Un terratrèmol de magnitud 6,2 sacseja Istanbul i el mar de Marmara

Un potent terratrèmol de magnitud 6,2 en l’escala oberta de Richter ha sacsejat aquest dimecres la ciutat d’Istanbul, situada al nord-oest de Turquia, així com altres províncies veïnes. Fins al moment, no s’han reportat víctimes ni danys materials significatius.

L’Autoritat de Gestió de Desastres i Emergències (AFAD) turca, subordinada al Ministeri de l’Interior, ha comunicat a través de la seva xarxa social X que l’epicentre del sisme s’ha localitzat en el mar de Marmara, davant de la localitat de Silivri, amb un hipocentre situat a una profunditat aproximada de 6,9 quilòmetres.

Per la seva banda, l’Institut d’Observació i Investigació de Terratrèmols de Kandilli (KRDAE) ha informat que la magnitud del terratrèmol es registrava en 6,1 i ha afegit que aquest sisme havia estat precedit per diversos tremolors, entre els quals destaca un de magnitud 4 en l’escala oberta de Richter.

El ministre de l’Interior turc, Ali Yerlikaya, ha assegurat que tots els equips de l’AFAD i les institucions implicades han començat les inspeccions de camp immediatament després del terratrèmol. Yerlikaya ha expressat el seu suport als ciutadans afectats, afirmant que “el sisme ha estat notat en les províncies veïnes”.

“Els meus millors desitjos estan amb els nostres ciutadans afectats per aquest terratrèmol. Que Déu protegeixi el nostre país i la nostra nació davant dels desastres”, ha afegit a la seva publicació a X.

Cal recordar que Turquia va ser testimoni, el 2023, de dos terratrèmols devastadors de magnitud 7,8 i 7,5, amb epicentres prop de Gaziantep i Ekinozu, que van provocar una tragèdia amb més de 50.000 morts a Turquia i aproximadament 8.500 a les zones del nord de Síria afectades per les sacsejades. Els experts temen que el nombre de víctimes podria ser superior en el context sirià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rècord de participació en el Premi Azorín 2026: 735 novel·les a concurs

El certamen bat la seua marca amb 735 originals i consolida la seua projecció internacional. El lliurament serà el dijous 5 de març a la Sala Simfònica del ADDA.

Ingressa a la presó per confinar a persones vulnerables i quedar-se amb els seus béns

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Torrent i ha ingressat a la presó per confinar a persones vulnerables, sotmetre-les amb amenaces i apropiar-se dels seus béns. La investigació ha destapat estafes amb cotxes i 126 línies telefòniques i la troballa de cocaïna en el seu domicili.

Infermeria demana més seguretat en centres de salut després de l’assassinat masclista de Benicàssim

El Col·legi d'Infermers i Infermeres de Castelló ha reclamat vigilància i controls en hospitals i centres de salut després de l'assassinat masclista de Benicàssim. L'entitat també ha demanat actualitzar el marc legal i aclarir la seguretat jurídica en la indicació de medicaments.

Les VTC marxen per València contra un decret que consideren letal per al sector

Una marxa lenta de conductors de VTC col·lapsa la ronda interior de València contra un decret llei urgent de la Generalitat que restringix el servici urbà. El sector alerta d'una retallada del 40% de l'oferta, 1.800 llicències i 5.000 ocupacions en risc.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació de Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïa responsabilitat per irregularitats en vivendes públiques.

Exdirigentes del PSPV d’Almussafes reclamen respectar la presumpció d’innocència de l’alcalde

Els 41 membres de l'anterior executiva local han qüestionat l'expedient obert pel Comité d'Ètica i Garanties del PSPV-PSOE i han reclamat respecte a la presumpció d'innocència. Recorden que Toni González seguix com a alcalde malgrat la suspensió cautelar de militància per acusacions d'assetjament sexual i laboral.

Compromís recomana a l’esquerra escoltar la militància per a triar un nou líder

Compromís ha recomanat a l'esquerra escoltar la militància per a triar un nou lideratge després del pas arrere de Yolanda Díaz. Sumar ha demanat unitat i el PSOE i EH Bildu han mostrat respecte i han subratllat la necessitat d'un espai fort a l'esquerra del PSOE.

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.