La Comunitat Valenciana arriba a 158 banderes blaves en les seues platges

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge i es converteix un any més en la comunitat autònoma espanyola amb més banderes blaves. La costa valenciana suma 158 distintius, el 21.67% del total estatal, que reconeixen la qualitat i serveis de 139 platges (dos més que l’any passat) i 19 ports esportius (enfront dels 16 de 2021).

En total, quatre són les platges que obtenen per primera vegada la bandera blava que entrega l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC): l’Escullera i Marenyet, a Cullera, la platja de l’Ahuir de Gandia i la de Baladrar, a Benissa, han sigut incloses per la seua “qualitat excel·lent”, mentre que la de Vivers, a Guardamar del Segura, recupera el guardó que va perdre en 2016.

Pel que fa als ports, els tres nous estrenen el reconeixement de l’ADEAC. Concretament, són el Club Nàutic de Canet d’en Berenguer, el de Benidorm i la Marina de les Salinas de Torrevieja.

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat que la Comunitat Valenciana renova any rere any la primera posició i ha donat l’enhorabona als 35 municipis premiats per “aquest reconeixement al treball conjunt durant tot l’any. Aquesta distinció a les nostres platges i ports no fa més que reforçar les garanties de la costa valenciana en qualitat de l’aigua, prestació de serveis i atractiu per a veïns i visitants”.

En aquest sentit, la Conselleria s’encarrega del programa de vigilància de la qualitat de l’aigua que des que comença la temporada de bany verifica la qualitat de l’aigua en 260 punts de mostreig de llarg a llarg de la franja de costa. Unes dades que es publiquen setmanalment en la pàgina web i que dobleguen les exigències de la norma estatal.

Alacant, la més guardonada

La província d’Alacant és la més guardonada de tota Espanya, amb 91 banderes blaves (el 12,5% del total), i amplia la seua distància respecte al segon i tercer perquè ocupen Pontevedra, amb 63, i Màlaga, amb 44. Orihuela és el municipi amb més platges amb bandera blava, un total de 12, mentre que Torrevieja encapçala les distincions de ports esportius, ja que als dos que tenia ha afegit un nou enguany.

Per part seua, Castelló compta amb un total de 32 banderes (31 en platges i una en ports esportius). Finalment, la província de València ha aconseguit 35 distincions i suma a les 34 platges el seu primer port esportiu.

Aquestes dades posen de manifest el suport de la Generalitat per a mantindre la qualitat ambiental de les nostres platges, així com de les seues aigües i dels seus serveis i instal·lacions. La Conselleria manté les ajudes destinades als ajuntaments per a obres de depuració, sanejament i filtres verds que afavoreixen la regeneració de l’aigua. Enguany, les ajudes han aconseguit els 2.113.725 euros.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.