7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Un col·laborador de ‘Sálvame’, fart: «La societat és molt cruel»

 

Amb motiu de la promoció de la seua obra autobiogràfica, ‘Un trozo de cielo azul’, Alonso Caparrós s’ha sincerat en una entrevista a ‘ABC’ i ha parlat sense embuts d’algun dels episodis més durs de la seua vida. Així, amb tot luxe de detalls, el tertulià ha parlat de la drogodependència que va patir durant molts anys i les dificultats que va haver de travessar per sortir de l’infern on havia caigut amb tan sols 18 anys.

«Hui ja no m’importa el perquè, encara que et diré que hi ha milers de raons que intervenen i no una causa única. En el meu cas és veritat que hi havia un problema d’estructura familiar, i això es va unir a un èxit molt ràpid de la meua carrera», assenyala sobre els motius que el van portar a caure en l’addicció.

 

 

 

Alonso Caparrós se sincera a ‘ABC’ sobre la seua vida personal i les seues addiccions

Malgrat el fet d’haver relatat episodis que qualsevol persona preferiria oblidar, el també actor madrileny ha assegurat que no li ha suposat un obstacle perquè està més fort i preparat que mai després de molts anys en procés de recuperació mental: «Hui repassar el meu passat no suposa una revictimització, ja que he treballat moltíssim en els meus processos mentals per la meua recuperació i en preparar-me per a poder escriure-ho. El que en un principi resultava tortuós, avui resulta una brisa. En este llibre hi ha proves suficients del que no vull en la meua vida», assegura en l’entrevista a ‘ABC’.

Precisament, Alonso Caparrós ha volgut insistir en la importància de visibilitzar els problemes mentals i conscienciar sobre uns trastorns que estan plens de prejudicis i estigmes. Encara que també ha deixat buit per parlar d’altres assumptes relacionats amb la seua vida personal i el món del cor, com el documental de Rocío Carrasco, a on va acudir com a convidat durant l’emissió de l’últim capítol.

«L’única manera d’arreglar la situació d’esta família és, encara que sone ‘cursi’, amb la renúncia, la compassió, el sacrifici i la desafecció. Sense estos factors és impossible. Pense que és un assumpte més de maldat que una altra cosa i com no es recórrega a estos dons que he citat aquí no hi ha solució», advertia mostrant el seu suport a la decisió de Rocío Carrasco en el fet de distanciar-se dels seus fills.

Alonso Caparrós, fart de la ignorància i la crueltat cap als trastorns mentals

En ser preguntat per un dels capítols més durs que descriu en el seu llibre, quan torna a casa amb la seua mare després de rebre un tractament d’electroestimulació, el col·laborador de Telecinco ha deixat molt clara la seua postura sobre el que passa al nostre país amb les malalties mentals. «Hi ha una ignorància enorme en el que són les malalties mentals i els seus tractaments. Espanya és un dels països del món que més ansiolítics consumeix i per això és més cridaner. Els cervells funcionen amb electricitat i hi ha vegades que cal reiniciar-los sense que això sone una mica dantesc», assegura el madrileny per justificar un tractament que persones i experts consideren excessiu o inapropiat.

En este sentit, Alonso Caparrós ha assegurat que la drogodependència és un problema mental i hi ha tractaments que poden ser emprats tot i la «crueltat» que hi ha a la societat cap a les persones addictes o que pateixen altres menes de trastorns. «Les addiccions són un problema mental i com a tal cal tractar-les. T’assegure que la societat és cruel amb la drogodependència i amb els trastorns mentals. Ningú es mereix esta crueltat perquè no hi ha res pitjor al món que el fet que no et comprenguen», ha sentenciat el tertulià.

En plena pandèmia del coronavirus, la salut mental s’ha convertit en un tema molt preocupant sobre el qual cada vegada més estan posant l’accent persones rellevants del món de la televisió. Per exemple, és el cas de Nagore Robles, que ha reivindicat en nombroses ocasions la necessitat d’acudir a teràpia psicològica, o també el de Jorge Javier i Jesús Vázquez, que van mantenir una xerrada molt interessant sobre la salut mental, la gestió de les emocions i la depressió a ‘El método Vázquez by Fitbit’ de Mtmad.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.