València engega un dispositiu especial de trànsit per als actes de celebració del 9 d’Octubre

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València engega un dispositiu especial de trànsit, a partir la nit d’este dilluns, amb motiu de la commemoració del 9 d’Octubre. Estes activitats, que conclouen este dimecres, implicaran talls al trànsit i afeccions en la circulació al centre de la ciutat i al pont de Monteolivete.

Així, per a la vespra del 9 d’Octubre està previst el tret d’un castell de focs artificials a càrrec de la pirotècnia Hermanos Caballer a les 23.59 hores al pont de Monteolivete, segons ha indicat el consistori en un comunicat.

Hui dilluns 7, a partir de les 22.00 hores, romandrà tancat al trànsit el sentit cap a Institut Obrer de València i, també, des d’este mateix moment estarà prohibit estacionar a banda i banda del passeig de l’Albereda, des del pont del Regne fins a plaça Europa i des de plaça Europa fins al pont de l’Assut de l’Or.

A més, a banda i banda de Professor López Piñero, entre la plaça de la Marató i la rotonda de l’avinguda de la Plata amb carrer de l’Alcalde Reig. D’altra banda, es tallarà l’accés a València des de la V-15 entre les 22.30 hores de la nit del 8 i fins a la 1.00 de la matinada del 9.

PROCESSÓ CÍVICA

Els actes del 9 d’Octubre previstos començaran a les 12.00 hores amb la baixada de la Senyera, la Processó Cívica i l’ofrena floral a Jaume I el ‘Conqueridor’ al jardí del Parterre. L’itinerari transcorrerà per la plaça de l’Ajuntament, el carrer Sant Vicent Màrtir, la plaça de la Reina i la Catedral de València, on tindrà lloc el Te Deum.

En finalitzar l’acte religiós, la processó continuarà per la plaça de l’Almoina, carrer de la Barcella, plaça de la Reina, carrer de la Pau i plaça d’Alfons el Magnànim fins a arribar a l’estàtua de Jaume I. Finalitzada l’ofrena floral, la Senyera tornarà pel carrer del Pintor Sorolla, carrer dels Barques i, de nou, a la plaça de l’Ajuntament.

Així mateix, acompanyaran a la Senyera l’Escola de Tabal i Dolçaina Ruzafa-fa, la policia de gala muntada a cavall i els tamborilers de la ciutat. En finalitzar la Processó Cívica, la pirotècnia Torís dispararà una mascletà a la plaça de l’Ajuntament de 14.00 a 14.20 hores.

ENTRADA DE MOROS I CRISTIANS

A les 17.00 hores se celebra la vintena Entrada de Moros i Cristians de la ciutat de València, que anirà des de la plaça de Tetuán i pel carrer de la Pau, Poeta Querol, Barques, plaça de l’Ajuntament i Marquès de Sotelo.

Prèviament, a les 16.30 hores, s’haurà celebrat la Baixada de Glòria, on les esquadres recorreran el mateix itinerari però en sentit contrari. L’entrada està organitzada per la Federació Valenciana de Moros i Cristians.

MANIFESTACIONS

D’altra banda, durant la vesprada del 9 d’Octubre, de 18.00 a 22.00 hores, estan previstes les manifestacions convocades per Acció Cultural del País Valencià i per la Coordinadora Obrera Sindical.

La primera eixirà des de la plaça de Sant Agustí i anirà per Xàtiva, Colón, Cerdà de Tallada i plaça d’Alfons el Magnànim. La segona anirà des de la plaça de Sant Agustí per Xàtiva, Colón, Porta de la Mar, Navarro Reverter i fins a plaça d’Amèrica.

Últimes notícies

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.

La jutgessa de Catarroja eleva a 232 les víctimes mortals de la DANA de 2024

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha actualitzat a 232 el nombre de víctimes mortals, una més que la xifra oficial fins ara.

Els alcaldes socialistes valencians oferiran places per a menors de Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que els alcaldes socialistes que es concentren en suport a Ceuta també aportaran places per a acollir menors migrants no acompanyats. Muñoz reclama al PP i a Vox que no utilitzen la FEMP ni la immigració per a fomentar el conflicte i el discurs d’odi.

El Villarreal superarà els 19.000 abonats en un estadi de la Ceràmica amb 23.173 seients

El Villarreal ha anunciat que tindrà més de 19.000 abonats per a la temporada 2026-27 i que l’estadi de la Ceràmica, després de la reforma d’este estiu, oferix ara 23.173 seients, amb un aforament local de 21.000 places.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior nord de València dijous

Aemet ha activat per a dijous un avís groc per temperatures màximes de fins a 36 graus a l’interior nord de la província de València. Dimecres també hi ha avís groc per ruixats intensos, tempestes, granís i ratxes de vent molt fort.

Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Agost que les concentracions convocades per la FEMP per a donar suport a Ceuta són una iniciativa ciutadana i no partidista, i ha criticat l’absència del Govern central i de formacions com Compromís.

Els familiars del 98% de víctimes de la dana ja han cobrat 17 milions en ajudes

La Generalitat ha abonat 17.019.999 euros en ajudes a familiars de 216 víctimes mortals de la dana d’octubre de 2024, el 98 % del total concedit. Les subvencions estan exemptes d’IRPF i arriben fins als 80.000 euros per víctima.