Torres rebutja polemitzar amb Feijóo: ‘No tindrem cap paraula que no siga per a tendir una mà’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, no ha volgut entrar en la petició del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, de declarar l’emergència nacional pels efectes de la DANA i ha garantit que per part del Govern «no hi haurà cap paraula per a polemitzar i que no siga per a tendir la mà» als valencians.

«El Govern el que està fent és col·locar-se al costat de la Comunitat Valenciana, de les seues institucions i del govern valencià, que és el nostre interlocutor».

Així s’ha pronunciat, en una compareixença a la vesprada després d’assistir a una reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (CECOPI) de la Comunitat Valenciana, després que Feijóo haja proposat l’elaboració d’un ‘Pla València’ per a la reconstrucció de les zones afectades i haja insistit a demanar al Govern la declaració de l’emergència nacional.

Torres (PSOE) ha defensat que és moment de «col·laboració interadministrativa» davant «del major desplegament que s’ha donat mai al nostre país en època de pau».

Per tant, ha garantit que de moment no hi haurà «cap paraula per a polemitzar i que no siga per a tendir la mà» per part dels representants del Govern, sobretot junt amb les autoritats locals que «són els que més coneixen el terreny».

«Estarem en permanent contacte», ha insistit, i ha sostingut que els partits polítics, «més que fer manifestacions», deuen ara estar al costat dels afectats i «donar el millor de si mateixos per a eixir d’esta situació dramàtica que no haguérem desitjat mai».

D’altra banda, preguntat per si en el CECOPI s’ha tractat les diferències entre el president Carlos Mazón i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer sobre les alertes de dimarts passat, el ministre ha explicat que és un assumpte que no s’ha abordat en esta reunió tècnica i «molt productiva» per a compartir intervencions.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.