Anuncios

Trump preveu aconseguir acords comercials en tres o quatre setmanes

En el marc de les seves estratègies comercials, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva ambició de tancar acords comercials en un període de tres o quatre setmanes amb aquells països que han mostrat interès en ajustar els aranzels que van ser anunciats a principis d’abril. Actualment, aquests aranzels han estat suspesos durant 90 dies, excepte en el cas de la Xina. Trump ha assenyalat que hi ha hagut contactes amb el president xinès, Xi Jinping, qui fins i tot li va fer una trucada telefònica. Trump ha indicat que aquest gest no s’interpreta com una feblesa per part de la Xina.

En una extensa entrevista amb la revista Time, el president aconsegueix presumir que el seu govern està ingressant milers de milions de dòlars gràcies als aranzels que s’han imposat a altres països. “En tres mesos, estem rebent milers i milers de milions de dòlars d’altres països que mai abans havíem rebut. I açò és només el començament”, ha afirmat Trump, i ha mostrat la seva confiança que els Estats Units es tornaran molt rics en poc temps.

A més, Trump ha recordat que no hi ha aranzels si les empreses fabriquen els seus productes als Estats Units, una mesura que no només augmentarà els ingressos per aranzels, sinó que també incentivarà a les empreses a retornar i produir localment. El president ha esmentat que, en un futur pròxim, preveu establir un nivell just d’aranzels per a diferents països, tenint en compte les estadístiques i aspectes com l’aplicació de l’IVA o altres impostos que els països podran imposar als productes nord-americans.

En aquest sentit, Trump té l’objectiu de finalitzar aquestes negociacions de manera imminent. “Jo hauré acabat. Ara bé, alguns països podrien tornar i sol·licitar un ajust, i ho consideraré, però bàsicament, amb gran coneixement, estaré llest per a començar”, ha explicat. Ell considera que seria una victòria total si, dins d’un any, els aranzels es mantenen alts, amb taxes que podrien oscil·lar entre el 20% i el 50% sobre les importacions estrangeres. Trump ha argumentat que, encara que fer que els aranzels siguin zero seria més fàcil, això comportaria una fuga d’empreses que preferirien no pagar aranzels.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana frega els 2,7 milions de passatgers aeris internacionals fins a març, un 8,8% més

La Comunitat Valenciana va rebre prop de 2,7 milions de passatgers aeris internacionals en el primer trimestre de 2026, un 8,8% més que un any abans, amb un fort impuls al març i un context de creixement general del turisme a Espanya.

La cap de Protecció Civil afirma que va proposar l’És-Alert hora i mitja abans del seu enviament

La responsable de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana va declarar davant la jutgessa que va intentar suggerir l'enviament del Es-Alert a les 18.29 hores el dia de la dana, però l'avís massiu no es va llançar fins a les 20.11.

Alacant mou fitxa per a mantindre l’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'Ajuntament d'Alacant ha iniciat les negociacions perquè The Ocean Race continue eixint des del seu port després de 2027, secundat per la Generalitat i la Diputació, i reforçant la seua aposta per la innovació i la sostenibilitat marina.

Morant acusa el Consell d’ocultar dades sobre derivacions sanitàries a la privada

Diana Morant critica la falta de transparència del Consell sobre els diners destinats a derivar pacients a la sanitat privada i sosté que eixos recursos millorarien la sanitat pública.

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.