Trump preveu aconseguir acords comercials en tres o quatre setmanes

En el marc de les seves estratègies comercials, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva ambició de tancar acords comercials en un període de tres o quatre setmanes amb aquells països que han mostrat interès en ajustar els aranzels que van ser anunciats a principis d’abril. Actualment, aquests aranzels han estat suspesos durant 90 dies, excepte en el cas de la Xina. Trump ha assenyalat que hi ha hagut contactes amb el president xinès, Xi Jinping, qui fins i tot li va fer una trucada telefònica. Trump ha indicat que aquest gest no s’interpreta com una feblesa per part de la Xina.

En una extensa entrevista amb la revista Time, el president aconsegueix presumir que el seu govern està ingressant milers de milions de dòlars gràcies als aranzels que s’han imposat a altres països. «En tres mesos, estem rebent milers i milers de milions de dòlars d’altres països que mai abans havíem rebut. I açò és només el començament», ha afirmat Trump, i ha mostrat la seva confiança que els Estats Units es tornaran molt rics en poc temps.

A més, Trump ha recordat que no hi ha aranzels si les empreses fabriquen els seus productes als Estats Units, una mesura que no només augmentarà els ingressos per aranzels, sinó que també incentivarà a les empreses a retornar i produir localment. El president ha esmentat que, en un futur pròxim, preveu establir un nivell just d’aranzels per a diferents països, tenint en compte les estadístiques i aspectes com l’aplicació de l’IVA o altres impostos que els països podran imposar als productes nord-americans.

En aquest sentit, Trump té l’objectiu de finalitzar aquestes negociacions de manera imminent. «Jo hauré acabat. Ara bé, alguns països podrien tornar i sol·licitar un ajust, i ho consideraré, però bàsicament, amb gran coneixement, estaré llest per a començar», ha explicat. Ell considera que seria una victòria total si, dins d’un any, els aranzels es mantenen alts, amb taxes que podrien oscil·lar entre el 20% i el 50% sobre les importacions estrangeres. Trump ha argumentat que, encara que fer que els aranzels siguin zero seria més fàcil, això comportaria una fuga d’empreses que preferirien no pagar aranzels.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.