Rocío Carrasco subhastarà l’icònic tratge portar fúcsia del seu docuserie

 

‘Rocío, contar la verdad para seguir viva’ ha tingut impacte social, mediàtic i polític. La docuserie de Rocío Carrasco que ha arribat a la seua fi, ha sigut un fenomen televisiu que no sols ha aconseguit una altíssima audiència, sinó que ha servit d’ajuda a altres dones.

Altres víctimes de violència de gènere i violència vicària, la que exerceix el maltractador sobre la dona utilitzant als fills, que, com han manifestat, s’han vist reflectides en el testimoniatge de la filla de Rocío Jurado.

Han sigut 12 episodis i 2 entrevistes en directe on ha relatat el que ha callat en els últims 20 anys, amb l’única intenció de ser escoltat i creguda, com ella mateixa confessava durant la seua última intervenció en directe en plató.

Esta docu-serie no sols ha sigut una catarsi per al seu protagonista. En la seua última intervenció amb Carlota Corredera, una setmana després de l’emissió de l’últim capítol, va saber l’abast del seu testimoniatge.

Tot gràcies a haver tret forces per a verbalitzar el que ha viscut al costat del seu exmarit, els seus fills i els Mohedano. Carrasco s’ha convertit en una icona feminista. De fet, en l’entrevista del 2 de juny, les xarxes s’inundaren d’avatars roses. Va ser el que la presentadora gallega va denominar ‘una marea rosa’, que no va fer més que emocionar a la protagonista.

«No esperava ser abanderada de res, però ara ho soc amb gust. Al principi m’espantava crear expectatives i defraudar. Hui, si ho soc, benvingut siga», responia la mare de Rocío Flores. «M’he adonat que soc feminista, neòfita, però em muir per aprendre, per saber i poder aportar més granets d’arena».

I té clar com continuarà fent-ho. Entre els seus plans té previst «fer moltes coses com fer un concert benèfic en el qual canten dones». Però a més subhastar l’icònic vaig portar fúcsia que ha lluït al llarg del documental. Unes accions els beneficis de les quals destinarà a la lluita contra la violència de gènere.

 

El vestido que s’hi ha convertit en un referent 

 

Tot el que ha envoltat l’enregistrament de la docuserie ha estat molt mesurat fins al més mínim detall. Res s’ha deixat a l’atzar. I això ha inclòs el ‘outfit’ amb el qual hem vist a Rocío Carrasco trencar el seu silenci de més de dos dècades setmana a setmana, des del passat 21 de març.

«No ho vaig triar jo, va ser l’opció que triem tots entre diverses que teníem, però l’artífex va ser Adrián Madrid», ha aclarit fent referència a un dels responsables de la Fábrica de la Tele -productora del documental.

El color és molt significatiu. Un to que s’ha convertit en tendència i que és símbol de l’apoderament i de la lluita pels drets de les dones. I segons els experts en comunicació no verbal, és una tonalitat que s’associa a la Resurrecció, en renàixer.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.