11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

La vaga de metges es manté a la Comunitat Valenciana

La vaga de metges convocada per als propers 17 i 18 de gener pel Sindicat Mèdic CESM a la Comunitat Valenciana segueix endavant, almenys de moment.

El Sindicat ha volgut aclarir que “els responsables de la Conselleria de Sanitat encarregats de la negociació, incomplint el seu compromís de facilitar el contingut de la seua oferta amb almenys 48 hores prèvies a la reunió, són els causants que no s’haja pogut assolir hui un acord amb l’Administració en desconéixer fins este moment la proposta de Conselleria a les reivindicacions plantejades pel Sindicat Mèdic”.

Tot i l’acostament de postures que van deixar entreveure al començament d’esta setmana tant el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, com els negociadors del CESM, la reunió celebrada este dimecres s’ha acabat sense acord.

D’altra banda, assenyalen que “hem d’expressar la nostra sorpresa per l’optimisme manifestat pel conseller de Sanitat a diferents mitjans de comunicació sobre el curs de les negociacions per finalitzar la vaga, ja que, per part del Sindicat Mèdic, desconeixíem fins al moment de la reunió amb la Conselleria els termes de l’oferta de l’administració sobre les reivindicacions plantejades impedint-nos així poder adoptar una decisió sobre això”.

Per estos motius, “des del Sindicat Mèdic hem comunicat a la Conselleria de Sanitat la necessitat d’analitzar l’oferta que ens han traslladat els responsables de negociació de l’Administració i en un termini breu els comunicarem la nostra postura”.

Tot i que la principal demanda és la millora de les condicions a Atenció Primària amb la limitació de les agendes, altres problemàtiques com ara la situació d’Urgències i Emergències, l’ampliació de plantilles i els contractes escombraries també es troben entre les reivindicacions dels convocants.

Últimes notícies

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.