La Comunitat Valenciana arriba a 158 banderes blaves en les seues platges

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge i es converteix un any més en la comunitat autònoma espanyola amb més banderes blaves. La costa valenciana suma 158 distintius, el 21.67% del total estatal, que reconeixen la qualitat i serveis de 139 platges (dos més que l’any passat) i 19 ports esportius (enfront dels 16 de 2021).

En total, quatre són les platges que obtenen per primera vegada la bandera blava que entrega l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC): l’Escullera i Marenyet, a Cullera, la platja de l’Ahuir de Gandia i la de Baladrar, a Benissa, han sigut incloses per la seua “qualitat excel·lent”, mentre que la de Vivers, a Guardamar del Segura, recupera el guardó que va perdre en 2016.

Pel que fa als ports, els tres nous estrenen el reconeixement de l’ADEAC. Concretament, són el Club Nàutic de Canet d’en Berenguer, el de Benidorm i la Marina de les Salinas de Torrevieja.

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat que la Comunitat Valenciana renova any rere any la primera posició i ha donat l’enhorabona als 35 municipis premiats per “aquest reconeixement al treball conjunt durant tot l’any. Aquesta distinció a les nostres platges i ports no fa més que reforçar les garanties de la costa valenciana en qualitat de l’aigua, prestació de serveis i atractiu per a veïns i visitants”.

En aquest sentit, la Conselleria s’encarrega del programa de vigilància de la qualitat de l’aigua que des que comença la temporada de bany verifica la qualitat de l’aigua en 260 punts de mostreig de llarg a llarg de la franja de costa. Unes dades que es publiquen setmanalment en la pàgina web i que dobleguen les exigències de la norma estatal.

Alacant, la més guardonada

La província d’Alacant és la més guardonada de tota Espanya, amb 91 banderes blaves (el 12,5% del total), i amplia la seua distància respecte al segon i tercer perquè ocupen Pontevedra, amb 63, i Màlaga, amb 44. Orihuela és el municipi amb més platges amb bandera blava, un total de 12, mentre que Torrevieja encapçala les distincions de ports esportius, ja que als dos que tenia ha afegit un nou enguany.

Per part seua, Castelló compta amb un total de 32 banderes (31 en platges i una en ports esportius). Finalment, la província de València ha aconseguit 35 distincions i suma a les 34 platges el seu primer port esportiu.

Aquestes dades posen de manifest el suport de la Generalitat per a mantindre la qualitat ambiental de les nostres platges, així com de les seues aigües i dels seus serveis i instal·lacions. La Conselleria manté les ajudes destinades als ajuntaments per a obres de depuració, sanejament i filtres verds que afavoreixen la regeneració de l’aigua. Enguany, les ajudes han aconseguit els 2.113.725 euros.

Últimes notícies

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.