Pedro Cavadas, sobre un pacient molt estimat: «Quan va morir, et mors amb ell»

 

Aquest dimarts visitava el programa «El Hormiguero» el cirurgià valencià Pedro Cavadas, internacionalment conegut pel seu treball i el del seu equip en el camp de la cirurgia de casos molt complexos o cirurgies pioneres.

 

Cavadas, durant la seua entrevista amb Pablo Motos, presentador del programa d’Antena 3, va narrar alguns dels fets més durs i complicats de la seua carrera professional. El cirurgià, que va fer el primer trasplantament de cara fa 10 anys, parlava sobre aquell pacient, que es va convertir en amic seu, i que va morir tres anys després.

 

Així, el seu pacient i amic va ser operat per Cavadas i el seu equip, i tal com explicava el mateix metge, aquell només era el primer pas d’un procés. La medicació que havia de prendre posteriorment va dificultar les coses, per la presència d’altres malalties en el pacient. Finalment l’home va morir per complicacions derivades d’aquesta situació.

 

Cavadas va incidir en la valentia d’aquell pacient, així com la seua qualitat humana, «tan desbordant que era impossible no fer-se amic seu». El cirurgià valencià destacava que era el seu amic de veritat, i que la seua defunció el va afectar. En aquest sentit, assenyalava que «quan va morir, et mors amb ell. Va ser un colp dur».

 

Cavadas a la televisió

Pedro Cavadas ha participat amb anterioritat en televisió. Entre altres, destaca l’entrevista que la periodista Pepa Bueno li va realitzar al programa «Chester» de Cuatro. Així mateix, també va passar pel plató de «Late Motiv», presentat per Andreu Buenafuente, del canal #0, de Movistar, on va oferir altra entrevista. Amb anterioritat també va ser entrevistat a Canal + per Iñaki Gabilondo o per Mara Torres en la 2 Noticias.

 

 

Convidats de l’Hormiguero

A més de la participació de Pedro Cavadas aquest dimarts, i la nadadora Ona Carbonell el dilluns, aquesta setmana arribaran altres convidats al plató de “El Hormiguero”. Hui dimecres serà el torn de la televisiva parella formada per la presentadora Cristina Pedroche i el cuiner Dabiz Muñoz, i demà dijous participarà el periodista Vicente Vallés, que presentarà el seu llibre.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.