Turisme CV inverteix 6 milions d’euros en ajudes a empreses turístiques

Turisme Comunitat Valenciana ha publicat la convocatòria d’ajudes a empreses turístiques en les quals destinarà un total de 6.040.000 euros amb l’objectiu de millorar el posicionament de les entitats del sector turístic de les tres províncies per a l’any 2024.

La convocatòria, que es publicarà en breu en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), compta amb dos programes específics que permetran subvencionar, d’una banda, projectes d’impuls al posicionament de les empreses i el ‘màrqueting’ turístic, i d’altra banda, els esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha detallat que l’objectiu és «contribuir a enfortir l’activitat turística de la Comunitat Valenciana», i ha apuntat que «es pretén donar a conéixer aquestes ajudes», per la qual cosa realitzaran una sessió informativa en la qual explicaran els dos programes als interessats.

Així, la prestació dirigida a l’impuls de projectes orientats al posicionament i el màrqueting de producte turístic està dotada amb quatre milions d’euros. A aquestes ajudes només es poden presentar empreses turístiques inscrites en el Registre de Turisme Comunitat Valenciana, els establiments d’allotjament turístic, agències de viatges i empreses de turisme actiu.

També poden presentar-se els establiments de restauració inscrits en el Registre de Turisme CV, d’acord amb el que s’estableix en el Decret 36/2023, de 24 de març del Consell, pel qual es regula la restauració, així com les empreses que estiguen adherides al programa CreaTurisme o que disposen el distintiu ‘Compromís Qualitat Turística’ en el marc del programa ‘Sicted CV’.

Cada sol·licitant podrà presentar un únic projecte relatiu a un o diversos dels següents àmbits: promoció i publicitat, comercialització i posada en el mercat de productes o serveis turístics experiencials, sostenibilitat i ludificació.

La quantitat de l’ajuda de cada beneficiari podrà aconseguir el 70 per cent sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros. No es contemplen ajudes per a projectes el cost subvencionable dels quals siga inferior a 6.000 euros a excepció de les empreses adherides a Sicted, CreaTurisme i L’Exquisit Mediterrani, en els quals l’import mínim podrà ser de 3.000 euros.

Segon programa

El segon dels programes d’aquesta convocatòria d’ajudes és el d’impuls a esdeveniments musicals, esportius, gastronòmics i culturals d’impacte turístic que està dotat amb 2.040.000 euros. A aquesta subvenció poden acollir-se les empreses, associacions, federacions o fundacions organitzadores d’esdeveniments esportius, gastronòmics i culturals que se celebren durant 2024 i evidencien el seu impacte en la promoció turística de la Comunitat Valenciana.

També es podran presentar les empreses i associacions organitzadores d’esdeveniments musicals amb evidències específiques d’atracció turística cap a la Comunitat Valenciana en 2024, i que estiguen adherides al programa ‘Mediterranew Musix’.

Igual que amb el primer programa, cada sol·licitant podrà presentar una única sol·licitud per a un únic esdeveniment, des d’activitats musicals, campionats, proves i concentracions esportives, a més d’activitats culturals o vinculades a la gastronomia, les festes d’interés turístic o les arts escèniques.

Les ajudes d’aquest programa aniran destinades exclusivament a finançar la promoció i la difusió de l’esdeveniment subvencionat en els mercats nacionals i internacionals amb l’objectiu que tinga capacitat d’atracció del turisme.

La subvenció de cada beneficiari podrà aconseguir el 60% sobre el cost, fins a un màxim de 90.000 euros i no es contemplen les ajudes per a esdeveniments que el cost subvencionable siga inferior a 10.000 euros.

Últimes notícies

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.