15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

‘Valencians al món’ viatja a Chicago, la ciutat dels gratacels

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a la tercera ciutat més gran dels Estats Units d’Amèrica: Chicago, tot i patir un incendi l’any 1871, va aconseguir ressorgir de les cendres i construir els pri-mers gratacels del món.

Pepe Carrillo d’Alzira

Pepe Carrillo d’Alzira / ‘Valencians al món’ / À Punt

Pepe Carrillo és d’Alzira i fa huit anys i mig que viu a Chicago, on exerceix la seua professió, l’arquitectura. Quedaran amb ell a DuSable Bridge. Seguidament, caminaran pel Chicago Riverwalk, on visitaran el centre d’arquitectura de la ciutat.

Després, faran una parada per a tastar les roses de formatge i caramel típiques de la ciutat i, més tard, visitaran The Chicago Tribune i el Lincoln Park. Finalment, acabaran a North Avenue Beach.

Rubén Cabanilles de Gandia

Rubén Cabanilles de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

Rubén Cabanilles, de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Es trobaran amb ell a la ciutat de Crystal Lake, on els ensenyarà el col·legi on treballa. Més tard, passejaran pel llac Michigan i visitaran la famosa Torre Willis, el segon edifici més alt dels Estats Units. Per últim, menjaran una pizza a l’estil de Chicago.

David Moncho de Gandia

David Moncho de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

David Moncho també és de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Amb ell, passejaran per Navy Pier, on pujaran a la nòria. A continuació, visitaran el museu Color Factory Chicago i aniran a un local on practicaran el tir amb destral. Rubén, l’anterior valencià entrevistat, i David viuen junts, i es reuniran a la seua casa per a tastar una autèntica hamburguesa nord-americana.

Raúl Hernández d’Alacant

Raúl Hernández d’Alacant /’Valencians al món’ / À Punt

Raúl Hernández, d’Alacant, fa deu mesos que viu a Chicago i treballa en una multinacional que ofereix serveis de tecnologia mèdica. Amb ell, visitaran el Millenium Park, Crown Fountain i el Chicago Cultural Center. Menjaran un hot-dog típic de Chicago i acabaran a la seua casa, on coneixeran la seua dona.

Inés Pulido és de València

Inés Pulido és de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Inés Pulido és de València i fa tres anys que viu a Chicago. Inés és biòloga i investiga el càncer de pulmó. Es trobaran amb ella a l’Illinois Medical District, un dels centres hospitalaris i d’investigació més grans dels Estats Units. Allà, Inés els ensenyarà el seu laboratori. Després, caminaran per uns carrers plens d’art urbà. I, quan arribe la nit, menjaran una paella a casa seua i visitaran el House of Blues, on gaudiran d’un concert de música rock.

Chicago

Chicago, una ciutat amb una història musical rica i diversa A Chicago, s’hi respira música i és que és ben complicat superar la seua extensa història musical. El blues, gènere que va marcar un abans i un després en l’àmbit de la música, té les seues arrels en aquesta ciutat.

A més a més, Chicago és coneguda per la seua contribució al jazz, ja que és el bressol d’alguns dels músics més influents del gènere. I això no ho és tot.

Aquesta ciutat, també, ha sigut un important centre per a la música electrònica: el gènere house es va originar ací durant la dècada dels 80 i es va popularitzar gràcies a molts dels DJ locals. Hui en dia, la música electrònica continua sent una part important de l’escena musical de Chicago.

No obstant això, els temps canvien i els últims anys, hi ha eixit la música hip-hop. És evident que la música és una part integral de la cultura de Chicago i reflecteix tota la diversitat i la creativitat que la ciutat té per a oferir. No hi ha cap dubte que Chicago és una ciutat idònia per a viure a bon ritme.

Últimes notícies

La lesió de Foyth és la quarta baixa greu del Vila-real esta temporada

El defensa argentí va patir un trencament del tendó d'Aquil·les davant el Reial Madrid i passarà per quiròfan. És la quarta lesió greu del curs, tres d'elles en la saga.

Helena Font: apostar per un elenc nombrós i escenografia arriscada és d’agrair

L'actriu reivindica la valentia dels qui sostenen obres amb grans repartiments i muntatges complexos i celebra l'acolliment d'Assassinat en el Orient Express en el seu gira.

El PSPV portarà a Pérez Llorca 25 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV entregarà a Pérez Llorca un document amb 25 mesures urgents en finançament, servicis socials, educació i vivenda. Morant demana diàleg però denúncia una anomalia democràtica lligada a la dana.

Reial Madrid-Unicaja i València-Joventut, en els quarts de la Copa del Rei ACB

El sorteig de la Copa del Rei de la acb va concretar els quarts: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà contra UCAM Murcia o Baskonia, i l'altre equip, davant La Llacuna Tenerife.

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.