Tres detinguts acusats d’atracar gasolineres i estancs en diversos municipis de Valencia

La Guàrdia Civil de Valencia ha detingut a la localitat valenciana de Montcada a tres homes acusats d’atracar establiments, gasolineres i estancs en diversos municipis de la província de Valencia.

Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, l’operació ‘NAQRA’ va començar després de diversos atracaments comesos amb arma blanca a plena llum del dia i en presència de testimonis en diversos establiments de Nàquera, Casinos i Benissanó.

Els autors actuaven a plena llum del dia, amb multitud de persones presents, entre els quals es trobaven menors d’edat als quals es va posar en perill. Només en el període comprès entre el 18 i el 20 de febrer es van registrar tres atracaments.

El ‘modus operandi‘ emprat era sempre el mateix: cadascun d’assaltants tenia una funció determinada. Un d’ells era l’encarregat de sostraure un vehicle, posseint una gran destresa per a aquest tipus de comeses; els altres dos s’alternaven les tasques de perpetrar el fet i la seguretat.

Un dels detinguts va ser el que es va dirigir als establiments, una gasolinera i un estanc. En els atracaments portava un ganivet de grans dimensions i, després d’amenaçar als empleats, exigia els diners de la caixa. Una vegada aconseguit el botí, fugia cap a on es trobaven la resta del grup esperant amb el vehicle en marxa per a eixir ràpidament del lloc. Tapaven els seus rostres i mans per a no deixar petjades ni vestigis que els pogueren identificar, dificultant així la seua localització.

Per les evidències obtingudes dels enregistraments aportats dels establiments afectats i vídeos realitzats per testimonis dels fets, la unitat investigadora va aconseguir obtenir indicis suficients per a identificar a un dels assaltants, que havia actuat en dos dels atracaments, amb el que va muntar un ferri control sobre els llocs que freqüentava i les persones amb les quals es relacionava.

Fruit d’aquest àrdua labor operativa de la Guàrdia Civil, es va aconseguir identificar a la resta de la banda d’atracadors, voltant els llocs on pogueren trobar-se. L’operació va culminar amb la localització i detenció dels tres implicats durant el matí del dia 21 de febrer en diferents carrers de la localitat de Montcada.

Els detinguts són tres homes de 41, 50 i 52 anys i de nacionalitat espanyola, a els qui se’ls imputen dos robatoris amb violència i intimidació i un de sostració de vehicle a motor.

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil ha evitat que el grup criminal seguira actuant. Els agents van posar a disposició judicial als tres atracadors, que ja es troben a la presó. Un d’ells posseeix un assenyalament de recerca, detenció i ingrés a la presó. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Llíria.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.