15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Turisme CV inverteix 6 milions d’euros en ajudes a empreses turístiques

Turisme Comunitat Valenciana ha publicat la convocatòria d’ajudes a empreses turístiques en les quals destinarà un total de 6.040.000 euros amb l’objectiu de millorar el posicionament de les entitats del sector turístic de les tres províncies per a l’any 2024.

La convocatòria, que es publicarà en breu en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), compta amb dos programes específics que permetran subvencionar, d’una banda, projectes d’impuls al posicionament de les empreses i el ‘màrqueting’ turístic, i d’altra banda, els esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha detallat que l’objectiu és “contribuir a enfortir l’activitat turística de la Comunitat Valenciana”, i ha apuntat que “es pretén donar a conéixer aquestes ajudes”, per la qual cosa realitzaran una sessió informativa en la qual explicaran els dos programes als interessats.

Així, la prestació dirigida a l’impuls de projectes orientats al posicionament i el màrqueting de producte turístic està dotada amb quatre milions d’euros. A aquestes ajudes només es poden presentar empreses turístiques inscrites en el Registre de Turisme Comunitat Valenciana, els establiments d’allotjament turístic, agències de viatges i empreses de turisme actiu.

També poden presentar-se els establiments de restauració inscrits en el Registre de Turisme CV, d’acord amb el que s’estableix en el Decret 36/2023, de 24 de març del Consell, pel qual es regula la restauració, així com les empreses que estiguen adherides al programa CreaTurisme o que disposen el distintiu ‘Compromís Qualitat Turística’ en el marc del programa ‘Sicted CV’.

Cada sol·licitant podrà presentar un únic projecte relatiu a un o diversos dels següents àmbits: promoció i publicitat, comercialització i posada en el mercat de productes o serveis turístics experiencials, sostenibilitat i ludificació.

La quantitat de l’ajuda de cada beneficiari podrà aconseguir el 70 per cent sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros. No es contemplen ajudes per a projectes el cost subvencionable dels quals siga inferior a 6.000 euros a excepció de les empreses adherides a Sicted, CreaTurisme i L’Exquisit Mediterrani, en els quals l’import mínim podrà ser de 3.000 euros.

Segon programa

El segon dels programes d’aquesta convocatòria d’ajudes és el d’impuls a esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals d’impacte turístic que està dotat amb 2.040.000 euros. A aquesta subvenció poden acollir-se les empreses, associacions, federacions o fundacions organitzadores d’esdeveniments esportius, gastronòmics i culturals que se celebren durant 2024 i evidencien el seu impacte en la promoció turística de la Comunitat Valenciana.

També es podran presentar les empreses i associacions organitzadores d’esdeveniments musicals amb evidències específiques d’atracció turística cap a la Comunitat Valenciana en 2024, i que estiguen adherides al programa ‘Mediterranew Musix’.

Igual que amb el primer programa, cada sol·licitant podrà presentar una única sol·licitud per a un únic esdeveniment, des d’activitats musicals, campionats, proves i concentracions esportives, a més d’activitats culturals o vinculades a la gastronomia, les festes d’interés turístic o les arts escèniques.

Les ajudes d’aquest programa aniran destinades exclusivament a finançar la promoció i la difusió de l’esdeveniment subvencionat en els mercats nacionals i internacionals amb l’objectiu que tinga capacitat d’atracció del turisme.

La subvenció de cada beneficiari podrà aconseguir el 60% sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros i no es contemplen les ajudes per a esdeveniments que el cost subvencionable siga inferior a 10.000 euros.

Últimes notícies

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.