Torres rebutja polemitzar amb Feijóo: ‘No tindrem cap paraula que no siga per a tendir una mà’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, no ha volgut entrar en la petició del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, de declarar l’emergència nacional pels efectes de la DANA i ha garantit que per part del Govern «no hi haurà cap paraula per a polemitzar i que no siga per a tendir la mà» als valencians.

«El Govern el que està fent és col·locar-se al costat de la Comunitat Valenciana, de les seues institucions i del govern valencià, que és el nostre interlocutor».

Així s’ha pronunciat, en una compareixença a la vesprada després d’assistir a una reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (CECOPI) de la Comunitat Valenciana, després que Feijóo haja proposat l’elaboració d’un ‘Pla València’ per a la reconstrucció de les zones afectades i haja insistit a demanar al Govern la declaració de l’emergència nacional.

Torres (PSOE) ha defensat que és moment de «col·laboració interadministrativa» davant «del major desplegament que s’ha donat mai al nostre país en època de pau».

Per tant, ha garantit que de moment no hi haurà «cap paraula per a polemitzar i que no siga per a tendir la mà» per part dels representants del Govern, sobretot junt amb les autoritats locals que «són els que més coneixen el terreny».

«Estarem en permanent contacte», ha insistit, i ha sostingut que els partits polítics, «més que fer manifestacions», deuen ara estar al costat dels afectats i «donar el millor de si mateixos per a eixir d’esta situació dramàtica que no haguérem desitjat mai».

D’altra banda, preguntat per si en el CECOPI s’ha tractat les diferències entre el president Carlos Mazón i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer sobre les alertes de dimarts passat, el ministre ha explicat que és un assumpte que no s’ha abordat en esta reunió tècnica i «molt productiva» per a compartir intervencions.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.