Presó per a 4 homes per traficar amb haixix i emmagatzemar ‘narcollanxes’ a Torrevieja

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a sis anys de presó per un delicte contra la salut pública en quantitat de notòria importància a un home després que naufragués el iot d’esbarjo que havia llogat per transportar quasi dos tones i mitja d’haixix.

El penat, que haurà de fer front a dos multes de més de quatre milions d’euros cadascuna, va llogar este vaixell gràcies a la llicència de patró que li va proporcionar un segon acusat, també condemnat en este procediment a un any i mig de presó com a còmplice de tràfic de drogues.

A més, la Sala ha imposat penes de quatre i dos anys de presó, respectivament, a dos inculpats més, com a autor i còmplice d’un delicte continuat de contraban, ja que emmagatzemaven quatre llanxes pneumàtiques semirígides d’alta velocitat sense registrar a dos naus industrials de Santa Pola.

Les característiques d’estes ‘narcollanxes‘, d’alta velocitat, amb el casc i el lloc de comandament modificat i sense inscriure al registre oficial específic per al seu control, les converteix en gènere prohibit, per la qual cosa la seua possessió constitueix un delicte de contraban.

La sentència condemna el propietari d’estes embarcacions a pagar una multa de 890.000 euros, així com al seu còmplice, un empleat que col·laborava en la custòdia i la preparació de les llanxes, a pagar una altra multa de 161.900 euros.

La resolució judicial, en canvi, absol per falta de proves cinc persones més que també estaven acusades de contraban i d’encobriment.

Els fets van començar el 27 de febrer de 2020, quan el principal condemnat va llogar a Torrevieja un iot d’esbarjo amb què va eixir a navegar al costat d’una altra persona no enjudiciada en esta causa.

D’acord amb la sentència, van carregar al vaixell fins a 86 fardells amb resina d’haixix, amb un pes total de quasi dos tones i mitja, que pensaven dedicar a la venda a tercers.

No obstant això, l’excés de càrrega i el mal estat del mar van fer naufragar el iot, que va ser rescatat a 15 milles nàutiques del port de Torrevieja. L’haixix s’hauria venut per més de 4 milions d’euros al mercat il·lícit.

A partir d’este naufragi es va iniciar una investigació que va concloure amb la confiscació en un polígon industrial de Santa Pola de quatre llanxes ràpides, dos en procés de fabricació i muntatge, que no estaven inscrites al Registre Especial d’Operadors d’Embarcacions Pneumàtiques i Semirígides d’Alta Velocitat.

Últimes notícies

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.