Anuncios

València engega un dispositiu especial de trànsit per als actes de celebració del 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València engega un dispositiu especial de trànsit, a partir la nit d’este dilluns, amb motiu de la commemoració del 9 d’Octubre. Estes activitats, que conclouen este dimecres, implicaran talls al trànsit i afeccions en la circulació al centre de la ciutat i al pont de Monteolivete.

Anuncios

Així, per a la vespra del 9 d’Octubre està previst el tret d’un castell de focs artificials a càrrec de la pirotècnia Hermanos Caballer a les 23.59 hores al pont de Monteolivete, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

Hui dilluns 7, a partir de les 22.00 hores, romandrà tancat al trànsit el sentit cap a Institut Obrer de València i, també, des d’este mateix moment estarà prohibit estacionar a banda i banda del passeig de l’Albereda, des del pont del Regne fins a plaça Europa i des de plaça Europa fins al pont de l’Assut de l’Or.

A més, a banda i banda de Professor López Piñero, entre la plaça de la Marató i la rotonda de l’avinguda de la Plata amb carrer de l’Alcalde Reig. D’altra banda, es tallarà l’accés a València des de la V-15 entre les 22.30 hores de la nit del 8 i fins a la 1.00 de la matinada del 9.

PROCESSÓ CÍVICA

Els actes del 9 d’Octubre previstos començaran a les 12.00 hores amb la baixada de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena floral a Jaume I el ‘Conqueridor’ al jardí del Parterre. L’itinerari transcorrerà per la plaça de l’Ajuntament, el carrer Sant Vicent Màrtir, la plaça de la Reina i la Catedral de València, on tindrà lloc el Te Deum.

En finalitzar l’acte religiós, la processó continuarà per la plaça de l’Almoina, carrer de la Barcella, plaça de la Reina, carrer de la Pau i plaça d’Alfons el Magnànim fins a arribar a l’estàtua de Jaume I. Finalitzada l’ofrena floral, la Senyera tornarà pel carrer del Pintor Sorolla, carrer dels Barques i, de nou, a la plaça de l’Ajuntament.

Així mateix, acompanyaran a la Senyera l’Escola de Tabal i Dolçaina Ruzafa-fa, la policia de gala muntada a cavall i els tamborilers de la ciutat. En finalitzar la Processó Cívica, la pirotècnia Torís dispararà una mascletà a la plaça de l’Ajuntament de 14.00 a 14.20 hores.

ENTRADA DE MOROS I CRISTIANS

A les 17.00 hores se celebra la vintena Entrada de Moros i Cristians de la ciutat de València, que anirà des de la plaça de Tetuán i pel carrer de la Pau, Poeta Querol, Barques, plaça de l’Ajuntament i Marquès de Sotelo.

Prèviament, a les 16.30 hores, s’haurà celebrat la Baixada de Glòria, on les esquadres recorreran el mateix itinerari però en sentit contrari. L’entrada està organitzada per la Federació Valenciana de Moros i Cristians.

MANIFESTACIONS

D’altra banda, durant la vesprada del 9 d’Octubre, de 18.00 a 22.00 hores, estan previstes les manifestacions convocades per Acció Cultural del País Valencià i per la Coordinadora Obrera Sindical.

La primera eixirà des de la plaça de Sant Agustí i anirà per Xàtiva, Colón, Cerdà de Tallada i plaça d’Alfons el Magnànim. La segona anirà des de la plaça de Sant Agustí per Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter i fins a plaça d’Amèrica.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios