Turisme CV inverteix 6 milions d’euros en ajudes a empreses turístiques

Turisme Comunitat Valenciana ha publicat la convocatòria d’ajudes a empreses turístiques en les quals destinarà un total de 6.040.000 euros amb l’objectiu de millorar el posicionament de les entitats del sector turístic de les tres províncies per a l’any 2024.

La convocatòria, que es publicarà en breu en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), compta amb dos programes específics que permetran subvencionar, d’una banda, projectes d’impuls al posicionament de les empreses i el ‘màrqueting’ turístic, i d’altra banda, els esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha detallat que l’objectiu és «contribuir a enfortir l’activitat turística de la Comunitat Valenciana», i ha apuntat que «es pretén donar a conéixer aquestes ajudes», per la qual cosa realitzaran una sessió informativa en la qual explicaran els dos programes als interessats.

Així, la prestació dirigida a l’impuls de projectes orientats al posicionament i el màrqueting de producte turístic està dotada amb quatre milions d’euros. A aquestes ajudes només es poden presentar empreses turístiques inscrites en el Registre de Turisme Comunitat Valenciana, els establiments d’allotjament turístic, agències de viatges i empreses de turisme actiu.

També poden presentar-se els establiments de restauració inscrits en el Registre de Turisme CV, d’acord amb el que s’estableix en el Decret 36/2023, de 24 de març del Consell, pel qual es regula la restauració, així com les empreses que estiguen adherides al programa CreaTurisme o que disposen el distintiu ‘Compromís Qualitat Turística’ en el marc del programa ‘Sicted CV’.

Cada sol·licitant podrà presentar un únic projecte relatiu a un o diversos dels següents àmbits: promoció i publicitat, comercialització i posada en el mercat de productes o serveis turístics experiencials, sostenibilitat i ludificació.

La quantitat de l’ajuda de cada beneficiari podrà aconseguir el 70 per cent sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros. No es contemplen ajudes per a projectes el cost subvencionable dels quals siga inferior a 6.000 euros a excepció de les empreses adherides a Sicted, CreaTurisme i L’Exquisit Mediterrani, en els quals l’import mínim podrà ser de 3.000 euros.

Segon programa

El segon dels programes d’aquesta convocatòria d’ajudes és el d’impuls a esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals d’impacte turístic que està dotat amb 2.040.000 euros. A aquesta subvenció poden acollir-se les empreses, associacions, federacions o fundacions organitzadores d’esdeveniments esportius, gastronòmics i culturals que se celebren durant 2024 i evidencien el seu impacte en la promoció turística de la Comunitat Valenciana.

També es podran presentar les empreses i associacions organitzadores d’esdeveniments musicals amb evidències específiques d’atracció turística cap a la Comunitat Valenciana en 2024, i que estiguen adherides al programa ‘Mediterranew Musix’.

Igual que amb el primer programa, cada sol·licitant podrà presentar una única sol·licitud per a un únic esdeveniment, des d’activitats musicals, campionats, proves i concentracions esportives, a més d’activitats culturals o vinculades a la gastronomia, les festes d’interés turístic o les arts escèniques.

Les ajudes d’aquest programa aniran destinades exclusivament a finançar la promoció i la difusió de l’esdeveniment subvencionat en els mercats nacionals i internacionals amb l’objectiu que tinga capacitat d’atracció del turisme.

La subvenció de cada beneficiari podrà aconseguir el 60% sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros i no es contemplen les ajudes per a esdeveniments que el cost subvencionable siga inferior a 10.000 euros.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.