El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta en servici

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha posat en servici hui, 24 de desembre, el tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia que s’incorpora d’esta manera a la resta de línies en servici de la xarxa.

La reobertura del servici ha sigut possible una vegada finalitzades les obres de duplicació de via i construcció del nou baixador de Font del Barranc, que també entra hui en servici, situat en el polígon industrial Font del Pitxer.

D’esta manera, entren en servici les 14 estacions i parades d’este tram de la Línia 2 d’uns 20 quilòmetres i que travessa els termes municipals de Paterna, Riba-roja de Túria, l’Eliana, La Pobla de Vallbona, Benaguasil i Llíria.

Amb esta obertura, la Línia 2 presta servici de Llíria a Plaça d’Espanya; la Línia 1 ho fa de Bétera a Plaça d’Espanya; i la 7 de *Marítim a Sant Isidre. Amb total normalitat funcionen la Línia 3 (Aeroport-Rafelbunyol); la Línia 5 (Aeroport-Marítim); i Línia 9 (Riba roja de Tùria- Alboraia Peris Aragó), així com totes les línies de tramvia 4, 6, 8 i 10.

Metrovalencia va tornar a prestar servici el passat 3 de desembre en gran part de les línies de metro, el 9 de novembre ho va fer el tramvia, amb limitacions tècniques i humanes, amb horaris de dissabte, però amb algunes millores en iniciar el servici més primerenc, i sense contemplar l’horari nocturn de caps de setmana i vespres de festius. L’accés de patinets elèctrics i bicicletes temporalment seguix prohibit.

Per a més informació els usuaris poden consultar el telèfon 900 46 10 46, metrovalencia.es, app oficial i Navilens Go.

Obertura de Font del Barranc

Amb el nou baixador de Font del Barranc el polígon industrial Font del Pitxer passa a comptar amb dos parades, la qual cosa permet incrementar les condicions de mobilitat d’esta zona industrial.

La nova parada se situa a uns 800 metres de l’actual en direcció a Llíria i inclou accessos, pas entre andanes, rampes, escales i tancaments, així com la instal·lació de tots els equipaments i instal·lacions no ferroviàries auxiliars. Al costat del nou baixador s’han condicionat dos zones d’aparcament per a uns 50 vehicles i un pas inferior per als vianants

Al seu torn, la doble via instal·lada de més d’un quilòmetre garantix major agilitat i regularitat en les circulacions d’esta zona i possibilitarà en un futur afrontar, amb garanties, una possible millora de freqüències en la Línia 2 de Metrovalencia.

L’actuació ha comptat amb un pressupost de prop de 7 milions d’euros, IVA inclòs, i és finançada per Fons Europeus.

Pròximes reobertures

En 2025, està previst que les primeres vies auxiliars de València Sud entren en servici a principi d’any, per la qual cosa les circulacions de les Línies 1, 2 i 7 arriben fins a esta estació, on es condicionarà un bescanviador amb les línies d’autobús que circulen en les poblacions que han quedat sense circulació de Metrovalencia.

Posteriorment, al llarg del primer semestre de 2025 es recuperarà el servici en el tram València-Castelló, pel qual circulen les Línies 1, 2 i 7, afectades per les inundacions i que actualment es troben en procés de reconstrucció.

Servicis alternatius d’autobús

La posada en servici d’este tram comporta la reorganització del servici d’autobusos alternatiu, que fins ara han substituït els trajectes de Metrovalencia en esta zona.

Amb esta modificació es mantenen les línies que unixen Castelló amb Alginet, l’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Massalavés i Alberic; Picassent-Alcàsser-Silla-València; Alginet-València; Carlet-Benimodo-l’Alcúdia-València; Alberic-Massalavés-València; Torrent Avinguda-València; Paiporta-València; Picanya-València; Torrent-València; Torrent-Picanya-Paiporta; Catarroja-Albal-Torrent.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.