La Comunitat Valenciana arriba a 158 banderes blaves en les seues platges

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge i es converteix un any més en la comunitat autònoma espanyola amb més banderes blaves. La costa valenciana suma 158 distintius, el 21.67% del total estatal, que reconeixen la qualitat i serveis de 139 platges (dos més que l’any passat) i 19 ports esportius (enfront dels 16 de 2021).

En total, quatre són les platges que obtenen per primera vegada la bandera blava que entrega l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC): l’Escullera i Marenyet, a Cullera, la platja de l’Ahuir de Gandia i la de Baladrar, a Benissa, han sigut incloses per la seua “qualitat excel·lent”, mentre que la de Vivers, a Guardamar del Segura, recupera el guardó que va perdre en 2016.

Pel que fa als ports, els tres nous estrenen el reconeixement de l’ADEAC. Concretament, són el Club Nàutic de Canet d’en Berenguer, el de Benidorm i la Marina de les Salinas de Torrevieja.

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat que la Comunitat Valenciana renova any rere any la primera posició i ha donat l’enhorabona als 35 municipis premiats per “aquest reconeixement al treball conjunt durant tot l’any. Aquesta distinció a les nostres platges i ports no fa més que reforçar les garanties de la costa valenciana en qualitat de l’aigua, prestació de serveis i atractiu per a veïns i visitants”.

En aquest sentit, la Conselleria s’encarrega del programa de vigilància de la qualitat de l’aigua que des que comença la temporada de bany verifica la qualitat de l’aigua en 260 punts de mostreig de llarg a llarg de la franja de costa. Unes dades que es publiquen setmanalment en la pàgina web i que dobleguen les exigències de la norma estatal.

Alacant, la més guardonada

La província d’Alacant és la més guardonada de tota Espanya, amb 91 banderes blaves (el 12,5% del total), i amplia la seua distància respecte al segon i tercer perquè ocupen Pontevedra, amb 63, i Màlaga, amb 44. Orihuela és el municipi amb més platges amb bandera blava, un total de 12, mentre que Torrevieja encapçala les distincions de ports esportius, ja que als dos que tenia ha afegit un nou enguany.

Per part seua, Castelló compta amb un total de 32 banderes (31 en platges i una en ports esportius). Finalment, la província de València ha aconseguit 35 distincions i suma a les 34 platges el seu primer port esportiu.

Aquestes dades posen de manifest el suport de la Generalitat per a mantindre la qualitat ambiental de les nostres platges, així com de les seues aigües i dels seus serveis i instal·lacions. La Conselleria manté les ajudes destinades als ajuntaments per a obres de depuració, sanejament i filtres verds que afavoreixen la regeneració de l’aigua. Enguany, les ajudes han aconseguit els 2.113.725 euros.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.