Un any de l’OPA de BBVA sobre Sabadell: el Govern haurà de decidir pròximament

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

L’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell compleix hui divendres un any des que es va anunciar, amb el pes de la decisió ara en mans del Govern d’Espanya, que avaluarà l’operació en base a motives d’interés general més enllà de la pura competència.

En els primers moments de les negociacions, ambdós bancs van confirmar un acostament preliminar al mes d’abril, encara que Banc Sabadell va rebutjar la proposta amistosa presentada el 6 de maig. A continuació, el BBVA va decidir el 9 de maig de 2024 llançar una OPA amb caràcter hostil, és a dir, sense acord previ entre els consells de direcció.

Originalment, l’oferta de BBVA consistia en una nova acció del banc per cada 4,83 accions de Sabadell, el que representava en aquell moment una prima del 30% sobre el preu de cotització de les dues entitats a data 29 d’abril.

Tanmateix, a mesura que l’operació s’ha anat allargant, aquesta equació de bescanvi ha estat revisada per a incloure el repartiment de dividends i capitals que ambdues entitats han gestionat. Actualment, l’OPA requereix que BBVA intercanvie una acció nova per 5,3456 accions de Banc Sabadell, juntament amb un pagament de 0,70 euros per acció corresponent a dividends.

Des de principis d’any, l’operació ha estat sobre la taula de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Inicialment, BBVA esperava que el regulador aprovara l’operació en primera fase, però a l’octubre passat, Competència va optar per ampliar l’estudi a una segona fase.

Així, BBVA va preveure que el procés d’obtenció d’autoritzacions es podria allargar entre sis i vuit mesos, amb l’objectiu de tancar la fusió paral·lelament a mitjan 2025. Tanmateix, l’aprovació de la CNMC no es va materialitzar fins a abril de 2025, obrint la porta a una fase 3 del procés.

El calendari s’ha tornat més incert, atès que la decisió del Govern ha de ser adoptada en un termini de 30 dies des que el Ministeri d’Economia remeta l’assumpte al Consell de Ministres, amb la necessitat que això ocorra abans del 27 de maig. Si l’Executiu decideix aprofitar els terminis, l’OPA no obrirà el seu període d’acceptació almenys fins a finals de juny.

Mentrestant, el Ministeri està pendent de la consulta pública que ha obert per a permetre que particulars, sindicats, patronals i agents econòmics puguen opinar sobre l’operació. Aquesta és la primera vegada que el Govern aprofita aquest mecanisme per a una operació corporativa d’aquesta índole.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez abraça la bogeria guanyadora del vestuari abans de rebre al Olympiacos

Pedro Martínez subratlla la fe quasi irracional del seu vestuari a guanyar a qualsevol en Eurolliga, demana valorar la temporada de València Basket i rebaixa l'eufòria abans del dol davant Olympiacos.

Tete Morente retorna l’aire a l’Elx amb un gol decisiu davant el Mallorca

Tete Morente va tornar a marcar un gol decisiu per a l'Elx quasi dos anys després i va donar la victòria davant el Mallorca, un triomf vital en la lluita per la permanència en LaLiga.

La CEV aplaudix la rebaixa fiscal als hidrocarburs però reclama major rapidesa

La patronal valenciana valora la baixada de la fiscalitat dels hidrocarburs i de l'IVA com una resposta adequada a l'impacte de la guerra a Orient Mitjà, però considera que les mesures arriben lentes i es queden tales per a sectors com el transport.

Els 13 últims gols d’Hugo Duro han donat 30 punts vitals al València

Els últims 13 gols d'Hugo Duro han generat 30 punts per al València, reflex del seu pes decisiu com a màxim golejador en la present temporada de Lliga.

València multiplica per sis les ordes de tancament de vivendes turístiques il·legals

L'Ajuntament de València ha elevat a 449 la mitjana anual d'ordes de cessament de vivendes turístiques il·legals i manté una moratòria de llicències mentres prepara una regulació permanent per a limitar la saturació turística.

Pérez Llorca afronta en Les Corts un ple centrat en la seua gestió i la immigració

El president de la Generalitat respondrà en Les Corts a les crítiques de l'oposició sobre la reputació de la Comunitat i la gestió del Consell, i a Vox sobre immigració.

Detinguts el gerent i un empleat per una trama de contractes de llum fraudulents a Elda

La Policia Nacional ha detingut a Elda al gerent d'una empresa i a un empleat com a presumptes responsables d'una estafa amb contractes d'electricitat falsos a nom d'un veí, utilitzant la seua identitat i dades de tercers.

Ampli desplegament per a buscar a una dona desapareguda a Requena

Emergències de la Generalitat ha desplegat un ampli dispositiu amb mitjans aeris i terrestres per a localitzar a una dona desapareguda a Requena, amb bombers forestals, brigades i drons.