Una banda de músics de pedanies i pobles de la dana tocarà a Castellar amb la col·laboració de Dudamel

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Una gran banda integrada per músics de pedanies i pobles afectats per la dana oferirà, el 2 de febrer, un concert extraordinari a Castellar-Oliveral, que comptarà amb la col·laboració del director d’Orquestra Gustavo Dudamel.

Així ho ha anunciat l’Ajuntament de València, que ha detallat que el recital estarà protagonitzat per les bandes de música afectades per la riuada de les tres pedanies de la ciutat i a les quals s’incorporaran músics d’agrupacions musicals dels municipis afectats. A més, un dels solistes de trompeta de major prestigi mudial, Pacho Flores, s’unirà als músics d’este singular concert.

Serà una cita «única» que unirà als músics de totes les zones afectades per la dana per primera vegada com a prèvia al concert benèfic que se celebrarà el dia 3 de febrer al Palau de la Música amb el director d’Orquestra Gustavo Dudamel dirigint a les orquestres de València i de la Comunitat, recalquen des del consistori.

Un dels convidats especials al concert serà el director d’Orquestra Gustavo Dudamel, qui visitarà les zones afectades per la riuada i sobretot coneixerà la situació de les agrupacions musicals afectades.

El concert se celebrarà el diumenge dia 2 de febrer a les 12.30 hores al Pavelló d’Oliveral, situat junt amb el col·legi d’educació especial i l’església de Sant Martín de Porres. La banda base la formaran les bandes al complet de les pedanies de València, dos de castellar i 1 de la Torre. Però a elles s’afegiran 50 músics més de la resta de bandes de l’Hora Sud, afectades per la dana. En total, el concert els oferirà una banda de 150 músics.

El programa d’este concert estarà compost per les peces Amparito Roca, El Fallero, LO Cant del Valencia, Lullaby(solista de trompeta Pacho Flores), València de Padilla i l’Himne de Serrano. Dirigirà el mestre titular de la banda municipal, Cristóbal Soler, encara que no es descarta que el mestre Dudamel puga dirigir alguna de les peces del concert.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.