‘Valencians al món’ viatja a Chicago, la ciutat dels gratacels

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a la tercera ciutat més gran dels Estats Units d’Amèrica: Chicago, tot i patir un incendi l’any 1871, va aconseguir ressorgir de les cendres i construir els pri-mers gratacels del món.

Pepe Carrillo d’Alzira

Pepe Carrillo d’Alzira / ‘Valencians al món’ / À Punt

Pepe Carrillo és d’Alzira i fa huit anys i mig que viu a Chicago, on exerceix la seua professió, l’arquitectura. Quedaran amb ell a DuSable Bridge. Seguidament, caminaran pel Chicago Riverwalk, on visitaran el centre d’arquitectura de la ciutat.

Després, faran una parada per a tastar les roses de formatge i caramel típiques de la ciutat i, més tard, visitaran The Chicago Tribune i el Lincoln Park. Finalment, acabaran a North Avenue Beach.

Rubén Cabanilles de Gandia

Rubén Cabanilles de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

Rubén Cabanilles, de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Es trobaran amb ell a la ciutat de Crystal Lake, on els ensenyarà el col·legi on treballa. Més tard, passejaran pel llac Michigan i visitaran la famosa Torre Willis, el segon edifici més alt dels Estats Units. Per últim, menjaran una pizza a l’estil de Chicago.

David Moncho de Gandia

David Moncho de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

David Moncho també és de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Amb ell, passejaran per Navy Pier, on pujaran a la nòria. A continuació, visitaran el museu Color Factory Chicago i aniran a un local on practicaran el tir amb destral. Rubén, l’anterior valencià entrevistat, i David viuen junts, i es reuniran a la seua casa per a tastar una autèntica hamburguesa nord-americana.

Raúl Hernández d’Alacant

Raúl Hernández d’Alacant /’Valencians al món’ / À Punt

Raúl Hernández, d’Alacant, fa deu mesos que viu a Chicago i treballa en una multinacional que ofereix serveis de tecnologia mèdica. Amb ell, visitaran el Millenium Park, Crown Fountain i el Chicago Cultural Center. Menjaran un hot-dog típic de Chicago i acabaran a la seua casa, on coneixeran la seua dona.

Inés Pulido és de València

Inés Pulido és de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Inés Pulido és de València i fa tres anys que viu a Chicago. Inés és biòloga i investiga el càncer de pulmó. Es trobaran amb ella a l’Illinois Medical District, un dels centres hospitalaris i d’investigació més grans dels Estats Units. Allà, Inés els ensenyarà el seu laboratori. Després, caminaran per uns carrers plens d’art urbà. I, quan arribe la nit, menjaran una paella a casa seua i visitaran el House of Blues, on gaudiran d’un concert de música rock.

Chicago

Chicago, una ciutat amb una història musical rica i diversa A Chicago, s’hi respira música i és que és ben complicat superar la seua extensa història musical. El blues, gènere que va marcar un abans i un després en l’àmbit de la música, té les seues arrels en aquesta ciutat.

A més a més, Chicago és coneguda per la seua contribució al jazz, ja que és el bressol d’alguns dels músics més influents del gènere. I això no ho és tot.

Aquesta ciutat, també, ha sigut un important centre per a la música electrònica: el gènere house es va originar ací durant la dècada dels 80 i es va popularitzar gràcies a molts dels DJ locals. Hui en dia, la música electrònica continua sent una part important de l’escena musical de Chicago.

No obstant això, els temps canvien i els últims anys, hi ha eixit la música hip-hop. És evident que la música és una part integral de la cultura de Chicago i reflecteix tota la diversitat i la creativitat que la ciutat té per a oferir. No hi ha cap dubte que Chicago és una ciutat idònia per a viure a bon ritme.

Últimes notícies

Morales s’acomiada del Ciutat entre lagrimas i deixa en l’aire el seu futur en el Llevant

Jose Luis Morales vivio un emotiu comiat en el Ciutat de València després de la victòria davant el Mallorca, encara que ni el jugador ni el club han aclarit fins i tot el seu futur.

Els barons del PP abrigallen a Juanma Moreno i eviten pressionar-li sobre un pacte amb Vox

Els principals dirigents autonòmics del PP destaquen el resultat de Juanma Moreno a Andalusia i li mostren el seu suport sense fixar una postura comuna sobre fins a on ha de cedir davant Vox.

La vaga educativa a Castelló arranca la seua segona setmana amb ampli suport de famílies i professorat

Centenars de docents, alumnat i famílies es concentren davant la Direcció Territorial d'Educació de Castelló a l'inici de la segona setmana de vaga indefinida, que els sindicats qualifiquen d'històrica pel seu seguiment i suport social.

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.