10.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Un col·laborador de ‘Sálvame’, fart: «La societat és molt cruel»

 

Amb motiu de la promoció de la seua obra autobiogràfica, ‘Un trozo de cielo azul’, Alonso Caparrós s’ha sincerat en una entrevista a ‘ABC’ i ha parlat sense embuts d’algun dels episodis més durs de la seua vida. Així, amb tot luxe de detalls, el tertulià ha parlat de la drogodependència que va patir durant molts anys i les dificultats que va haver de travessar per sortir de l’infern on havia caigut amb tan sols 18 anys.

«Hui ja no m’importa el perquè, encara que et diré que hi ha milers de raons que intervenen i no una causa única. En el meu cas és veritat que hi havia un problema d’estructura familiar, i això es va unir a un èxit molt ràpid de la meua carrera», assenyala sobre els motius que el van portar a caure en l’addicció.

 

 

 

Alonso Caparrós se sincera a ‘ABC’ sobre la seua vida personal i les seues addiccions

Malgrat el fet d’haver relatat episodis que qualsevol persona preferiria oblidar, el també actor madrileny ha assegurat que no li ha suposat un obstacle perquè està més fort i preparat que mai després de molts anys en procés de recuperació mental: «Hui repassar el meu passat no suposa una revictimització, ja que he treballat moltíssim en els meus processos mentals per la meua recuperació i en preparar-me per a poder escriure-ho. El que en un principi resultava tortuós, avui resulta una brisa. En este llibre hi ha proves suficients del que no vull en la meua vida», assegura en l’entrevista a ‘ABC’.

Precisament, Alonso Caparrós ha volgut insistir en la importància de visibilitzar els problemes mentals i conscienciar sobre uns trastorns que estan plens de prejudicis i estigmes. Encara que també ha deixat buit per parlar d’altres assumptes relacionats amb la seua vida personal i el món del cor, com el documental de Rocío Carrasco, a on va acudir com a convidat durant l’emissió de l’últim capítol.

«L’única manera d’arreglar la situació d’esta família és, encara que sone ‘cursi’, amb la renúncia, la compassió, el sacrifici i la desafecció. Sense estos factors és impossible. Pense que és un assumpte més de maldat que una altra cosa i com no es recórrega a estos dons que he citat aquí no hi ha solució», advertia mostrant el seu suport a la decisió de Rocío Carrasco en el fet de distanciar-se dels seus fills.

Alonso Caparrós, fart de la ignorància i la crueltat cap als trastorns mentals

En ser preguntat per un dels capítols més durs que descriu en el seu llibre, quan torna a casa amb la seua mare després de rebre un tractament d’electroestimulació, el col·laborador de Telecinco ha deixat molt clara la seua postura sobre el que passa al nostre país amb les malalties mentals. «Hi ha una ignorància enorme en el que són les malalties mentals i els seus tractaments. Espanya és un dels països del món que més ansiolítics consumeix i per això és més cridaner. Els cervells funcionen amb electricitat i hi ha vegades que cal reiniciar-los sense que això sone una mica dantesc», assegura el madrileny per justificar un tractament que persones i experts consideren excessiu o inapropiat.

En este sentit, Alonso Caparrós ha assegurat que la drogodependència és un problema mental i hi ha tractaments que poden ser emprats tot i la «crueltat» que hi ha a la societat cap a les persones addictes o que pateixen altres menes de trastorns. «Les addiccions són un problema mental i com a tal cal tractar-les. T’assegure que la societat és cruel amb la drogodependència i amb els trastorns mentals. Ningú es mereix esta crueltat perquè no hi ha res pitjor al món que el fet que no et comprenguen», ha sentenciat el tertulià.

En plena pandèmia del coronavirus, la salut mental s’ha convertit en un tema molt preocupant sobre el qual cada vegada més estan posant l’accent persones rellevants del món de la televisió. Per exemple, és el cas de Nagore Robles, que ha reivindicat en nombroses ocasions la necessitat d’acudir a teràpia psicològica, o també el de Jorge Javier i Jesús Vázquez, que van mantenir una xerrada molt interessant sobre la salut mental, la gestió de les emocions i la depressió a ‘El método Vázquez by Fitbit’ de Mtmad.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs