15 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Turisme CV inverteix 6 milions d’euros en ajudes a empreses turístiques

Turisme Comunitat Valenciana ha publicat la convocatòria d’ajudes a empreses turístiques en les quals destinarà un total de 6.040.000 euros amb l’objectiu de millorar el posicionament de les entitats del sector turístic de les tres províncies per a l’any 2024.

La convocatòria, que es publicarà en breu en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), compta amb dos programes específics que permetran subvencionar, d’una banda, projectes d’impuls al posicionament de les empreses i el ‘màrqueting’ turístic, i d’altra banda, els esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha detallat que l’objectiu és “contribuir a enfortir l’activitat turística de la Comunitat Valenciana”, i ha apuntat que “es pretén donar a conéixer aquestes ajudes”, per la qual cosa realitzaran una sessió informativa en la qual explicaran els dos programes als interessats.

Així, la prestació dirigida a l’impuls de projectes orientats al posicionament i el màrqueting de producte turístic està dotada amb quatre milions d’euros. A aquestes ajudes només es poden presentar empreses turístiques inscrites en el Registre de Turisme Comunitat Valenciana, els establiments d’allotjament turístic, agències de viatges i empreses de turisme actiu.

També poden presentar-se els establiments de restauració inscrits en el Registre de Turisme CV, d’acord amb el que s’estableix en el Decret 36/2023, de 24 de març del Consell, pel qual es regula la restauració, així com les empreses que estiguen adherides al programa CreaTurisme o que disposen el distintiu ‘Compromís Qualitat Turística’ en el marc del programa ‘Sicted CV’.

Cada sol·licitant podrà presentar un únic projecte relatiu a un o diversos dels següents àmbits: promoció i publicitat, comercialització i posada en el mercat de productes o serveis turístics experiencials, sostenibilitat i ludificació.

La quantitat de l’ajuda de cada beneficiari podrà aconseguir el 70 per cent sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros. No es contemplen ajudes per a projectes el cost subvencionable dels quals siga inferior a 6.000 euros a excepció de les empreses adherides a Sicted, CreaTurisme i L’Exquisit Mediterrani, en els quals l’import mínim podrà ser de 3.000 euros.

Segon programa

El segon dels programes d’aquesta convocatòria d’ajudes és el d’impuls a esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals d’impacte turístic que està dotat amb 2.040.000 euros. A aquesta subvenció poden acollir-se les empreses, associacions, federacions o fundacions organitzadores d’esdeveniments esportius, gastronòmics i culturals que se celebren durant 2024 i evidencien el seu impacte en la promoció turística de la Comunitat Valenciana.

També es podran presentar les empreses i associacions organitzadores d’esdeveniments musicals amb evidències específiques d’atracció turística cap a la Comunitat Valenciana en 2024, i que estiguen adherides al programa ‘Mediterranew Musix’.

Igual que amb el primer programa, cada sol·licitant podrà presentar una única sol·licitud per a un únic esdeveniment, des d’activitats musicals, campionats, proves i concentracions esportives, a més d’activitats culturals o vinculades a la gastronomia, les festes d’interés turístic o les arts escèniques.

Les ajudes d’aquest programa aniran destinades exclusivament a finançar la promoció i la difusió de l’esdeveniment subvencionat en els mercats nacionals i internacionals amb l’objectiu que tinga capacitat d’atracció del turisme.

La subvenció de cada beneficiari podrà aconseguir el 60% sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros i no es contemplen les ajudes per a esdeveniments que el cost subvencionable siga inferior a 10.000 euros.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.