Ucraïna demana a la UE mantenir-se ferma i redoblar la pressió sobre Rússia a dies de aniversari de la invasió

Ejemplo de shortcode con estilo
El president de la Rada Suprema ucraïnesa, Ruslan Stefanchuk, ha instat a la Unió Europea a mantenir-se ferma en el suport a Ucraïna i a redoblar la pressió sobre Rússia. Ha destacat la importància de les sancions i la rendició de comptes per crims de guerra, reclamant una resposta unificada d'Europa.

BRUSSEL·LES, 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Rada Suprema ucraïnesa, Ruslan Stefanchuk, ha reclamat este dimarts a la Unió Europea que es mantinga ferma en el suport a Ucraïna i eleve la pressió sobre Rússia, a dies del tercer aniversari de la invasió ordenada per Vladimir Putin i quan la nova Administració nord-americana s’ha posat com a objectiu llançar negociacions per a posar fi a la guerra.

En una intervenció davant del ple del Parlament Europeu a Estrasburg, Stefanchuk ha assenyalat que la pau a Ucraïna només arribarà des de «la força» i «si es consolida la pressió contra l’agressor».

«Rússia no solament vol arruïnar el nostre país», ha indicat el president de la Rada ucraïnesa, assegurant davant dels europarlamentaris que «el perill està molt més prop del que creuen», avisant que el Kremlin també posa en risc tant Varsòvia com Brussel·les.

De cara a una pau duradora al conflicte iniciat pel Kremlin, Stefanchuk ha defensat redoblar les sancions europees i treballar perquè Moscou no puga eludir-les. Igualment ha advocat per que hi haja rendició de comptes pels crims de guerra russos, després d’advertir a l’Eurocambra que Rússia «ha creuat totes les línies roges imaginables».

En clau d’adhesion a la UE, el president del Parlament ucraïnés ha reiterat el compromís de Kíev amb l’agenda de reformes que li acosten al bloc, assenyalant l’esperança que la UE puga obrir els primers capítols de negociacions amb Ucraïna abans d’estiu.

«NO ÉS NOMÉS LA LLUITA D’UCRAÏNA»

Pel seu costat, la comissària d’Ampliació, Marta Kos, ha incidit en un debat parlamentari poc abans sobre la situació a Ucraïna en què la guerra llançada per Putin «no és només la lluita d’Ucraïna». «És una lluita pels valors que ens definixen a tots. I per la pròpia seguretat d’Europa. Ucraïna necessita el nostre continu suport polític, econòmic i militar», ha afirmat.

En este sentit, ha advocat per que el bloc europeu i les seues institucions seguisquen fermes en el suport polític, militar i financer a Kíiv, insistint que això suposa reforçar els «fonaments mateixos de la pau i la seguretat europees».

Pel que fa a l’adhesió europea de Kíiv, la responsable d’Ampliació ha valorat els «enormes esforços» del poble ucraïnés en la senda comunitària, recalcant que la UE «ha de reconèixer-ho». «Esta és la lògica del mèrit propi de la política d’ampliació de la UE: hem d’estar a l’altura dels seus esforços i obrir el primer grup de negociacions al més prompte possible enguany», ha defensat, reiterant la seua petició al fet que els 27 facen el pas en els pròxims mesos.

Últimes notícies

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.

El descarrilament d’un tramvia interromp la Línia 4 a València

Un tramvia ha descarrilat este diumenge abans de les 10 hores i ha interromput la Línia 4 entre Pont de Fusta i Empalme. No hi ha ferits i els tècnics treballen per a restablir el servici.

Natzaret tindrà un tanc de tempestes de més de 3.000 m³

El futur depòsit de Natzaret tindrà una capacitat superior a 3.000 metres cúbics i costarà 12 milions d’euros. Retindrà temporalment l’aigua més contaminada quan ploga i la conduirà a la depuradora de Pinedo.

Laura Luengo bat el rècord d’Espanya de mig marató a València

Laura Luengo ha batut a València el rècord d’Espanya de mig marató amb 1h08:28, dos segons menys que l’anterior marca. L’atleta ha qualificat el resultat d’increïble després d’un any complicat.