és veritable. Sobretot en Facebook, plataforma a on, en moltes ocasions, apareix publicitat enganyosa. En este cas és el presentador de l’‘Hormiguero’, el valencià és el protagonista d’una estafa que assegura un mètode per a guanyar molts diners ràpidament, en principi «gràcies a un consell que Pablo Motos» hauria donat en directe. Res més lluny de la realitat.

 

 

El mateix Motos ha vullgut desmentir la publicitat que corre per Facebook i ho va fer en directe en televisió i també ho ha compartit en el seu compte d’Instagram. «Mai ho faig en el programa, però hui ho faré», va sentenciar en Antena 3 mentres estava acompanyat de la convidada de la nit, l’actriu Marta Milans, vista en la pel·lícula ‘Shazam!’: «Facebook està permetent una publicitat sabent que és una estafa i els té igual», una en la que apareix la seua imatge sense el seu consentiment, promocionant un frau.

 

A pesar de tot, el de Requena també ha explicat que, desgraciadament, no poden fer res: «No tinc cap manera de defendre’m. No localitzem l’empresa, ni nosaltres ni els meus advocats». Ara per ara, este cas està en mans del Grup de Delictes Telemàtics de la Guàrdia Civil i, segons ha afegit el presentador, «es camuflen en diferents dominis, en diferents parts del món. Cosa normal, són estafadors».

 

 

En internet circulen moltes classes d’estafes

No és l’única víctima d’esta classe de frau. A Susanna Griso també li ha passat dos voltes, anunciant unes plantilles per als peus i una dieta miracle. Ara Pablo Motos ha denunciat el cas en directe davant la passivitat de la plataforma social: «El més greu és que quan parlem amb Facebook, ens diuen que la seua empresa és tan gran que no poden controlar tota la publicitat que mostren». Amb gran molèstia el presentador ha sentenciat: «Però segur que sí que saben s on anar a cobrar-la».

 

En estos últims dies, diferents cossos policials han alertat per l’augment d’altres estafes que circulen per internet i les xarxes socials. Com és el cas d’un fals cupó de Lidl que regala 250 euros i s’envia per WhatsApp, o el fals correu electrònic enviat presumptament per Correus que acaba robant les dades personals de la víctima que cau en el parany.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.