Un terratrèmol de magnitud 6,2 sacseja Istanbul i el mar de Marmara

Un potent terratrèmol de magnitud 6,2 en l’escala oberta de Richter ha sacsejat aquest dimecres la ciutat d’Istanbul, situada al nord-oest de Turquia, així com altres províncies veïnes. Fins al moment, no s’han reportat víctimes ni danys materials significatius.

L’Autoritat de Gestió de Desastres i Emergències (AFAD) turca, subordinada al Ministeri de l’Interior, ha comunicat a través de la seva xarxa social X que l’epicentre del sisme s’ha localitzat en el mar de Marmara, davant de la localitat de Silivri, amb un hipocentre situat a una profunditat aproximada de 6,9 quilòmetres.

Per la seva banda, l’Institut d’Observació i Investigació de Terratrèmols de Kandilli (KRDAE) ha informat que la magnitud del terratrèmol es registrava en 6,1 i ha afegit que aquest sisme havia estat precedit per diversos tremolors, entre els quals destaca un de magnitud 4 en l’escala oberta de Richter.

El ministre de l’Interior turc, Ali Yerlikaya, ha assegurat que tots els equips de l’AFAD i les institucions implicades han començat les inspeccions de camp immediatament després del terratrèmol. Yerlikaya ha expressat el seu suport als ciutadans afectats, afirmant que «el sisme ha estat notat en les províncies veïnes».

«Els meus millors desitjos estan amb els nostres ciutadans afectats per aquest terratrèmol. Que Déu protegeixi el nostre país i la nostra nació davant dels desastres», ha afegit a la seva publicació a X.

Cal recordar que Turquia va ser testimoni, el 2023, de dos terratrèmols devastadors de magnitud 7,8 i 7,5, amb epicentres prop de Gaziantep i Ekinozu, que van provocar una tragèdia amb més de 50.000 morts a Turquia i aproximadament 8.500 a les zones del nord de Síria afectades per les sacsejades. Els experts temen que el nombre de víctimes podria ser superior en el context sirià.

Últimes notícies

El Govern recorda a la Generalitat que li correspon netejar els barrancs i reclama lleialtat

La comissionada del Govern per a la reconstrucció després de la dana, Zulima Pérez, ha remarcat a Mislata que la planificació i la retirada de canyes invasores en barrancs són competència de la Generalitat i dels ajuntaments, no de la CHJ, i ha reclamat més lleialtat institucional.

Atrapat un fals comprador per robar en vivendes d’Alacant i Múrcia

Un home de 58 anys ha sigut detingut acusat de diversos furts en vivendes d’Alacant i Múrcia que visitava fent-se passar per comprador, amb un perjuí superior als 56.000 euros.

Arcadi España critica el debat sobre el CNI i reclama més solidaritat amb Ceuta

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, considera que el debat sobre el CNI aporta poc i apel·la a la solidaritat de les comunitats autònomes, especialment davant l’acollida de menors migrants a Ceuta.

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.