16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Tres detinguts acusats d’atracar gasolineres i estancs en diversos municipis de Valencia

La Guàrdia Civil de Valencia ha detingut a la localitat valenciana de Montcada a tres homes acusats d’atracar establiments, gasolineres i estancs en diversos municipis de la província de Valencia.

Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, l’operació ‘NAQRA’ va començar després de diversos atracaments comesos amb arma blanca a plena llum del dia i en presència de testimonis en diversos establiments de Nàquera, Casinos i Benissanó.

Els autors actuaven a plena llum del dia, amb multitud de persones presents, entre els quals es trobaven menors d’edat als quals es va posar en perill. Només en el període comprès entre el 18 i el 20 de febrer es van registrar tres atracaments.

El ‘modus operandi‘ emprat era sempre el mateix: cadascun d’assaltants tenia una funció determinada. Un d’ells era l’encarregat de sostraure un vehicle, posseint una gran destresa per a aquest tipus de comeses; els altres dos s’alternaven les tasques de perpetrar el fet i la seguretat.

Un dels detinguts va ser el que es va dirigir als establiments, una gasolinera i un estanc. En els atracaments portava un ganivet de grans dimensions i, després d’amenaçar als empleats, exigia els diners de la caixa. Una vegada aconseguit el botí, fugia cap a on es trobaven la resta del grup esperant amb el vehicle en marxa per a eixir ràpidament del lloc. Tapaven els seus rostres i mans per a no deixar petjades ni vestigis que els pogueren identificar, dificultant així la seua localització.

Per les evidències obtingudes dels enregistraments aportats dels establiments afectats i vídeos realitzats per testimonis dels fets, la unitat investigadora va aconseguir obtenir indicis suficients per a identificar a un dels assaltants, que havia actuat en dos dels atracaments, amb el que va muntar un ferri control sobre els llocs que freqüentava i les persones amb les quals es relacionava.

Fruit d’aquest àrdua labor operativa de la Guàrdia Civil, es va aconseguir identificar a la resta de la banda d’atracadors, voltant els llocs on pogueren trobar-se. L’operació va culminar amb la localització i detenció dels tres implicats durant el matí del dia 21 de febrer en diferents carrers de la localitat de Montcada.

Els detinguts són tres homes de 41, 50 i 52 anys i de nacionalitat espanyola, a els qui se’ls imputen dos robatoris amb violència i intimidació i un de sostració de vehicle a motor.

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil ha evitat que el grup criminal seguira actuant. Els agents van posar a disposició judicial als tres atracadors, que ja es troben a la presó. Un d’ells posseeix un assenyalament de recerca, detenció i ingrés a la presó. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Llíria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.