12.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Tres detinguts acusats d’atracar gasolineres i estancs en diversos municipis de Valencia

La Guàrdia Civil de Valencia ha detingut a la localitat valenciana de Montcada a tres homes acusats d’atracar establiments, gasolineres i estancs en diversos municipis de la província de Valencia.

Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, l’operació ‘NAQRA’ va començar després de diversos atracaments comesos amb arma blanca a plena llum del dia i en presència de testimonis en diversos establiments de Nàquera, Casinos i Benissanó.

Els autors actuaven a plena llum del dia, amb multitud de persones presents, entre els quals es trobaven menors d’edat als quals es va posar en perill. Només en el període comprès entre el 18 i el 20 de febrer es van registrar tres atracaments.

El ‘modus operandi‘ emprat era sempre el mateix: cadascun d’assaltants tenia una funció determinada. Un d’ells era l’encarregat de sostraure un vehicle, posseint una gran destresa per a aquest tipus de comeses; els altres dos s’alternaven les tasques de perpetrar el fet i la seguretat.

Un dels detinguts va ser el que es va dirigir als establiments, una gasolinera i un estanc. En els atracaments portava un ganivet de grans dimensions i, després d’amenaçar als empleats, exigia els diners de la caixa. Una vegada aconseguit el botí, fugia cap a on es trobaven la resta del grup esperant amb el vehicle en marxa per a eixir ràpidament del lloc. Tapaven els seus rostres i mans per a no deixar petjades ni vestigis que els pogueren identificar, dificultant així la seua localització.

Per les evidències obtingudes dels enregistraments aportats dels establiments afectats i vídeos realitzats per testimonis dels fets, la unitat investigadora va aconseguir obtenir indicis suficients per a identificar a un dels assaltants, que havia actuat en dos dels atracaments, amb el que va muntar un ferri control sobre els llocs que freqüentava i les persones amb les quals es relacionava.

Fruit d’aquest àrdua labor operativa de la Guàrdia Civil, es va aconseguir identificar a la resta de la banda d’atracadors, voltant els llocs on pogueren trobar-se. L’operació va culminar amb la localització i detenció dels tres implicats durant el matí del dia 21 de febrer en diferents carrers de la localitat de Montcada.

Els detinguts són tres homes de 41, 50 i 52 anys i de nacionalitat espanyola, a els qui se’ls imputen dos robatoris amb violència i intimidació i un de sostració de vehicle a motor.

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil ha evitat que el grup criminal seguira actuant. Els agents van posar a disposició judicial als tres atracadors, que ja es troben a la presó. Un d’ells posseeix un assenyalament de recerca, detenció i ingrés a la presó. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Llíria.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es manté com la més endeutada amb el 40,5% del PIB

La Comunitat Valenciana es va mantindre com l'autonomia més endeutada: 40,5% del PIB. En termes absoluts suma 62.424 milions, només per darrere de Catalunya.

Pluges en la Comunitat Valenciana deixen un incendi per llamp i una teulada esfondrada a Vinaròs

La borrasca ha desencadenat quatre actuacions del Consorci de Castelló, amb tres avisos a Vinaròs per acovardisques, un incendi i una solsida. Alacant no ha registrat incidents.

Avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres en una hora

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per ruixats i tempestes, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en 12. El risc es repartix per províncies amb franges horàries diferenciades.

UPV i UV reprenen les classes presencials després de passar l’alerta a nivell groc

Les universitats de València reprenen hui l'activitat lectiva presencial en normalitzar-se les alertes meteorològiques. La UV torna a les 15.00 i la UPV a les 14.00 a València i Gandia.

Revolta nega desviament de diners després de la dana i acusa a Vox de voler controlar-la

L'organització juvenil rebutja irregularitats en els fons per a l'emergència de València i atribuïx les denúncies a una maniobra política de part de Vox. Anuncia que publicarà una auditoria externa per a acreditar la seua gestió.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 l/m²

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per precipitacions intenses i tempestes. El litoral de Castelló concentrarà els majors acumulats, amb 30 l/m² en una hora i 80 en 12.

Pérez Llorca diu que la comissió de la DANA li decep per ‘vendre un relat’

Juanfran Pérez Llorca ha dit que la investigació sobre la DANA de València li està decebent perquè, al seu juí, els grups busquen vendre un relat. Ha evitat pronunciar-se sobre Salomé Pradas i ha criticat que la comissió avance en paral·lel a causes judicials.

Dos detinguts per robatoris amb força en locals d’hostaleria de La Font, Xeraco i Cullera

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i a una dona per tres robatoris amb força en locals d'hostaleria de La Font d'en Carròs, Xeraco i Cullera. Van sostraure uns 5.000 euros i van causar danys materials.