17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Pedro Cavadas, sobre un pacient molt estimat: «Quan va morir, et mors amb ell»

 

Aquest dimarts visitava el programa “El Hormiguero” el cirurgià valencià Pedro Cavadas, internacionalment conegut pel seu treball i el del seu equip en el camp de la cirurgia de casos molt complexos o cirurgies pioneres.

 

Cavadas, durant la seua entrevista amb Pablo Motos, presentador del programa d’Antena 3, va narrar alguns dels fets més durs i complicats de la seua carrera professional. El cirurgià, que va fer el primer trasplantament de cara fa 10 anys, parlava sobre aquell pacient, que es va convertir en amic seu, i que va morir tres anys després.

 

Així, el seu pacient i amic va ser operat per Cavadas i el seu equip, i tal com explicava el mateix metge, aquell només era el primer pas d’un procés. La medicació que havia de prendre posteriorment va dificultar les coses, per la presència d’altres malalties en el pacient. Finalment l’home va morir per complicacions derivades d’aquesta situació.

 

Cavadas va incidir en la valentia d’aquell pacient, així com la seua qualitat humana, «tan desbordant que era impossible no fer-se amic seu». El cirurgià valencià destacava que era el seu amic de veritat, i que la seua defunció el va afectar. En aquest sentit, assenyalava que «quan va morir, et mors amb ell. Va ser un colp dur».

 

Cavadas a la televisió

Pedro Cavadas ha participat amb anterioritat en televisió. Entre altres, destaca l’entrevista que la periodista Pepa Bueno li va realitzar al programa “Chester” de Cuatro. Així mateix, també va passar pel plató de “Late Motiv”, presentat per Andreu Buenafuente, del canal #0, de Movistar, on va oferir altra entrevista. Amb anterioritat també va ser entrevistat a Canal + per Iñaki Gabilondo o per Mara Torres en la 2 Noticias.

 

 

Convidats de l’Hormiguero

A més de la participació de Pedro Cavadas aquest dimarts, i la nadadora Ona Carbonell el dilluns, aquesta setmana arribaran altres convidats al plató de “El Hormiguero”. Hui dimecres serà el torn de la televisiva parella formada per la presentadora Cristina Pedroche i el cuiner Dabiz Muñoz, i demà dijous participarà el periodista Vicente Vallés, que presentarà el seu llibre.

Últimes notícies

Cultura anuncia candidatura de Potries i altres huit ciutats a Capital Europea de la Cultura 2031

Nou ciutats espanyoles, entre elles Potries i Toledo, optaran a la Capital Europea de la Cultura en 2031. Cultura ha fixat el calendari: finalistes al març i decisió al desembre.

Pérez Llorca recorda que l’acta de Mazón la decidixen els votants

Preguntat per si el PP demanarà l'acta de diputat a Carlos Mazón, Pérez Llorca ha subratllat que l'atorga i la quitació l'electorat. Ha defés que Mazón ja va assumir responsabilitats en dimitir.

Morant compartix que cal baixar la crispació, però no amb la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha recolzat la idea de reduir la crispació política, però ha rebutjat la 'recepta' proposada per Jordi Sevilla. Defén que el Govern sí que aplica polítiques socialdemòcrates.

Aemet denuncia el degoteig constant d’atacs i desinformació contra divulgadors climàtics

Aemet ha lamentat l'augment sostingut d'atacs i desinformació contra divulgadors i organismes científics. Advertix que minar la confiança debilita la resposta ciutadana.

Estela Carbonell, campiona de la Supercopa d’Itàlia amb la Juve: ‘Volem guanyar tot el que puguem’

La lateral valenciana ha alçat la Supercopa d'Itàlia amb la Juventus i reivindica l'ambició de l'equip: Lliga, Copa i avançar en la Champions després de superar a la Roma.

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

Morant ha defés que la proposta del Govern manté l'statu quo i que ningú sale perdent. Ha reclamat responsabilitat per a culminar un acord que beneficiaria a la Comunitat Valenciana.

Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

El sindicat eleva el seguiment al 60-65% i Sanitat el reduïx al 3,63-3,69%. La protesta va reclamar un estatut propi i millores laborals, amb concentració a l'Hospital Peset.