Un motorista mor en un accident en la V-30 a Paterna i provoca fortes retencions

Un motorista de 44 anys ha mort en un accident de trànsit ocorregut en la V-30, a l’altura del terme municipal de Paterna, en sentit cap al port. El sinistre ha generat importants retencions en esta via de circumval·lació, on s’han arribat a registrar cues d’entre 3 i 4 quilòmetres, segons les dades facilitades per la Direcció General de Trànsit.

L’accident s’ha produït en el punt quilomètric 13,400 de la V-30 al voltant de les 7.25 hores del matí, en plena hora punta, quan molts conductors es desplaçaven cap als seus llocs de treball o cap a la zona del port. En produir-se el sinistre en un tram molt concorregut, el trànsit ha quedat ràpidament condicionat i s’han format cues en diversos carrils, la qual cosa ha obligat als vehicles a circular a baixa velocitat i amb parades intermitents.

Accident entre un cotxe i una moto en hora punta

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) ha detallat que a les 7.30 hores s’ha rebut l’avís d’un accident entre un cotxe i una moto en la V-30, dins del terme de Paterna. Este tipus d’avisos activa immediatament el protocol d’emergències, ja que la combinació d’un turisme i una motocicleta en una via d’alta capacitat sol comportar un elevat risc de lesions greus per al motorista.

Fins al lloc del sinistre s’ha desplaçat una unitat del SAMU, equipada amb personal mèdic i material d’emergència per a intentar estabilitzar al ferit en el propi punt de l’accident. No obstant això, malgrat l’actuació de l’equip sanitari, únicament han pogut confirmar la defunció del motorista implicat en la col·lisió.

La presència dels servicis d’emergència en la calçada i les possibles restriccions de pas per a facilitar el seu treball han contribuït a agreujar les retencions, que han anat augmentant amb el pas dels minuts fins a aconseguir entre 3,5 i 4 quilòmetres de cua. En situacions com esta, els vehicles es veuen obligats a reduir dràsticament la velocitat, i en alguns trams es generen parades prolongades, la qual cosa repercutix en la fluïdesa del trànsit en tota la V-30.

La DGT ha advertit d’estes incidències a través dels seus canals d’informació perquè els conductors extremen la precaució en la zona afectada i, en la mesura que siga possible, opten per rutes alternatives per a evitar el tram amb més retencions. La combinació d’un sinistre mortal, la presència d’equips d’emergència treballant en carretera i l’intens trànsit de primera hora ha convertit este accident en un punt crític de la circulació en la V-30 a primera hora del matí.

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.