UGT recorre davant del TSJ la consulta sobre la llengua base: ‘Col·lisiona amb nombrosa legislació superior’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

UGT-Ensenyament Servicis Públics del País Valencià ha interposat un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a sol·licitar l’anul·lació de la consulta sobre la llengua base en el sistema educatiu.

L’acció es fonamenta que l’anomenada Llei de llibertat educativa de la qual deriva la consulta «col·lisiona amb nombrosa legislació superior com l’Estatut d’Autonomia, la Llei Orgànica d’Educació i la pròpia Constitució, amb abundant jurisprudència que l’avala». De fet, està recorreguda davant del Tribunal Constitucional i es troba pendent de resolució, argumenta el sindicat.

Per a UGT, sobretot, la consulta que el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, l’organització sindical creu que «vulnera l’autonomia dels centres educatius, claustres de professorat i consells escolars, on ja estan representades les famílies, per a decidir sobre assumptes pedagògics, educatius i acadèmics com el treball d’i amb les llengües cooficials, que han de ser ambdues vehiculars en els projectes educatius i plurilingües dels centres».

Des del sindicat creuen «necessari evitar que es prenguen decisions irreversibles contra els centres educatius, contra el professorat i fonamentalment, contra els drets educatius dels menors».

«La consulta i els seus resultats i la Llei 1/2024 sencera, atempten contra el dret de l’alumnat, ciutadans i ciutadanes valencianes, a eixir del sistema educatiu amb plenes competències en ambdues llengües cooficials», insistix l’entitat.

UGT advertix en la mateixa línia denuncia que esta consulta «suposa una vulneració dels drets lingüístics dels valencianohablantes, ja que situa el valencià en una posició d’inferioritat respecte al castellà dins del sistema educatiu».

A més, al seu semblar, «la iniciativa impulsada pel govern de Carlos Mazón i el conseller José Antonio Rovira té com a objectiu arraconar la nostra llengua en un moment especialment preocupant per a la seua supervivència social i acadèmica, tal com assenyalen diverses enquestes sobre els usos lingüístics».

«És també inaudit –prossegueixen– que es faça una llei i un procediment en el sistema educatiu com la consulta, sense cap argument educatiu ni pedagògic. Busca només generar confrontació i dany en la comunitat educativa».

UGT sosté que «la protecció i la promoció del valencià en l’àmbit educatiu són essencials per a garantir l’equitat lingüística i la cohesió social».

I agrega: «Qualsevol decisió que afecta este àmbit ha de respectar el marc legal vigent, basar-se en estudis científics rigorosos i comptar amb la màxima transparència i participació dels consells escolars».

Últimes notícies

Les fortes pluges col·lapsen el trànsit a València i deixen 85 l/m² en mitja hora a L’Eliana

Les pluges intenses i les tronades han obligat a reduir la velocitat en diverses vies de l’àrea de València i han deixat fins a 85 l/m² en L’Eliana en només mitja hora, amb avís taronja activat per Aemet.

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen el metro i l’aeroport i reobrin la por a una nova DANA

Un front de tempestes ha descarregat fins a 100 l/m2 en punts de l’Horta i la ciutat de València, amb quasi 500 incidents, talls de túnels, suspensió de classes, tancament temporal del metro i de l’aeroport de Manises i el record encara viu de la DANA de 2024 en municipis com Torrent, Paiporta i Aldaia.

Les fortes tronades obliguen a gestionar 478 incidents a la província de València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 478 incidents per les fortes tronades a la província de València entre les 14.00 i les 23.00 hores, un centenar dels quals a la capital, sense danys personals.

Sánchez demana extremar la precaució per les fortes pluges a la Comunitat Valenciana i Catalunya

Pedro Sánchez ha instat la ciutadania a seguir les indicacions dels servicis d’emergències i a consultar només fonts oficials davant les fortes pluges i tempestes que afecten diverses zones, especialment la Comunitat Valenciana i Catalunya. El Ministeri per a la Transició Ecològica seguix l’evolució del temporal i s’ha posat a disposició dels governs autonòmics.

Suspeses les classes a Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i les pedanies del sud de València per l’alerta taronja

Els ajuntaments de Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i València, en les pedanies del sud, han suspés les classes per l’alerta taronja per pluges. A la província d’Alacant també hi ha suspensions parcials i tancament de parcs en diversos municipis.

Xàfecs torrencials descarreguen fins a 71 l/m² en mitja hora a Torrent

Torrent ha patit una intensa tempesta amb quasi 96 l/m² en poques hores, 71 dels quals han caigut en només 30 minuts. Diversos municipis de l’Horta i voltants de València han superat també els 50 l/m², amb molta activitat elèctrica i ratxes de vent fortes.