13.1 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Un home mata a la seua dona a Castelló i després es penja

La Policia Nacional investiga com un possible cas de violència de gènere la mort d’una dona el cadàver de la qual ha sigut trobat este divendres a la vesprada al costat del de la seua parella, un home que s’havia penjat, en un domicili de Castelló de la Plana, informen EFE fonts pròximes a la investigació.

El possible homicidi de la dona, de 54 anys, a les mans de la seua parella, un home de 52, s’investiga després que els agents s’hagen trobat a la parella morta quan han acudit al domicili, situat al carrer la Unió de la capital castellonenca.

Pel que sembla, segons les mateixes fonts, la patrulla va acudir a la casa després de rebre’s un avís en el qual s’alertava que feia dies que la dona no acudia al seu treball. La Policia Científica es troba encara en el lloc dels fets. La principal hipòtesi que remenen els agents és que l’home s’ha llevat la vida després de matar a la seua parella.

No constaven denúncies prèvies

Segons les fonts, no constaven denúncies prèvies d’ella cap a ell, si bé la dona sí que figurava en el sistema Viogén, encara que pel cas d’una parella anterior.

Es tracta del segon possible assassinat de violència masclista comés este divendres en la Comunitat Valenciana, després que este matí un home, de 82 anys i nacionalitat noruega, presumptament matara a la seua dona, de 76 anys i nacionalitat britànica, en un habitatge d’Orihuela Costa.

En cas de confirmar-se tots dos crims com a assassinats per violència de gènere, el nombre de dones assassinades per esta causa ascendiria a 46 en 2023, cinc d’elles en la Comunitat Valenciana, i a 1.230 des de 2003, segons ha informat la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.