Anuncios

Tres detinguts acusats d’atracar gasolineres i estancs en diversos municipis de Valencia

La Guàrdia Civil de Valencia ha detingut a la localitat valenciana de Montcada a tres homes acusats d’atracar establiments, gasolineres i estancs en diversos municipis de la província de Valencia.

Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, l’operació ‘NAQRA’ va començar després de diversos atracaments comesos amb arma blanca a plena llum del dia i en presència de testimonis en diversos establiments de Nàquera, Casinos i Benissanó.

Anuncios

Els autors actuaven a plena llum del dia, amb multitud de persones presents, entre els quals es trobaven menors d’edat als quals es va posar en perill. Només en el període comprès entre el 18 i el 20 de febrer es van registrar tres atracaments.

El ‘modus operandi‘ emprat era sempre el mateix: cadascun d’assaltants tenia una funció determinada. Un d’ells era l’encarregat de sostraure un vehicle, posseint una gran destresa per a aquest tipus de comeses; els altres dos s’alternaven les tasques de perpetrar el fet i la seguretat.

Un dels detinguts va ser el que es va dirigir als establiments, una gasolinera i un estanc. En els atracaments portava un ganivet de grans dimensions i, després d’amenaçar als empleats, exigia els diners de la caixa. Una vegada aconseguit el botí, fugia cap a on es trobaven la resta del grup esperant amb el vehicle en marxa per a eixir ràpidament del lloc. Tapaven els seus rostres i mans per a no deixar petjades ni vestigis que els pogueren identificar, dificultant així la seua localització.

Per les evidències obtingudes dels enregistraments aportats dels establiments afectats i vídeos realitzats per testimonis dels fets, la unitat investigadora va aconseguir obtenir indicis suficients per a identificar a un dels assaltants, que havia actuat en dos dels atracaments, amb el que va muntar un ferri control sobre els llocs que freqüentava i les persones amb les quals es relacionava.

Fruit d’aquest àrdua labor operativa de la Guàrdia Civil, es va aconseguir identificar a la resta de la banda d’atracadors, voltant els llocs on pogueren trobar-se. L’operació va culminar amb la localització i detenció dels tres implicats durant el matí del dia 21 de febrer en diferents carrers de la localitat de Montcada.

Els detinguts són tres homes de 41, 50 i 52 anys i de nacionalitat espanyola, a els qui se’ls imputen dos robatoris amb violència i intimidació i un de sostració de vehicle a motor.

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil ha evitat que el grup criminal seguira actuant. Els agents van posar a disposició judicial als tres atracadors, que ja es troben a la presó. Un d’ells posseeix un assenyalament de recerca, detenció i ingrés a la presó. Les diligències han sigut lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Llíria.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.
Anuncios