València engega un dispositiu especial de trànsit per als actes de celebració del 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València engega un dispositiu especial de trànsit, a partir la nit d’este dilluns, amb motiu de la commemoració del 9 d’Octubre. Estes activitats, que conclouen este dimecres, implicaran talls al trànsit i afeccions en la circulació al centre de la ciutat i al pont de Monteolivete.

Així, per a la vespra del 9 d’Octubre està previst el tret d’un castell de focs artificials a càrrec de la pirotècnia Hermanos Caballer a les 23.59 hores al pont de Monteolivete, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

Hui dilluns 7, a partir de les 22.00 hores, romandrà tancat al trànsit el sentit cap a Institut Obrer de València i, també, des d’este mateix moment estarà prohibit estacionar a banda i banda del passeig de l’Albereda, des del pont del Regne fins a plaça Europa i des de plaça Europa fins al pont de l’Assut de l’Or.

A més, a banda i banda de Professor López Piñero, entre la plaça de la Marató i la rotonda de l’avinguda de la Plata amb carrer de l’Alcalde Reig. D’altra banda, es tallarà l’accés a València des de la V-15 entre les 22.30 hores de la nit del 8 i fins a la 1.00 de la matinada del 9.

PROCESSÓ CÍVICA

Els actes del 9 d’Octubre previstos començaran a les 12.00 hores amb la baixada de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena floral a Jaume I el ‘Conqueridor’ al jardí del Parterre. L’itinerari transcorrerà per la plaça de l’Ajuntament, el carrer Sant Vicent Màrtir, la plaça de la Reina i la Catedral de València, on tindrà lloc el Te Deum.

En finalitzar l’acte religiós, la processó continuarà per la plaça de l’Almoina, carrer de la Barcella, plaça de la Reina, carrer de la Pau i plaça d’Alfons el Magnànim fins a arribar a l’estàtua de Jaume I. Finalitzada l’ofrena floral, la Senyera tornarà pel carrer del Pintor Sorolla, carrer dels Barques i, de nou, a la plaça de l’Ajuntament.

Així mateix, acompanyaran a la Senyera l’Escola de Tabal i Dolçaina Ruzafa-fa, la policia de gala muntada a cavall i els tamborilers de la ciutat. En finalitzar la Processó Cívica, la pirotècnia Torís dispararà una mascletà a la plaça de l’Ajuntament de 14.00 a 14.20 hores.

ENTRADA DE MOROS I CRISTIANS

A les 17.00 hores se celebra la vintena Entrada de Moros i Cristians de la ciutat de València, que anirà des de la plaça de Tetuán i pel carrer de la Pau, Poeta Querol, Barques, plaça de l’Ajuntament i Marquès de Sotelo.

Prèviament, a les 16.30 hores, s’haurà celebrat la Baixada de Glòria, on les esquadres recorreran el mateix itinerari però en sentit contrari. L’entrada està organitzada per la Federació Valenciana de Moros i Cristians.

MANIFESTACIONS

D’altra banda, durant la vesprada del 9 d’Octubre, de 18.00 a 22.00 hores, estan previstes les manifestacions convocades per Acció Cultural del País Valencià i per la Coordinadora Obrera Sindical.

La primera eixirà des de la plaça de Sant Agustí i anirà per Xàtiva, Colón, Cerdà de Tallada i plaça d’Alfons el Magnànim. La segona anirà des de la plaça de Sant Agustí per Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter i fins a plaça d’Amèrica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.