Les ‘Kellys’ de Benidorm amenacen amb una vaga que podria deixar sense servei a 21.000 habitacions

 

El col·lectiu de cambreres de pis, conegudes com ‘Les Kellys’, Es van concentrar ahir a Benidorm en el Dia Mundial del Turisme «per dir que nosaltres també som turisme, també ho fem possible», així ho explica Yolanda García, portaveu de Les Kellys de Benidorm en els seus escassos 10 minuts de descans.

«Fem possible que els hotels tinguen habitacions netes i es beneficien«, afirma en nom del col·lectiu, que va eixir al carrer «per parlar del conveni de la Costa Blanca». Este conveni, perllongat per la pandèmia, es començarà a negociar a partir d’octubre. Per això, Les Kellys han volgut expressar «quines són les línies que volem que queden reflectides en este proper conveni», afegeix Yolanda. Conveni, per cert, que les regirà durant els propers quatre anys.

«No volem un conveni com el que teníem anteriorment», Afirma Yolanda García. «Sortim a dir que volem que quede reflectit que no es puga externalitzar el departament de pisos. Això sí que és viable, aleshores ja apareix en el conveni, per exemple, de Tenerife i les Illes Balears», assegura des de Las Kellys de Benidorm.

Una altra de les reivindicacions fa referència a la prevenció de riscos laborals. «Les cambreres de pisos ens lesionem, la sobrecàrrega de treball ens produeix malalties», explica Yolanda. A més, reforça estes afirmacions amb un informe de l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). En ell, un 67% de les cambreres de pis pateixen malalties cròniques derivades de la càrrega de treball.

«Demanem, en compliment de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, que este treball no acabe sent lesiu per a la nostra salut», demana Yolanda García en nom de les seues companyes. Yolanda parla, a més, dels estudis ergonòmics psicosocials necessaris per a calcular quantes habitacions haurien de fer perquè siga «un treball normal i no arribar trencada a casa».

«Estes són les dos línies vermelles que no es poden creuar i que demanem als sindicats que se senten a la taula de negociació que lluiten per això», afegeix la portaveu de Les Kellys de Benidorm.

Pel que fa a esta taula de negociació, des d’este col·lectiu de treballadores entenen que «l’empresari va tenir la paella pel mànec per la situació de la pandèmia». Però Yolanda també assegura haver-ho patit, fins i tot «molt més que ells». «Hem tornat a treballar després de la pandèmia amb més càrrega de treball. No només hem de netejar, sinó també desinfectar amb els protocols sanitaris exigits», afirma.

«Nosaltres volem un conveni que ens represente, I per això sortim al carrer. Tindrem reunions amb els sindicats. Però també recordem que si no hi ha solució, si any rere any seguim amb la mateixa càrrega de treball, si res no canvia, caldrà plantejar-parar, fer vaga … Perquè nosaltres no podem seguir així», denuncia Yolanda García. «Ja no és només físicament, sinó l’estat d’ansietat i estrés de les companyes, que no és normal», assegura.

 

Suport a la taxa turística

 

«Estem a favor de la taxa turística, que podria ajudar a millorar les condicions d’una ciutat com Benidorm, on hi ha molt turisme», explica Yolanda González.

«La ciutat també es ressent, cal netejar-la més, les platges també. Tot això repercuteix en els impostos dels treballadors, els que vivim en esta població turística. La taxa podria beneficiar la pròpia població «, assegura. A més, la portaveu de Les Kellys de Benidorm afirma que esta taxa podria servir per a contractar més metges de cara a l’ocupació d’estiu, «que sempre tenim la sanitat saturada». També per endreçar tot el que suposa rebre tanta quantitat de turisme, netejar les platges … «.

A més, Yolanda defensa la taxa turística amb un clar discurs: «La taxa turística no vol dir que vagen a venir menys turistes. Aquí el turisme no és estacional, sinó durant tot l’any. La taxa suposaria un benefici per al qual viu aquí, el que suporta els sorolls … » conclou.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.