Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels Estats Units, Donald Trump, es troba preparant una proposta que implica un increment d’impostos per als nord-americans més adinerats. Aquesta mesura, que representa un gir cap a una política fiscal menys ortodoxa dins del Partit Republicà, té com a objectiu finançar un nou pla de mesures fiscals que podria veure la llum enguany. Aquest pla inclourà rebaixes d’impostos per a les classes mitjanes i baixes, així com el finançament del programa d’assistència sanitària Medicaid.

Segons informes de mitjans com Financial Times i The Washington Post, Trump ha proposat un gravamen del 39,6% per a aquells que guanyen més de 2,5 milions de dòlars (aproximadament 2,2 milions d’euros) anuals, així com per a parelles amb ingressos que superen els 5 milions de dòlars (4,4 milions d’euros). Actualment, la taxa màxima és del 37% per a ingressos que excedeixen els 626.350 dòlars (555.390 euros).

D’altra banda, Trump ha comentat recentment a la seva xarxa social Truth Social que estaria disposat a acceptar un increment d’impostos «mínim» per ajudar els treballadors de baixos i mitjans ingressos, però va expressar la seva preocupació sobre com això seria utilitzat pels «llunàtics demòcrates de l’esquerra radical».

A més, els negocis i la discussió sobre aquesta pujada d’impostos es produeixen en un context de converses entre la Casa Blanca i els republicans per accelerar el paquet fiscal. Aquest pla vol expandir les àmplies retallades d’impostos que van ser introduïdes el 2017 per Trump, que arriben a la seva data de caducitat l’any vinent.

A més d’aquesta discutida pujada d’impostos, es busca tancar un buit legal que beneficia els gestors de fons d’inversió amb impostos més baixos. També es considera augmentar els límits de les deduccions per a propietaris, que podria passar de 10.000 a 30.000 dòlars (8.867 a 26.600 euros), proporcionant així un alleugeriment fiscal significatiu a les zones més riques dels Estats Units.

Mike Johnson, líder republicà de la Càmera de Representants, ha afirmat que «continuem debatent i crec que trobarem la solució adequada». No obstant això, la idea de Trump d’augmentar impostos als més rics ha provocat una ferma resposta de grups conservadors que s’oposen a qualsevol increment fiscal.

Des de Americans for Tax Reform (ATR) han criticat l’augment, afirmant que «una pujada del màxim del 39,6% és una proposta de Kamala Harris, qui va perdre contra Trump. No hi ha necessitat de fer avançar aquesta pujada d’impostos».

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.