Torres rebutja polemitzar amb Feijóo: ‘No tindrem cap paraula que no siga per a tendir una mà’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, no ha volgut entrar en la petició del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, de declarar l’emergència nacional pels efectes de la DANA i ha garantit que per part del Govern «no hi haurà cap paraula per a polemitzar i que no siga per a tendir la mà» als valencians.

«El Govern el que està fent és col·locar-se al costat de la Comunitat Valenciana, de les seues institucions i del govern valencià, que és el nostre interlocutor».

Així s’ha pronunciat, en una compareixença a la vesprada després d’assistir a una reunió del Centre de Coordinació Operatiu Integrat (CECOPI) de la Comunitat Valenciana, després que Feijóo haja proposat l’elaboració d’un ‘Pla València’ per a la reconstrucció de les zones afectades i haja insistit a demanar al Govern la declaració de l’emergència nacional.

Torres (PSOE) ha defensat que és moment de «col·laboració interadministrativa» davant «del major desplegament que s’ha donat mai al nostre país en època de pau».

Per tant, ha garantit que de moment no hi haurà «cap paraula per a polemitzar i que no siga per a tendir la mà» per part dels representants del Govern, sobretot junt amb les autoritats locals que «són els que més coneixen el terreny».

«Estarem en permanent contacte», ha insistit, i ha sostingut que els partits polítics, «més que fer manifestacions», deuen ara estar al costat dels afectats i «donar el millor de si mateixos per a eixir d’esta situació dramàtica que no haguérem desitjat mai».

D’altra banda, preguntat per si en el CECOPI s’ha tractat les diferències entre el president Carlos Mazón i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer sobre les alertes de dimarts passat, el ministre ha explicat que és un assumpte que no s’ha abordat en esta reunió tècnica i «molt productiva» per a compartir intervencions.

Últimes notícies

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.