Un any de l’OPA de BBVA sobre Sabadell: el Govern haurà de decidir pròximament

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

L’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell compleix hui divendres un any des que es va anunciar, amb el pes de la decisió ara en mans del Govern d’Espanya, que avaluarà l’operació en base a motives d’interés general més enllà de la pura competència.

En els primers moments de les negociacions, ambdós bancs van confirmar un acostament preliminar al mes d’abril, encara que Banc Sabadell va rebutjar la proposta amistosa presentada el 6 de maig. A continuació, el BBVA va decidir el 9 de maig de 2024 llançar una OPA amb caràcter hostil, és a dir, sense acord previ entre els consells de direcció.

Originalment, l’oferta de BBVA consistia en una nova acció del banc per cada 4,83 accions de Sabadell, el que representava en aquell moment una prima del 30% sobre el preu de cotització de les dues entitats a data 29 d’abril.

Tanmateix, a mesura que l’operació s’ha anat allargant, aquesta equació de bescanvi ha estat revisada per a incloure el repartiment de dividends i capitals que ambdues entitats han gestionat. Actualment, l’OPA requereix que BBVA intercanvie una acció nova per 5,3456 accions de Banc Sabadell, juntament amb un pagament de 0,70 euros per acció corresponent a dividends.

Des de principis d’any, l’operació ha estat sobre la taula de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Inicialment, BBVA esperava que el regulador aprovara l’operació en primera fase, però a l’octubre passat, Competència va optar per ampliar l’estudi a una segona fase.

Així, BBVA va preveure que el procés d’obtenció d’autoritzacions es podria allargar entre sis i vuit mesos, amb l’objectiu de tancar la fusió paral·lelament a mitjan 2025. Tanmateix, l’aprovació de la CNMC no es va materialitzar fins a abril de 2025, obrint la porta a una fase 3 del procés.

El calendari s’ha tornat més incert, atès que la decisió del Govern ha de ser adoptada en un termini de 30 dies des que el Ministeri d’Economia remeta l’assumpte al Consell de Ministres, amb la necessitat que això ocorra abans del 27 de maig. Si l’Executiu decideix aprofitar els terminis, l’OPA no obrirà el seu període d’acceptació almenys fins a finals de juny.

Mentrestant, el Ministeri està pendent de la consulta pública que ha obert per a permetre que particulars, sindicats, patronals i agents econòmics puguen opinar sobre l’operació. Aquesta és la primera vegada que el Govern aprofita aquest mecanisme per a una operació corporativa d’aquesta índole.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.