Un terratrèmol de magnitud 6,2 sacseja Istanbul i el mar de Marmara

Un potent terratrèmol de magnitud 6,2 en l’escala oberta de Richter ha sacsejat aquest dimecres la ciutat d’Istanbul, situada al nord-oest de Turquia, així com altres províncies veïnes. Fins al moment, no s’han reportat víctimes ni danys materials significatius.

L’Autoritat de Gestió de Desastres i Emergències (AFAD) turca, subordinada al Ministeri de l’Interior, ha comunicat a través de la seva xarxa social X que l’epicentre del sisme s’ha localitzat en el mar de Marmara, davant de la localitat de Silivri, amb un hipocentre situat a una profunditat aproximada de 6,9 quilòmetres.

Per la seva banda, l’Institut d’Observació i Investigació de Terratrèmols de Kandilli (KRDAE) ha informat que la magnitud del terratrèmol es registrava en 6,1 i ha afegit que aquest sisme havia estat precedit per diversos tremolors, entre els quals destaca un de magnitud 4 en l’escala oberta de Richter.

El ministre de l’Interior turc, Ali Yerlikaya, ha assegurat que tots els equips de l’AFAD i les institucions implicades han començat les inspeccions de camp immediatament després del terratrèmol. Yerlikaya ha expressat el seu suport als ciutadans afectats, afirmant que «el sisme ha estat notat en les províncies veïnes».

«Els meus millors desitjos estan amb els nostres ciutadans afectats per aquest terratrèmol. Que Déu protegeixi el nostre país i la nostra nació davant dels desastres», ha afegit a la seva publicació a X.

Cal recordar que Turquia va ser testimoni, el 2023, de dos terratrèmols devastadors de magnitud 7,8 i 7,5, amb epicentres prop de Gaziantep i Ekinozu, que van provocar una tragèdia amb més de 50.000 morts a Turquia i aproximadament 8.500 a les zones del nord de Síria afectades per les sacsejades. Els experts temen que el nombre de víctimes podria ser superior en el context sirià.

Últimes notícies

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.
FILMOTECA D'ESTIU