Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en el terme municipal de Moixent a un home de 64 anys que, sota els efectes de les drogues, havia conduït de nit uns 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 al volant d’un turisme amb un remolc tipus caravana.

Els fets es van produir la nit del passat 26 de març, quan el Centre d’Emergències 112 de la Comunitat Valenciana va rebre diverses trucades de conductors alarmats. Tots coincidien que un turisme amb remolc circulava en sentit oposat a l’estipulat per la A-33, a l’altura de la Font de la Figuera, generant una situació de risc extrem per a la resta d’usuaris de la via.

Davant estes alertes, la Central Operativa de Trànsit va activar amb rapidesa el dispositiu de busca i va mobilitzar dos patrulles, una pertanyent al Destacament de Trànsit de Xàtiva i una altra d’Alzira. Els agents van coordinar la seua actuació per a localitzar el vehicle com més prompte millor, ja que cada quilòmetre recorregut en sentit contrari augmentava de manera exponencial la possibilitat d’un xoc frontal o un altre tipus de sinistre de greus conseqüències.

Intervencion i delictes investigats

Finalment, les patrulles van aconseguir interceptar al conductor en l’autovia A-35, dins del terme municipal de Moixent, després que haguera recorregut aproximadament 27 quilòmetres de nit en una greu situació de perill per a la circulació. El fet que el vehicle arrossegara un remolc tipus caravana incrementava a més la inestabilitat i la dificultat per a maniobrar, multiplicant el risc per a ell mateix i per a la resta de conductors.

Un Equip d’Investigació de Sinistres Vials investiga ara a l’home, de 64 anys i nacionalitat espanyola, com a presumpte autor de dos delictes contra la seguretat viària. D’una banda, se li atribuïx un delicte per conducció amb temeritat manifesta al circular de forma prolongada en sentit contrari, posant en perill concret la vida i la integritat d’altres persones. Per un altre, se li investiga per conduir sota la influència de drogues, ja que el conductor va donar positiu en la prova de detecció de substàncies, resultat que roman pendent de confirmació definitiva pel laboratori.

Les diligències obertes per este cas s’han remés al Jutjat en funcions de guàrdia de Xàtiva, que haurà de determinar els següents passos del procediment judicial en funció de les proves recaptades i de la confirmació del resultat toxicològic.

Segons recorda la Guàrdia Civil, el Codi Penal contempla penes de presó i retirada del permís de conduir per a esta mena de conductes. En el cas de la conducció amb temeritat manifesta, quan es posa en concret perill la vida o la integritat de les persones, l’article 380.1 establix penes de presó de sis mesos a dos anys, a més de la privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors per un període superior a un any i de fins a sis anys.

Quant a la conducció sota la influència de drogues tòxiques, estupefaents, substàncies psicotròpiques o begudes alcohòliques, l’article 379.2 del Codi Penal preveu per als responsables penes de presó de tres a sis mesos, o bé multa de sis a dotze mesos, o treballs en benefici de la comunitat de trenta-un a noranta dies. En tots els supòsits, es contempla també la retirada del permís de conduir per un temps superior a un any i de fins a quatre anys, ja que es considera una infracció especialment perillosa.

La Guàrdia Civil subratlla que la conducció sota els efectes de l’alcohol o les drogues suposa un greu risc per a la seguretat viària i es manté entre les principals causes de sinistres en carretera. Estos comportaments poden provocar accidents amb víctimes mortals o ferits greus en qüestió de segons, per la qual cosa el cos insistix en la importància de no posar-se al volant si s’ha consumit qualsevol substància que altere les capacitats per a conduir i de mantindre sempre una atenció constant al trànsit.

Així mateix, la Guàrdia Civil anima a la ciutadania a col·laborar en la prevenció d’esta mena de conductes de risc. Recorda que qualsevol usuari de la via pot comunicar al telèfon 062 la presència de vehicles que circulen de manera anòmala o perillosa, contribuint així al fet que els agents actuen amb rapidesa per a evitar sinistres vials i protegir el conjunt de conductors i ocupants.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.