Uribes destaca la necessitat de ‘col·laboració’ entre institucions en la seua visita a València

MADRID/VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

El president del Consell Superior d’Esports (CSD), José Manuel Rodríguez Uribes, ha subratllat hui divendres la necessitat de «col·laboració» entre les institucions per a l’èxit de les polítiques estatals en la seua reunió a València amb les autoritats de la Comunitat Valenciana.

El Govern d’Espanya ha destinat més de 16,7 milions d’euros des del 2021 per a l’impuls de les infraestructures i polítiques esportives a la Comunitat Valenciana, segons ha recordat José Manuel Rodríguez Uribes en la visita institucional a la regió.

Acompanyat per la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el secretari d’Estat per a l’Esport s’ha reunit amb representants de les entitats locals beneficiàries de les subvencions procedents dels Fons Next Generation per a fer un seguiment de la inversió als municipis de Crevillent i La Nucia, de la província d’Alacant; Almassora, de la província de Castelló; i Almàsera, Canet d’en Berenguer, Gandia, L’Alcudia, Llíria, Ontinyent, València i Vilamarxant, de la província de Valencia.

Durant la trobada, el president del CSD ha incidit en «la necessària col·laboració entre administracions públiques per al bon desenvolupament de qualsevol política d’Estat, com és el cas de la política esportiva a Espanya», que des del 2018 està marcada «per les reformes legislatives i també per la inversió pressupostària».

En total, el Govern d’Espanya ha posat 16.787.110,70 euros, procedents dels fons europeus, a la disposició de les entitats de la Comunitat Valenciana. En concret, més de 8,7 milions d’euros per a la modernització, digitalització i promoció de l’esport en l’àmbit rural; 3,2 milions en ajudes per als clubs de la Lliga F; 3,1 milions destinats a l’impuls del turisme esportiu sostenible en la comunitat; prop de 3 milions d’ajudes perquè les instal·lacions esportives puguen albergar esdeveniments internacionals i 1,5 milions per a la promoció de la igualtat en l’esport.

Estes partides procedixen del capítol del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) que el Govern d’Espanya ha dedicat al foment del sector esportiu i que ascendixen a 300 milions d’euros, canalitzats en bona part a través de les Comunitats Autònomes.

En este sentit, Rodríguez Uribes ha recordat que «Espanya ha sigut l’únic país de la Unió Europea que ha inclòs l’esport i l’activitat física com una de les deu palanques del seu Pla de Recuperació».

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.