Trump preveu aconseguir acords comercials en tres o quatre setmanes

En el marc de les seves estratègies comercials, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva ambició de tancar acords comercials en un període de tres o quatre setmanes amb aquells països que han mostrat interès en ajustar els aranzels que van ser anunciats a principis d’abril. Actualment, aquests aranzels han estat suspesos durant 90 dies, excepte en el cas de la Xina. Trump ha assenyalat que hi ha hagut contactes amb el president xinès, Xi Jinping, qui fins i tot li va fer una trucada telefònica. Trump ha indicat que aquest gest no s’interpreta com una feblesa per part de la Xina.

En una extensa entrevista amb la revista Time, el president aconsegueix presumir que el seu govern està ingressant milers de milions de dòlars gràcies als aranzels que s’han imposat a altres països. «En tres mesos, estem rebent milers i milers de milions de dòlars d’altres països que mai abans havíem rebut. I açò és només el començament», ha afirmat Trump, i ha mostrat la seva confiança que els Estats Units es tornaran molt rics en poc temps.

A més, Trump ha recordat que no hi ha aranzels si les empreses fabriquen els seus productes als Estats Units, una mesura que no només augmentarà els ingressos per aranzels, sinó que també incentivarà a les empreses a retornar i produir localment. El president ha esmentat que, en un futur pròxim, preveu establir un nivell just d’aranzels per a diferents països, tenint en compte les estadístiques i aspectes com l’aplicació de l’IVA o altres impostos que els països podran imposar als productes nord-americans.

En aquest sentit, Trump té l’objectiu de finalitzar aquestes negociacions de manera imminent. «Jo hauré acabat. Ara bé, alguns països podrien tornar i sol·licitar un ajust, i ho consideraré, però bàsicament, amb gran coneixement, estaré llest per a començar», ha explicat. Ell considera que seria una victòria total si, dins d’un any, els aranzels es mantenen alts, amb taxes que podrien oscil·lar entre el 20% i el 50% sobre les importacions estrangeres. Trump ha argumentat que, encara que fer que els aranzels siguin zero seria més fàcil, això comportaria una fuga d’empreses que preferirien no pagar aranzels.

Últimes notícies

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.

Bustinduy agraïx al professorat valencià la seua valentia en la defensa de l’escola pública

El ministre Pablo Bustinduy ha expressat la seua gratitud al professorat valencià en vaga indefinida per defensar l’educació pública i ha demanat a la Generalitat que escolte les seues reivindicacions.

La Diputació d’Alacant ix lliure d’irregularitats en els bons comerç, però l’oposició manté els dubtes

La comissió d’investigació de la Diputació d’Alacant ha conclòs, amb els vots del PP, que no hi hagué irregularitats en els bons comerç de 2022 i 2023. El PSPV i Compromís qüestionen la falta de documentació i anuncien que continuaran exigint responsabilitats.

Rodas continuarà al capdavant de la direcció esportiva del Llevant fins a 2028

El Llevant ha renovat fins a 2028 els contractes del director esportiu, Héctor Rodas, i del secretari tecnic, Jose Gila, després de l ascens a Primera i de garantir la permanencia el darrer curs.

L’advocat de Mazón demana prudència abans de lliurar els missatges requerits pel jutjat de la DANA

L’advocat de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, Ignacio Gally, ha explicat als jutjats de Catarroja que necessita estudiar tota la causa de la DANA abans de decidir si lliura els missatges del seu client o recorre alguna de les diligències acordades.

Nou govern a la vista a Callosa de Segura: PP, Vox i un edil trencat impulsen una moció de censura

PP, Vox i l’edil no adscrit José Antonio Illán han registrat una moció de censura a Callosa de Segura per desallotjar l’actual govern en minoria del PSOE i EUPV-Unidas Podemos i situar com a alcalde el popular Juan Antonio Franco.