13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Uribes destaca la necessitat de ‘col·laboració’ entre institucions en la seua visita a València

MADRID/VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president del Consell Superior d’Esports (CSD), José Manuel Rodríguez Uribes, ha subratllat hui divendres la necessitat de “col·laboració” entre les institucions per a l’èxit de les polítiques estatals en la seua reunió a València amb les autoritats de la Comunitat Valenciana.

El Govern d’Espanya ha destinat més de 16,7 milions d’euros des del 2021 per a l’impuls de les infraestructures i polítiques esportives a la Comunitat Valenciana, segons ha recordat José Manuel Rodríguez Uribes en la visita institucional a la regió.

Acompanyat per la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el secretari d’Estat per a l’Esport s’ha reunit amb representants de les entitats locals beneficiàries de les subvencions procedents dels Fons Next Generation per a fer un seguiment de la inversió als municipis de Crevillent i La Nucia, de la província d’Alacant; Almassora, de la província de Castelló; i Almàsera, Canet d’en Berenguer, Gandia, L’Alcudia, Llíria, Ontinyent, València i Vilamarxant, de la província de Valencia.

Durant la trobada, el president del CSD ha incidit en “la necessària col·laboració entre administracions públiques per al bon desenvolupament de qualsevol política d’Estat, com és el cas de la política esportiva a Espanya”, que des del 2018 està marcada “per les reformes legislatives i també per la inversió pressupostària”.

En total, el Govern d’Espanya ha posat 16.787.110,70 euros, procedents dels fons europeus, a la disposició de les entitats de la Comunitat Valenciana. En concret, més de 8,7 milions d’euros per a la modernització, digitalització i promoció de l’esport en l’àmbit rural; 3,2 milions en ajudes per als clubs de la Lliga F; 3,1 milions destinats a l’impuls del turisme esportiu sostenible en la comunitat; prop de 3 milions d’ajudes perquè les instal·lacions esportives puguen albergar esdeveniments internacionals i 1,5 milions per a la promoció de la igualtat en l’esport.

Estes partides procedixen del capítol del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) que el Govern d’Espanya ha dedicat al foment del sector esportiu i que ascendixen a 300 milions d’euros, canalitzats en bona part a través de les Comunitats Autònomes.

En este sentit, Rodríguez Uribes ha recordat que “Espanya ha sigut l’únic país de la Unió Europea que ha inclòs l’esport i l’activitat física com una de les deu palanques del seu Pla de Recuperació”.

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.