Les ‘Kellys’ de Benidorm amenacen amb una vaga que podria deixar sense servei a 21.000 habitacions

 

El col·lectiu de cambreres de pis, conegudes com ‘Les Kellys’, Es van concentrar ahir a Benidorm en el Dia Mundial del Turisme “per dir que nosaltres també som turisme, també ho fem possible”, així ho explica Yolanda García, portaveu de Les Kellys de Benidorm en els seus escassos 10 minuts de descans.

“Fem possible que els hotels tinguen habitacions netes i es beneficien“, afirma en nom del col·lectiu, que va eixir al carrer “per parlar del conveni de la Costa Blanca”. Este conveni, perllongat per la pandèmia, es començarà a negociar a partir d’octubre. Per això, Les Kellys han volgut expressar “quines són les línies que volem que queden reflectides en este proper conveni”, afegeix Yolanda. Conveni, per cert, que les regirà durant els propers quatre anys.

“No volem un conveni com el que teníem anteriorment”, Afirma Yolanda García. “Sortim a dir que volem que quede reflectit que no es puga externalitzar el departament de pisos. Això sí que és viable, aleshores ja apareix en el conveni, per exemple, de Tenerife i les Illes Balears”, assegura des de Las Kellys de Benidorm.

Una altra de les reivindicacions fa referència a la prevenció de riscos laborals. “Les cambreres de pisos ens lesionem, la sobrecàrrega de treball ens produeix malalties”, explica Yolanda. A més, reforça estes afirmacions amb un informe de l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). En ell, un 67% de les cambreres de pis pateixen malalties cròniques derivades de la càrrega de treball.

“Demanem, en compliment de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, que este treball no acabe sent lesiu per a la nostra salut”, demana Yolanda García en nom de les seues companyes. Yolanda parla, a més, dels estudis ergonòmics psicosocials necessaris per a calcular quantes habitacions haurien de fer perquè siga “un treball normal i no arribar trencada a casa”.

“Estes són les dos línies vermelles que no es poden creuar i que demanem als sindicats que se senten a la taula de negociació que lluiten per això”, afegeix la portaveu de Les Kellys de Benidorm.

Pel que fa a esta taula de negociació, des d’este col·lectiu de treballadores entenen que “l’empresari va tenir la paella pel mànec per la situació de la pandèmia”. Però Yolanda també assegura haver-ho patit, fins i tot “molt més que ells”. “Hem tornat a treballar després de la pandèmia amb més càrrega de treball. No només hem de netejar, sinó també desinfectar amb els protocols sanitaris exigits”, afirma.

“Nosaltres volem un conveni que ens represente, I per això sortim al carrer. Tindrem reunions amb els sindicats. Però també recordem que si no hi ha solució, si any rere any seguim amb la mateixa càrrega de treball, si res no canvia, caldrà plantejar-parar, fer vaga … Perquè nosaltres no podem seguir així”, denuncia Yolanda García. “Ja no és només físicament, sinó l’estat d’ansietat i estrés de les companyes, que no és normal”, assegura.

 

Suport a la taxa turística

 

“Estem a favor de la taxa turística, que podria ajudar a millorar les condicions d’una ciutat com Benidorm, on hi ha molt turisme”, explica Yolanda González.

“La ciutat també es ressent, cal netejar-la més, les platges també. Tot això repercuteix en els impostos dels treballadors, els que vivim en esta població turística. La taxa podria beneficiar la pròpia població “, assegura. A més, la portaveu de Les Kellys de Benidorm afirma que esta taxa podria servir per a contractar més metges de cara a l’ocupació d’estiu, “que sempre tenim la sanitat saturada”. També per endreçar tot el que suposa rebre tanta quantitat de turisme, netejar les platges … “.

A més, Yolanda defensa la taxa turística amb un clar discurs: “La taxa turística no vol dir que vagen a venir menys turistes. Aquí el turisme no és estacional, sinó durant tot l’any. La taxa suposaria un benefici per al qual viu aquí, el que suporta els sorolls … ” conclou.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.