Una nova manifestació ha tret al carrer a ciutadans i familiars de les víctimes de la dana per a exigir al expresident de la Generalitat que entregue la seua acta de diputat en Les Corts Valencianes, en un recorregut que ha travessat algunes de les localitats més afectades per la tragèdia.
Convocada per més de 200 entitats socials, cíviques i sindicals, al costat de les associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 i els comités locals d’emergències i reconstrucció (CLER), la marxa ha partit de la plaça de la Xapa de Benetússer a les 18.00 hores, ha avançat cap a Sedaví i ha conclòs a Alfafar, on s’han llegit manifestos. L’itinerari ha buscat visibilitzar el mal patit i reunir els veïns en els punts on la riuada va deixar més petjada, combinant homenatge i denúncia.
Exigixen responsabilitats i presència davant la jutgessa
Sota el lema ‘Mazón a presó’, els participants han reclamat de nou justícia per la tragèdia i han sol·licitat al expresident que entregue la seua acta de diputat, a més d’acudir a declarar davant la jutgessa de Catarroja que instruïx la causa sobre les possibles responsabilitats penals en la gestió de la dana. La petició ha apuntat al fet que assumisca responsabilitats polítiques i col·labore amb la investigació judicial que tracta d’aclarir decisions i actuacions durant l’emergència.
La marxa ha avançat entre pancartes amb missatges com ‘Mazón a presó’, ‘Feijóo i Mazón còmplices són’, ‘Assassins, els nostres familiars han mort per la vostra incompetència’ o ‘Memòria, justícia i reconstrucció’. El recorregut ha travessat carrers que el 29 d’octubre de 2024 van quedar cobertes de fang, una imatge que els convocants han recordat per a subratllar l’impacte de l’episodi i la necessitat de reparació.
Durant la protesta, els organitzadors han censurat que diversos polítics valencians hagen comparat l’accident de tren de Adamuz (Còrdova) amb la dana, unes crítiques amb les quals han reivindicat mantindre el focus en la gestió de l’emergència i en l’atenció a les víctimes. Amb la lectura de manifestos a Alfafar, la mobilització ha culminat reforçant les demandes de memòria, justícia i reconstrucció mentres avança la investigació judicial.




