Ucraïna demana a la UE mantenir-se ferma i redoblar la pressió sobre Rússia a dies de aniversari de la invasió

BRUSSEL·LES, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Rada Suprema ucraïnesa, Ruslan Stefanchuk, ha reclamat este dimarts a la Unió Europea que es mantinga ferma en el suport a Ucraïna i eleve la pressió sobre Rússia, a dies del tercer aniversari de la invasió ordenada per Vladimir Putin i quan la nova Administració nord-americana s’ha posat com a objectiu llançar negociacions per a posar fi a la guerra.

En una intervenció davant del ple del Parlament Europeu a Estrasburg, Stefanchuk ha assenyalat que la pau a Ucraïna només arribarà des de «la força» i «si es consolida la pressió contra l’agressor».

«Rússia no solament vol arruïnar el nostre país», ha indicat el president de la Rada ucraïnesa, assegurant davant dels europarlamentaris que «el perill està molt més prop del que creuen», avisant que el Kremlin també posa en risc tant Varsòvia com Brussel·les.

De cara a una pau duradora al conflicte iniciat pel Kremlin, Stefanchuk ha defensat redoblar les sancions europees i treballar perquè Moscou no puga eludir-les. Igualment ha advocat per que hi haja rendició de comptes pels crims de guerra russos, després d’advertir a l’Eurocambra que Rússia «ha creuat totes les línies roges imaginables».

En clau d’adhesion a la UE, el president del Parlament ucraïnés ha reiterat el compromís de Kíev amb l’agenda de reformes que li acosten al bloc, assenyalant l’esperança que la UE puga obrir els primers capítols de negociacions amb Ucraïna abans d’estiu.

«NO ÉS NOMÉS LA LLUITA D’UCRAÏNA»

Pel seu costat, la comissària d’Ampliació, Marta Kos, ha incidit en un debat parlamentari poc abans sobre la situació a Ucraïna en què la guerra llançada per Putin «no és només la lluita d’Ucraïna». «És una lluita pels valors que ens definixen a tots. I per la pròpia seguretat d’Europa. Ucraïna necessita el nostre continu suport polític, econòmic i militar», ha afirmat.

En este sentit, ha advocat per que el bloc europeu i les seues institucions seguisquen fermes en el suport polític, militar i financer a Kíiv, insistint que això suposa reforçar els «fonaments mateixos de la pau i la seguretat europees».

Pel que fa a l’adhesió europea de Kíiv, la responsable d’Ampliació ha valorat els «enormes esforços» del poble ucraïnés en la senda comunitària, recalcant que la UE «ha de reconèixer-ho». «Esta és la lògica del mèrit propi de la política d’ampliació de la UE: hem d’estar a l’altura dels seus esforços i obrir el primer grup de negociacions al més prompte possible enguany», ha defensat, reiterant la seua petició al fet que els 27 facen el pas en els pròxims mesos.

Últimes notícies

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.