Ucraïna demana a la UE mantenir-se ferma i redoblar la pressió sobre Rússia a dies de aniversari de la invasió

BRUSSEL·LES, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Rada Suprema ucraïnesa, Ruslan Stefanchuk, ha reclamat este dimarts a la Unió Europea que es mantinga ferma en el suport a Ucraïna i eleve la pressió sobre Rússia, a dies del tercer aniversari de la invasió ordenada per Vladimir Putin i quan la nova Administració nord-americana s’ha posat com a objectiu llançar negociacions per a posar fi a la guerra.

En una intervenció davant del ple del Parlament Europeu a Estrasburg, Stefanchuk ha assenyalat que la pau a Ucraïna només arribarà des de “la força” i “si es consolida la pressió contra l’agressor”.

“Rússia no solament vol arruïnar el nostre país”, ha indicat el president de la Rada ucraïnesa, assegurant davant dels europarlamentaris que “el perill està molt més prop del que creuen”, avisant que el Kremlin també posa en risc tant Varsòvia com Brussel·les.

De cara a una pau duradora al conflicte iniciat pel Kremlin, Stefanchuk ha defensat redoblar les sancions europees i treballar perquè Moscou no puga eludir-les. Igualment ha advocat per que hi haja rendició de comptes pels crims de guerra russos, després d’advertir a l’Eurocambra que Rússia “ha creuat totes les línies roges imaginables”.

En clau d’adhesion a la UE, el president del Parlament ucraïnés ha reiterat el compromís de Kíev amb l’agenda de reformes que li acosten al bloc, assenyalant l’esperança que la UE puga obrir els primers capítols de negociacions amb Ucraïna abans d’estiu.

“NO ÉS NOMÉS LA LLUITA D’UCRAÏNA”

Pel seu costat, la comissària d’Ampliació, Marta Kos, ha incidit en un debat parlamentari poc abans sobre la situació a Ucraïna en què la guerra llançada per Putin “no és només la lluita d’Ucraïna”. “És una lluita pels valors que ens definixen a tots. I per la pròpia seguretat d’Europa. Ucraïna necessita el nostre continu suport polític, econòmic i militar”, ha afirmat.

En este sentit, ha advocat per que el bloc europeu i les seues institucions seguisquen fermes en el suport polític, militar i financer a Kíiv, insistint que això suposa reforçar els “fonaments mateixos de la pau i la seguretat europees”.

Pel que fa a l’adhesió europea de Kíiv, la responsable d’Ampliació ha valorat els “enormes esforços” del poble ucraïnés en la senda comunitària, recalcant que la UE “ha de reconèixer-ho”. “Esta és la lògica del mèrit propi de la política d’ampliació de la UE: hem d’estar a l’altura dels seus esforços i obrir el primer grup de negociacions al més prompte possible enguany”, ha defensat, reiterant la seua petició al fet que els 27 facen el pas en els pròxims mesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.