Ucraïna demana a la UE mantenir-se ferma i redoblar la pressió sobre Rússia a dies de aniversari de la invasió

BRUSSEL·LES, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Rada Suprema ucraïnesa, Ruslan Stefanchuk, ha reclamat este dimarts a la Unió Europea que es mantinga ferma en el suport a Ucraïna i eleve la pressió sobre Rússia, a dies del tercer aniversari de la invasió ordenada per Vladimir Putin i quan la nova Administració nord-americana s’ha posat com a objectiu llançar negociacions per a posar fi a la guerra.

En una intervenció davant del ple del Parlament Europeu a Estrasburg, Stefanchuk ha assenyalat que la pau a Ucraïna només arribarà des de «la força» i «si es consolida la pressió contra l’agressor».

«Rússia no solament vol arruïnar el nostre país», ha indicat el president de la Rada ucraïnesa, assegurant davant dels europarlamentaris que «el perill està molt més prop del que creuen», avisant que el Kremlin també posa en risc tant Varsòvia com Brussel·les.

De cara a una pau duradora al conflicte iniciat pel Kremlin, Stefanchuk ha defensat redoblar les sancions europees i treballar perquè Moscou no puga eludir-les. Igualment ha advocat per que hi haja rendició de comptes pels crims de guerra russos, després d’advertir a l’Eurocambra que Rússia «ha creuat totes les línies roges imaginables».

En clau d’adhesion a la UE, el president del Parlament ucraïnés ha reiterat el compromís de Kíev amb l’agenda de reformes que li acosten al bloc, assenyalant l’esperança que la UE puga obrir els primers capítols de negociacions amb Ucraïna abans d’estiu.

«NO ÉS NOMÉS LA LLUITA D’UCRAÏNA»

Pel seu costat, la comissària d’Ampliació, Marta Kos, ha incidit en un debat parlamentari poc abans sobre la situació a Ucraïna en què la guerra llançada per Putin «no és només la lluita d’Ucraïna». «És una lluita pels valors que ens definixen a tots. I per la pròpia seguretat d’Europa. Ucraïna necessita el nostre continu suport polític, econòmic i militar», ha afirmat.

En este sentit, ha advocat per que el bloc europeu i les seues institucions seguisquen fermes en el suport polític, militar i financer a Kíiv, insistint que això suposa reforçar els «fonaments mateixos de la pau i la seguretat europees».

Pel que fa a l’adhesió europea de Kíiv, la responsable d’Ampliació ha valorat els «enormes esforços» del poble ucraïnés en la senda comunitària, recalcant que la UE «ha de reconèixer-ho». «Esta és la lògica del mèrit propi de la política d’ampliació de la UE: hem d’estar a l’altura dels seus esforços i obrir el primer grup de negociacions al més prompte possible enguany», ha defensat, reiterant la seua petició al fet que els 27 facen el pas en els pròxims mesos.

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.