La vaga de metges es manté a la Comunitat Valenciana

La vaga de metges convocada per als propers 17 i 18 de gener pel Sindicat Mèdic CESM a la Comunitat Valenciana segueix endavant, almenys de moment.

El Sindicat ha volgut aclarir que “els responsables de la Conselleria de Sanitat encarregats de la negociació, incomplint el seu compromís de facilitar el contingut de la seua oferta amb almenys 48 hores prèvies a la reunió, són els causants que no s’haja pogut assolir hui un acord amb l’Administració en desconéixer fins este moment la proposta de Conselleria a les reivindicacions plantejades pel Sindicat Mèdic”.

Tot i l’acostament de postures que van deixar entreveure al començament d’esta setmana tant el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, com els negociadors del CESM, la reunió celebrada este dimecres s’ha acabat sense acord.

D’altra banda, assenyalen que “hem d’expressar la nostra sorpresa per l’optimisme manifestat pel conseller de Sanitat a diferents mitjans de comunicació sobre el curs de les negociacions per finalitzar la vaga, ja que, per part del Sindicat Mèdic, desconeixíem fins al moment de la reunió amb la Conselleria els termes de l’oferta de l’administració sobre les reivindicacions plantejades impedint-nos així poder adoptar una decisió sobre això».

Per estos motius, “des del Sindicat Mèdic hem comunicat a la Conselleria de Sanitat la necessitat d’analitzar l’oferta que ens han traslladat els responsables de negociació de l’Administració i en un termini breu els comunicarem la nostra postura”.

Tot i que la principal demanda és la millora de les condicions a Atenció Primària amb la limitació de les agendes, altres problemàtiques com ara la situació d’Urgències i Emergències, l’ampliació de plantilles i els contractes escombraries també es troben entre les reivindicacions dels convocants.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.