Un any de l’OPA de BBVA sobre Sabadell: el Govern haurà de decidir pròximament

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

L’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell compleix hui divendres un any des que es va anunciar, amb el pes de la decisió ara en mans del Govern d’Espanya, que avaluarà l’operació en base a motives d’interés general més enllà de la pura competència.

En els primers moments de les negociacions, ambdós bancs van confirmar un acostament preliminar al mes d’abril, encara que Banc Sabadell va rebutjar la proposta amistosa presentada el 6 de maig. A continuació, el BBVA va decidir el 9 de maig de 2024 llançar una OPA amb caràcter hostil, és a dir, sense acord previ entre els consells de direcció.

Originalment, l’oferta de BBVA consistia en una nova acció del banc per cada 4,83 accions de Sabadell, el que representava en aquell moment una prima del 30% sobre el preu de cotització de les dues entitats a data 29 d’abril.

Tanmateix, a mesura que l’operació s’ha anat allargant, aquesta equació de bescanvi ha estat revisada per a incloure el repartiment de dividends i capitals que ambdues entitats han gestionat. Actualment, l’OPA requereix que BBVA intercanvie una acció nova per 5,3456 accions de Banc Sabadell, juntament amb un pagament de 0,70 euros per acció corresponent a dividends.

Des de principis d’any, l’operació ha estat sobre la taula de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Inicialment, BBVA esperava que el regulador aprovara l’operació en primera fase, però a l’octubre passat, Competència va optar per ampliar l’estudi a una segona fase.

Així, BBVA va preveure que el procés d’obtenció d’autoritzacions es podria allargar entre sis i vuit mesos, amb l’objectiu de tancar la fusió paral·lelament a mitjan 2025. Tanmateix, l’aprovació de la CNMC no es va materialitzar fins a abril de 2025, obrint la porta a una fase 3 del procés.

El calendari s’ha tornat més incert, atès que la decisió del Govern ha de ser adoptada en un termini de 30 dies des que el Ministeri d’Economia remeta l’assumpte al Consell de Ministres, amb la necessitat que això ocorra abans del 27 de maig. Si l’Executiu decideix aprofitar els terminis, l’OPA no obrirà el seu període d’acceptació almenys fins a finals de juny.

Mentrestant, el Ministeri està pendent de la consulta pública que ha obert per a permetre que particulars, sindicats, patronals i agents econòmics puguen opinar sobre l’operació. Aquesta és la primera vegada que el Govern aprofita aquest mecanisme per a una operació corporativa d’aquesta índole.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.