Torres diu que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a València a les 19:17 hores

MADRID/VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha assenyalat que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a la província de València a nivell 2 a les 19:17 hores d’este dimarts.

En la roda de premsa posterior al Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la DANA, ha detallat les dades de l’expedient en ser preguntat sobre quan va activar el nivell 2 la Comunitat Valenciana i sobre si la tardança en el SMS enviat ahir a la població ha pogut influir en el nombre de víctimes, que a València ja ascendix fins ara a 62.

Així, Torres ha explicat que l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va declarar diverses alertes ja el dijous 24 d’octubre. Ahir dimarts, l’organisme estatal va declarar una alerta roja per a la província de València a les 7:31 hores.

A les 15:00 hores, la Comunitat Valenciana va pujar a nivell 2 l’emergència a les comarques d’Utiel, Requena i La Plana. A les 20:00 hores, l’autonomia va emetre el SMS d’alerta a la població. A les 20:36 hores, es va rebre la sol·licitud d’actuació de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a la província de València per part de la comunitat autònoma.

Per la seua banda, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO) ha especificat en una cronologia que la primera comunicació en les xarxes socials d’AEMET sobre com s’acostava una DANA es va produir el dia 24.

A més, ha indicat que el dia 29 es va elevar el nivell d’alerta al litoral sud de la Comunitat Valenciana a les 6:36 del matí. A les 7:31 hores, es va elevar a roig el nivell d’alerta. Pocs minuts més tard, a les 7:52 hores, es va elevar l’avís a la resta de la Comunitat Valenciana a taronja i va quedar en roig el litoral sud.

A les 9:41 hores es va elevar a roig el nivell d’avís en tota la província de València. Hores més tard, a mig dia, es va enviar un avís a la premsa i un vídeo del portaveu demanant a la gent que no es moguera o isquera de casa. Finalment, a les 17:49 hores es va enviar un avís més que perllongava la situació d’alerta.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.