Rocío Carrasco subhastarà l’icònic tratge portar fúcsia del seu docuserie

 

‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ ha tingut impacte social, mediàtic i polític. La docuserie de Rocío Carrasco que ha arribat a la seua fi, ha sigut un fenomen televisiu que no sols ha aconseguit una altíssima audiència, sinó que ha servit d’ajuda a altres dones.

Altres víctimes de violència de gènere i violència vicària, la que exerceix el maltractador sobre la dona utilitzant als fills, que, com han manifestat, s’han vist reflectides en el testimoniatge de la filla de Rocío Jurado.

Anuncios

Han sigut 12 episodis i 2 entrevistes en directe on ha relatat el que ha callat en els últims 20 anys, amb l’única intenció de ser escoltat i creguda, com ella mateixa confessava durant la seua última intervenció en directe en plató.

Esta docu-serie no sols ha sigut una catarsi per al seu protagonista. En la seua última intervenció amb Carlota Corredera, una setmana després de l’emissió de l’últim capítol, va saber l’abast del seu testimoniatge.

Tot gràcies a haver tret forces per a verbalitzar el que ha viscut al costat del seu exmarit, els seus fills i els Mohedano. Carrasco s’ha convertit en una icona feminista. De fet, en l’entrevista del 2 de juny, les xarxes s’inundaren d’avatars roses. Va ser el que la presentadora gallega va denominar ‘una marea rosa’, que no va fer més que emocionar a la protagonista.

«No esperava ser abanderada de res, però ara ho soc amb gust. Al principi m’espantava crear expectatives i defraudar. Hui, si ho soc, benvingut siga», responia la mare de Rocío Flores. «M’he adonat que soc feminista, neòfita, però em muir per aprendre, per saber i poder aportar més granets d’arena».

I té clar com continuarà fent-ho. Entre els seus plans té previst «fer moltes coses com fer un concert benèfic en el qual canten dones». Però a més subhastar l’icònic vaig portar fúcsia que ha lluït al llarg del documental. Unes accions els beneficis de les quals destinarà a la lluita contra la violència de gènere.

 

El vestido que s’hi ha convertit en un referent 

 

Tot el que ha envoltat l’enregistrament de la docuserie ha estat molt mesurat fins al més mínim detall. Res s’ha deixat a l’atzar. I això ha inclòs el ‘outfit’ amb el qual hem vist a Rocío Carrasco trencar el seu silenci de més de dos dècades setmana a setmana, des del passat 21 de març.

«No ho vaig triar jo, va ser l’opció que triem tots entre diverses que teníem, però l’artífex va ser Adrián Madrid», ha aclarit fent referència a un dels responsables de la Fábrica de la Tele -productora del documental.

El color és molt significatiu. Un to que s’ha convertit en tendència i que és símbol de l’apoderament i de la lluita pels drets de les dones. I segons els experts en comunicació no verbal, és una tonalitat que s’associa a la Resurrecció, en renàixer.

Anuncios

Últimes notícies

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.