Torres diu que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a València a les 19:17 hores

MADRID/VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha assenyalat que la Generalitat, que té la competència, va augmentar l’emergència a la província de València a nivell 2 a les 19:17 hores d’este dimarts.

En la roda de premsa posterior al Comité de crisi per al seguiment dels efectes de la DANA, ha detallat les dades de l’expedient en ser preguntat sobre quan va activar el nivell 2 la Comunitat Valenciana i sobre si la tardança en el SMS enviat ahir a la població ha pogut influir en el nombre de víctimes, que a València ja ascendix fins ara a 62.

Així, Torres ha explicat que l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) va declarar diverses alertes ja el dijous 24 d’octubre. Ahir dimarts, l’organisme estatal va declarar una alerta roja per a la província de València a les 7:31 hores.

A les 15:00 hores, la Comunitat Valenciana va pujar a nivell 2 l’emergència a les comarques d’Utiel, Requena i La Plana. A les 20:00 hores, l’autonomia va emetre el SMS d’alerta a la població. A les 20:36 hores, es va rebre la sol·licitud d’actuació de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a la província de València per part de la comunitat autònoma.

Per la seua banda, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (MITECO) ha especificat en una cronologia que la primera comunicació en les xarxes socials d’AEMET sobre com s’acostava una DANA es va produir el dia 24.

A més, ha indicat que el dia 29 es va elevar el nivell d’alerta al litoral sud de la Comunitat Valenciana a les 6:36 del matí. A les 7:31 hores, es va elevar a roig el nivell d’alerta. Pocs minuts més tard, a les 7:52 hores, es va elevar l’avís a la resta de la Comunitat Valenciana a taronja i va quedar en roig el litoral sud.

A les 9:41 hores es va elevar a roig el nivell d’avís en tota la província de València. Hores més tard, a mig dia, es va enviar un avís a la premsa i un vídeo del portaveu demanant a la gent que no es moguera o isquera de casa. Finalment, a les 17:49 hores es va enviar un avís més que perllongava la situació d’alerta.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.