La vaga de metges es manté a la Comunitat Valenciana

La vaga de metges convocada per als propers 17 i 18 de gener pel Sindicat Mèdic CESM a la Comunitat Valenciana segueix endavant, almenys de moment.

El Sindicat ha volgut aclarir que “els responsables de la Conselleria de Sanitat encarregats de la negociació, incomplint el seu compromís de facilitar el contingut de la seua oferta amb almenys 48 hores prèvies a la reunió, són els causants que no s’haja pogut assolir hui un acord amb l’Administració en desconéixer fins este moment la proposta de Conselleria a les reivindicacions plantejades pel Sindicat Mèdic”.

Tot i l’acostament de postures que van deixar entreveure al començament d’esta setmana tant el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, com els negociadors del CESM, la reunió celebrada este dimecres s’ha acabat sense acord.

D’altra banda, assenyalen que “hem d’expressar la nostra sorpresa per l’optimisme manifestat pel conseller de Sanitat a diferents mitjans de comunicació sobre el curs de les negociacions per finalitzar la vaga, ja que, per part del Sindicat Mèdic, desconeixíem fins al moment de la reunió amb la Conselleria els termes de l’oferta de l’administració sobre les reivindicacions plantejades impedint-nos així poder adoptar una decisió sobre això».

Per estos motius, “des del Sindicat Mèdic hem comunicat a la Conselleria de Sanitat la necessitat d’analitzar l’oferta que ens han traslladat els responsables de negociació de l’Administració i en un termini breu els comunicarem la nostra postura”.

Tot i que la principal demanda és la millora de les condicions a Atenció Primària amb la limitació de les agendes, altres problemàtiques com ara la situació d’Urgències i Emergències, l’ampliació de plantilles i els contractes escombraries també es troben entre les reivindicacions dels convocants.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.