UGT recorre davant del TSJ la consulta sobre la llengua base: ‘Col·lisiona amb nombrosa legislació superior’

Ejemplo de shortcode con estilo
UGT ha presentat un recurs davant el TSJCV per anul·lar la consulta sobre la llengua base en educació, argumentant que infringeix legislació superior i vulnera l'autonomia dels centres. Demanen respectar els drets lingüístics i assegurar l'equitat educativa.

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

UGT-Ensenyament Servicis Públics del País Valencià ha interposat un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar l’anul·lació de la consulta sobre la llengua base en el sistema educatiu.

L’acció es fonamenta que l’anomenada Llei de llibertat educativa de la qual deriva la consulta «col·lisiona amb nombrosa legislació superior com l’Estatut d’Autonomia, la Llei Orgànica d’Educació i la pròpia Constitució, amb abundant jurisprudència que l’avala». De fet, està recorreguda davant del Tribunal Constitucional i es troba pendent de resolució, argumenta el sindicat.

Per a UGT, sobretot, la consulta que el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, l’organització sindical creu que «vulnera l’autonomia dels centres educatius, claustres de professorat i consells escolars, on ja estan representades les famílies, per a decidir sobre assumptes pedagògics, educatius i acadèmics com el treball d’i amb les llengües cooficials, que han de ser ambdues vehiculars en els projectes educatius i plurilingües dels centres».

Des del sindicat creuen «necessari evitar que es prenguen decisions irreversibles contra els centres educatius, contra el professorat i fonamentalment, contra els drets educatius dels menors».

«La consulta i els seus resultats i la Llei 1/2024 sencera, atempten contra el dret de l’alumnat, ciutadans i ciutadanes valencianes, a eixir del sistema educatiu amb plenes competències en ambdues llengües cooficials», insistix l’entitat.

UGT advertix en la mateixa línia denuncia que esta consulta «suposa una vulneració dels drets lingüístics dels valencianohablantes, ja que situa el valencià en una posició d’inferioritat respecte al castellà dins del sistema educatiu».

A més, al seu semblar, «la iniciativa impulsada pel govern de Carlos Mazón i el conseller José Antonio Rovira té com a objectiu arraconar la nostra llengua en un moment especialment preocupant per a la seua supervivència social i acadèmica, tal com assenyalen diverses enquestes sobre els usos lingüístics».

«És també inaudit –prossegueixen– que es faça una llei i un procediment en el sistema educatiu com la consulta, sense cap argument educatiu ni pedagògic. Busca només generar confrontació i dany en la comunitat educativa».

UGT sosté que «la protecció i la promoció del valencià en l’àmbit educatiu són essencials per a garantir l’equitat lingüística i la cohesió social».

I agrega: «Qualsevol decisió que afecta este àmbit ha de respectar el marc legal vigent, basar-se en estudis científics rigorosos i comptar amb la màxima transparència i participació dels consells escolars».

Últimes notícies

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva

Catalá recomana evitar demà el centre de València davant els disturbis

L’alcaldessa ha anunciat que duplicarà els efectius policials este dissabte i ha recomanat a veïns i turistes que eviten el centre de València.