8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

El truc de les marques del supermercat per a emmascarar la pujada de preus

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) porta mesos advertint de les pràctiques de les marques per a guanyar més: vendre més aire o menys producte pel mateix preu són algunes d’elles. La inflació, la guerra a Ucraïna i les protestes del sector del transport no han fet més que acréixer aquestes accions.

Amb aquestes tècniques, el consumidor creu que els productes estan rebaixats, però en realitat està passant més sense adonar-se. “Es tracta d’una tendència cada vegada més estesa, que afecta també productes d’higiene i drogueria. Els preus poden estar pujant més del que sembla“, sostenia l’OCU a l’octubre.

Vendre menys però al mateix preu

En les bosses de creïlles cada vegada hi ha més aire i menys producte, les llandes de conserves són cada vegada més xicotetes i els envasos inclouen cada vegada menys quantitat. Aquest fet rep el nom de reduflacció i consisteix a donar menys quantitat al client, però pel mateix preu. Si l’envàs és opac, és impossible saber la quantitat de producte que conté i l’usuari només ho sabrà en arribar a la seua casa.

L’OCU ja va alertar d’aquesta pràctica l’octubre de 2021, quan va descobrir que Pescanova semblava haver reduït el seu premi un 5,6%, quan en realitat s’havia reduït el producte un 10%, per la qual cosa realment el preu havia pujat un 3,2%.

Les llandes de refresc, la margarina, els iogurts o la pasta són alguns dels productes que han perdut pes, i no preu en els últims mesos.

A més, amb l’augment progressiu de preus, els experts denuncien que les pujades s’estan produint sobre matèries comprades abans de les pujades en els costos de transport, per la qual cosa les empreses s’estan aprofitant de la situació per a unflar els preus dels seus productes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.