Un any de l’OPA de BBVA sobre Sabadell: el Govern haurà de decidir pròximament

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

L’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell compleix hui divendres un any des que es va anunciar, amb el pes de la decisió ara en mans del Govern d’Espanya, que avaluarà l’operació en base a motives d’interés general més enllà de la pura competència.

En els primers moments de les negociacions, ambdós bancs van confirmar un acostament preliminar al mes d’abril, encara que Banc Sabadell va rebutjar la proposta amistosa presentada el 6 de maig. A continuació, el BBVA va decidir el 9 de maig de 2024 llançar una OPA amb caràcter hostil, és a dir, sense acord previ entre els consells de direcció.

Originalment, l’oferta de BBVA consistia en una nova acció del banc per cada 4,83 accions de Sabadell, el que representava en aquell moment una prima del 30% sobre el preu de cotització de les dues entitats a data 29 d’abril.

Tanmateix, a mesura que l’operació s’ha anat allargant, aquesta equació de bescanvi ha estat revisada per a incloure el repartiment de dividends i capitals que ambdues entitats han gestionat. Actualment, l’OPA requereix que BBVA intercanvie una acció nova per 5,3456 accions de Banc Sabadell, juntament amb un pagament de 0,70 euros per acció corresponent a dividends.

Des de principis d’any, l’operació ha estat sobre la taula de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Inicialment, BBVA esperava que el regulador aprovara l’operació en primera fase, però a l’octubre passat, Competència va optar per ampliar l’estudi a una segona fase.

Així, BBVA va preveure que el procés d’obtenció d’autoritzacions es podria allargar entre sis i vuit mesos, amb l’objectiu de tancar la fusió paral·lelament a mitjan 2025. Tanmateix, l’aprovació de la CNMC no es va materialitzar fins a abril de 2025, obrint la porta a una fase 3 del procés.

El calendari s’ha tornat més incert, atès que la decisió del Govern ha de ser adoptada en un termini de 30 dies des que el Ministeri d’Economia remeta l’assumpte al Consell de Ministres, amb la necessitat que això ocorra abans del 27 de maig. Si l’Executiu decideix aprofitar els terminis, l’OPA no obrirà el seu període d’acceptació almenys fins a finals de juny.

Mentrestant, el Ministeri està pendent de la consulta pública que ha obert per a permetre que particulars, sindicats, patronals i agents econòmics puguen opinar sobre l’operació. Aquesta és la primera vegada que el Govern aprofita aquest mecanisme per a una operació corporativa d’aquesta índole.

Últimes notícies

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.