Rocío Carrasco subhastarà l’icònic tratge portar fúcsia del seu docuserie

 

‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ ha tingut impacte social, mediàtic i polític. La docuserie de Rocío Carrasco que ha arribat a la seua fi, ha sigut un fenomen televisiu que no sols ha aconseguit una altíssima audiència, sinó que ha servit d’ajuda a altres dones.

Altres víctimes de violència de gènere i violència vicària, la que exerceix el maltractador sobre la dona utilitzant als fills, que, com han manifestat, s’han vist reflectides en el testimoniatge de la filla de Rocío Jurado.

Han sigut 12 episodis i 2 entrevistes en directe on ha relatat el que ha callat en els últims 20 anys, amb l’única intenció de ser escoltat i creguda, com ella mateixa confessava durant la seua última intervenció en directe en plató.

Esta docu-serie no sols ha sigut una catarsi per al seu protagonista. En la seua última intervenció amb Carlota Corredera, una setmana després de l’emissió de l’últim capítol, va saber l’abast del seu testimoniatge.

Tot gràcies a haver tret forces per a verbalitzar el que ha viscut al costat del seu exmarit, els seus fills i els Mohedano. Carrasco s’ha convertit en una icona feminista. De fet, en l’entrevista del 2 de juny, les xarxes s’inundaren d’avatars roses. Va ser el que la presentadora gallega va denominar ‘una marea rosa’, que no va fer més que emocionar a la protagonista.

«No esperava ser abanderada de res, però ara ho soc amb gust. Al principi m’espantava crear expectatives i defraudar. Hui, si ho soc, benvingut siga», responia la mare de Rocío Flores. «M’he adonat que soc feminista, neòfita, però em muir per aprendre, per saber i poder aportar més granets d’arena».

I té clar com continuarà fent-ho. Entre els seus plans té previst «fer moltes coses com fer un concert benèfic en el qual canten dones». Però a més subhastar l’icònic vaig portar fúcsia que ha lluït al llarg del documental. Unes accions els beneficis de les quals destinarà a la lluita contra la violència de gènere.

 

El vestido que s’hi ha convertit en un referent 

 

Tot el que ha envoltat l’enregistrament de la docuserie ha estat molt mesurat fins al més mínim detall. Res s’ha deixat a l’atzar. I això ha inclòs el ‘outfit’ amb el qual hem vist a Rocío Carrasco trencar el seu silenci de més de dos dècades setmana a setmana, des del passat 21 de març.

«No ho vaig triar jo, va ser l’opció que triem tots entre diverses que teníem, però l’artífex va ser Adrián Madrid», ha aclarit fent referència a un dels responsables de la Fábrica de la Tele -productora del documental.

El color és molt significatiu. Un to que s’ha convertit en tendència i que és símbol de l’apoderament i de la lluita pels drets de les dones. I segons els experts en comunicació no verbal, és una tonalitat que s’associa a la Resurrecció, en renàixer.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.