Uribes destaca la necessitat de ‘col·laboració’ entre institucions en la seua visita a València

MADRID/VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president del Consell Superior d’Esports (CSD), José Manuel Rodríguez Uribes, ha subratllat hui divendres la necessitat de “col·laboració” entre les institucions per a l’èxit de les polítiques estatals en la seua reunió a València amb les autoritats de la Comunitat Valenciana.

El Govern d’Espanya ha destinat més de 16,7 milions d’euros des del 2021 per a l’impuls de les infraestructures i polítiques esportives a la Comunitat Valenciana, segons ha recordat José Manuel Rodríguez Uribes en la visita institucional a la regió.

Acompanyat per la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el secretari d’Estat per a l’Esport s’ha reunit amb representants de les entitats locals beneficiàries de les subvencions procedents dels Fons Next Generation per a fer un seguiment de la inversió als municipis de Crevillent i La Nucia, de la província d’Alacant; Almassora, de la província de Castelló; i Almàsera, Canet d’en Berenguer, Gandia, L’Alcudia, Llíria, Ontinyent, València i Vilamarxant, de la província de Valencia.

Durant la trobada, el president del CSD ha incidit en “la necessària col·laboració entre administracions públiques per al bon desenvolupament de qualsevol política d’Estat, com és el cas de la política esportiva a Espanya”, que des del 2018 està marcada “per les reformes legislatives i també per la inversió pressupostària”.

En total, el Govern d’Espanya ha posat 16.787.110,70 euros, procedents dels fons europeus, a la disposició de les entitats de la Comunitat Valenciana. En concret, més de 8,7 milions d’euros per a la modernització, digitalització i promoció de l’esport en l’àmbit rural; 3,2 milions en ajudes per als clubs de la Lliga F; 3,1 milions destinats a l’impuls del turisme esportiu sostenible en la comunitat; prop de 3 milions d’ajudes perquè les instal·lacions esportives puguen albergar esdeveniments internacionals i 1,5 milions per a la promoció de la igualtat en l’esport.

Estes partides procedixen del capítol del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) que el Govern d’Espanya ha dedicat al foment del sector esportiu i que ascendixen a 300 milions d’euros, canalitzats en bona part a través de les Comunitats Autònomes.

En este sentit, Rodríguez Uribes ha recordat que “Espanya ha sigut l’únic país de la Unió Europea que ha inclòs l’esport i l’activitat física com una de les deu palanques del seu Pla de Recuperació”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

Un professor de Cullera ha sigut detingut per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys i ha quedat en llibertat amb mesures cautelars mentres continua la investigació judicial.

Pérez Llorca defén prioritzar el finançament enfront del dia institucional de Les Corts

Juanfran Pérez Llorca contraposa la decisió de no celebrar el dia institucional de Les Corts el 25 d'abril amb la necessitat d'aconseguir més finançament per a la Comunitat Valenciana, que vincula a més servicis públics.

Catalá planteja reduir este estiu els festivals sorollosos a la Ciutat de les Arts i les Ciències

L'alcaldessa de València anticipa que este estiu es limitaran els festivals amb alta contaminació acústica a l'entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències i defén la ZAS de Russafa com un terme mitjà entre veïns i hostalers.

El València lliga el futur de David Otorbi, extrem del filial

El València ha renovat el contracte de David Otorbi, extrem de 18 anys del filial, que va debutar amb el primer equip amb només 16 anys i és internacional sub-18 amb Espanya.

Conviure Russafa rebutja la ZAS i reivindica el model de consens en el barri

La plataforma Conviure Russafa rebutja la futura declaració de Zona Acústicament Saturada en el barri i defén el model de consens aconseguit entre veïns i hostalers com a via per a compatibilitzar descans i activitat econòmica.