Un terratrèmol de magnitud 6,2 sacseja Istanbul i el mar de Marmara

Un potent terratrèmol de magnitud 6,2 en l’escala oberta de Richter ha sacsejat aquest dimecres la ciutat d’Istanbul, situada al nord-oest de Turquia, així com altres províncies veïnes. Fins al moment, no s’han reportat víctimes ni danys materials significatius.

L’Autoritat de Gestió de Desastres i Emergències (AFAD) turca, subordinada al Ministeri de l’Interior, ha comunicat a través de la seva xarxa social X que l’epicentre del sisme s’ha localitzat en el mar de Marmara, davant de la localitat de Silivri, amb un hipocentre situat a una profunditat aproximada de 6,9 quilòmetres.

Per la seva banda, l’Institut d’Observació i Investigació de Terratrèmols de Kandilli (KRDAE) ha informat que la magnitud del terratrèmol es registrava en 6,1 i ha afegit que aquest sisme havia estat precedit per diversos tremolors, entre els quals destaca un de magnitud 4 en l’escala oberta de Richter.

El ministre de l’Interior turc, Ali Yerlikaya, ha assegurat que tots els equips de l’AFAD i les institucions implicades han començat les inspeccions de camp immediatament després del terratrèmol. Yerlikaya ha expressat el seu suport als ciutadans afectats, afirmant que “el sisme ha estat notat en les províncies veïnes”.

“Els meus millors desitjos estan amb els nostres ciutadans afectats per aquest terratrèmol. Que Déu protegeixi el nostre país i la nostra nació davant dels desastres”, ha afegit a la seva publicació a X.

Cal recordar que Turquia va ser testimoni, el 2023, de dos terratrèmols devastadors de magnitud 7,8 i 7,5, amb epicentres prop de Gaziantep i Ekinozu, que van provocar una tragèdia amb més de 50.000 morts a Turquia i aproximadament 8.500 a les zones del nord de Síria afectades per les sacsejades. Els experts temen que el nombre de víctimes podria ser superior en el context sirià.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat de nou a Villena un clan familiar de quatre dones per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha desarticulat per segona vegada a Villena un clan familiar format per quatre dones acusat de vendre droga a la menuda i blanquejar els beneficis.

La Brigada antisuïcidis de la Policia i Raúl Mérida Gordillo, reconeguts amb els premis Units per la Pau

La Brigada antisuïcidis de la Policia Nacional i Raúl Mérida Gordillo reben els premis Units per la Pau del Rotary E-Club del Mediterrani en una gala solidària a Alacant.

Camps exigix a la Generalitat el detall dels gastos de Compromís en Les Corts

Francisco Camps reclama a la Presidència valenciana el desglossament dels gastos del grup Compromís i de Joan Baldoví en Les Corts després de la sol·licitud de la coalició sobre els comptes dels expresidents.

Wizz Air reforça la seua presència a Espanya amb noves rutes entre Torí i cinc ciutats

Wizz Air posarà en marxa a partir de setembre i octubre de 2026 cinc rutes entre Torí i València, Barcelona, Madrid, Màlaga i Bilbao, amb diverses freqüències setmanals i bitllets ja a la venda.

Hisenda retardarà en Renda Web les noves deduccions valencianes de sanitat, esport i música

Les noves deduccions valencianes per gastos sociosanitaris, esport i formació musical encara no es poden aplicar en Renda Web. Hisenda les activarà en les pròximes setmanes i aconsella esperar abans de presentar la declaració.

Pepe Mocholí, el veterà de la Marató de València que somia amb ser top 3 mundial als 80

Pepe Mocholí, històric corredor popular de 77 anys i pioner de la Marató de València, manté l'objectiu d'aconseguir una medalla mundial quan complisca 80 anys.

Mitjans terrestres rematen l’extinció de l’incendi forestal de Tibi a Alacant

Tres unitats terrestres i diversos equips de bombers forestals i del consorci provincial treballen en la fase final d'extinció de l'incendi declarat a Tibi, en la serra del Maigmó, que es va donar per controlat el dimecres a la vesprada.

Compromís exigix al Consell el detall dels gastos en dietes, allotjaments i gasolina dels expresidents

Compromís reclama al Consell totes les factures i tiquets de gasolina, dietes i allotjaments dels expresidents entre 2023 i 2026 i denuncia privilegis i falta de control del gasto.