Un terratrèmol de magnitud 6,2 sacseja Istanbul i el mar de Marmara

Un potent terratrèmol de magnitud 6,2 en l’escala oberta de Richter ha sacsejat aquest dimecres la ciutat d’Istanbul, situada al nord-oest de Turquia, així com altres províncies veïnes. Fins al moment, no s’han reportat víctimes ni danys materials significatius.

L’Autoritat de Gestió de Desastres i Emergències (AFAD) turca, subordinada al Ministeri de l’Interior, ha comunicat a través de la seva xarxa social X que l’epicentre del sisme s’ha localitzat en el mar de Marmara, davant de la localitat de Silivri, amb un hipocentre situat a una profunditat aproximada de 6,9 quilòmetres.

Per la seva banda, l’Institut d’Observació i Investigació de Terratrèmols de Kandilli (KRDAE) ha informat que la magnitud del terratrèmol es registrava en 6,1 i ha afegit que aquest sisme havia estat precedit per diversos tremolors, entre els quals destaca un de magnitud 4 en l’escala oberta de Richter.

El ministre de l’Interior turc, Ali Yerlikaya, ha assegurat que tots els equips de l’AFAD i les institucions implicades han començat les inspeccions de camp immediatament després del terratrèmol. Yerlikaya ha expressat el seu suport als ciutadans afectats, afirmant que “el sisme ha estat notat en les províncies veïnes”.

“Els meus millors desitjos estan amb els nostres ciutadans afectats per aquest terratrèmol. Que Déu protegeixi el nostre país i la nostra nació davant dels desastres”, ha afegit a la seva publicació a X.

Cal recordar que Turquia va ser testimoni, el 2023, de dos terratrèmols devastadors de magnitud 7,8 i 7,5, amb epicentres prop de Gaziantep i Ekinozu, que van provocar una tragèdia amb més de 50.000 morts a Turquia i aproximadament 8.500 a les zones del nord de Síria afectades per les sacsejades. Els experts temen que el nombre de víctimes podria ser superior en el context sirià.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.

Guido Rodríguez assumix errors després de la derrota del València davant el Celta i demana unitat

Guido Rodríguez, autor dels dos gols del València en la derrota 2-3 davant el Celta, admet errors defensius, es mostra autocrític i recalca que l'equip ha de mantindre's unit.