Torres diu que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a València a les 19:17 hores

MADRID/VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha assenyalat que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a la província de València a nivell 2 a les 19:17 hores d’este dimarts.

En la roda de premsa posterior al Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la DANA, ha detallat les dades de l’expedient en ser preguntat sobre quan va activar el nivell 2 la Comunitat Valenciana i sobre si la tardança en el SMS enviat ahir a la població ha pogut influir en el nombre de víctimes, que a València ja ascendix fins ara a 62.

Així, Torres ha explicat que l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va declarar diverses alertes ja el dijous 24 d’octubre. Ahir dimarts, l’organisme estatal va declarar una alerta roja per a la província de València a les 7:31 hores.

A les 15:00 hores, la Comunitat Valenciana va pujar a nivell 2 l’emergència a les comarques d’Utiel, Requena i La Plana. A les 20:00 hores, l’autonomia va emetre el SMS d’alerta a la població. A les 20:36 hores, es va rebre la sol·licitud d’actuació de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a la província de València per part de la comunitat autònoma.

Per la seua banda, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO) ha especificat en una cronologia que la primera comunicació en les xarxes socials d’AEMET sobre com s’acostava una DANA es va produir el dia 24.

A més, ha indicat que el dia 29 es va elevar el nivell d’alerta al litoral sud de la Comunitat Valenciana a les 6:36 del matí. A les 7:31 hores, es va elevar a roig el nivell d’alerta. Pocs minuts més tard, a les 7:52 hores, es va elevar l’avís a la resta de la Comunitat Valenciana a taronja i va quedar en roig el litoral sud.

A les 9:41 hores es va elevar a roig el nivell d’avís en tota la província de València. Hores més tard, a mig dia, es va enviar un avís a la premsa i un vídeo del portaveu demanant a la gent que no es moguera o isquera de casa. Finalment, a les 17:49 hores es va enviar un avís més que perllongava la situació d’alerta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.