11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Torres diu que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a València a les 19:17 hores

MADRID/VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha assenyalat que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a la província de València a nivell 2 a les 19:17 hores d’este dimarts.

En la roda de premsa posterior al Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la DANA, ha detallat les dades de l’expedient en ser preguntat sobre quan va activar el nivell 2 la Comunitat Valenciana i sobre si la tardança en el SMS enviat ahir a la població ha pogut influir en el nombre de víctimes, que a València ja ascendix fins ara a 62.

Així, Torres ha explicat que l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va declarar diverses alertes ja el dijous 24 d’octubre. Ahir dimarts, l’organisme estatal va declarar una alerta roja per a la província de València a les 7:31 hores.

A les 15:00 hores, la Comunitat Valenciana va pujar a nivell 2 l’emergència a les comarques d’Utiel, Requena i La Plana. A les 20:00 hores, l’autonomia va emetre el SMS d’alerta a la població. A les 20:36 hores, es va rebre la sol·licitud d’actuació de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a la província de València per part de la comunitat autònoma.

Per la seua banda, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO) ha especificat en una cronologia que la primera comunicació en les xarxes socials d’AEMET sobre com s’acostava una DANA es va produir el dia 24.

A més, ha indicat que el dia 29 es va elevar el nivell d’alerta al litoral sud de la Comunitat Valenciana a les 6:36 del matí. A les 7:31 hores, es va elevar a roig el nivell d’alerta. Pocs minuts més tard, a les 7:52 hores, es va elevar l’avís a la resta de la Comunitat Valenciana a taronja i va quedar en roig el litoral sud.

A les 9:41 hores es va elevar a roig el nivell d’avís en tota la província de València. Hores més tard, a mig dia, es va enviar un avís a la premsa i un vídeo del portaveu demanant a la gent que no es moguera o isquera de casa. Finalment, a les 17:49 hores es va enviar un avís més que perllongava la situació d’alerta.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.