15.6 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

València engega un dispositiu especial de trànsit per als actes de celebració del 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València engega un dispositiu especial de trànsit, a partir la nit d’este dilluns, amb motiu de la commemoració del 9 d’Octubre. Estes activitats, que conclouen este dimecres, implicaran talls al trànsit i afeccions en la circulació al centre de la ciutat i al pont de Monteolivete.

Així, per a la vespra del 9 d’Octubre està previst el tret d’un castell de focs artificials a càrrec de la pirotècnia Hermanos Caballer a les 23.59 hores al pont de Monteolivete, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

Hui dilluns 7, a partir de les 22.00 hores, romandrà tancat al trànsit el sentit cap a Institut Obrer de València i, també, des d’este mateix moment estarà prohibit estacionar a banda i banda del passeig de l’Albereda, des del pont del Regne fins a plaça Europa i des de plaça Europa fins al pont de l’Assut de l’Or.

A més, a banda i banda de Professor López Piñero, entre la plaça de la Marató i la rotonda de l’avinguda de la Plata amb carrer de l’Alcalde Reig. D’altra banda, es tallarà l’accés a València des de la V-15 entre les 22.30 hores de la nit del 8 i fins a la 1.00 de la matinada del 9.

PROCESSÓ CÍVICA

Els actes del 9 d’Octubre previstos començaran a les 12.00 hores amb la baixada de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena floral a Jaume I el ‘Conqueridor’ al jardí del Parterre. L’itinerari transcorrerà per la plaça de l’Ajuntament, el carrer Sant Vicent Màrtir, la plaça de la Reina i la Catedral de València, on tindrà lloc el Te Deum.

En finalitzar l’acte religiós, la processó continuarà per la plaça de l’Almoina, carrer de la Barcella, plaça de la Reina, carrer de la Pau i plaça d’Alfons el Magnànim fins a arribar a l’estàtua de Jaume I. Finalitzada l’ofrena floral, la Senyera tornarà pel carrer del Pintor Sorolla, carrer dels Barques i, de nou, a la plaça de l’Ajuntament.

Així mateix, acompanyaran a la Senyera l’Escola de Tabal i Dolçaina Ruzafa-fa, la policia de gala muntada a cavall i els tamborilers de la ciutat. En finalitzar la Processó Cívica, la pirotècnia Torís dispararà una mascletà a la plaça de l’Ajuntament de 14.00 a 14.20 hores.

ENTRADA DE MOROS I CRISTIANS

A les 17.00 hores se celebra la vintena Entrada de Moros i Cristians de la ciutat de València, que anirà des de la plaça de Tetuán i pel carrer de la Pau, Poeta Querol, Barques, plaça de l’Ajuntament i Marquès de Sotelo.

Prèviament, a les 16.30 hores, s’haurà celebrat la Baixada de Glòria, on les esquadres recorreran el mateix itinerari però en sentit contrari. L’entrada està organitzada per la Federació Valenciana de Moros i Cristians.

MANIFESTACIONS

D’altra banda, durant la vesprada del 9 d’Octubre, de 18.00 a 22.00 hores, estan previstes les manifestacions convocades per Acció Cultural del País Valencià i per la Coordinadora Obrera Sindical.

La primera eixirà des de la plaça de Sant Agustí i anirà per Xàtiva, Colón, Cerdà de Tallada i plaça d’Alfons el Magnànim. La segona anirà des de la plaça de Sant Agustí per Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter i fins a plaça d’Amèrica.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.