14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Rocío Carrasco subhastarà l’icònic tratge portar fúcsia del seu docuserie

 

‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ ha tingut impacte social, mediàtic i polític. La docuserie de Rocío Carrasco que ha arribat a la seua fi, ha sigut un fenomen televisiu que no sols ha aconseguit una altíssima audiència, sinó que ha servit d’ajuda a altres dones.

Altres víctimes de violència de gènere i violència vicària, la que exerceix el maltractador sobre la dona utilitzant als fills, que, com han manifestat, s’han vist reflectides en el testimoniatge de la filla de Rocío Jurado.

Han sigut 12 episodis i 2 entrevistes en directe on ha relatat el que ha callat en els últims 20 anys, amb l’única intenció de ser escoltat i creguda, com ella mateixa confessava durant la seua última intervenció en directe en plató.

Esta docu-serie no sols ha sigut una catarsi per al seu protagonista. En la seua última intervenció amb Carlota Corredera, una setmana després de l’emissió de l’últim capítol, va saber l’abast del seu testimoniatge.

Tot gràcies a haver tret forces per a verbalitzar el que ha viscut al costat del seu exmarit, els seus fills i els Mohedano. Carrasco s’ha convertit en una icona feminista. De fet, en l’entrevista del 2 de juny, les xarxes s’inundaren d’avatars roses. Va ser el que la presentadora gallega va denominar ‘una marea rosa’, que no va fer més que emocionar a la protagonista.

«No esperava ser abanderada de res, però ara ho soc amb gust. Al principi m’espantava crear expectatives i defraudar. Hui, si ho soc, benvingut siga», responia la mare de Rocío Flores. «M’he adonat que soc feminista, neòfita, però em muir per aprendre, per saber i poder aportar més granets d’arena».

I té clar com continuarà fent-ho. Entre els seus plans té previst «fer moltes coses com fer un concert benèfic en el qual canten dones». Però a més subhastar l’icònic vaig portar fúcsia que ha lluït al llarg del documental. Unes accions els beneficis de les quals destinarà a la lluita contra la violència de gènere.

 

El vestido que s’hi ha convertit en un referent 

 

Tot el que ha envoltat l’enregistrament de la docuserie ha estat molt mesurat fins al més mínim detall. Res s’ha deixat a l’atzar. I això ha inclòs el ‘outfit’ amb el qual hem vist a Rocío Carrasco trencar el seu silenci de més de dos dècades setmana a setmana, des del passat 21 de març.

«No ho vaig triar jo, va ser l’opció que triem tots entre diverses que teníem, però l’artífex va ser Adrián Madrid», ha aclarit fent referència a un dels responsables de la Fábrica de la Tele -productora del documental.

El color és molt significatiu. Un to que s’ha convertit en tendència i que és símbol de l’apoderament i de la lluita pels drets de les dones. I segons els experts en comunicació no verbal, és una tonalitat que s’associa a la Resurrecció, en renàixer.

Últimes notícies

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.

Morant demana la dimissió de Feijóo per mentir sobre la dana i reclama al PP que l’aparte

La líder del PSPV-PSOE ha reclamat l'eixida de Feijóo per, diu, haver mentit sobre la dana de 2024 i ha demanat al PP que l'aparte. També ha exigit a la jutgessa els guasaps complets amb Mazón i ha criticat la seua declaració telemàtica.

La Diputació de València aprova fons per a un mausoleu a Paterna que dignifique als represaliats

La Diputació de València ha aprovat una subvenció de 75.701,30 euros per a construir un mausoleu amb hipogeu en la fossa comuna 22 del cementeri de Paterna. El projecte busca garantir un enterrament digne, la conservació de les restes i un espai estable de memòria per a les famílies.

El camp alacantí acomiada 2025 entre incertesa per la PAC i costos a l’alça

El sector només eleva un 1% la Renda Agrària, fins a 509.088.943 euros, per l'encariment del 7% i més càrrega burocràtica, malgrat millors collites en diversos cultius.

Morant demana la dimissió de Feijóo i que el PP l’aparte per mentir sobre la dana de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha reclamat al PP que el relleve per mentir sobre la dana de 2024. Exigix a la jutgessa la conversa completa de WhatsApp amb Carlos Mazón i critica la seua declaració telemàtica.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres que protegisquen enfront de danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per via d'urgència les obres en llits i barrancs després d'un episodi de pluges amb més de 200 l/m². La Generalitat avalua danys, amb especial atenció a la taronja en plena temporada.