Presó per a 4 homes per traficar amb haixix i emmagatzemar ‘narcollanxes’ a Torrevieja

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó per un delicte contra la salut pública en quantitat de notòria importància a un home després que naufragués el iot d’esbarjo que havia llogat per transportar quasi dos tones i mitja d’haixix.

El penat, que haurà de fer front a dos multes de més de quatre milions d’euros cadascuna, va llogar este vaixell gràcies a la llicència de patró que li va proporcionar un segon acusat, també condemnat en este procediment a un any i mig de presó com a còmplice de tràfic de drogues.

A més, la Sala ha imposat penes de quatre i dos anys de presó, respectivament, a dos inculpats més, com a autor i còmplice d’un delicte continuat de contraban, ja que emmagatzemaven quatre llanxes pneumàtiques semirígides d’alta velocitat sense registrar a dos naus industrials de Santa Pola.

Les característiques d’estes ‘narcollanxes‘, d’alta velocitat, amb el casc i el lloc de comandament modificat i sense inscriure al registre oficial específic per al seu control, les converteix en gènere prohibit, per la qual cosa la seua possessió constitueix un delicte de contraban.

La sentència condemna el propietari d’estes embarcacions a pagar una multa de 890.000 euros, així com al seu còmplice, un empleat que col·laborava en la custòdia i la preparació de les llanxes, a pagar una altra multa de 161.900 euros.

La resolució judicial, en canvi, absol per falta de proves cinc persones més que també estaven acusades de contraban i d’encobriment.

Els fets van començar el 27 de febrer de 2020, quan el principal condemnat va llogar a Torrevieja un iot d’esbarjo amb què va eixir a navegar al costat d’una altra persona no enjudiciada en esta causa.

D’acord amb la sentència, van carregar al vaixell fins a 86 fardells amb resina d’haixix, amb un pes total de quasi dos tones i mitja, que pensaven dedicar a la venda a tercers.

No obstant això, l’excés de càrrega i el mal estat del mar van fer naufragar el iot, que va ser rescatat a 15 milles nàutiques del port de Torrevieja. L’haixix s’hauria venut per més de 4 milions d’euros al mercat il·lícit.

A partir d’este naufragi es va iniciar una investigació que va concloure amb la confiscació en un polígon industrial de Santa Pola de quatre llanxes ràpides, dos en procés de fabricació i muntatge, que no estaven inscrites al Registre Especial d’Operadors d’Embarcacions Pneumàtiques i Semirígides d’Alta Velocitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.