Un any de l’OPA de BBVA sobre Sabadell: el Govern haurà de decidir pròximament

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

L’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell compleix hui divendres un any des que es va anunciar, amb el pes de la decisió ara en mans del Govern d’Espanya, que avaluarà l’operació en base a motives d’interés general més enllà de la pura competència.

En els primers moments de les negociacions, ambdós bancs van confirmar un acostament preliminar al mes d’abril, encara que Banc Sabadell va rebutjar la proposta amistosa presentada el 6 de maig. A continuació, el BBVA va decidir el 9 de maig de 2024 llançar una OPA amb caràcter hostil, és a dir, sense acord previ entre els consells de direcció.

Originalment, l’oferta de BBVA consistia en una nova acció del banc per cada 4,83 accions de Sabadell, el que representava en aquell moment una prima del 30% sobre el preu de cotització de les dues entitats a data 29 d’abril.

Tanmateix, a mesura que l’operació s’ha anat allargant, aquesta equació de bescanvi ha estat revisada per a incloure el repartiment de dividends i capitals que ambdues entitats han gestionat. Actualment, l’OPA requereix que BBVA intercanvie una acció nova per 5,3456 accions de Banc Sabadell, juntament amb un pagament de 0,70 euros per acció corresponent a dividends.

Des de principis d’any, l’operació ha estat sobre la taula de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Inicialment, BBVA esperava que el regulador aprovara l’operació en primera fase, però a l’octubre passat, Competència va optar per ampliar l’estudi a una segona fase.

Així, BBVA va preveure que el procés d’obtenció d’autoritzacions es podria allargar entre sis i vuit mesos, amb l’objectiu de tancar la fusió paral·lelament a mitjan 2025. Tanmateix, l’aprovació de la CNMC no es va materialitzar fins a abril de 2025, obrint la porta a una fase 3 del procés.

El calendari s’ha tornat més incert, atès que la decisió del Govern ha de ser adoptada en un termini de 30 dies des que el Ministeri d’Economia remeta l’assumpte al Consell de Ministres, amb la necessitat que això ocorra abans del 27 de maig. Si l’Executiu decideix aprofitar els terminis, l’OPA no obrirà el seu període d’acceptació almenys fins a finals de juny.

Mentrestant, el Ministeri està pendent de la consulta pública que ha obert per a permetre que particulars, sindicats, patronals i agents econòmics puguen opinar sobre l’operació. Aquesta és la primera vegada que el Govern aprofita aquest mecanisme per a una operació corporativa d’aquesta índole.

Últimes notícies

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.