12.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta en servici

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha posat en servici hui, 24 de desembre, el tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia que s’incorpora d’esta manera a la resta de línies en servici de la xarxa.

La reobertura del servici ha sigut possible una vegada finalitzades les obres de duplicació de via i construcció del nou baixador de Font del Barranc, que també entra hui en servici, situat en el polígon industrial Font del Pitxer.

D’esta manera, entren en servici les 14 estacions i parades d’este tram de la Línia 2 d’uns 20 quilòmetres i que travessa els termes municipals de Paterna, Riba-roja de Túria, l’Eliana, La Pobla de Vallbona, Benaguasil i Llíria.

Amb esta obertura, la Línia 2 presta servici de Llíria a Plaça d’Espanya; la Línia 1 ho fa de Bétera a Plaça d’Espanya; i la 7 de *Marítim a Sant Isidre. Amb total normalitat funcionen la Línia 3 (Aeroport-Rafelbunyol); la Línia 5 (Aeroport-Marítim); i Línia 9 (Riba roja de Tùria- Alboraia Peris Aragó), així com totes les línies de tramvia 4, 6, 8 i 10.

Metrovalencia va tornar a prestar servici el passat 3 de desembre en gran part de les línies de metro, el 9 de novembre ho va fer el tramvia, amb limitacions tècniques i humanes, amb horaris de dissabte, però amb algunes millores en iniciar el servici més primerenc, i sense contemplar l’horari nocturn de caps de setmana i vespres de festius. L’accés de patinets elèctrics i bicicletes temporalment seguix prohibit.

Per a més informació els usuaris poden consultar el telèfon 900 46 10 46, metrovalencia.es, app oficial i Navilens Go.

Obertura de Font del Barranc

Amb el nou baixador de Font del Barranc el polígon industrial Font del Pitxer passa a comptar amb dos parades, la qual cosa permet incrementar les condicions de mobilitat d’esta zona industrial.

La nova parada se situa a uns 800 metres de l’actual en direcció a Llíria i inclou accessos, pas entre andanes, rampes, escales i tancaments, així com la instal·lació de tots els equipaments i instal·lacions no ferroviàries auxiliars. Al costat del nou baixador s’han condicionat dos zones d’aparcament per a uns 50 vehicles i un pas inferior per als vianants

Al seu torn, la doble via instal·lada de més d’un quilòmetre garantix major agilitat i regularitat en les circulacions d’esta zona i possibilitarà en un futur afrontar, amb garanties, una possible millora de freqüències en la Línia 2 de Metrovalencia.

L’actuació ha comptat amb un pressupost de prop de 7 milions d’euros, IVA inclòs, i és finançada per Fons Europeus.

Pròximes reobertures

En 2025, està previst que les primeres vies auxiliars de València Sud entren en servici a principi d’any, per la qual cosa les circulacions de les Línies 1, 2 i 7 arriben fins a esta estació, on es condicionarà un bescanviador amb les línies d’autobús que circulen en les poblacions que han quedat sense circulació de Metrovalencia.

Posteriorment, al llarg del primer semestre de 2025 es recuperarà el servici en el tram València-Castelló, pel qual circulen les Línies 1, 2 i 7, afectades per les inundacions i que actualment es troben en procés de reconstrucció.

Servicis alternatius d’autobús

La posada en servici d’este tram comporta la reorganització del servici d’autobusos alternatiu, que fins ara han substituït els trajectes de Metrovalencia en esta zona.

Amb esta modificació es mantenen les línies que unixen Castelló amb Alginet, l’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Massalavés i Alberic; Picassent-Alcàsser-Silla-València; Alginet-València; Carlet-Benimodo-l’Alcúdia-València; Alberic-Massalavés-València; Torrent Avinguda-València; Paiporta-València; Picanya-València; Torrent-València; Torrent-Picanya-Paiporta; Catarroja-Albal-Torrent.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.