12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Torres diu que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a València a les 19:17 hores

MADRID/VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha assenyalat que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a la província de València a nivell 2 a les 19:17 hores d’este dimarts.

En la roda de premsa posterior al Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la DANA, ha detallat les dades de l’expedient en ser preguntat sobre quan va activar el nivell 2 la Comunitat Valenciana i sobre si la tardança en el SMS enviat ahir a la població ha pogut influir en el nombre de víctimes, que a València ja ascendix fins ara a 62.

Així, Torres ha explicat que l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va declarar diverses alertes ja el dijous 24 d’octubre. Ahir dimarts, l’organisme estatal va declarar una alerta roja per a la província de València a les 7:31 hores.

A les 15:00 hores, la Comunitat Valenciana va pujar a nivell 2 l’emergència a les comarques d’Utiel, Requena i La Plana. A les 20:00 hores, l’autonomia va emetre el SMS d’alerta a la població. A les 20:36 hores, es va rebre la sol·licitud d’actuació de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a la província de València per part de la comunitat autònoma.

Per la seua banda, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO) ha especificat en una cronologia que la primera comunicació en les xarxes socials d’AEMET sobre com s’acostava una DANA es va produir el dia 24.

A més, ha indicat que el dia 29 es va elevar el nivell d’alerta al litoral sud de la Comunitat Valenciana a les 6:36 del matí. A les 7:31 hores, es va elevar a roig el nivell d’alerta. Pocs minuts més tard, a les 7:52 hores, es va elevar l’avís a la resta de la Comunitat Valenciana a taronja i va quedar en roig el litoral sud.

A les 9:41 hores es va elevar a roig el nivell d’avís en tota la província de València. Hores més tard, a mig dia, es va enviar un avís a la premsa i un vídeo del portaveu demanant a la gent que no es moguera o isquera de casa. Finalment, a les 17:49 hores es va enviar un avís més que perllongava la situació d’alerta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.