Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels Estats Units, Donald Trump, es troba preparant una proposta que implica un increment d’impostos per als nord-americans més adinerats. Aquesta mesura, que representa un gir cap a una política fiscal menys ortodoxa dins del Partit Republicà, té com a objectiu finançar un nou pla de mesures fiscals que podria veure la llum enguany. Aquest pla inclourà rebaixes d’impostos per a les classes mitjanes i baixes, així com el finançament del programa d’assistència sanitària Medicaid.

Segons informes de mitjans com Financial Times i The Washington Post, Trump ha proposat un gravamen del 39,6% per a aquells que guanyen més de 2,5 milions de dòlars (aproximadament 2,2 milions d’euros) anuals, així com per a parelles amb ingressos que superen els 5 milions de dòlars (4,4 milions d’euros). Actualment, la taxa màxima és del 37% per a ingressos que excedeixen els 626.350 dòlars (555.390 euros).

D’altra banda, Trump ha comentat recentment a la seva xarxa social Truth Social que estaria disposat a acceptar un increment d’impostos «mínim» per ajudar els treballadors de baixos i mitjans ingressos, però va expressar la seva preocupació sobre com això seria utilitzat pels «llunàtics demòcrates de l’esquerra radical».

A més, els negocis i la discussió sobre aquesta pujada d’impostos es produeixen en un context de converses entre la Casa Blanca i els republicans per accelerar el paquet fiscal. Aquest pla vol expandir les àmplies retallades d’impostos que van ser introduïdes el 2017 per Trump, que arriben a la seva data de caducitat l’any vinent.

A més d’aquesta discutida pujada d’impostos, es busca tancar un buit legal que beneficia els gestors de fons d’inversió amb impostos més baixos. També es considera augmentar els límits de les deduccions per a propietaris, que podria passar de 10.000 a 30.000 dòlars (8.867 a 26.600 euros), proporcionant així un alleugeriment fiscal significatiu a les zones més riques dels Estats Units.

Mike Johnson, líder republicà de la Càmera de Representants, ha afirmat que «continuem debatent i crec que trobarem la solució adequada». No obstant això, la idea de Trump d’augmentar impostos als més rics ha provocat una ferma resposta de grups conservadors que s’oposen a qualsevol increment fiscal.

Des de Americans for Tax Reform (ATR) han criticat l’augment, afirmant que «una pujada del màxim del 39,6% és una proposta de Kamala Harris, qui va perdre contra Trump. No hi ha necessitat de fer avançar aquesta pujada d’impostos».

Últimes notícies

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.

Dinou noves places estructurals al Clínic de València per a reforçar l’assistència en 2026

La Conselleria de Sanitat ha creat des de gener 19 places estructurals al Clínic de València, 17 de facultatius i 2 de zeladors, per a reforçar l’atenció i estabilitzar les plantilles.

Compromís exigeix a Caballero explicacions per la gestió de l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha reclamat la compareixença del regidor Juan Carlos Caballero per a aclarir la gestió del dispositiu en l’incendi de la Devesa de El Saler i ha denunciat possibles mancances de mitjans, inversió en prevenció i places vacants en Bombers. La coalició vincula la resposta a l’emergència amb la baixa execució d’inversions municipals i amb la no sol·licitud d’ajudes autonòmiques enguany.

Nou pont sobre el barranc del Poyo a Paiporta amb quasi 9 milions d’euros europeus

Paiporta destinarà 8,97 milions del Pla EDIL DANA a construir un nou pont sobre el barranc del Poyo, vivendes socials i un centre intergeneracional, a més de millores de mobilitat.

El PSPV es desmarca de la concentració de suport a Ceuta convocada per PP i Vox

Diana Morant ha confirmat que el PSPV-PSOE no participarà en la concentració de dimecres en suport a Ceuta, que associa a PP i Vox, i ha reivindicat una resposta centrada en la crisi humanitària i la protecció de la infància.

Pérez Llorca acusa Compromís de “contradicció” per recórrer lleis valencianes al Constitucional

El president Juanfran Pérez Llorca considera “molt contradictori” que Compromís es declare nacionalista i recórrega davant el Constitucional les lleis aprovades a la Comunitat Valenciana dins de les seues competències.

Detingut per violar una jove a la Malva-rosa i colpejar un agent a València

Un home de 25 anys ha sigut detingut a València acusat de violar una jove de 22 anys a la platja de la Malva-rosa i agredir un agent de la Policia Local quan intentava fugir.