La vaga de metges es manté a la Comunitat Valenciana

La vaga de metges convocada per als propers 17 i 18 de gener pel Sindicat Mèdic CESM a la Comunitat Valenciana segueix endavant, almenys de moment.

El Sindicat ha volgut aclarir que “els responsables de la Conselleria de Sanitat encarregats de la negociació, incomplint el seu compromís de facilitar el contingut de la seua oferta amb almenys 48 hores prèvies a la reunió, són els causants que no s’haja pogut assolir hui un acord amb l’Administració en desconéixer fins este moment la proposta de Conselleria a les reivindicacions plantejades pel Sindicat Mèdic”.

Tot i l’acostament de postures que van deixar entreveure al començament d’esta setmana tant el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, com els negociadors del CESM, la reunió celebrada este dimecres s’ha acabat sense acord.

D’altra banda, assenyalen que “hem d’expressar la nostra sorpresa per l’optimisme manifestat pel conseller de Sanitat a diferents mitjans de comunicació sobre el curs de les negociacions per finalitzar la vaga, ja que, per part del Sindicat Mèdic, desconeixíem fins al moment de la reunió amb la Conselleria els termes de l’oferta de l’administració sobre les reivindicacions plantejades impedint-nos així poder adoptar una decisió sobre això».

Per estos motius, “des del Sindicat Mèdic hem comunicat a la Conselleria de Sanitat la necessitat d’analitzar l’oferta que ens han traslladat els responsables de negociació de l’Administració i en un termini breu els comunicarem la nostra postura”.

Tot i que la principal demanda és la millora de les condicions a Atenció Primària amb la limitació de les agendes, altres problemàtiques com ara la situació d’Urgències i Emergències, l’ampliació de plantilles i els contractes escombraries també es troben entre les reivindicacions dels convocants.

Últimes notícies

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.