València engega un dispositiu especial de trànsit per als actes de celebració del 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València engega un dispositiu especial de trànsit, a partir la nit d’este dilluns, amb motiu de la commemoració del 9 d’Octubre. Estes activitats, que conclouen este dimecres, implicaran talls al trànsit i afeccions en la circulació al centre de la ciutat i al pont de Monteolivete.

Així, per a la vespra del 9 d’Octubre està previst el tret d’un castell de focs artificials a càrrec de la pirotècnia Hermanos Caballer a les 23.59 hores al pont de Monteolivete, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

Hui dilluns 7, a partir de les 22.00 hores, romandrà tancat al trànsit el sentit cap a Institut Obrer de València i, també, des d’este mateix moment estarà prohibit estacionar a banda i banda del passeig de l’Albereda, des del pont del Regne fins a plaça Europa i des de plaça Europa fins al pont de l’Assut de l’Or.

A més, a banda i banda de Professor López Piñero, entre la plaça de la Marató i la rotonda de l’avinguda de la Plata amb carrer de l’Alcalde Reig. D’altra banda, es tallarà l’accés a València des de la V-15 entre les 22.30 hores de la nit del 8 i fins a la 1.00 de la matinada del 9.

PROCESSÓ CÍVICA

Els actes del 9 d’Octubre previstos començaran a les 12.00 hores amb la baixada de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena floral a Jaume I el ‘Conqueridor’ al jardí del Parterre. L’itinerari transcorrerà per la plaça de l’Ajuntament, el carrer Sant Vicent Màrtir, la plaça de la Reina i la Catedral de València, on tindrà lloc el Te Deum.

En finalitzar l’acte religiós, la processó continuarà per la plaça de l’Almoina, carrer de la Barcella, plaça de la Reina, carrer de la Pau i plaça d’Alfons el Magnànim fins a arribar a l’estàtua de Jaume I. Finalitzada l’ofrena floral, la Senyera tornarà pel carrer del Pintor Sorolla, carrer dels Barques i, de nou, a la plaça de l’Ajuntament.

Així mateix, acompanyaran a la Senyera l’Escola de Tabal i Dolçaina Ruzafa-fa, la policia de gala muntada a cavall i els tamborilers de la ciutat. En finalitzar la Processó Cívica, la pirotècnia Torís dispararà una mascletà a la plaça de l’Ajuntament de 14.00 a 14.20 hores.

ENTRADA DE MOROS I CRISTIANS

A les 17.00 hores se celebra la vintena Entrada de Moros i Cristians de la ciutat de València, que anirà des de la plaça de Tetuán i pel carrer de la Pau, Poeta Querol, Barques, plaça de l’Ajuntament i Marquès de Sotelo.

Prèviament, a les 16.30 hores, s’haurà celebrat la Baixada de Glòria, on les esquadres recorreran el mateix itinerari però en sentit contrari. L’entrada està organitzada per la Federació Valenciana de Moros i Cristians.

MANIFESTACIONS

D’altra banda, durant la vesprada del 9 d’Octubre, de 18.00 a 22.00 hores, estan previstes les manifestacions convocades per Acció Cultural del País Valencià i per la Coordinadora Obrera Sindical.

La primera eixirà des de la plaça de Sant Agustí i anirà per Xàtiva, Colón, Cerdà de Tallada i plaça d’Alfons el Magnànim. La segona anirà des de la plaça de Sant Agustí per Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter i fins a plaça d’Amèrica.

Últimes notícies

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.