‘Valencians al món’ viatja a Chicago, la ciutat dels gratacels

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a la tercera ciutat més gran dels Estats Units d’Amèrica: Chicago, tot i patir un incendi l’any 1871, va aconseguir ressorgir de les cendres i construir els pri-mers gratacels del món.

Pepe Carrillo d’Alzira

Pepe Carrillo d’Alzira / ‘Valencians al món’ / À Punt

Pepe Carrillo és d’Alzira i fa huit anys i mig que viu a Chicago, on exerceix la seua professió, l’arquitectura. Quedaran amb ell a DuSable Bridge. Seguidament, caminaran pel Chicago Riverwalk, on visitaran el centre d’arquitectura de la ciutat.

Després, faran una parada per a tastar les roses de formatge i caramel típiques de la ciutat i, més tard, visitaran The Chicago Tribune i el Lincoln Park. Finalment, acabaran a North Avenue Beach.

Rubén Cabanilles de Gandia

Rubén Cabanilles de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

Rubén Cabanilles, de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Es trobaran amb ell a la ciutat de Crystal Lake, on els ensenyarà el col·legi on treballa. Més tard, passejaran pel llac Michigan i visitaran la famosa Torre Willis, el segon edifici més alt dels Estats Units. Per últim, menjaran una pizza a l’estil de Chicago.

David Moncho de Gandia

David Moncho de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

David Moncho també és de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Amb ell, passejaran per Navy Pier, on pujaran a la nòria. A continuació, visitaran el museu Color Factory Chicago i aniran a un local on practicaran el tir amb destral. Rubén, l’anterior valencià entrevistat, i David viuen junts, i es reuniran a la seua casa per a tastar una autèntica hamburguesa nord-americana.

Raúl Hernández d’Alacant

Raúl Hernández d’Alacant /’Valencians al món’ / À Punt

Raúl Hernández, d’Alacant, fa deu mesos que viu a Chicago i treballa en una multinacional que ofereix serveis de tecnologia mèdica. Amb ell, visitaran el Millenium Park, Crown Fountain i el Chicago Cultural Center. Menjaran un hot-dog típic de Chicago i acabaran a la seua casa, on coneixeran la seua dona.

Inés Pulido és de València

Inés Pulido és de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Inés Pulido és de València i fa tres anys que viu a Chicago. Inés és biòloga i investiga el càncer de pulmó. Es trobaran amb ella a l’Illinois Medical District, un dels centres hospitalaris i d’investigació més grans dels Estats Units. Allà, Inés els ensenyarà el seu laboratori. Després, caminaran per uns carrers plens d’art urbà. I, quan arribe la nit, menjaran una paella a casa seua i visitaran el House of Blues, on gaudiran d’un concert de música rock.

Chicago

Chicago, una ciutat amb una història musical rica i diversa A Chicago, s’hi respira música i és que és ben complicat superar la seua extensa història musical. El blues, gènere que va marcar un abans i un després en l’àmbit de la música, té les seues arrels en aquesta ciutat.

A més a més, Chicago és coneguda per la seua contribució al jazz, ja que és el bressol d’alguns dels músics més influents del gènere. I això no ho és tot.

Aquesta ciutat, també, ha sigut un important centre per a la música electrònica: el gènere house es va originar ací durant la dècada dels 80 i es va popularitzar gràcies a molts dels DJ locals. Hui en dia, la música electrònica continua sent una part important de l’escena musical de Chicago.

No obstant això, els temps canvien i els últims anys, hi ha eixit la música hip-hop. És evident que la música és una part integral de la cultura de Chicago i reflecteix tota la diversitat i la creativitat que la ciutat té per a oferir. No hi ha cap dubte que Chicago és una ciutat idònia per a viure a bon ritme.

Últimes notícies

Set milions de productes falsos requisats en 2025, amb la Comunitat Valenciana entre les més afectades

Les forces de seguretat han intervingut 7,3 milions de productes falsificats valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més incautacions. També s’han bloquejat més de cent webs que vulneraven la propietat intel·lectual.

La Comunitat Valenciana, entre les autonomies amb més productes falsificats requisats en 2025

Les forces de seguretat han requisat en 2025 més de 7,3 milions de productes falsificats a Espanya, valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més intervencions. També s’han detectat 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual, amb quasi 1,8 milions d’euros de valor al mercat.

Un alt càrrec descriu el caos al Cecopi en parlar-se d’un possible col·lapse de Forata

El secretari autonòmic Ignacio Grande ha explicat davant la jutgessa que el Cecopi es va desbordar quan es va tractar el possible col·lapse de la presa de Forata i ha detallat les comunicacions amb Susana Camarero sobre centres de menors i una residència a Paiporta.

El vicesecretari d’Alacant admet que va demanar esborrar noms de l’informe de VPP per discreció

El vicesecretari de l’Ajuntament d’Alacant, Germán Pascual, ha declarat que va ordenar suprimir els noms d’un informe sobre les VPP de la Platja de San Juan per discreció i ha assegurat que no va rebre ordres de ningú.

El vicesecretari d’Alacant admet que va demanar ocultar noms en l’informe de les VPP per discreció

El vicesecretari de l’Ajuntament d’Alacant, Germán Pascual, ha explicat davant la jutgessa que va ordenar suprimir noms d’un informe sobre les VPP de Les Naus per discreció, i ha negat haver rebut ordres d’altres càrrecs.

El secretari accidental d’Alacant admet que va demanar esborrar noms d’un informe de VPP per discreció

El vicesecretari de l’Ajuntament d’Alacant, Germán Pascual, ha declarat que va ordenar eliminar els noms d’un informe sobre les VPP de la promoció Les Naus per discreció i ha negat haver rebut instruccions d’altres càrrecs.

Castelló inicia el procés per a posar fi a la zona ZAS de les Tascas

Castelló exposa al públic el cessament de la zona ZAS de les Tascas i prepara la seua declaració com a Espai de Tradició Gastronòmica.

Una família de Benetússer estrena vivenda de la Generalitat a la Torre després del colp del derrumbe

Una de les tres famílies que van perdre la seua casa en el derrumbe d’un edifici a Benetússer ha rebut una vivenda de la Generalitat a la pedania de la Torre, a València.