Una embarcació d’esbarjo d’uns sis metres d’eslora va quedar encallada a uns deu metres de la riba enfront de la platja de la Pineda, a Castelló, sobre les 13.40 hores. L’incident va ser comunicat als servicis d’emergència i va activar un dispositiu de seguiment en la zona.
Retirada pendent i remolc complex
Salvament Marítim, la Policia Portuària i la Guàrdia Civil van ser avisats del succés. En haver quedat encallada sobre l’arena, la nau no disposa de gran importància suficient per a ser remolcada amb seguretat, per la qual cosa, fins al moment, no ha sigut possible moure-la. En esta mena de situacions, les maniobres per a alliberar el casc han de planificar-se amb cautela per a evitar danys addicionals a l’embarcació.
La Guàrdia Civil va informar el propietari, que assumirà la retirada del vaixell. La intervenció es coordinarà per a reubicar l’embarcació a flotació o retirar-la des de terra en condicions segures, atés l’estat del casc i a les condicions de l’entorn immediat.
Les causes del encallamiento no han sigut determinades. La curta distància a la costa i el fons arenós dificulten la maniobra d’eixida, però no hi ha confirmació de què va originar l’incident, per la qual cosa, de moment, les autoritats se centren en la gestió de la retirada.