UGT recorre davant del TSJ la consulta sobre la llengua base: ‘Col·lisiona amb nombrosa legislació superior’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

UGT-Ensenyament Servicis Públics del País Valencià ha interposat un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar l’anul·lació de la consulta sobre la llengua base en el sistema educatiu.

L’acció es fonamenta que l’anomenada Llei de llibertat educativa de la qual deriva la consulta «col·lisiona amb nombrosa legislació superior com l’Estatut d’Autonomia, la Llei Orgànica d’Educació i la pròpia Constitució, amb abundant jurisprudència que l’avala». De fet, està recorreguda davant del Tribunal Constitucional i es troba pendent de resolució, argumenta el sindicat.

Per a UGT, sobretot, la consulta que el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, l’organització sindical creu que «vulnera l’autonomia dels centres educatius, claustres de professorat i consells escolars, on ja estan representades les famílies, per a decidir sobre assumptes pedagògics, educatius i acadèmics com el treball d’i amb les llengües cooficials, que han de ser ambdues vehiculars en els projectes educatius i plurilingües dels centres».

Des del sindicat creuen «necessari evitar que es prenguen decisions irreversibles contra els centres educatius, contra el professorat i fonamentalment, contra els drets educatius dels menors».

«La consulta i els seus resultats i la Llei 1/2024 sencera, atempten contra el dret de l’alumnat, ciutadans i ciutadanes valencianes, a eixir del sistema educatiu amb plenes competències en ambdues llengües cooficials», insistix l’entitat.

UGT advertix en la mateixa línia denuncia que esta consulta «suposa una vulneració dels drets lingüístics dels valencianohablantes, ja que situa el valencià en una posició d’inferioritat respecte al castellà dins del sistema educatiu».

A més, al seu semblar, «la iniciativa impulsada pel govern de Carlos Mazón i el conseller José Antonio Rovira té com a objectiu arraconar la nostra llengua en un moment especialment preocupant per a la seua supervivència social i acadèmica, tal com assenyalen diverses enquestes sobre els usos lingüístics».

«És també inaudit –prossegueixen– que es faça una llei i un procediment en el sistema educatiu com la consulta, sense cap argument educatiu ni pedagògic. Busca només generar confrontació i dany en la comunitat educativa».

UGT sosté que «la protecció i la promoció del valencià en l’àmbit educatiu són essencials per a garantir l’equitat lingüística i la cohesió social».

I agrega: «Qualsevol decisió que afecta este àmbit ha de respectar el marc legal vigent, basar-se en estudis científics rigorosos i comptar amb la màxima transparència i participació dels consells escolars».

Últimes notícies

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.

L’exdirectora de Prevenció d’Incendis va demanar alarmar la població per la presa de Forata durant la DANA

Rosa Touris ha explicat al jutjat de Catarroja que va recomanar alarmar la població per la incertesa sobre la presa de Forata durant la DANA, i ha descrit molt de desordre en el Cecopi.