Mastodon
30.1 C
València
Dimarts, 2 setembre, 2025

El trasllat de la Mare de Déu reunix milers de fidels a València

El trasllat de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats, la Mare de Déu, des de la basílica fins a la catedral ha reunit este diumenge desenes de milers de persones al centre històric de València.

Milers de fidels han acompanyat el trasllat de la Mare de Déu, que ha començat a les 10.34 hores amb l’eixida de la Basílica de la Verge, i ha finalitzat a les 10.56 h en la ‘porta dels ferros’, l’entrada barroca de la Seu.

- Advertisement -Telegram València Diari

El trasllat s’ha desenvolupat sense que s’hagen notificat incidents. Com cada any, desenes de xiquets menuts han sigut portats en braç per la multitud fins a tocar el mant de la Mare de Déu.

Nombrosos versadors han recitat els seus elogis a la Mare de Déu, la qual cosa ha provocat moments d’emocionant fervor religiós.

El trasllat s’ha celebrat després de la missa d’Infants, a la qual han assistit el president Carlos Mazón i l’alcaldessa María José Catalá, junt amb quasi tot el consistori municipal. Mazón, acompanyat per diversos consellers, ha rebut aplaudiments a la seua arribada i algun insult a l’eixida.

Últimes notícies

Per un acord permanent pel valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre el problema que cada vegada en el Diccionari normatiu valencià abunden les entrades de paraules més pròpies de la variant catalana de la llengua

Mazón reivindica el seu respecte a Camps i obri l’inici de curs del PPCV a tots

Carlos Mazón va afirmar que, després de les injustícies que al seu juí ha rebut Francisco Camps, tot el que faça o diga mereix el seu respecte. Va remetre el debat intern a l'arrancada del curs del PPCV, el dia 12 a Benidorm, amb invitació sense exclusions.

Martínez Mus reunix els alcaldes i accelera el projecte de parcs inundables metropolitans

El Consell va presentar als municipis la xarxa de 18 sectors i una ciclovía anul·lar per a crear parcs inundables que mitiguen riuades i regeneren 1.500 hectàrees, amb més de 150 milions d'inversió.

Les obres del CEIP L’Almadrava avancen per a obrir en el curs 2026-2027

Educació preveu obrir el CEIP L'Almadrava en La Condomina en 2026-2027. El projecte, de 13,5 milions, inclou Infantil, Primària i gimnàs en una parcel·la de 12.268 m²

Juliol marca rècord: 1,5 milions de turistes internacionals deixen 2.225 milions en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana registra el seu millor juliol amb 1,49 milions de turistes internacionals i 2.225 milions de gasto. El gasto creix més que les arribades, reforçant la rendibilitat.

Mazón fixa el curs 2025-26 com el de la gratuïtat 0-3, la llibertat educativa, la convivència, l’FP i la salut mental

El president de la Generalitat situa com a eixos l'educació gratuïta de 0 a 3 anys, la llibertat d'elecció de llengua, el decret de convivència, l'FP i la salut mental. El Consell aspira a consolidar estes mesures durant el pròxim curs.

Aagesen alerta que el canvi climàtic ens xafa els talons i demana un pacte d’Estat

Aagesen advertix de la urgència climàtica i reclama un pacte d'Estat. Espanya podria transitar a un clima estepari en 2050 i agost va registrar 4,6 graus d'anomalia.

Aagesen urgix a un pacte d’Estat davant un canvi climàtic que ens xafa els talons

La ministra per a la Transició Ecològica advertix de l'acceleració de la crisi climàtica i reclama un acord que transcendisca legislatures per a respondre com a país.