La Comunitat Valenciana arriba a 158 banderes blaves en les seues platges

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge i es converteix un any més en la comunitat autònoma espanyola amb més banderes blaves. La costa valenciana suma 158 distintius, el 21.67% del total estatal, que reconeixen la qualitat i serveis de 139 platges (dos més que l’any passat) i 19 ports esportius (enfront dels 16 de 2021).

En total, quatre són les platges que obtenen per primera vegada la bandera blava que entrega l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC): l’Escullera i Marenyet, a Cullera, la platja de l’Ahuir de Gandia i la de Baladrar, a Benissa, han sigut incloses per la seua “qualitat excel·lent”, mentre que la de Vivers, a Guardamar del Segura, recupera el guardó que va perdre en 2016.

Pel que fa als ports, els tres nous estrenen el reconeixement de l’ADEAC. Concretament, són el Club Nàutic de Canet d’en Berenguer, el de Benidorm i la Marina de les Salinas de Torrevieja.

La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat que la Comunitat Valenciana renova any rere any la primera posició i ha donat l’enhorabona als 35 municipis premiats per “aquest reconeixement al treball conjunt durant tot l’any. Aquesta distinció a les nostres platges i ports no fa més que reforçar les garanties de la costa valenciana en qualitat de l’aigua, prestació de serveis i atractiu per a veïns i visitants”.

En aquest sentit, la Conselleria s’encarrega del programa de vigilància de la qualitat de l’aigua que des que comença la temporada de bany verifica la qualitat de l’aigua en 260 punts de mostreig de llarg a llarg de la franja de costa. Unes dades que es publiquen setmanalment en la pàgina web i que dobleguen les exigències de la norma estatal.

Alacant, la més guardonada

La província d’Alacant és la més guardonada de tota Espanya, amb 91 banderes blaves (el 12,5% del total), i amplia la seua distància respecte al segon i tercer perquè ocupen Pontevedra, amb 63, i Màlaga, amb 44. Orihuela és el municipi amb més platges amb bandera blava, un total de 12, mentre que Torrevieja encapçala les distincions de ports esportius, ja que als dos que tenia ha afegit un nou enguany.

Per part seua, Castelló compta amb un total de 32 banderes (31 en platges i una en ports esportius). Finalment, la província de València ha aconseguit 35 distincions i suma a les 34 platges el seu primer port esportiu.

Aquestes dades posen de manifest el suport de la Generalitat per a mantindre la qualitat ambiental de les nostres platges, així com de les seues aigües i dels seus serveis i instal·lacions. La Conselleria manté les ajudes destinades als ajuntaments per a obres de depuració, sanejament i filtres verds que afavoreixen la regeneració de l’aigua. Enguany, les ajudes han aconseguit els 2.113.725 euros.

Últimes notícies

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.

Avis roig per calor extrema en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València i al nord d’Alacant per temperatures de fins a 44 graus, amb altres zones de la Comunitat Valenciana en nivell taronja i groc.

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.