Trump preveu aconseguir acords comercials en tres o quatre setmanes

En el marc de les seves estratègies comercials, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva ambició de tancar acords comercials en un període de tres o quatre setmanes amb aquells països que han mostrat interès en ajustar els aranzels que van ser anunciats a principis d’abril. Actualment, aquests aranzels han estat suspesos durant 90 dies, excepte en el cas de la Xina. Trump ha assenyalat que hi ha hagut contactes amb el president xinès, Xi Jinping, qui fins i tot li va fer una trucada telefònica. Trump ha indicat que aquest gest no s’interpreta com una feblesa per part de la Xina.

En una extensa entrevista amb la revista Time, el president aconsegueix presumir que el seu govern està ingressant milers de milions de dòlars gràcies als aranzels que s’han imposat a altres països. «En tres mesos, estem rebent milers i milers de milions de dòlars d’altres països que mai abans havíem rebut. I açò és només el començament», ha afirmat Trump, i ha mostrat la seva confiança que els Estats Units es tornaran molt rics en poc temps.

A més, Trump ha recordat que no hi ha aranzels si les empreses fabriquen els seus productes als Estats Units, una mesura que no només augmentarà els ingressos per aranzels, sinó que també incentivarà a les empreses a retornar i produir localment. El president ha esmentat que, en un futur pròxim, preveu establir un nivell just d’aranzels per a diferents països, tenint en compte les estadístiques i aspectes com l’aplicació de l’IVA o altres impostos que els països podran imposar als productes nord-americans.

En aquest sentit, Trump té l’objectiu de finalitzar aquestes negociacions de manera imminent. «Jo hauré acabat. Ara bé, alguns països podrien tornar i sol·licitar un ajust, i ho consideraré, però bàsicament, amb gran coneixement, estaré llest per a començar», ha explicat. Ell considera que seria una victòria total si, dins d’un any, els aranzels es mantenen alts, amb taxes que podrien oscil·lar entre el 20% i el 50% sobre les importacions estrangeres. Trump ha argumentat que, encara que fer que els aranzels siguin zero seria més fàcil, això comportaria una fuga d’empreses que preferirien no pagar aranzels.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.