La vaga de metges es manté a la Comunitat Valenciana

La vaga de metges convocada per als propers 17 i 18 de gener pel Sindicat Mèdic CESM a la Comunitat Valenciana segueix endavant, almenys de moment.

El Sindicat ha volgut aclarir que “els responsables de la Conselleria de Sanitat encarregats de la negociació, incomplint el seu compromís de facilitar el contingut de la seua oferta amb almenys 48 hores prèvies a la reunió, són els causants que no s’haja pogut assolir hui un acord amb l’Administració en desconéixer fins este moment la proposta de Conselleria a les reivindicacions plantejades pel Sindicat Mèdic”.

Tot i l’acostament de postures que van deixar entreveure al començament d’esta setmana tant el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, com els negociadors del CESM, la reunió celebrada este dimecres s’ha acabat sense acord.

D’altra banda, assenyalen que “hem d’expressar la nostra sorpresa per l’optimisme manifestat pel conseller de Sanitat a diferents mitjans de comunicació sobre el curs de les negociacions per finalitzar la vaga, ja que, per part del Sindicat Mèdic, desconeixíem fins al moment de la reunió amb la Conselleria els termes de l’oferta de l’administració sobre les reivindicacions plantejades impedint-nos així poder adoptar una decisió sobre això».

Per estos motius, “des del Sindicat Mèdic hem comunicat a la Conselleria de Sanitat la necessitat d’analitzar l’oferta que ens han traslladat els responsables de negociació de l’Administració i en un termini breu els comunicarem la nostra postura”.

Tot i que la principal demanda és la millora de les condicions a Atenció Primària amb la limitació de les agendes, altres problemàtiques com ara la situació d’Urgències i Emergències, l’ampliació de plantilles i els contractes escombraries també es troben entre les reivindicacions dels convocants.

Últimes notícies

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.