Trump preveu aconseguir acords comercials en tres o quatre setmanes

En el marc de les seves estratègies comercials, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva ambició de tancar acords comercials en un període de tres o quatre setmanes amb aquells països que han mostrat interès en ajustar els aranzels que van ser anunciats a principis d’abril. Actualment, aquests aranzels han estat suspesos durant 90 dies, excepte en el cas de la Xina. Trump ha assenyalat que hi ha hagut contactes amb el president xinès, Xi Jinping, qui fins i tot li va fer una trucada telefònica. Trump ha indicat que aquest gest no s’interpreta com una feblesa per part de la Xina.

En una extensa entrevista amb la revista Time, el president aconsegueix presumir que el seu govern està ingressant milers de milions de dòlars gràcies als aranzels que s’han imposat a altres països. “En tres mesos, estem rebent milers i milers de milions de dòlars d’altres països que mai abans havíem rebut. I açò és només el començament”, ha afirmat Trump, i ha mostrat la seva confiança que els Estats Units es tornaran molt rics en poc temps.

A més, Trump ha recordat que no hi ha aranzels si les empreses fabriquen els seus productes als Estats Units, una mesura que no només augmentarà els ingressos per aranzels, sinó que també incentivarà a les empreses a retornar i produir localment. El president ha esmentat que, en un futur pròxim, preveu establir un nivell just d’aranzels per a diferents països, tenint en compte les estadístiques i aspectes com l’aplicació de l’IVA o altres impostos que els països podran imposar als productes nord-americans.

En aquest sentit, Trump té l’objectiu de finalitzar aquestes negociacions de manera imminent. “Jo hauré acabat. Ara bé, alguns països podrien tornar i sol·licitar un ajust, i ho consideraré, però bàsicament, amb gran coneixement, estaré llest per a començar”, ha explicat. Ell considera que seria una victòria total si, dins d’un any, els aranzels es mantenen alts, amb taxes que podrien oscil·lar entre el 20% i el 50% sobre les importacions estrangeres. Trump ha argumentat que, encara que fer que els aranzels siguin zero seria més fàcil, això comportaria una fuga d’empreses que preferirien no pagar aranzels.

Últimes notícies

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.

Rubén Burgos demana centrar-se en el present davant el Saragossa en la Copa de la Reina

Rubén Burgos reclama màxima concentració en el present per a afrontar la semifinal de la Copa de la Reina davant el Casademont Zaragoza, rival que ha dominat al València Basket esta temporada, mentres el vestuari confia en la seua experiència i en el suport de l'afició.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència Provincial de Castelló ha imposat penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una secta de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals continuats a menors.

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.