El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta en servici

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha posat en servici hui, 24 de desembre, el tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia que s’incorpora d’esta manera a la resta de línies en servici de la xarxa.

La reobertura del servici ha sigut possible una vegada finalitzades les obres de duplicació de via i construcció del nou baixador de Font del Barranc, que també entra hui en servici, situat en el polígon industrial Font del Pitxer.

D’esta manera, entren en servici les 14 estacions i parades d’este tram de la Línia 2 d’uns 20 quilòmetres i que travessa els termes municipals de Paterna, Riba-roja de Túria, l’Eliana, La Pobla de Vallbona, Benaguasil i Llíria.

Amb esta obertura, la Línia 2 presta servici de Llíria a Plaça d’Espanya; la Línia 1 ho fa de Bétera a Plaça d’Espanya; i la 7 de *Marítim a Sant Isidre. Amb total normalitat funcionen la Línia 3 (Aeroport-Rafelbunyol); la Línia 5 (Aeroport-Marítim); i Línia 9 (Riba roja de Tùria- Alboraia Peris Aragó), així com totes les línies de tramvia 4, 6, 8 i 10.

Metrovalencia va tornar a prestar servici el passat 3 de desembre en gran part de les línies de metro, el 9 de novembre ho va fer el tramvia, amb limitacions tècniques i humanes, amb horaris de dissabte, però amb algunes millores en iniciar el servici més primerenc, i sense contemplar l’horari nocturn de caps de setmana i vespres de festius. L’accés de patinets elèctrics i bicicletes temporalment seguix prohibit.

Per a més informació els usuaris poden consultar el telèfon 900 46 10 46, metrovalencia.es, app oficial i Navilens Go.

Obertura de Font del Barranc

Amb el nou baixador de Font del Barranc el polígon industrial Font del Pitxer passa a comptar amb dos parades, la qual cosa permet incrementar les condicions de mobilitat d’esta zona industrial.

La nova parada se situa a uns 800 metres de l’actual en direcció a Llíria i inclou accessos, pas entre andanes, rampes, escales i tancaments, així com la instal·lació de tots els equipaments i instal·lacions no ferroviàries auxiliars. Al costat del nou baixador s’han condicionat dos zones d’aparcament per a uns 50 vehicles i un pas inferior per als vianants

Al seu torn, la doble via instal·lada de més d’un quilòmetre garantix major agilitat i regularitat en les circulacions d’esta zona i possibilitarà en un futur afrontar, amb garanties, una possible millora de freqüències en la Línia 2 de Metrovalencia.

L’actuació ha comptat amb un pressupost de prop de 7 milions d’euros, IVA inclòs, i és finançada per Fons Europeus.

Pròximes reobertures

En 2025, està previst que les primeres vies auxiliars de València Sud entren en servici a principi d’any, per la qual cosa les circulacions de les Línies 1, 2 i 7 arriben fins a esta estació, on es condicionarà un bescanviador amb les línies d’autobús que circulen en les poblacions que han quedat sense circulació de Metrovalencia.

Posteriorment, al llarg del primer semestre de 2025 es recuperarà el servici en el tram València-Castelló, pel qual circulen les Línies 1, 2 i 7, afectades per les inundacions i que actualment es troben en procés de reconstrucció.

Servicis alternatius d’autobús

La posada en servici d’este tram comporta la reorganització del servici d’autobusos alternatiu, que fins ara han substituït els trajectes de Metrovalencia en esta zona.

Amb esta modificació es mantenen les línies que unixen Castelló amb Alginet, l’Alcúdia, Benimodo, Carlet, Massalavés i Alberic; Picassent-Alcàsser-Silla-València; Alginet-València; Carlet-Benimodo-l’Alcúdia-València; Alberic-Massalavés-València; Torrent Avinguda-València; Paiporta-València; Picanya-València; Torrent-València; Torrent-Picanya-Paiporta; Catarroja-Albal-Torrent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.