Un col·laborador de ‘Sálvame’, fart: «La societat és molt cruel»

 

Amb motiu de la promoció de la seua obra autobiogràfica, ‘Un trozo de cielo azul’, Alonso Caparrós s’ha sincerat en una entrevista a ‘ABC’ i ha parlat sense embuts d’algun dels episodis més durs de la seua vida. Així, amb tot luxe de detalls, el tertulià ha parlat de la drogodependència que va patir durant molts anys i les dificultats que va haver de travessar per sortir de l’infern on havia caigut amb tan sols 18 anys.

«Hui ja no m’importa el perquè, encara que et diré que hi ha milers de raons que intervenen i no una causa única. En el meu cas és veritat que hi havia un problema d’estructura familiar, i això es va unir a un èxit molt ràpid de la meua carrera», assenyala sobre els motius que el van portar a caure en l’addicció.

 

 

 

Alonso Caparrós se sincera a ‘ABC’ sobre la seua vida personal i les seues addiccions

Malgrat el fet d’haver relatat episodis que qualsevol persona preferiria oblidar, el també actor madrileny ha assegurat que no li ha suposat un obstacle perquè està més fort i preparat que mai després de molts anys en procés de recuperació mental: «Hui repassar el meu passat no suposa una revictimització, ja que he treballat moltíssim en els meus processos mentals per la meua recuperació i en preparar-me per a poder escriure-ho. El que en un principi resultava tortuós, avui resulta una brisa. En este llibre hi ha proves suficients del que no vull en la meua vida», assegura en l’entrevista a ‘ABC’.

Precisament, Alonso Caparrós ha volgut insistir en la importància de visibilitzar els problemes mentals i conscienciar sobre uns trastorns que estan plens de prejudicis i estigmes. Encara que també ha deixat buit per parlar d’altres assumptes relacionats amb la seua vida personal i el món del cor, com el documental de Rocío Carrasco, a on va acudir com a convidat durant l’emissió de l’últim capítol.

«L’única manera d’arreglar la situació d’esta família és, encara que sone ‘cursi’, amb la renúncia, la compassió, el sacrifici i la desafecció. Sense estos factors és impossible. Pense que és un assumpte més de maldat que una altra cosa i com no es recórrega a estos dons que he citat aquí no hi ha solució», advertia mostrant el seu suport a la decisió de Rocío Carrasco en el fet de distanciar-se dels seus fills.

Alonso Caparrós, fart de la ignorància i la crueltat cap als trastorns mentals

En ser preguntat per un dels capítols més durs que descriu en el seu llibre, quan torna a casa amb la seua mare després de rebre un tractament d’electroestimulació, el col·laborador de Telecinco ha deixat molt clara la seua postura sobre el que passa al nostre país amb les malalties mentals. «Hi ha una ignorància enorme en el que són les malalties mentals i els seus tractaments. Espanya és un dels països del món que més ansiolítics consumeix i per això és més cridaner. Els cervells funcionen amb electricitat i hi ha vegades que cal reiniciar-los sense que això sone una mica dantesc», assegura el madrileny per justificar un tractament que persones i experts consideren excessiu o inapropiat.

En este sentit, Alonso Caparrós ha assegurat que la drogodependència és un problema mental i hi ha tractaments que poden ser emprats tot i la «crueltat» que hi ha a la societat cap a les persones addictes o que pateixen altres menes de trastorns. «Les addiccions són un problema mental i com a tal cal tractar-les. T’assegure que la societat és cruel amb la drogodependència i amb els trastorns mentals. Ningú es mereix esta crueltat perquè no hi ha res pitjor al món que el fet que no et comprenguen», ha sentenciat el tertulià.

En plena pandèmia del coronavirus, la salut mental s’ha convertit en un tema molt preocupant sobre el qual cada vegada més estan posant l’accent persones rellevants del món de la televisió. Per exemple, és el cas de Nagore Robles, que ha reivindicat en nombroses ocasions la necessitat d’acudir a teràpia psicològica, o també el de Jorge Javier i Jesús Vázquez, que van mantenir una xerrada molt interessant sobre la salut mental, la gestió de les emocions i la depressió a ‘El método Vázquez by Fitbit’ de Mtmad.

Últimes notícies

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.