El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta en servici

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha posat en servici hui, 24 de desembre, el tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia que s’incorpora d’esta manera a la resta de línies en servici de la xarxa.

La reobertura del servici ha sigut possible una vegada finalitzades les obres de duplicació de via i construcció del nou baixador de Font del Barranc, que també entra hui en servici, situat en el polígon industrial Font del Pitxer.

D’esta manera, entren en servici les 14 estacions i parades d’este tram de la Línia 2 d’uns 20 quilòmetres i que travessa els termes municipals de Paterna, Riba-roja de Túria, l’Eliana, La Pobla de Vallbona, Benaguasil i Llíria.

Amb esta obertura, la Línia 2 presta servici de Llíria a Plaça d’Espanya; la Línia 1 ho fa de Bétera a Plaça d’Espanya; i la 7 de *Marítim a Sant Isidre. Amb total normalitat funcionen la Línia 3 (Aeroport-Rafelbunyol); la Línia 5 (Aeroport-Marítim); i Línia 9 (Riba roja de Tùria- Alboraia Peris Aragó), així com totes les línies de tramvia 4, 6, 8 i 10.

Metrovalencia va tornar a prestar servici el passat 3 de desembre en gran part de les línies de metro, el 9 de novembre ho va fer el tramvia, amb limitacions tècniques i humanes, amb horaris de dissabte, però amb algunes millores en iniciar el servici més primerenc, i sense contemplar l’horari nocturn de caps de setmana i vespres de festius. L’accés de patinets elèctrics i bicicletes temporalment seguix prohibit.

Per a més informació els usuaris poden consultar el telèfon 900 46 10 46, metrovalencia.es, app oficial i Navilens Go.

Obertura de Font del Barranc

Amb el nou baixador de Font del Barranc el polígon industrial Font del Pitxer passa a comptar amb dos parades, la qual cosa permet incrementar les condicions de mobilitat d’esta zona industrial.

La nova parada se situa a uns 800 metres de l’actual en direcció a Llíria i inclou accessos, pas entre andanes, rampes, escales i tancaments, així com la instal·lació de tots els equipaments i instal·lacions no ferroviàries auxiliars. Al costat del nou baixador s’han condicionat dos zones d’aparcament per a uns 50 vehicles i un pas inferior per als vianants

Al seu torn, la doble via instal·lada de més d’un quilòmetre garantix major agilitat i regularitat en les circulacions d’esta zona i possibilitarà en un futur afrontar, amb garanties, una possible millora de freqüències en la Línia 2 de Metrovalencia.

L’actuació ha comptat amb un pressupost de prop de 7 milions d’euros, IVA inclòs, i és finançada per Fons Europeus.

Pròximes reobertures

En 2025, està previst que les primeres vies auxiliars de València Sud entren en servici a principi d’any, per la qual cosa les circulacions de les Línies 1, 2 i 7 arriben fins a esta estació, on es condicionarà un bescanviador amb les línies d’autobús que circulen en les poblacions que han quedat sense circulació de Metrovalencia.

Posteriorment, al llarg del primer semestre de 2025 es recuperarà el servici en el tram València-Castelló, pel qual circulen les Línies 1, 2 i 7, afectades per les inundacions i que actualment es troben en procés de reconstrucció.

Servicis alternatius d’autobús

La posada en servici d’este tram comporta la reorganització del servici d’autobusos alternatiu, que fins ara han substituït els trajectes de Metrovalencia en esta zona.

Amb esta modificació es mantenen les línies que unixen Castelló amb Alginet, l’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Massalavés i Alberic; Picassent-Alcàsser-Silla-València; Alginet-València; Carlet-Benimodo-l’Alcúdia-València; Alberic-Massalavés-València; Torrent Avinguda-València; Paiporta-València; Picanya-València; Torrent-València; Torrent-Picanya-Paiporta; Catarroja-Albal-Torrent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.