Turespaña difon un text ple d’errors per a promocionar la Magdalena en Internet

Turespaña festes Magdalena

Turespaña difon un text ple d’errors per a promocionar la Magdalena en Internet | Turespaña
 

La intenció era difondre les festes de la Magdalena en tot el món gràcies a internet, però el resultat ha sigut una sèrie d’errors significatius. És el resultat del text en castellà que ha publicat Turespaña, l’entitat encarregada de promocionar Espanya com a destinació turística en el mercat exterior, i que conté nombrosos errors històrics i de traducció en les onze línies que parlen de les festes de la Magdalena.

El fet ho posa hui de manifest la televisió autonòmica À Punt detallant en una notícia els errors i les incorreccions amb què, suposadament, s’intenta promoure la Magdalena del 2022.

 

“Un dels errors del text que es pot llegir en el web de Turespaña és la de la data de la fundació de la ciutat. El text, que convida a participar en les festes data la fundació de Castelló de la Plana en el segle XV, en lloc del XIII”.

 

D’altra banda, segons sembla, a més, a aquestes incorreccions se sumen altres fallades que provenen de l’ús del traductor automàtic sense revisió posterior. I és que es parla d’una processó nocturna del “devuelvo”, per a referir-se a la Tornà de la Romeria, que es fa la vesprada després d’anar a l’ermita de la Magdalena.

 

Una altra dels errors més cridaners del text oficial que es pot llegir en internet és la referida a la descripció de les gaiates, que qualifica de «un desfile con tejos y cayados con iluminación policroma«, alguna cosa que ja ha indignat al món fester.

 

En aquest enllaç es pot veure el text anteriorment citat.

 

 

 

Últimes notícies

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.