Tres detinguts acusats d’atracar gasolineres i estancs en diversos municipis de Valencia

La Guàrdia Civil de Valencia ha detingut a la localitat valenciana de Montcada a tres homes acusats d’atracar establiments, gasolineres i estancs en diversos municipis de la província de Valencia.

Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, l’operació ‘NAQRA’ va començar després de diversos atracaments comesos amb arma blanca a plena llum del dia i en presència de testimonis en diversos establiments de Nàquera, Casinos i Benissanó.

Els autors actuaven a plena llum del dia, amb multitud de persones presents, entre els quals es trobaven menors d’edat als quals es va posar en perill. Només en el període comprès entre el 18 i el 20 de febrer es van registrar tres atracaments.

El ‘modus operandi‘ emprat era sempre el mateix: cadascun d’assaltants tenia una funció determinada. Un d’ells era l’encarregat de sostraure un vehicle, posseint una gran destresa per a aquest tipus de comeses; els altres dos s’alternaven les tasques de perpetrar el fet i la seguretat.

Un dels detinguts va ser el que es va dirigir als establiments, una gasolinera i un estanc. En els atracaments portava un ganivet de grans dimensions i, després d’amenaçar als empleats, exigia els diners de la caixa. Una vegada aconseguit el botí, fugia cap a on es trobaven la resta del grup esperant amb el vehicle en marxa per a eixir ràpidament del lloc. Tapaven els seus rostres i mans per a no deixar petjades ni vestigis que els pogueren identificar, dificultant així la seua localització.

Per les evidències obtingudes dels enregistraments aportats dels establiments afectats i vídeos realitzats per testimonis dels fets, la unitat investigadora va aconseguir obtenir indicis suficients per a identificar a un dels assaltants, que havia actuat en dos dels atracaments, amb el que va muntar un ferri control sobre els llocs que freqüentava i les persones amb les quals es relacionava.

Fruit d’aquest àrdua labor operativa de la Guàrdia Civil, es va aconseguir identificar a la resta de la banda d’atracadors, voltant els llocs on pogueren trobar-se. L’operació va culminar amb la localització i detenció dels tres implicats durant el matí del dia 21 de febrer en diferents carrers de la localitat de Montcada.

Els detinguts són tres homes de 41, 50 i 52 anys i de nacionalitat espanyola, a els qui se’ls imputen dos robatoris amb violència i intimidació i un de sostració de vehicle a motor.

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil ha evitat que el grup criminal seguira actuant. Els agents van posar a disposició judicial als tres atracadors, que ja es troben a la presó. Un d’ells posseeix un assenyalament de recerca, detenció i ingrés a la presó. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Llíria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor atropellat un operari d’obra en la CV-800 a Xixona

Un operari de 42 anys ha mort atropellat per un cotxe en la CV-800, a l'altura del km 25,5 a Xixona. SAMU, SVB i un equip mèdic van confirmar la defunció.

Bioparc València incorpora un formiguer únic per a veure a la formiga gegant que amputa extremitats ferides

Bioparc València ha estrenat una instal·lació única que permet observar l'interior d'una colònia de Camponotus maculatus i la seua inusual conducta 'quirúrgica'. El públic pot seguir les galeries, les castes i la defensa del niu en un entorn controlat.

Govern i deu comunitats pacten una llicència comuna de caça i pesca continental

El Ministeri d'Agricultura ha firmat un conveni amb deu autonomies per a implantar llicències interautonòmiques de caça i pesca en aigües interiors. La mesura reduïx tràmits, fixa preus únics i unifica inhabilitacions.

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.