La Comunitat Valenciana arriba a 158 banderes blaves en les seues platges

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge i es converteix un any més en la comunitat autònoma espanyola amb més banderes blaves. La costa valenciana suma 158 distintius, el 21.67% del total estatal, que reconeixen la qualitat i serveis de 139 platges (dos més que l’any passat) i 19 ports esportius (enfront dels 16 de 2021).

En total, quatre són les platges que obtenen per primera vegada la bandera blava que entrega l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC): l’Escullera i Marenyet, a Cullera, la platja de l’Ahuir de Gandia i la de Baladrar, a Benissa, han sigut incloses per la seua “qualitat excel·lent”, mentre que la de Vivers, a Guardamar del Segura, recupera el guardó que va perdre en 2016.

Pel que fa als ports, els tres nous estrenen el reconeixement de l’ADEAC. Concretament, són el Club Nàutic de Canet d’en Berenguer, el de Benidorm i la Marina de les Salinas de Torrevieja.

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat que la Comunitat Valenciana renova any rere any la primera posició i ha donat l’enhorabona als 35 municipis premiats per “aquest reconeixement al treball conjunt durant tot l’any. Aquesta distinció a les nostres platges i ports no fa més que reforçar les garanties de la costa valenciana en qualitat de l’aigua, prestació de serveis i atractiu per a veïns i visitants”.

En aquest sentit, la Conselleria s’encarrega del programa de vigilància de la qualitat de l’aigua que des que comença la temporada de bany verifica la qualitat de l’aigua en 260 punts de mostreig de llarg a llarg de la franja de costa. Unes dades que es publiquen setmanalment en la pàgina web i que dobleguen les exigències de la norma estatal.

Alacant, la més guardonada

La província d’Alacant és la més guardonada de tota Espanya, amb 91 banderes blaves (el 12,5% del total), i amplia la seua distància respecte al segon i tercer perquè ocupen Pontevedra, amb 63, i Màlaga, amb 44. Orihuela és el municipi amb més platges amb bandera blava, un total de 12, mentre que Torrevieja encapçala les distincions de ports esportius, ja que als dos que tenia ha afegit un nou enguany.

Per part seua, Castelló compta amb un total de 32 banderes (31 en platges i una en ports esportius). Finalment, la província de València ha aconseguit 35 distincions i suma a les 34 platges el seu primer port esportiu.

Aquestes dades posen de manifest el suport de la Generalitat per a mantindre la qualitat ambiental de les nostres platges, així com de les seues aigües i dels seus serveis i instal·lacions. La Conselleria manté les ajudes destinades als ajuntaments per a obres de depuració, sanejament i filtres verds que afavoreixen la regeneració de l’aigua. Enguany, les ajudes han aconseguit els 2.113.725 euros.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU