UGT recorre davant del TSJ la consulta sobre la llengua base: ‘Col·lisiona amb nombrosa legislació superior’

Ejemplo de shortcode con estilo
UGT ha presentat un recurs davant el TSJCV per anul·lar la consulta sobre la llengua base en educació, argumentant que infringeix legislació superior i vulnera l'autonomia dels centres. Demanen respectar els drets lingüístics i assegurar l'equitat educativa.

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

UGT-Ensenyament Servicis Públics del País Valencià ha interposat un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar l’anul·lació de la consulta sobre la llengua base en el sistema educatiu.

L’acció es fonamenta que l’anomenada Llei de llibertat educativa de la qual deriva la consulta «col·lisiona amb nombrosa legislació superior com l’Estatut d’Autonomia, la Llei Orgànica d’Educació i la pròpia Constitució, amb abundant jurisprudència que l’avala». De fet, està recorreguda davant del Tribunal Constitucional i es troba pendent de resolució, argumenta el sindicat.

Per a UGT, sobretot, la consulta que el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, l’organització sindical creu que «vulnera l’autonomia dels centres educatius, claustres de professorat i consells escolars, on ja estan representades les famílies, per a decidir sobre assumptes pedagògics, educatius i acadèmics com el treball d’i amb les llengües cooficials, que han de ser ambdues vehiculars en els projectes educatius i plurilingües dels centres».

Des del sindicat creuen «necessari evitar que es prenguen decisions irreversibles contra els centres educatius, contra el professorat i fonamentalment, contra els drets educatius dels menors».

«La consulta i els seus resultats i la Llei 1/2024 sencera, atempten contra el dret de l’alumnat, ciutadans i ciutadanes valencianes, a eixir del sistema educatiu amb plenes competències en ambdues llengües cooficials», insistix l’entitat.

UGT advertix en la mateixa línia denuncia que esta consulta «suposa una vulneració dels drets lingüístics dels valencianohablantes, ja que situa el valencià en una posició d’inferioritat respecte al castellà dins del sistema educatiu».

A més, al seu semblar, «la iniciativa impulsada pel govern de Carlos Mazón i el conseller José Antonio Rovira té com a objectiu arraconar la nostra llengua en un moment especialment preocupant per a la seua supervivència social i acadèmica, tal com assenyalen diverses enquestes sobre els usos lingüístics».

«És també inaudit –prossegueixen– que es faça una llei i un procediment en el sistema educatiu com la consulta, sense cap argument educatiu ni pedagògic. Busca només generar confrontació i dany en la comunitat educativa».

UGT sosté que «la protecció i la promoció del valencià en l’àmbit educatiu són essencials per a garantir l’equitat lingüística i la cohesió social».

I agrega: «Qualsevol decisió que afecta este àmbit ha de respectar el marc legal vigent, basar-se en estudis científics rigorosos i comptar amb la màxima transparència i participació dels consells escolars».

Últimes notícies

El Castellón lamenta la mort de Jesús de Miguel

El Castellón ha lamentat la mort de Jesús de Miguel, exfutbolista del club i jugador del Tenerife. Va disputar 88 partits i va marcar 25 gols amb l’equip albinegre.

Jesús de Miguel mor després d’un colp en el Tenerife-Andorra

El davanter del CD Tenerife, de 30 anys i exjugador del Castelló, ha mort després de patir una parada cardiorespiratòria per un colp al pit durant el partit contra el FC Andorra.

Set allotjaments turístics sense llicència a Intempo

La Policia Nacional i la Policia Local han detectat set allotjaments sense llicència a Intempo, a Benidorm. L’Ajuntament tramitarà els expedients sancionadors corresponents.

Rescaten un home d’un incendi en un habitatge de planta baixa a Torrevella

Els bombers han rescatat un home d’un incendi en un habitatge de planta baixa de Torrevella, provocat presumptament per una olla deixada al foc. L’afectat ha sigut traslladat a l’hospital per inhalació de fum.

L’exalcalde de Benijófar afronta una petició de presó

El juí a l’exalcalde de Benijófar per presumptes irregularitats en un conveni urbanístic ha començat a Elx. La Fiscalia demana tres anys de presó.

El sud valencià afronta ruixats intensos i una baixada tèrmica

La Comunitat Valenciana tindrà ruixats forts al sud, amb tempestes possibles a Alacant i a l’extrem sud del litoral de València. Les màximes baixaran notablement en punts de l’interior.

Alerta groga per pluges intenses a Alacant i València

L’avís preveu fins a 30 litres per metre quadrat en una hora al litoral sud d’Alacant. També afecta l’interior alacantí i el litoral sud de València.

Un any després de dimitir, Mazón conserva l’escó en Les Corts

Un any després de deixar la presidència de la Generalitat, Carlos Mazón continua com a diputat i té una oficina d’expresident a Alacant. Les associacions de víctimes li demanen que abandone la política.