Torres rebutja polemitzar amb Feijóo: ‘No tindrem cap paraula que no siga per a tendir una mà’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, no ha volgut entrar en la petició del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, de declarar l’emergència nacional pels efectes de la DANA i ha garantit que per part del Govern «no hi haurà cap paraula per a polemitzar i que no siga per a tendir la mà» als valencians.

«El Govern el que està fent és col·locar-se al costat de la Comunitat Valenciana, de les seues institucions i del govern valencià, que és el nostre interlocutor».

Així s’ha pronunciat, en una compareixença a la vesprada després d’assistir a una reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (CECOPI) de la Comunitat Valenciana, després que Feijóo haja proposat l’elaboració d’un ‘Pla València’ per a la reconstrucció de les zones afectades i haja insistit a demanar al Govern la declaració de l’emergència nacional.

Torres (PSOE) ha defensat que és moment de «col·laboració interadministrativa» davant «del major desplegament que s’ha donat mai al nostre país en època de pau».

Per tant, ha garantit que de moment no hi haurà «cap paraula per a polemitzar i que no siga per a tendir la mà» per part dels representants del Govern, sobretot junt amb les autoritats locals que «són els que més coneixen el terreny».

«Estarem en permanent contacte», ha insistit, i ha sostingut que els partits polítics, «més que fer manifestacions», deuen ara estar al costat dels afectats i «donar el millor de si mateixos per a eixir d’esta situació dramàtica que no haguérem desitjat mai».

D’altra banda, preguntat per si en el CECOPI s’ha tractat les diferències entre el president Carlos Mazón i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer sobre les alertes de dimarts passat, el ministre ha explicat que és un assumpte que no s’ha abordat en esta reunió tècnica i «molt productiva» per a compartir intervencions.

Últimes notícies

Picassent estrena el mural 50 de Dones de Ciència amb la neuropediatra Patricia Smeyers

El projecte Dones de Ciència arriba als 50 murals amb una obra al CEIP Sibil·la Mercer de Picassent dedicada a la neuropediatra valenciana Patricia Smeyers, especialista en epilèpsia infantil.

Tanquen temporalment al bany la platja de la Roda d’Altea per contaminació de residus

La platja de la Roda, a Altea, ha quedat tancada temporalment al bany per valors microbiològics per damunt dels màxims admesos en l’aigua.

Morant alerta que encara hi ha qui vol depredar la costa i posa en risc tota la ciutadania

La ministra Diana Morant defensa la proteccio de la costa valenciana i de lAlbufera, i critica les lleis que, segons ella, desprotegeixen aquest espai natural davant del canvi climatic.

Pablo Hernández vol que el Castellón torne a lluitar per l’ascens a Primera

L’entrenador del CD Castellón, renovat fins a 2029, es marca com a mínim tornar a jugar la promoció d’ascens a Primera Divisió i afrontar la nova temporada amb encara més il·lusió.

Torres confia que Zapatero demostrarà la seua innocència en el cas Plus Ultra

El ministre Ángel Víctor Torres assegura a Alacant que el Govern espanyol està absolutament confiat que José Luis Rodríguez Zapatero podrà demostrar la seua innocència en la causa sobre Plus Ultra i reclama al PP coherència davant les seues exigències d’avanç electoral.

Fiscalia manté 13 anys de presó per al raper El Jincho per l’agressió sexual a una menor a València

La Fiscalia Provincial de València manté la petició de 13 anys de presó per al raper madrileny El Jincho per una suposada agressió sexual a una menor de 17 anys en un hotel de la ciutat en novembre de 2023, i reclama la mateixa pena per al també raper Escol Osiris.

Pérez Llorca reclama a Barcelona una nova financiació autonòmica sense privilegis ni greuges

El president valencià Juanfran Pérez Llorca ha defensat a Barcelona un nou model de finançament autonòmic que acabe amb els greuges i garantisca la igualtat entre territoris, junt amb més aigua, infraestructures modernes i una fiscalitat atractiva per a liderar el Mediterrani.

Bustinduy alerta que la falta de controls d’etiquetatge alimentari deixa desprotegits els consumidors valencians

El ministre Pablo Bustinduy ha remés cartes a la Generalitat en què denuncia que la Comunitat Valenciana és l’única autonomia que, segons Consumo, porta anys sense fer controls oficials sobre qualitat i etiquetatge alimentari.