Turisme CV inverteix 6 milions d’euros en ajudes a empreses turístiques

Turisme Comunitat Valenciana ha publicat la convocatòria d’ajudes a empreses turístiques en les quals destinarà un total de 6.040.000 euros amb l’objectiu de millorar el posicionament de les entitats del sector turístic de les tres províncies per a l’any 2024.

La convocatòria, que es publicarà en breu en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), compta amb dos programes específics que permetran subvencionar, d’una banda, projectes d’impuls al posicionament de les empreses i el ‘màrqueting’ turístic, i d’altra banda, els esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha detallat que l’objectiu és “contribuir a enfortir l’activitat turística de la Comunitat Valenciana”, i ha apuntat que “es pretén donar a conéixer aquestes ajudes”, per la qual cosa realitzaran una sessió informativa en la qual explicaran els dos programes als interessats.

Així, la prestació dirigida a l’impuls de projectes orientats al posicionament i el màrqueting de producte turístic està dotada amb quatre milions d’euros. A aquestes ajudes només es poden presentar empreses turístiques inscrites en el Registre de Turisme Comunitat Valenciana, els establiments d’allotjament turístic, agències de viatges i empreses de turisme actiu.

També poden presentar-se els establiments de restauració inscrits en el Registre de Turisme CV, d’acord amb el que s’estableix en el Decret 36/2023, de 24 de març del Consell, pel qual es regula la restauració, així com les empreses que estiguen adherides al programa CreaTurisme o que disposen el distintiu ‘Compromís Qualitat Turística’ en el marc del programa ‘Sicted CV’.

Cada sol·licitant podrà presentar un únic projecte relatiu a un o diversos dels següents àmbits: promoció i publicitat, comercialització i posada en el mercat de productes o serveis turístics experiencials, sostenibilitat i ludificació.

La quantitat de l’ajuda de cada beneficiari podrà aconseguir el 70 per cent sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros. No es contemplen ajudes per a projectes el cost subvencionable dels quals siga inferior a 6.000 euros a excepció de les empreses adherides a Sicted, CreaTurisme i L’Exquisit Mediterrani, en els quals l’import mínim podrà ser de 3.000 euros.

Segon programa

El segon dels programes d’aquesta convocatòria d’ajudes és el d’impuls a esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals d’impacte turístic que està dotat amb 2.040.000 euros. A aquesta subvenció poden acollir-se les empreses, associacions, federacions o fundacions organitzadores d’esdeveniments esportius, gastronòmics i culturals que se celebren durant 2024 i evidencien el seu impacte en la promoció turística de la Comunitat Valenciana.

També es podran presentar les empreses i associacions organitzadores d’esdeveniments musicals amb evidències específiques d’atracció turística cap a la Comunitat Valenciana en 2024, i que estiguen adherides al programa ‘Mediterranew Musix’.

Igual que amb el primer programa, cada sol·licitant podrà presentar una única sol·licitud per a un únic esdeveniment, des d’activitats musicals, campionats, proves i concentracions esportives, a més d’activitats culturals o vinculades a la gastronomia, les festes d’interés turístic o les arts escèniques.

Les ajudes d’aquest programa aniran destinades exclusivament a finançar la promoció i la difusió de l’esdeveniment subvencionat en els mercats nacionals i internacionals amb l’objectiu que tinga capacitat d’atracció del turisme.

La subvenció de cada beneficiari podrà aconseguir el 60% sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros i no es contemplen les ajudes per a esdeveniments que el cost subvencionable siga inferior a 10.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022