Uribes destaca la necessitat de ‘col·laboració’ entre institucions en la seua visita a València

MADRID/VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president del Consell Superior d’Esports (CSD), José Manuel Rodríguez Uribes, ha subratllat hui divendres la necessitat de «col·laboració» entre les institucions per a l’èxit de les polítiques estatals en la seua reunió a València amb les autoritats de la Comunitat Valenciana.

El Govern d’Espanya ha destinat més de 16,7 milions d’euros des del 2021 per a l’impuls de les infraestructures i polítiques esportives a la Comunitat Valenciana, segons ha recordat José Manuel Rodríguez Uribes en la visita institucional a la regió.

Acompanyat per la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el secretari d’Estat per a l’Esport s’ha reunit amb representants de les entitats locals beneficiàries de les subvencions procedents dels Fons Next Generation per a fer un seguiment de la inversió als municipis de Crevillent i La Nucia, de la província d’Alacant; Almassora, de la província de Castelló; i Almàsera, Canet d’en Berenguer, Gandia, L’Alcudia, Llíria, Ontinyent, València i Vilamarxant, de la província de Valencia.

Durant la trobada, el president del CSD ha incidit en «la necessària col·laboració entre administracions públiques per al bon desenvolupament de qualsevol política d’Estat, com és el cas de la política esportiva a Espanya», que des del 2018 està marcada «per les reformes legislatives i també per la inversió pressupostària».

En total, el Govern d’Espanya ha posat 16.787.110,70 euros, procedents dels fons europeus, a la disposició de les entitats de la Comunitat Valenciana. En concret, més de 8,7 milions d’euros per a la modernització, digitalització i promoció de l’esport en l’àmbit rural; 3,2 milions en ajudes per als clubs de la Lliga F; 3,1 milions destinats a l’impuls del turisme esportiu sostenible en la comunitat; prop de 3 milions d’ajudes perquè les instal·lacions esportives puguen albergar esdeveniments internacionals i 1,5 milions per a la promoció de la igualtat en l’esport.

Estes partides procedixen del capítol del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) que el Govern d’Espanya ha dedicat al foment del sector esportiu i que ascendixen a 300 milions d’euros, canalitzats en bona part a través de les Comunitats Autònomes.

En este sentit, Rodríguez Uribes ha recordat que «Espanya ha sigut l’únic país de la Unió Europea que ha inclòs l’esport i l’activitat física com una de les deu palanques del seu Pla de Recuperació».

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.