10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Uribes destaca la necessitat de ‘col·laboració’ entre institucions en la seua visita a València

MADRID/VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president del Consell Superior d’Esports (CSD), José Manuel Rodríguez Uribes, ha subratllat hui divendres la necessitat de “col·laboració” entre les institucions per a l’èxit de les polítiques estatals en la seua reunió a València amb les autoritats de la Comunitat Valenciana.

El Govern d’Espanya ha destinat més de 16,7 milions d’euros des del 2021 per a l’impuls de les infraestructures i polítiques esportives a la Comunitat Valenciana, segons ha recordat José Manuel Rodríguez Uribes en la visita institucional a la regió.

Acompanyat per la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el secretari d’Estat per a l’Esport s’ha reunit amb representants de les entitats locals beneficiàries de les subvencions procedents dels Fons Next Generation per a fer un seguiment de la inversió als municipis de Crevillent i La Nucia, de la província d’Alacant; Almassora, de la província de Castelló; i Almàsera, Canet d’en Berenguer, Gandia, L’Alcudia, Llíria, Ontinyent, València i Vilamarxant, de la província de Valencia.

Durant la trobada, el president del CSD ha incidit en “la necessària col·laboració entre administracions públiques per al bon desenvolupament de qualsevol política d’Estat, com és el cas de la política esportiva a Espanya”, que des del 2018 està marcada “per les reformes legislatives i també per la inversió pressupostària”.

En total, el Govern d’Espanya ha posat 16.787.110,70 euros, procedents dels fons europeus, a la disposició de les entitats de la Comunitat Valenciana. En concret, més de 8,7 milions d’euros per a la modernització, digitalització i promoció de l’esport en l’àmbit rural; 3,2 milions en ajudes per als clubs de la Lliga F; 3,1 milions destinats a l’impuls del turisme esportiu sostenible en la comunitat; prop de 3 milions d’ajudes perquè les instal·lacions esportives puguen albergar esdeveniments internacionals i 1,5 milions per a la promoció de la igualtat en l’esport.

Estes partides procedixen del capítol del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) que el Govern d’Espanya ha dedicat al foment del sector esportiu i que ascendixen a 300 milions d’euros, canalitzats en bona part a través de les Comunitats Autònomes.

En este sentit, Rodríguez Uribes ha recordat que “Espanya ha sigut l’únic país de la Unió Europea que ha inclòs l’esport i l’activitat física com una de les deu palanques del seu Pla de Recuperació”.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.